Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά

Ο Στάνκογλου θα παίξει τον Βαρουφάκη στη νέα ταινία του Γαβρά Facebook Twitter
Γιάννης και Γιάνης
2

 

Από το «Ζ» και τον Γρηγόρη Λαμπράκη, μέσα από ένα άλμα ακριβώς 50 ετών, ο Κώστας Γαβράς στρέφει και πάλι το βλέμμα του σε μια εκρηκτική, καθοριστική στιγμή της ελληνικής πολιτικής ιστορίας, εστιάζοντας αυτή την φορά στον Γιάνη Βαρουφάκη και την ελληνική κρίση.

 

Την κρίση όπως την κατέγραψε ο ίδιος, ο πρώτος υπουργός Οικονομικών της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα και όπως την ερμήνευσε, καταλήγοντας σε αυτό το πρωτοφανές σε επίπεδο δημόσιου λόγου μπαράζ αντεγκλήσεων με τις Βρυξέλλες που για τον ίδιο οφειλόταν σε μια «μηχανή προπαγάνδας των Βρυξελλών η οποία δούλευε σε βάρος του Βαρουφάκη».

 

Η είδηση όμως δεν είναι ότι ο Γαβράς θα μεταφέρει στον κινηματογράφο το βιβλίο «Ανίκητοι Ηττημένοι». Την επιθυμία αυτή την εξέφρασε ήδη από τον Οκτώβριο του 2017.

 

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της LIFO ο Γαβράς επιθυμεί ο ηθοποιός που θα υποδυθεί τον Γιάνη Βαρουφάκη να είναι ο Γιάννης Στάνκογλου. Πηγές μας αναφέρουν ότι οι συνομιλίες βρίσκονται σε εξαιρετικά προχωρημένο στάδιο, και οι δυο πλευρές το επιθυμούν σφόδρα, όμως απομένει μέσα στην επόμενη εβδομάδα, ως την Κυριακή 16 Δεκεμβρίου να καθοριστούν οι τελικές αλλά καθοριστικές παράμετροι της συμφωνίας για να μπουν οι υπογραφές και να αρχίσουν τα γυρίσματα τον Μάρτιο. Και όταν αναφερόμαστε σε «παραμέτρους» εννοούμε βέβαια την οικονομική συμφωνία.

 

Η αλήθεια είναι ότι ο Κώστας Γαβράς νιώθει ανασφαλής ακόμα όσον αφορά στην χρηματοδότηση της παραγωγής, αφού δεν έχουν εξευρεθεί όλα τα κεφάλαια που επιθυμεί για αυτή την φιλόδοξη παραγωγή που θα κινηθεί μεταξύ Αθήνας, Βρυξελλών, Βερολίνου και Λονδίνου.

 

Μάλιστα δεν κρύβει την επιθυμία του να επωφεληθεί από το περίφημο πλαίσιο κινήτρων για την προσέλκυση ξένων παραγωγών που έχει εξαγγείλει η κυβέρνηση και απομένει να ενεργοποιηθεί.

 

Πάντως αντιλαμβανόμαστε πλήρως γιατί βλέπει στον ηθοποιό-χαμαιλέοντα Γιάννη Στάνκογλου την αμφιλεγόμενη μορφή του Βαρουφάκη: από το φιζίκ, το έντονο πρόσωπο, ως την αγάπη για τις μεγάλες μηχανές, η εικόνα μοιάζει πλήρης…

 

Ρόλο έκπληξή όμως αναμένεται να έχει στην ταινία και ο Δημήτρης Τάρλοου, ο οποίος επίσης βρίσκεται στην ίδια φάση αναμονής πριν την τελική συμφωνία. Ετσι, θα βρεθεί ως συμπρωταγωνιστής πλάι στον Γιάννη Στάνκογλου τον οποίο σκηνοθετεί αυτή την εποχή στην ήδη sold out παράσταση «Γιούγκερμαν» στο θέατρο Πορεία.

 

Σύμφωνα με το έργο του Μ. Καραγάτση, ο Γιούγκερμαν (που ερμηνεύει ο Στάνκογλου) είναι ένας  τυχοδιώκτης που παλεύει με τα φαντάσματά του, δαιμόνιος, αδίστακτος. Ερχεται στην Ελλάδα και ανέρχεται κοινωνικά αποκτώντας μια σημαντική θέση σε τράπεζα. Όπως έχει δηλώσει ο  Στάνκογλου, «ο Γιούγκερμαν έχει κάτι το μαγικό, κάτι το αλανιάρικο κοσμοπολίτικο και αλήτικο». Χαρακτηριστικά που πολλοί αποδίδουν στον Γιάνη Βαρουφάκη.

 

Ακόμη και ο ίδιος ο Κώστας Γαβράς όταν του επισημαίνουν τις έντονα αντιφατικές απόψεις για τον πρώην υπουργό Οικονομικών, παίρνει αποστάσεις και λέει ότι τα συμπεράσματά του τα βγάζει μόνο μετά από εξαντλητική μελέτη των στοιχείων από όλες τις κατευθύνσεις.

 

Το σενάριο είναι έτοιμο, ο Γαβράς μελέτησε όχι μόνο το βιβλίο και δημοσιεύματα της εποχής, αλλά και χειρόγραφες σημειώσεις που του έδωσε ο ίδιος ο Γιάνης Βαρουφάκης.  Ο πρώην υπουργός είχε δηλώσει ότι δεν θα ξαναμιλήσει ποτέ για όσα έγιναν το 2015 μετά από την έκδοση του βιβλίου του «Ανίκητοι ηττημένοι». Προφανώς τον τελευταίο λόγο θα τον έχει η ταινία.

 

Από την εισβολή του φαντεζί καθηγητή Οικονομικών που  μπήκε στη Βουλή με ρεκόρ σταυρών, ως το wow στην χειραψία-λαβή με τον Ντάισελμπλουμ και το δημοψήφισμα, το υλικό υπάρχει και έχει ξεκάθαρα μυθιστορηματικά στοιχεία –όσο και αν κάποιοι επιμένουν ότι στο βιβλίο του Γιάνη Βαρουφάκη έχει βασικά στοιχεία μυθοπλαστικά.

Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

1 σχόλια
Για γέλια ή για κλάματα;Χωρίς να θέλω να προδικάσω τίποτα, ειδικά από τη στιγμή που η ταινία δεν έχει αρχίσει να γυρίζεται, απορώ βαθιά με το τι ακριβώς κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά ώστε να μεταφέρει μια ιστορία ντροπής στη μεγάλη οθόνη και κατά συνέπεια, να ηρωοποιήσει (και ωραιοποιήσει;) το 6μηνο φροντιστήριο της κυβέρνησης Τσίπρα μέχρι να μάθει να κυβερνά με σεβασμό στους Ευρωπαικούς θεσμούς κ να κυβερνά γενικώς (εις μάτην...)Ελπίζω μόνο ο κύριος Βαρουφάκης στην ταινία του Γαβρά να μην παρουσιάζεται ως ο Δον Κιχώτης με τη Harley. Και τώρα ας ξεκινήσουν τα σχόλια από τα ένδοξα Συριζοτρολς σε 3 2 1...
Από Συριζοτρολς μην περιμένετε σχόλια. Απορώ πώς είναι δυνατόν να περιμένετε κάτι τέτοιο από τη στιγμή που το βιβλίο Βαρουφάακη δεν είναι στη γραμμή ΣΥΡΙΖΑ. Κάθε άλλο μάλιστα. Ακόμα περισσότερο απορώ βέβαια για το πώς είναι δυνατόν στην εποχή της τόσο μεγάλης δυνατότητας πρόσβασης στην πληροφορία δεν γνωρίζετε τι είναι αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον του Γαβρά, ώστε να μεταφέρει το βιβλίο του Βαρουφάκη στον κινηματογράφο. Την απάντηση την έχει δώσει ο ίδιος ο Γαβράς με την επιστολή που έστειλε για να αναγνωσθεί στην παρουσίαση του βιβλίου και έγκειται κυρίως στο με κεφαλαία απόσπασμα: "Όταν ξεκίνησε η κρίση, η τραγωδία που βιώνει ο λαός της Ελλάδας, σε μια προσπάθεια να κατανοήσω τους λόγους και τους ανθρώπους άρχισα να συλλέγω λογιών-λογιών πληροφορίες και υλικό – γραπτό, κινηματογραφικό και προφορικό. Όμως μου διέφευγαν τα γεγονότα κεκλεισμένων των θυρών μεταξύ των αντιπροσώπων της Ένωσης και των αντιπροσώπων του ελληνικού λαού. Στις 16 Ιουλίου, λίγο μετά την παραίτησή του, έστειλα γραπτό μήνυμα στον Γιάνη Βαρουφάκη, τον οποίο δεν γνώριζα. Σε αυτό έγραφα: «Διαβάζοντάς την συνέντευξή σας στο New Statesman νομίζω ότι βρήκα εκείνο που έψαχνα για πολύ καιρό: το θέμα μιας ταινίας, ενός έργου, που αφορά μιαν Ευρώπη κυβερνώμενη από ομάδα κυνικών ανθρώπων αποκομμένων από ανθρώπινες, πολιτικές και πολιτιστικές αγωνίες, με εμμονές για συγκεκριμένα μόνο νούμερα.» Κάπως έτσι κανονίσαμε με την Μισέλ, την σύζυγό μου, να βρεθούμε με τον Γιάνη και την Δανάη στην Ελλάδα μερικές βδομάδες μετά. Στο μεταξύ διάβασα τα βιβλία του, Παγκόσμιος Μινώταυρος και Η Αρπαγή της Ευρώπης. Εντυπωσιάστηκα από την ποιότητα και την πρωτοτυπία του περιεχομένου τους, καθώς και από την γραφή. Όταν συναντηθήκαμε, είχαμε μακρές συζητήσεις και μου είπε ότι έγραφε βιβλίο για τις εμπειρίες του από την περίοδο που διατέλεσε υπουργός οικονομικών, ως ένας outsider της πολιτικής, για τις διαπραγματεύσεις στο Eurogroup – το μη νομιμοποιημένο αλλά πανίσχυρο όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Του ζήτησα να διαβάσω το χειρόγραφο. Δέχθηκε και μου το έστελνε κεφάλαιο-κεφάλαιο, καθώς το έγραφε. ΑΜΕΣΩΣ ΠΕΙΣΤΗΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΩΝ ΚΑΘΈΝΟΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΕΣ ΤΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ. Λυπόμουν και συχνά θύμωνα, εξοργιζόμουν με την βία και την αδιαφορία των μελών του Eurogroup, ιδίως της γερμανικής πλευράς απέναντι στο δράμα και στην μη βιώσιμη κατάσταση στην οποία ο λαός της Ελλάδας αναγκαζόταν να ζει. Αποφάσισα να γυρίσω ταινία για αυτή την τραγωδία. Ο Γιάνης Βαρουφάκης μου έδωσε τα δικαιώματα του βιβλίου και την απόλυτη ελευθερία προσαρμογής του. Κώστας Γαβράς Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2017" Με την ελπίδα ότι θα αναζητείτε την πληροφόρηση από αυθεντικές πηγές και όχι από μέσα που παραπληροφορούν μη σεβόμενα το λειτούργημα τους και την ανάγκη του πολίτη για πληροφόρηση χωρίς σκοπιμότητες.