Μάρω Βαμβουνάκη

Μάρω Βαμβουνάκη Facebook Twitter
0

Ποιος είναι ο ιδανικός αναγνώστης;

Συνήθως δεν απευθύνομαι, νομίζω πως γράφοντας μονολογώ. Είναι αδύνατον να γνωρίζεις τον ιδανικό αναγνώστη, είναι απρόβλεπτη η δεκτικότητα των ψυχών.

Τι κάνετε τα βιβλία που δεν σας αρέσουν;

Σίγουρα δεν τα κάνω δώρο.

Έχετε μια συγκεκριμένη ρουτίνα στη συγγραφή κειμένων;

Όχι, καμιά ρουτίνα. Θα με αποσυντόνιζε.

Έχετε μια ιεροτελεστία όταν γράφετε;

Ούτε ιεροτελεστία. Τίποτα δεν προετοιμάζω, θέλω να μάθω να «αφήνομαι πάνω στο κύμα'». Γενικώς.

Πίνετε ή τρώτε καθώς γράφετε;

Συχνά πίνω καφέ.

Υπάρχει κάτι που θα αλλάζατε στο τελευταίο σας βιβλίο;

Δυσκολεύομαι να επιστρέφω στις συνθήκες που το προξένησαν. Νιώθω πως έκανα ό,τι μπορούσα και πια δεν γίνεται τίποτα!

Πώς προκύπτουν τα ονόματα των ηρώων σας;

Ανεξήγητα και παρορμητικά, σαν να μου στήνουν εκείνα καρτέρι.

Ποιες είναι οι λογοτεχνικές επιρροές σας;

Οι κλασικοί Ρώσοι μυθιστοριογράφοι βέβαια. Υπάρχει μεγαλύτερο σχολειό; Ίσως και ο παλμός της Ντιράς.

Αν δεν ήσασταν συγγραφέας τι θα ήσασταν;

Μικρή ήθελα να γίνω μπαλαρίνα. Μεγάλη, να παίζω κάποιο όργανο στη γωνιά μιας κλασικής ορχήστρας.

Τι θα αλλάζατε στον τρόπο γραφή σας;

Δεν μπορώ να αλλάξω τίποτα. Η γραφή μου είναι κάτι που από μόνο του μου επιβάλλεται. Σαν έξω από μένα κι έξω από το δικό μου έλεγχο. Ασκούμαι να την υπακούω, διαφορετικά πλήττω με τα δικά μου κατασκευάσματα.

Τι θα αλλάζατε στον εαυτό σας;

Μα δεν τον γνωρίζω για να μπορώ και να αποφασίζω αλλαγές. Ας πούμε όμως πως παλεύω συνεχώς με εγωισμούς μου.

Πώς χαλαρώνετε;

Με απομόνωση και σιωπή.

Ποιο βιβλίο θα θέλατε να διαβάσετε;

Αυτό που τούτες τις μέρες διαβάζω. Τους Κιβδηλοποιούς του Αντρέ Ζιντ.

Ποιο βιβλίο έχετε πει ψέματα πως έχετε διαβάσει;

Βιβλίο γνωστού μου προσώπου, που καθόλου δεν μου άρεσε. Πάλεψαν μέσα μου η συμπάθεια και η ειλικρίνεια, αλλά νίκησε το πρώτο.

Πώς προέκυψε η ιδέα του τελευταίου σας βιβλίου.

Μελετώντας ψυχανάλυση, διαβάζοντας του άγιους πατέρες μας, ζώντας με αντιφάσεις, ακούγοντας κάποιες μουσικές. Κρατάνε χρόνια και χρόνια αυτά και κάνουν τη δουλειά τους εν αγνοία μου. Έρχεται μια μέρα που θέλουν να ντυθούν μια μορφή και να παραδοθούν, να με εγκαταλείψουν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Βιβλίο / Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Η πανεπιστημιακός και «celebrity historian» Μαίρη Μπίαρντ αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες – όπως ότι ο Νέρωνας, που έχει μείνει στην ιστορία ως πυρομανής και μεγαλομανής, ήταν επίσης ριζοσπάστης φιλότεχνος.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάτρικ Λι Φέρμορ «Η εποχή της δωρεάς»

Το πίσω ράφι / Το «χωριατόπουλο χωρίς χαλινάρι» που εξελίχθηκε σε ρομαντικό ταξιδιωτικό συγγραφέα

Ο Πάτρικ Λι Φέρμορ και το συναρπαστικό χρονικό της νεανικής του περιπλάνησης στην Ευρώπη, πριν αρχίσει να ακούει στο όνομα «Μιχάλης» στην Κρήτη και «Παντελής» στη Μάνη, προτού γίνει ο «ξένος» που διαφήμισε την Ελλάδα όσο ελάχιστοι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
H «Διεθνής» της Alt-right, τα γνωρίσματα, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Βιβλίο / H «Διεθνής» της Alt-right, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Οι διαστάσεις του αντιεμβολιαστικού αντι-κινήματος, η πολιτικοποίηση της θρησκείας, ο ακροδεξιός κυβερνοχώρος, οι αντιδράσεις απέναντι στη λεγόμενη woke ατζέντα: Μια επίκαιρη συζήτηση με τους συγγραφείς του βιβλίου «Η Εναλλακτική Δεξιά στην Ελλάδα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Βιβλίο / «Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Το βιβλίο της «Εκείνοι που δεν έφυγαν» μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα του 2024. Η Αταλάντη Ευριπίδου έγραψε εφτά ιστορίες-χρονικά ανθρώπων στο περιθώριο της Ιστορίας, queer ατόμων, γυναικών και εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, σε μια συλλογή που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού και τη λαϊκή παράδοση με τη σύγχρονη ματιά για τον κόσμο.
M. HULOT
Η Σαντορίνη σε βιβλία

Βιβλίο / Η Σαντορίνη των ποιητών, των φωτογράφων, των περιηγητών

Το φημισμένο νησί των Κυκλάδων ανέκαθεν κέντριζε τη συγγραφική φαντασία και κινητοποιούσε την επιστημονική έρευνα με πολλαπλούς τρόπους. Μια συλλογή από τις πιο σημαντικές εκδόσεις για τη Σαντορίνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Χρήστος Τσιόλκας: «Μπαρακούντα»

Το Πίσω Ράφι / Πώς αναμετριέται κανείς με την αποτυχία και την ντροπή που τον τυλίγει πατόκορφα;

Ο Χρήστος Τσιόλκας, ο συγγραφέας που μεσουράνησε με το «Χαστούκι» δεν σταμάτησε να μας δίνει λογοτεχνία για τα καυτά θέματα της εποχής μας. Και το «Μπαρακούντα» δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Βιβλίο / Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Το έργο του Έρμαν Έσε, είτε ως λαμπρού εκφραστή της κεντροευρωπαϊκής παράδοσης, είτε ως σύγχρονου μελετητή της ενδοσκόπησης, αποδεικνύεται πολύ πιο επίκαιρο και επιδραστικό από οποιοδήποτε life coaching, δεσπόζοντας ακόμα στις κορυφές των παγκόσμιων μπεστ σέλερ. Οι εκδόσεις Διόπτρα επανεκδίδουν τα πιο γνωστά βιβλία του με μοντέρνα εξώφυλλα και νέες μεταφράσεις. 
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

Βιβλίο / Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

«Ένα πράγμα μας σώζει», λέει ο Τσακ Πάλανιουκ για τον Ίλον Μασκ στη συνέντευξή του στον Telegraph. «Συνήθως, τέτοια άτομα είτε αποτυγχάνουν οικτρά είτε χάνουν την προσοχή μας».
THE LIFO TEAM
Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Tech & Science / Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Ο πρώτος τόμος των απομνημονευμάτων του μεγιστάνα της τεχνολογίας που μόλις κυκλοφόρησε φανερώνει πως γεννήθηκε στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή, και φτάνει μέχρι την ίδρυση της Microsoft το 1975.
THE LIFO TEAM
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Συγγενής»

Το Πίσω Ράφι / «Συγγενής»: Ένα ταξίδι αυτογνωσίας με μια μεγάλη ανατροπή

Εκείνο που προσεγγίζει η Καρολίνα Μέρμηγκα στο βιβλίο της είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα δεσμά της οικογένειας, τις υπαρξιακές μας ανάγκες, τις κοινωνικές συμβάσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ