Live

«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Πάρτι στο Morton's Club, Λονδίνο, 2011

«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό

0

To 2008, το ιταλικό Vanity Fair ανέθεσε στον γνωστό για τη δουλειά του σε εκδηλώσεις της υψηλής κοινωνίας, Άγγλο φωτογράφο Dafydd Jones να καλύψει με τον φακό του το χλιδάτο πάρτι της Vogue Italia στο Μαϊάμι στο πλαίσιο της ετήσιας έκθεσης Art Basel Miami Beach. Κάποια στιγμή μέσα στη βραδιά, εκείνος πρόσεξε έναν άντρα που στεκόταν μόνος του και κοίταζε για ώρα το κινητό του, αδιαφορώντας για τους λαμπερούς ανθρώπους τριγύρω του. Τα smartphones μόλις είχαν κάνει τότε την εμφάνισή τους – το iPhone είχε κάνει ντεμπούτο την προηγούμενη χρονιά – στα χρόνια που ακολούθησαν όμως, ο φωτογράφος παρατήρησε το ίδιο φαινόμενο σε όλο και μεγαλύτερη κλίμακα στις εκδηλώσεις που τον καλούσαν να φωτογραφήσει ανά τον πλανήτη.

«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Πάρτι εγκαινίων, Hudson Yards, Νέα Υόρκη, 2019

Παρότι οι φωτογραφίες αυτές σπανίως δημοσιεύονταν στα glossy περιοδικά με τα οποία εργαζόταν, ο Jones έπιανε τον εαυτό του να εστιάζει όλο και πιο πολύ στις εικόνες ανθρώπων που αντί να 'αλληλεπιδρούν' με άλλους θαμώνες, έμεναν κολλημένοι στο κινητό τους. «Κάποιες φορές οι άνθρωποι φαίνονται όμορφοι όταν απεικονίζονται υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης», λέει ο φωτογράφος. «Είναι όμως συγχρόνως και θλιβερό να βλέπεις ανθρώπους να επικοινωνούν με τη συσκευή τους αντί με άλλους καλεσμένους. Με λύπη έβλεπα στο τέλος ενός πάρτι, ανθρώπους να στέκονται σε μια γωνία κοιτάζοντας το κινητό αντί να επιλέγουν με ποιον θα πάνε σπίτι».

«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Πάρτι του περιοδικού Fanpages, Blakes Hotel, Λονδίνο, 2017

Κάποιες από τις εικόνες αυτές συγκεντρώθηκαν στο φωτογραφικό βιβλίο του Jones με τίτλο Screen Time που μόλις κυκλοφόρησε. «Νομίζω ότι είναι σοβαρό ζήτημα», λέει ο φωτογράφος δηλώνοντας ότι ο ίδιος έχει περιορίσει την ενασχόλησή του με το κινητό σε μία ώρα το πολύ κάθε μέρα. «Δεν ήταν σκοπός μου ούτε να εκθέσω ούτε να ντροπιάσω κόσμο μ' αυτές τις φωτογραφίες. Οι άνθρωποι κοιτάζουν το κινητό τους για διάφορους λόγους – μπορεί να έχουν χαθεί και να αναζητούν οδηγίες. Θα έλεγα όμως ότι οι άνθρωποι που απεικονίζονται στα τρία τέταρτα τουλάχιστον από αυτές τις φωτογραφίες, θα έπρεπε καλύτερα να διασκεδάζουν με τον περίγυρό τους».

«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Φιλανθρωπικό event, Λονδίνο, 2013
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Εγκάινια έκθεσης σε γκαλερί του Λονδίνου, 2015
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Μπιενάλε Βενετίας, 2019
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Λεωφορείο στο Λονδίνο, 2016
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Παίζοντας Pokemon Go στο κινητό, Μπράιτον, 2016
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Τόσο κοντά, τόσο αλλού: Μανχάταν, 2019
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Πάρτι στο Spencer House, Λονδίνο, 2017
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό Facebook Twitter
Πάρτι γενεθλίων, Λονδίνο, 2010

Με στοιχεία από το Wired

Φωτογραφία
0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ