Τι σου δίνει έμπνευση;
Με ποιο μουσικό κομμάτι έχεις κολλήσει τελευταία;
Γιατί ασχολείσαι με το illustration;
Ποια είναι η πιο αγαπημένη σου δουλειά ως τώρα;
Περίγραψέ μου τον τρόπο που δουλεύεις...
H Νόνη Νέζη ξεκίνησε να εργάζεται ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία, αλλά σύντομα η εικονογράφηση την κέρδισε και αποφάσισε να σπουδάσει στη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών «Ορνεράκης» και αργότερα να παρακολουθήσει σεμινάριο μεταξοτυπίας στο Central Saint Martins College of Art and Design, στο Λονδίνο. Εδώ και πέντε χρόνια εργάζεται ως ανεξάρτητη εικονογράφος, αφού συνεργάστηκε και με το δημιουργικό γραφείο των Poor Designers, φιλοτεχνώντας αφίσες για live, μπαρ και θέατρα. Κάποια στιγμή εξέδωσε το παραμύθι Τρίχες από τις εκδόσεις Καλειδοσκόπιο και τα scrapbooks Athens και Berlin από τις εκδόσεις Οξύ. Τα δύο τελευταία είναι ένας υπέροχος συνδυασμός κολάζ και εικονογράφησης, εν είδει προσωπικού ημερολογίου, και περιέχουν ταξιδιωτικά memorabilia.
Άλλωστε, το παιχνίδι με το παλιό είναι το σήμα κατατεθέν της. «Λατρεύω τις παλιές επιγραφές και όποτε τις βρίσκω τις τραβάω σε φωτογραφία. Μου αρέσει που είναι παλιές κι έχουν ωραίες γραμματοσειρές. Για μένα είναι κάτι σαν street art». Μέσα στα έργα της Νόνης ανακαλύπτει κανείς ένα ολόκληρο ξεχασμένο σύμπαν με παιδικές χαλκογραφίες και αυτοκόλλητους χριστούληδες. «Ακόμα και τα παλιά manual μού φαίνονται φανταστικά, κυρίως αυτά από τις ραπτομηχανές. Επίσης, πεθαίνω για τις σφραγίδες!». Οι εικονογραφήσεις της είναι κατά κύριο λόγο χειροποίητες. «Τον υπολογιστή τον χρησιμοποιώ μεν, αλλά πάντα σε ένα τελικό στάδιο. Βρίσκω ότι το χέρι είναι πάντα πιο ζεστό. Ακόμα και τα λάθη που κάνεις με το χέρι έχουν μια ανθρωπιά και βγάζουν ένα συναίσθημα. Επιπλέον, μου αρέσει να μυρίζουν τα χέρια μου κόλλα και μελάνι».
Πρόσφατα δημιούργησε το logo και τον κατάλογο του Gin Joint, καθώς και ένα υπέροχο πόστερ που κοσμεί το καινούργιο μπαρ της Χρήστου Λαδά, ενώ αυτό τον καιρό φτιάχνει το artwork της ελληνικής μπάντας Space Blanket και τα καινούργια illustrations που προορίζονται για πειραματισμό με μεταξοτυπίες, σε συνεργασία με τον TIND.
σχόλια