Romantic cynicism

Romantic cynicism Facebook Twitter
0

Ok, η Lily Allen δεν είναι σπουδαία τραγουδοποιός, η μουσική της είναι «ελαφριά» και οι στίχοι της θα μπορούσαν να είναι κομμάτια από το (εκνευριστικό) προσωπικό της ημερολόγιο, τις σκέψεις που μοιράζεται επιπόλαια σε ένα blog. Κάποιες στιγμές ακούγεται σαν την αχώνευτη Carrie Bradshaw να τραγουδάει με αυθάδεια «Θέλω να είμαι πλούσια και με μπόλικα λεφτά, δεν με νοιάζει να είμαι έξυπνη, δεν με νοιάζει να είμαι αστεία, θέλω αμέτρητα ρούχα και ένα σκασμό διαμάντια, άκουσα γι' ανθρώπους που πεθαίνουν προσπαθώντας να τα βρουν...». Δεν ξέρεις αν τα λέει ειρωνικά ή αν τα εννοεί, αν είναι μια σαχλή που προσπαθεί να γράψει εξυπνακίστικα ή ένας θηλυκός Γούντι Άλεν σε έναν κόσμο που θυμίζει περισσότερο σκηνές απ' τις ταινίες του παρά το Sex and The City.

Η Lily Allen είναι ένα πλουσιοκόριτσο που έγινε σούπερ-στάρ και αυτό δεν της το συγχωρούν εύκολα τα media. Από τη στιγμή που κυκλοφόρησε το Alright, Still έχουν ασχοληθεί τόσο με την προσωπική της ζωή, που ακόμα και όταν δηλώνει στη «New York Times» ότι ελπίζει να παντρευτεί έναν πολυεκατομμυριούχο και ότι την περασμένη χρονιά ξόδεψε 143.000 δολάρια μόνο για ρούχα και κοσμήματα, είσαι σχεδόν βέβαιος ότι το κάνει απλά για να προκαλέσει. Η υστερία των κουτσομπολίστικων περιοδικών και εφημερίδων είναι η άλλη πλευρά της επιτυχίας. Όσο κι αν το ξέρεις τι σε περιμένει, είναι πολύ σκληρή η προσγείωση στην πραγματικότητα. «Ήμουν προετοιμασμένη για όλο αυτό που έγινε» δηλώνει. «Οι άνθρωποι μου έλεγαν "να είσαι έτοιμη για το τίμημα", αλλά με ενοχλούσε και με σύγχυζε. Κάποιες φορές ήταν ένας καταιγισμός από μίσος. Τώρα, αν βγω για ένα ποτό είμαι αισχρή, αν δεν βγω είμαι βαρετή. Αυτή είναι η κακή όψη. Δεν μπορώ να κάνω τίποτα όμως γι' αυτό. Δεν έχεις επιλογή για το εάν θα γίνεις διασημότητα ή όχι. Νομίζω ότι κάποιους ανθρώπους αυτό τους μπερδεύει». Τολμάει ωστόσο να δηλώνει πιο ώριμη, διαφορετική, πιο χαρούμενη από την εποχή που κυκλοφόρησε ο πρώτος δίσκος της. «Εκείνη την εποχή αισθανόμουν ότι αγωνιζόμουν. Ότι ήθελα να κάνω κάτι και κανείς δεν ενδιαφερόταν. Τώρα αισθάνομαι ότι ο κόσμος ενδιαφέρεται». Παρ' όλα αυτά, προσθέτει ότι «δεν υπάρχει τίποτα που να με παθιάζει, ίσως να μην έχω βρει ακόμα αυτό που ψάχνω. Δεν είναι η μουσική αυτό, και είναι κρίμα, επειδή θα ήταν ωραίο αν ήταν».

Το καινούργιο της άλμπουμ It's not me It's not you μπορεί να μην είναι «πιο σκοτεινό», όπως το χαρακτηρίζει η ίδια, είναι σίγουρα όμως... διαφορετικό από το ντεμπούτο της, θυμίζει περισσότερο την pop των Abba και την ακαταμάχητη, λαμπερή pop των ‘60s -κ ι ας είναι εντελώς σύγχρονη. Σε μεγάλο μέρος είναι υπεύθυνος γι' αυτό ο μοναδικός της συνεργάτης, ο Greg Kurstin από τους Bird & The Bee, που δίνει σε κάποια κομμάτια μια περισσότερο τρυφερή, ονειρική χροιά, ακόμα κι όταν της βγαίνει ο «τσαμπουκάς» και η αυθάδεια της 20-something και τα κάνει με τους στίχους όλα ρημαδιό. Το αποτέλεσμα είναι αρκετά ενδιαφέρον, ένας δίσκος που ακούς ευχάριστα (και ξανακούς), με τραγουδάκια που σιγοτραγουδάς, που επιτέλους δεν σε προσβάλλουν όταν τα ξεσκίζουν στο ραδιόφωνο και αντέχουν σε απανωτές ακροάσεις χωρίς να τα σιχαθείς. Η Lily Allen κατάφερε να φτιάξει ένα άλμπουμ που μέσα από την απόλυτη σαχλαμάρα και τους επιτηδευμένα προκλητικούς στίχους αποκαλύπτεται η ρομαντική πλευρά μιας σταρ που μιλάει με αφοπλιστική ειλικρίνεια και χρησιμοποιεί τον κυνισμό για προστασία. Ακόμα κι όταν τραγουδάει για τον φίλο της, που «τελειώνει» τόσο γρήγορα που δεν την κάνει να ουρλιάξει, πάνω σε ένα country-western ρυθμό, περισσότερο μειδιάς και το διασκεδάζεις, ακόμα περισσότερο όταν στο ρεφρέν του «αντιρατσιστικού» ύμνου κατά του Μπους επαναλαμβάνει «fuck you, fuck you very much, ‘cause we hate what you do and we hate your whole crew» (και, παραδόξως, γίνεται ραδιοφωνική επιτυχία!). Οι εκπλήξεις έρχονται από τα δυο κομμάτια που είναι απρόσμενα και γοητευτικά μέσα στη «ζαχαρένια» pop που χρησιμοποιεί σαρκαστικά για να κρύψει προσωπικές στιγμές (τη σχέση της με το διάσημο πατέρα της στο music hallHe wasn't Thereκαι την ωδή στο απόλυτο τίποτα στο υπέροχο surf-pop «Chinese»). Δεν είναι ο καλύτερος δίσκος της χρονιάς, δεν θα σου αλλάξει τη ζωή, είναι όμως φτιαγμένος με τα υλικά που είναι φτιαγμένα τα τέλεια pop άλμπουμ. Και κάτι τέτοιο, είναι...

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT