Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot

Ο φανταστικός κόσμος του M. Hulot Facebook Twitter
DJ Mujava
0

JAZRA KHALEED. «Πάνω σε ένα σκέιτ / Διασχίζω την πόλη / Παντού περιπολικά και Zητάδες / Στρατιώτες σε κάθε γωνία / Προσπαθώ να αποφύγω τις κάμερες / Με κοιτάνε σαν το θεό από το καμπαναριό / Νοικοκυραίοι πίσω από κουρτίνες / Βλέπουν τις ειδήσεις των οχτώ και κλειδώνουν τις πόρτες / Μισούνε το Άλλο / Λατρεύουν την ασφάλεια / Ο άνθρωπος είναι νεκρός μέσα τους / Φοβούνται κάθε επαφή, έστω και με τα μάτια». Jazra Khaleed, ποιητής «του δρόμου» και ξεχωριστή περίπτωση. Το βιογραφικό του παραμένει μυστηριώδες, δεν δίνει συνεντεύξεις, μέχρι τώρα δεν έχει κυκλοφορήσει καμία ποιητική συλλογή, τα ποιήματά του μπορείς να τα βρεις μόνο στο μπλογκ του (http://jazrakhaleed.blogspot.com), αλλά, παρ' όλα αυτά, τα τελευταία δύο χρόνια είναι ο πιο πολυμεταφρασμένος νέος Έλληνας ποιητής, και μάλιστα με δημοσιεύσεις σε μερικά από τα πιο έγκυρα λογοτεχνικά περιοδικά του κόσμου (από Αμερική μέχρι Ιαπωνία και Φιλιππίνες). H πιο μεγάλη έκπληξη είναι ότι τον επέλεξαν στο πιο μεγάλο φεστιβάλ ποίησης της Ευρώπης, στο Literaturwerkstatt, που γίνεται στο Βερολίνο, μαζί με τον Τίτο Πατρίκιο και δυο νέους κι ελπιδοφόρους ποιητές, τη Δήμητρα Κοτούλα και τον Γιάννη Στίγκα. Τη Δευτέρα 7 Ιουνίου στις 8 το βράδυ θα βρεθεί στη σκηνή του Akademie der Künste για να απαγγείλει τους διφορούμενους και προκλητικούς στίχους του σε μια δεκαπεντάλεπτη περφόρμανς: «Θα μπω και θα βγω είπε η σφαίρα στον μπάτσο / θα μπω και θα βγω είπε ο παπάς στο αγόρι»...


ΤΑ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ. Το 1964 ο Τσέχος σκηνοθέτης Jan Nemec κινηματογράφησε μοναδικά το αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του Arnost Lustig Darkness casts no shadow, απογυμνώνοντάς το από οτιδήποτε περιττό, κρατώντας μόνο το βασικό στόρι (την απεγνωσμένη προσπάθεια δυο έφηβων Εβραίων που το έχουν σκάσει από ένα γερμανικό βαγόνι να παραμείνουν ζωντανοί) σε μια ταινία καταδίωξης σχεδόν χωρίς διάλογο. Οι δυο φυγάδες που στην ταινία δεν έχουν όνομα τρέχουν σαν κυνηγημένα ζώα μέσα στα δάση και στις αγροτικές περιοχές για να ξεφύγουν από τους ναζί, με την κάμερα να τους ακολουθεί σε ένα συγκλονιστικό κυνηγητό και να καταγράφει την αγωνία και την εξουθένωσή τους, ακόμα και την πείνα και την απόγνωση που τους συνοδεύουν ασταμάτητα. Τα φλασμπάκ και οι φαντασιώσεις τους με τις πολλαπλές πιθανότητες εξέλιξης κάθε περιστατικού θυμίζουν ταινίες του Ρενέ: Το Χιροσίμα αγάπη μου ή το Πέρυσι στο Μαρίενμπαντ. Κυκλοφορεί για πρώτη φορά σε DVD από τη Second Run.

AYOBANESS! Το «Ayoba» είναι κάτι σαν το «όπα», ένα επιφώνημα ενθουσιασμού που γεννήθηκε στις γειτονιές του Γιοχάνεσμπουργκ και εξαπλώνεται με μανία παντού (το Γιοχάνεσμπουργκ έχει κάθε λόγο να είναι ενθουσιασμένο, το φετινό καλοκαίρι θα ζήσει από κοντά τη φρενίτιδα του Παγκοσμίου Κυπέλλου). Ayoba είναι επίσης η ονομασία της πιο δημοφιλούς χορευτικής μουσικής της Αφρικής αυτήν τη στιγμή, το κυρίαρχο είδος εδώ και χρόνια στο νότιο άκρο της, που άρχισε δειλά δειλά να μπαίνει στα DJ set των Ευρωπαίων από το 2008, αλλά χρειάστηκε το ουρανοκατέβατο Township Funk του DJ Mujava για να το πάρουν είδηση τα Μέσα. Το Ayoba είναι κατά βάση house, house με πολλή ενέργεια όμως, που ανακατεύεται με την ντόπια μουσική: το φανκ της φαβέλας, τους ρυθμούς του cumbia και του kuduro με συνοδεία αφρικάνικων φωνητικών που το κάνουν να ακούγεται πρωτότυπο και συναρπαστικό. Οι ρίζες του εντοπίζονται στο kwaito, τη νοτιοαφρικάνικη μουσική που γεννήθηκε από τους πιτσιρικάδες, όταν μετά το τέλος του απαρχάιντ αναζητούσαν τον δικό τους ήχο για να χορεύουν στα κλαμπ. Έτσι, το house του Σικάγο έγινε το μοτίβο για το «καινούργιο» είδος, με τους νέους των αστικών κέντρων να ραπάρουν στη γλώσσα των Ζουλού και σε άλλες ντόπιες διαλέκτους και να σαμπλάρουν παραδοσιακούς ρυθμούς - η νέα γενιά γλεντούσε, ανακαλύπτοντας απ' την αρχή τον Hugh Masekela. Το είδος άρχισε να εξαπλώνεται ταχύτατα και κατέληξε στον σημερινό παροξυσμό με την τεράστια εμπορική επιτυχία. Οι συλλογές πουλιούνταν χέρι με χέρι στην αρχή έξω απ' τα κλαμπ, αλλά γρήγορα έγιναν κανονικές κυκλοφορίες και δεν άργησαν να ανέβουν στο Νο 1 των τοπικών τσαρτ. Το πρώτο χιτ εκτός Αφρικής ήρθε πέρσι από έναν από τους πιο δημοφιλείς DJ της Πρετόρια, τον DJ Mujava, και τον ύμνο του «Township Funk», το πρώτο «Ayobaness» που κυκλοφόρησε στην Ευρώπη και μάλιστα απ' την Warp. Η αφρικάνικη dance αρχίζει να αποκτάει και international αστέρια, ενώ το Παγκόσμιο Κύπελλο είναι μοναδική ευκαιρία να διαδοθεί ακόμα περισσότερο και να σαρώσει και στον υπόλοιπο κόσμο. Η πρώτη επίσημη συλλογή που κυκλοφορεί εκτός Αφρικής βγήκε μόλις από γερμανική εταιρεία και μαζεύει μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά «Ayobaness» κομμάτια με φωνητικά. Ονομάζεται «Ayobaness! The Sound of South African House» και είναι ήδη ο ήχος του καλοκαιριού...

TEN FOR MY I-POD: jim o rourke/various-all kinds of people love burt bacharach, various-yobaness! the sound of south african house, various-excavated shellac, strings, yannis kyriakides & andy moor-rebetika, baby guru-marilu, the jameses-the haunted rider/rat people, unknown artist-ganja roots, sleep good-skyclimber, emika-double edge (pinch remix), kode 9-dj kicks

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ