Elevating spirits

Elevating spirits Facebook Twitter
0

Απ' τη στιγμή που εμφανίστηκαν στα αγγλικά ερτζιανά με το «What is Soul?» μέχρι σήμερα έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια, μια περίοδος που άλλαξε τα πάντα στον τρόπο που αντιμετωπίζει ο κόσμος τη μουσική, στην αγγλική κοινωνία, στο τοπίο της dance κουλτούρας. Πιο πολύ όμως άλλαξε τους ίδιους. Το underground γκρουπ του Rob Birch και του Nick Hallam από τις γειτονιές του Brixton κυκλοφόρησε δίσκους που πούλησαν εκατομμύρια, έφτασε στα βραβεία Mercury και στα Brit Awards, γνώρισε μεγάλη επιτυχία και στις δυο πλευρές του Ατλαντικού. ΤοConnected ήταν από τους δίσκους που σημάδεψαν τα ‘90s, έπαιξαν σε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ του κόσμου, περιόδευσαν με τους Happy Mondays και τους U2. Αυτές τις μέρες επιστρέφουν με νέο άλμπουμ -το Double Bubble- που θυμίζει τις καλύτερες στιγμές τους, ένα χρονικό της αστικής ζωής με στίχους που σχολιάζουν την αγγλική πραγματικότητα με την ίδια δύναμη που οι Public Enemy σχολίασαν την αμερικάνικη. Ο Rob Birch ξεκινάει τη συνέντευξη κάνοντας μια αναδρομή στο παρελθόν και μιλάει με ενθουσιασμό για τις πρώτες μέρες: «Θυμάμαι τότε που πρωτοφτιάχναμε μουσική στο καθιστικό μας. Όλους τους δίσκους τους φτιάχναμε στο καθιστικό μας και θυμάμαι να κοιτάζουμε τα κορίτσια που περνούσαν στο δρόμο, τον τρόπο που γράφαμε τα κομμάτια. Θυμάμαι τις συναυλίες που κάναμε, κάποτε παίξαμε μόνο για έναν άνθρωπο σε μια παμπ στη Σκωτία. Θυμάμαι ανθρώπους στο κοινό που δεν τους αρέσαμε καθόλου και ανθρώπους που μας λάτρευαν. Δεν το περιμέναμε όλο αυτό, να σου πω την αλήθεια, την επιτυχία, αλλά το πιστεύαμε, κι ακόμα το πιστεύουμε. Αισθάνεσαι απλά ότι κάτι καλό πρόκειται να συμβεί, απλά δεν ξέρεις τι θα είναι. Νομίζω ότι είναι καλύτερα να μην περιμένεις πολλά και να απολαμβάνεις αυτό που σου συμβαίνει.

Έχουν αλλάξει πολλά από το 1990. Στα κλαμπ τότε μπορούσες να ακούσεις μεγαλύτερη ποικιλία μουσικής, κάθε είδος. Όλα στο ίδιο κλαμπ. Σήμερα λείπει η ποικιλία, οι DJ είναι πιο εξειδικευμένοι, παρ' όλο που η μουσική έχει γίνει καλύτερη. Το γεγονός ότι το ίντερνετ έχει απελευθερώσει τη μουσική έχει κάνει τα πράγματα καλύτερα. Από μουσικής άποψης. Τα πράγματα στην Αγγλία είναι πολύ χειρότερα κατά τ' άλλα. Η αγγλική κοινωνία έχει γίνει πολύ πιο εγωιστική, η κυβέρνηση δεν νοιάζεται πια για τους ανθρώπους αρκετά, γι' αυτό κι οι άνθρωποι μοιάζουν τόσο δυστυχισμένοι. Στην Αγγλία υπάρχουν κάμερες παντού, για να τσεκάρουν την ταχύτητα και να σου αρπάξουν λεφτά με το παραμικρό, το έχουν παρακάνει με τα πρόστιμα. Δίνεις 100 λίρες για πλάκα τη στιγμή που φτύνεις αίμα να βγάλεις τα απαραίτητα για να ζήσεις. Νομίζω ότι η κυβέρνησή μας είναι λίγο άδικη. Σε παρακολουθεί και σε καταγράφει, όλα είναι ελεγχόμενα, δεν μπορείς να καπνίσεις, δεν είναι ελεύθερη κοινωνία αυτό, τα πράγματα έχουν ξεφύγει. Είναι μια αίσθηση που δεν την έχω όταν έρχομαι στην Ελλάδα. Στην Αθήνα αισθάνομαι ότι μπορώ να κάνω οτιδήποτε.

Δεν είναι επικίνδυνα ούτε τα λεφτά ούτε η φήμη. Εξαρτάται φυσικά από τη στάση σου απέναντί τους. Νομίζω ότι το εγώ είναι μάλλον το πιο επικίνδυνο. Αν κρατήσεις το κεφάλι σου κάτω και αγαπήσεις την τέχνη σου δεν θα υπάρξει πρόβλημα ποτέ. Είναι σαν τους ποδοσφαιριστές. Διασημότητες και αηδίες που επηρεάζουν τους ανθρώπους με λάθος τρόπο. Αν είσαι ταπεινός και ευγνώμων για τα καλά που σου έχουν συμβεί και συνεχίσεις να δουλεύεις σκληρά, τίποτα δεν είναι επικίνδυνο. Η πιο μεγάλη επιτυχία είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις. Το να κάνεις πράγματα μόνο για να βγάλεις λεφτά δεν σου δίνει ευτυχία.

Ο νέος μας δίσκος είναι πολύ πιο σκληρός, ένας δίσκος για να χορέψουν οι άνθρωποι, με στίχους που σχολιάζουν τις αλλαγές που βλέπουμε γύρω μας, αλλά και για τις χαρές της ζωής. Δεν θέλουμε να είμαστε σοβαροί όλη την ώρα.

Μου αρέσει πολύ στην Αθήνα. Οι άνθρωποι είναι πολύ ανοιχτόκαρδοι και φιλικοί, γίνεσαι αδελφός τους αμέσως. Κι οι γυναίκες είναι υπέροχες. Έχω έναν πολύ καλό φίλο εκεί, τον Γιάννη, που τον επισκέπτομαι κάθε φορά που έρχομαι και δεν ξέρει τι να κάνει για να με φροντίσει. Αυτό δεν συμβαίνει πουθενά αλλού, ξέρεις...»

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM