Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες;

Πόσα χαλάμε κάθε χρόνο στην Ελλάδα για συναυλίες; Facebook Twitter
Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού
0

Στα 230 εκατ. ευρώ τον χρόνο ανήλθε το 2018 ο τζίρος των συναυλιών στην Ελλάδα, ενώ για το 2019 οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τζίρο που μπορεί να ξεπεράσει ακόμα και τα 300 εκατ. ευρώ. Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από υπολογισμούς που είχαν κάνει στελέχη του υπουργείου Οικονομικών πέρσι τέτοια εποχή, όταν αποφασίστηκε η μείωση του ΦΠΑ για τις συναυλίες από 24% σε 6%, αρχής γενομένης από 1/1/2019. Με απλά λόγια, τα ποσά που είχαν εισπραχθεί από τις συναυλίες με το ΦΠΑ στο 24% μας δείχνουν ποιος ήταν ο συνολικός τζίρος. Παράλληλα, η εκτίμηση για την είσπραξη το 2019 με το ΦΠΑ στο 6% έδειχνε μεν μείωση στα έσοδα του κράτους, αλλά όχι αντίστοιχη της ποσοστιαίας μεταβολής του φόρου, καθώς οι ειδικοί στο υπουργείο Οικονομικών προέβλεπαν αύξηση του τζίρου των συναυλιών άνω των 300 εκατ. ευρώ, καθώς οι διοργανωτές θα εκμεταλλεύονταν τις νέες συνθήκες και θα πραγματοποιούσαν περισσότερα live. Αυτό δείχνει να επιβεβαιώνεται.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων. Επίσης, η σημαντική αύξηση της τουριστικής κίνησης στη χώρα γενικά και στην Αθήνα ειδικότερα λειτουργεί υπέρ της μαζικότερης προσέλευσης στους συναυλιακούς χώρους, ειδικά όταν εμφανίζονται μεγάλα ονόματα του εξωτερικού. Και όπως λένε οι διοργανωτές των συναυλιών, αυτό ενισχύει τον «πολιτιστικό τουρισμό».

Ήδη έχουν ανακοινωθεί μεγάλα ονόματα για τα φεστιβάλ του ερχόμενου καλοκαιριού και η προπώληση εισιτηρίων έχει ξεκινήσει πολλούς μήνες νωρίτερα, όπως συμβαίνει σε αντίστοιχα events του εξωτερικού, ενώ κάθε εβδομάδα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη εμφανίζονται καλλιτέχνες και μπάντες από το εξωτερικό, πράγμα που είχε «φρενάρει» τα προηγούμενα χρόνια λόγω της οικονομικής δυσπραγίας, καθώς εισιτήρια άνω των 20-25 ευρώ θεωρούνταν ακριβά.

Στη νέα εποχή για τις συναυλίες στην Ελλάδα σημαντικό ρόλο παίζουν πια και οι εταιρείες έκδοσης ηλεκτρονικών εισιτηρίων, οι οποίες διακινούν πλέον άνω του 80% των εισιτηρίων.

Ενώ, όμως, οι συναυλίες άρχισαν να παίρνουν ξανά τα πάνω τους, ήρθαν τα πρόσφατα γεγονότα με τις εμφανίσεις του Bryan Adams και του Jose Carreras στο κλειστό γήπεδο μπάσκετ του ΟΑΚΑ για να ανοίξουν ζητήματα: η διοργανώτρια εταιρεία βουλγαρικής προέλευσης έριξε «πιστόλι» και η viva.gr αναγκάστηκε να αναλάβει το κόστος της διοργάνωσης προκειμένου να μη χάσει ο κόσμος τα λεφτά που είχε δώσει αλλά και για να μην πληγεί η αξιοπιστία των εταιρειών ηλεκτρονικής προπώλησης.

Τα γεγονότα αυτά ώθησαν τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων (ΠΣΔΠΕ), όπως ονομάζεται ο φορέας που εκπροσωπεί τους διοργανωτές συναυλιών στην Ελλάδα, να τοποθετηθεί δημόσια τόσο για το συγκεκριμένο θέμα όσο και για μια σειρά άλλων ζητημάτων που απασχολούν τους ίδιους αλλά και το κοινό.

Οι διοργανωτές, λοιπόν, διά στόματος της πρόεδρου του συνδέσμου τους Κατερίνας Σταματάκη αναφέρουν ότι θα επιδιώξουν, σε συνεργασία με τα αρμόδια υπουργεία, να υπάρξει «κατοχύρωση» του επαγγέλματός τους με συγκεκριμένους όρους ελέγχου και δεοντολογίας με σκοπό να αποφευχθούν μελλοντικά περιπτώσεις εξαπάτησης του κοινού.

Σε ό,τι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων, ως θετική καταγράφεται η μείωση του ΦΠΑ στο 6% την 1/1/2019: «Στο εισιτήριο των 50 ευρώ το 6% είναι πια ο ΦΠΑ, το 7%, μετά την αφαίρεση του ΦΠΑ, η ΕΥΕΔ (και γενικά τα πνευματικά δικαιώματα), το ticketing είναι περίπου στο 2,4%, ο φόρος θεαμάτων έχει καταργηθεί και έχουμε μόνο τα ποσοστά που λαμβάνουν οι χώροι που ενοικιάζουμε, τα οποία κυμαίνονται από το το 7% μέχρι το 30% επί της τιμής του εισιτηρίου» αναφέρει η κ. Σταματάκη.


Η απόδοση των πνευματικών δικαιωμάτων αποτελεί άλλο ένα πρόβλημα που απασχολεί τους διοργανωτές (όπως επίσης και τους ιδιοκτήτες μπαρ, εστιατορίων κ.ά.), καθώς αυτή την περίοδο δικαιώματα εισπράττουν τόσο η ΕΥΕΔ (που αποτελεί, κατά κάποιον τρόπο, τη συνέχεια της ΑΕΠΙ) όσο και η Αυτοδιαχείριση. Έτσι, αν πληρώσει κάποιος τον έναν φορέα, ο άλλος απειλεί με δικαστήρια, καθώς εκπροσωπεί διαφορετικό ρεπερτόριο. Το ζητούμενο είναι να πληρώνουν το 7% σε έναν φορέα, χωρίς να απειλούνται από τον άλλον.

Το Ηρώδειο και ο Λυκαβηττός

Ο ΠΣΔΠΕ θεωρεί πολύ υψηλό το κόστος για την ενοικίαση του Ωδείου Ηρώδου Αττικού, το οποίο καθορίζεται από το Φεστιβάλ Αθηνών. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για μία συναυλία της οποίας τα έσοδα, αποφορολογημένα, ανέρχονται στα 100.000 ευρώ το κόστος διαμορφώνεται στα 24.000 ευρώ συν ΦΠΑ. «Το καλοκαίρι του 2018 αντιμετωπίσαμε πολύ σοβαρό πρόβλημα με την αύξηση του ενοικίου, ενώ είχαμε ξεκινήσει την προπώληση και είχαμε κάνει τον οικονομικό μας προγραμματισμό» αναφέρει η κ. Σταματάκη, επισημαίνοντας ότι τα μέλη του συνδέσμου που έκαναν συναυλίες εκεί ήρθαν σε δύσκολη θέση, καθώς είχαν προϋπολογισμούς με άλλα ποσά. «Ευελπιστούμε η νέα διοίκηση να ακούσει τα αιτήματά μας και να μας βοηθήσει να πραγματοποιούμε και όχι να ακινητοποιούμε τις συναυλίες» προσθέτει η ίδια. 

Τέλος, οι διοργανωτές συναυλιών λένε ότι θα δρομολογήσουν συνάντηση με την περιφέρεια Αττικής με θέμα την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης και την επαναλειτουργία του θεάτρου στον Λυκαβηττό, καθώς, όπως λένε οι ίδιοι (σ.σ. και θα συμφωνήσουμε κι εμείς, ως... «συναυλιάκηδες»), «ο Λυκαβηττός μας λείπει».

Μουσική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ