Τα EP είναι το νέο μαύρο

Τα EP είναι το νέο μαύρο Facebook Twitter
Tokimonsta
0
Step Backwards

Στις αρχές του έτους (τ. 231), γράφοντας για το εξαιρετικό EP «Dagger Paths» του Forest Swords (εξακολουθεί ν’ αποτελεί εθιστικό άκουσμα), τόνιζα πως η ολοκληρωμένη δουλειά του αποτελεί τον πλέον πολυαναμενόμενο δίσκο του ’11. Μπορεί να μην έχει κυκλοφορήσει ακόμα, αλλά πριν από μερικές εβδομάδες ο Matthew Barnes κυκλοφόρησε το «Fjree Feather», που αποτελείται από πρώιμες ηχογραφήσεις του (το παρόν υλικό είχε κυκλοφορήσει σε CD-R στο παρελθόν), τις οποίες επεξεργάστηκε ξανά με τη βοήθεια του Mikko Gordon. Αν και είναι προφανές πως ο Barnes εκμεταλλεύεται τον ξαφνικό ντόρο γύρω απ’ το όνομά του για να οδηγήσει το παλαιότερο υλικό στο διευρυμένο του κοινό, τα 6 κομμάτια που υπάρχουν εδώ ολοκληρώνουν την ιδέα που είχαμε για τη μουσική του πορεία. Ίσως να μην μπορεί να σταθεί σε καμία περίπτωση πλάι στις υψηλού επίπεδου παραγωγές του «Dagger Paths», αλλά οι επιρροές του επιβεβαιώνουν όσα γράφαμε πριν από μερικούς μήνες. Οι κιθάρες που θυμίζουν Fennesz, οι post everything επιρροές του αλλά και η έλξη του στο R’n’B (που δαιμονοποιείται αδίκως μετά τις καλές κυκλοφορίες των Jamie Woon και Weeknd) υπάρχουν κι εδώ, αλλά είναι ξεκάθαρο πως την περίοδο που έκανε αυτές τις ηχογραφήσεις δεν είχε βρει τον συναρπαστικό ήχο που ακολούθησε. Ακόμα και στο καλύτερο κομμάτι του, το «Riverbed», ακούγεται ασύνδετος, χωρίς να έχει καταφέρει να κάνει κάτι τις ηλεκτρονικές αναφορές του. Ας σημειωθεί, βέβαια, πως τα έσοδα από τη limited έκδοση του «Fjree Feather» θα πάνε για την ενίσχυση των πληγέντων από πρόσφατο τσουνάμι.

Monster

Ενώ και πάλι όλος ο κόσμος ασχολείται με το ευρύτερο παρεάκι του Flying Lotus, αυτήν τη φορά με τον Ras G να τραβάει την προσοχή όσων παρακολουθούν μανιωδώς τις προτάσεις της Mary Anne Hobbs, είναι καλή ευκαιρία για μια χρωστούμενη ειδική μνεία στην Jennifer Lee aka Tokimonsta. Ο π ρώτος ολοκληρωμένος της δίσκος «Midnight Menu» κυκλοφόρησε τον Οκτώβρη του ‘10 και φανέρωσε τη Lee ως τη μοναδική παραγωγό απ’ τον κύκλο του L.A. που έχει σαφείς μελωδικές ιδέες. Ή, για να το πω πιο ξεκάθαρα, ως τη μοναδική που ενδιαφέρεται για τις μελωδίες της όσο και για τα beats που σκαρφίζεται. Ο δίσκος της, ειδικότερα στο δεύτερο μισό του αλλά και στο εξαιρετικό εναρκτήριο κομμάτι «Gamble», προσφερόταν για απανωτές ακροάσεις, ακόμα κι αν δεν είσαι πιστός ακόλουθος της σκηνής που αντιπροσωπεύει. Η καλύτερη κυκλοφορία της, όμως, ήρθε πρόσφατα με το EP «Creature Dreams», που είναι ένα μικρό ηλεκτρονικό αριστούργημα. Εδώ θα βρεις 7 καταπληκτικά κομμάτια με εξαιρετική παραγωγή και θ’ αναπολήσεις τις μέρες που άκουγες electronica με καμάρι. Η συμμετοχή της Gavin Turek στα φωνητικά των 2 τραγουδιών αυτής της κυκλοφορίας αποδεικνύει πως ξέρει να γράφει και τραγούδια. Τώρα που το βινύλιο είναι της μόδας, αυτό το 12’’ πρέπει να μπει σε πολλά σπίτια.

Soup Songs

Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εγχώριες κυκλοφορίες της χρονιάς είναι σίγουρα το «Brain Soup» του Sonny Touch που κυ- κλοφόρησε από την Groovy Garden (σε εξαιρετική χειροποίητη συ- σκευασία). Ο Δημήτρης Τάτσης αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από καλός μουσικός. Ξέρει να γράφει τραγούδια με περισσότερους από έναν τρόπους, ξέρει να χρησιμοποιεί τη φωνή του και, πάνω απ’ όλα, ξέρει πότε να γεμίσει και πότε ν’ αφήσει χώρο στα τραγούδια του. Αν έπρεπε να τον παρομοιάσεις με κάτι, θα μπορούσες να πεις πως στο κεφάλι του συναντιέται ιδανικά ο Tom Waits (συγκεκριμένα της εποχής του «Black Rider» και του «Real Gone») με τον Barry Adamson. Ο πρώτος σού έρχεται στο μυαλό όχι για τα βραχνιασμένα φωνητικά του, αλλά για τα ασύμμετρα τραγούδια του. Ο δεύτερος όχι μόνο γιατί στην ερμηνεία του δεσπόζει το μπάσο με την ευρεία έννοια, αλλά για την ποπ παράνοιά του. Ο ίδιος αναφέρει τον Beck ως βασική του επιρροή, οπότε μάλλον το ίδιο λέμε. Στην Αθήνα θυμάμαι τουλάχιστον δύο εμφανίσεις του που δυστυχώς δεν μπόρεσα να παρακολουθήσω, αλλά διάβασα πως εμφανίζεται με πενταμελή μπάντα που έχει ονομάσει Honolulu Philharmonic. Ας αξιωθεί κάποιος promoter να φέρει τους Man Man για συναυλία (που έχουν γι' άλλη μια φορά κυκλοφορήσει καλό δίσκο φέτος) κι έχουμε το κατάλληλο support. Σε μια χρονιά που οι καλοί εγχώριοι δίσκοι περισσεύουν, το «Brain Soup» δικαιούται περίοπτη θέση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ