ARCHIVE: ALMOST GREEK

ARCHIVE: ALMOST GREEK Facebook Twitter
0

Ο νέος δίσκος των Archive είναι ένα εξαιρετικό άλμπουμ, που απλά επιβεβαίωσε τη δυναμική αυτού του γκρουπ, το οποίο δεν έχει αγαπηθεί άδικα τόσο πολύ από το ελληνικό κοινό. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι Archive είναι στην καλύτερη στιγμή τους. Ο Darius Keeler, που δηλώνει ότι θεωρεί πια την Ελλάδα σχεδόν πατρίδα του, απάντησε στις ερωτήσεις, έστω και με 40 λεπτά καθυστέρηση…

Για ποιον λόγο πιστεύεις ότι αρέσετε τόσο πολύ στο ελληνικό κοινό;

Δεν έχω ιδέα, για να είμαι ειλικρινής. Νομίζω ότι από το «Londinium» άρεσε αυτό που κάνουμε και η σχέση τους μαζί μας κρατάει από τότε.

Πόσες φορές έχετε παίξει στην Ελλάδα;

Πολλές. Έχουμε κάνει 7 ή 9 συναυλίες, αλλά προσωπικά έχω έρθει τόσες φορές για διακοπές στην Ελλάδα, που τη βλέπω σαν τη χώρα μου.

Πώς τη βλέπεις τη σημερινή κατάσταση; Έχετε ζήσει την προ-ίντερνετ εποχή, ενώ σήμερα είναι εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Πόσο έχουν αλλάξει;

Είναι προφανές ότι οι δίσκοι στην προ-ίντερνετ εποχή πουλούσαν πολύ περισσότερο, αλλά δεν υπήρχαν τόσο πολλοί τρόποι για να κυκλοφορήσεις τη δουλειά σου. Νομίζω ότι το Ίντερνετ μάς ωφέλησε τρομερά, επειδή το συγκρότημά μας έφτασε παντού στον κόσμο, χωρίς να χρειάζεται να βασιστεί στις δισκογραφικές εταιρείες. Έτσι αποκτήσαμε περισσότερους φανατικούς θαυμαστές σε πραγματικά περίεργες χώρες και μέρη, που πιθανόν δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε ποτέ προηγουμένως, όπως το Ισραήλ, το Λίβανο, το Ιράν. Σε όλα αυτά τα μέρη πρόκειται να παίξουμε σύντομα, έτσι νομίζω το Ίντερνετ μάς έκανε μεγάλο καλό.

Το downloading δεν είναι πρόβλημα όμως για ένα συγκρότημα που είχε μάθει να έχει κέρδη από τις πωλήσεις των δίσκων του;

Ναι, φυσικά. Όλοι κατεβάζουν μουσική όμως, αυτή είναι μια κατάσταση που την έχουμε αποδεχτεί και δεν αλλάζει. Και δεν θέλω να επιστρέψουμε στις καταστάσεις πριν το Ίντερνετ. Προτιμάω τον σημερινό τρόπο - τουλάχιστον μπορείς να επικοινωνείς με τους θαυμαστές σου πολύ καλύτερα.

Γιατί αλλάζετε τον ήχο σας σε κάθε άλμπουμ;

Δεν ξέρω! Δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος να ρωτήσεις. Εννοώ ότι εμπλέκομαι μεν πάρα πολύ με τους Archive, αλλά όποια αλλαγή γίνεται προκύπτει ξαφνικά. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι ο ήχος μας αλλάζει συνεχώς, δεν γίνεται όμως βάσει σχεδίου.

Πες μου μερικά πράγματα για τον τελευταίο δίσκο σας, το «Controlling Crowds». Τι σας ενέπνευσε για να τον φτιάξετε;

Αρκετά πράγματα.. Την εποχή που τον φτιάχναμε, βλέπαμε γύρω μας αυτό που λέει ο τίτλος και τον φτιάξαμε, κατά κάποιον τρόπο, λέγοντας μια ιστορία. Δεν βασίστηκε σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Νομίζω ότι αναφερόμαστε σε όλα αυτά που μας ελέγχουν μέσα απ' τα χρόνια, μέσα απ' την ιστορία μας και την ιστορία του ανθρώπινου γένους και σε όσα πιθανόν θα συμβούν στο μέλλον.

Εσείς ελέγχετε τα πλήθη;

Δεν νομίζω. Όταν κάνουμε συναυλίες, γινόμαστε ένα με το πλήθος. Δεν προσπαθούμε να κάνουμε κήρυγμα ή να περάσουμε ένα τρομερό μήνυμα.

Κατανάλωση ή οικονομία;

Ο καταναλωτισμός είναι μια τρέλα. Η ανάγκη για συνεχόμενη ανάπτυξη είναι τρελό πράγμα. Καταστρέφει τον κόσμο που γνωρίζουμε. Δεν ξέρω αν η ανθρωπότητα είναι αρκετά έξυπνη για ν' αποφασίσει από μόνη της, για να είμαι ειλικρινής.

Έχετε παίξει ποτέ σε άδειο χώρο;

Όχι ακόμα! Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε παίζουμε σε έναν άδειο χώρο, επειδή κάνουμε πρόβα. Ποτέ δεν έχουμε παίξει όμως χωρίς κοινό.

Πώς είναι μια τυπική μέρα για τους Archive;

Ξύπνημα, πηγαίνουμε στο στούντιο, πρόβα πιθανόν όλη μέρα, με διαλείμματα για καφέ και έπειτα πάμε για ύπνο [!].

Ποιος είναι ο καλύτερος δίσκος που άκουσες τελευταία;

(Δεν κατάλαβα ούτε λέξη!)

Μπορείς να μου ολοκληρώσεις τη φράση «Οι Archive είναι για...».

Για μας. Γράφουμε απλά μουσική για τη δική μας ευχαρίστηση και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις μικρές ιστορίες και τον κόσμο όπου θα μπορούμε να ζήσουμε.

Πες μου μια ένοχη απόλαυσή σου.

Ο Lionel Richie!

Τι να περιμένουμε στην Αθήνα;

Ένα σοκαριστικό σόου. Αν όλα πάνε καλά και παίξουμε όπως θέλουμε, θα είναι σπουδαίο. Αν δεν παίξουμε καλά, θα είναι καταστροφή...

Μετά από τόσα ταξίδια, μπορείς να επιλέξεις ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στον πλανήτη;

Πάρα πολλά. Σίγουρα αγαπάω τα ελληνικά νησιά. Τα έχω σε μεγάλη εκτίμηση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια ιστορία για τη μουσική της ταινίας «Ρεμπέτικο»

Μουσική / Μια ιστορία για τη μουσική της ταινίας «Ρεμπέτικο»

Ο Σταύρος Ξαρχάκος περιγράφει όλα όσα συνέβησαν και τις δυσκολίες που υπήρξαν μέχρι να δημιουργηθεί το θρυλικό σάουντρακ, το οποίο τέσσερις δεκαετίες μετά θα παρουσιαστεί ολόκληρο για πρώτη φορά.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΞΑΡΧΑΚΟΣ
10 Πράγματα για τον Eric Prydz

Μουσική / H επιρροή του «Pryda» στην ηλεκτρονική μουσική και τα άλλα πρόσωπα του Eric Prydz

Ο Σουηδός DJ και παραγωγός με τα χίλια ψευδώνυμα, που σταμάτησε να παίζει επιτυχίες του όπως το «Call on Me» και έβαλε τα visuals στις μεγάλες dance διοργανώσεις, θα βρίσκεται στο Primer Festival το Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Πέθανε Σαν Σήμερα / Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Στις 6 Σεπτεμβρίου του 2007 σιγεί για πάντα η πιο υπέροχη φωνή που πέρασε από τα λυρικά θέατρα τον 20ό αιώνα και έμεινε στην ιστορία με το όνομα Λουτσιάνο Παβαρότι
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Τι δουλειά είχε ο Fred again.. στη Λίμνη Βουλιαγμένης;

Μουσική / Τι δουλειά είχε ο Fred again.. στη Λίμνη Βουλιαγμένης;

Η νύχτα στη Λίμνη Βουλιαγμένης επιβεβαίωσε γιατί ο Fred again.. θεωρείται ένας από τους πιο καινοτόμους καλλιτέχνες της εποχής του, καταφέρνοντας να ενώσει τους ανθρώπους με την απλότητα και την ειλικρίνειά του.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Γεννήθηκε και Πέθανε Σαν Σήμερα / Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Η ομορφιά, η σκανδαλώδης -για την εποχή της- σχέση με τον Ροσελίνι, ο ορμητικός χαρακτήρας της κορυφαίας Σουηδέζας σταρ μέσα από ένα ντοκιμαντέρ.
THE LIFO TEAM