Suntown rock

Suntown rock Facebook Twitter
0

Πριν από λίγες μέρες, ένα κομμάτι τους είχε φτάσει στο νούμερο 14 στα indie charts BBC Radio 1, αλλά οι ίδιοι δεν φαίνεται να έχουν συναίσθηση της επιτυχίας. Από το όνομά τους είσαι σίγουρος ότι είναι νεορομαντικοί και νεογκόθικ, οι καταβολές τους είναι μέταλ και ξεκίνησαν παίζοντας διασκευές στα τραγούδια των Him. «Ήταν της μόδας τότε», λένε πίνοντας σοκολάτες, «ήταν η μπάντα που άρεσε σε όλους μας και παίζαμε πολλά κομμάτια τους. Μετά παίζαμε διάφορα τύπου Sentenced, Moonspell, με πιο γκόθικ ύφος. Αυτές ήταν οι πρώτες μας διασκευές και τα πρώτα μας δύο live έγιναν έτσι».
Όταν ακούσεις το άλμπουμ τους σε μπερδεύουν ακόμα περισσότερο. Ακούγονται σαν την πρώτη περίοδο των Radiohead (βασική τους επιρροή), ενώ στο «This one is for the children» έχουν έναν απρόσμενο γκεστ, τον Φίλιππο Πλιάτσικα, σε ένα απ' τα πιο όμορφα τραγούδια του δίσκου - και το μόνο με ελληνικό στίχο. «Δεν άκουγα ποτέ ελληνική μουσική», λέει ο Βασίλης, «πρώτη φορά άκουσα πέρσι. Και δεν εννοώ Βανδή. Δεν είναι στην παιδεία μου, ούτε και του Αρθούρου. Ούτε να τραγουδάω ξέρω ελληνικά, ούτε να σκέφτομαι και να γράφω στα ελληνικά. Με τον Πλιάτσικα, έγινε η πρόταση από τον ίδιο. Μας πρότεινε να παίξουμε πριν από κάποιες συναυλίες του και ήταν πολύ εντάξει απ' το τηλέφωνο. Είπε ότι γουστάρει και ότι θα υπάρχει καλλιτεχνική ελευθερία. Μετά έριξε την πρόταση και η εταιρεία και ο manager το θεώρησαν κάτι καλό. Είπαμε να το δοκιμάσουμε και για την προώθηση της φάσης σε ένα κοινό που ούτως η άλλως δεν θα μας άκουγε».
Μιλάνε για τον τρόπο που γνωρίστηκαν, για την εμπειρία της περιοδείας τους σε ολόκληρη την Ελλάδα (έχουν παίξει ήδη σε ένα σωρό πόλεις, από την Αλεξανδρούπολη, τις Σέρρες, την Ξάνθη, τη Λάρισα μέχρι τη Λήμνο και συνεχίζουν τις επόμενες μέρες σε Βόλο, Κέρκυρα, Κοζάνη) και σχολιάζουν, γελώντας, τη φήμη που άρχισε να διαδίδεται τον τελευταίο καιρό ότι τα κομμάτια του άλμπουμ δεν τα έγραψαν οι ίδιοι, αλλά ο ντράμερ των Matisse! «Ίσως επειδή ηχογραφήσαμε στο στούντιό του», εξηγούν.
Ο Βασίλης, ο Ορέστης, ο Αρθούρος, ο Γιάννης και η Δανάη εμφανίστηκαν για πρώτη φορά ως μαθητικό γκρουπ στο Schoolwave το 2006, την ίδια χρονιά που κέρδισαν το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό του Νάκα (είχαν κάνει και ένα πέρασμα από τον διαγωνισμό και το 2004 ως πιτσιρικάδες) και έτσι βρέθηκαν στη Sony, ετοιμάζοντας το πρώτο τους EP, τo «Stories», που κυκλοφόρησε το 2008. «Ασχολούμαστε αποκλειστικά με τη μουσική», λένε. «Σπουδάσαμε και οι τέσσερις ηχοληψία, ενώ η Δανάη σπουδάζει γραφιστική. Προτεραιότητα όμως έχει η μπάντα. Για μας δεν υπήρχε ποτέ το "έχω δουλειά, δεν μπορώ". Και δεν γίνεται και αλλιώς, αν θες όντως να κάνεις κάτι. Ξέρουμε μπάντες φίλων που τους προτείνουν live και αρνούνται λόγω εξεταστικών. Τους λέμε, ρε παιδιά, αποφασίστε τι θέλετε να κάνετε».
«Το έδαφος στη Ελλάδα δεν είναι γόνιμο για μουσική σαν τη δικιά μας και δεν ήταν ποτέ», λέει ο Βασίλης. «Παρ' όλα αυτά, βλέπω κάποιου είδους βελτίωση, κάποια μεταφορά του κόσμου προς αυτήν τη φάση της μουσικής, της μπάντας, του ροκ, του πιο indie πράγματος. Και πιστεύω ότι είναι και αναπόφευκτο, έτσι κινείται όλη η παγκόσμια σκηνή και απλά είμαστε μερικά χρόνια πίσω από τους Άγγλους. Οπότε ό,τι έγινε εκεί πριν 20 χρόνια, σε μια μικρογραφία πιστεύω ότι θα γίνει και εδώ. Αυτό γίνεται σε όλα τα πράγματα από τις αρχές του αιώνα...».

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ