Il Τrovatore

Il Τrovatore Facebook Twitter
Φωτό: Μαριλένα Σταφυλίδου
0

Κορυφαίο δείγμα του ρομαντισμού του 19ου αιώνα, ανέβηκε για πρώτη φορά στο Teatro Apollo της Ρώμης το 1853, χαρίζοντας αμέσως στον σπουδαίο Ιταλό συνθέτη τεράστια επιτυχία. Στο Ηρώδειο παίχτηκεξανά το 1982 και τώρα επανέρχεται σε σκηνοθεσία, σκηνογραφία, κοστούμια και φωτισμούς του Στέφανο Πόντα και μουσική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού.

Ο Τροβαδούρος, έργο βασισμένο στο El Trovador του Αντόνιο Γκαρσία Γκουτιέρεθ (1836), χαρακτηρίζεται απ’ όλα τα στοιχεία του ρομαντισμού: έρωτες, πάθη, θάνατοι, φωτιές, φεγγαρόφωτα, μίση, έριδες, όλα μπλεγμένα σ’ ένα κουβάρι, όπου μόνο ένα τραγικό φινάλε δίνει τη λύση κι εξαγνίζει το κακό μπέρδεμα της μοίρας. Δύο αδέλφια που δεν ξέρουν ότι είναι αδέλφια, μια γυναίκα μήλον της έριδος ανάμεσά τους, μια τσιγγάνα που διψά για εκδίκηση για τον άδικο θάνατο της μητέρας της, μια μονομαχία, φυλακή και μια υποταγή. Όλα οδηγούν σ’ ένα οδυνηρό τέλος με φόντο την Ισπανία του 15ου αιώνα και τα πάθη της, όπου ο κόμης Ντι Λούνα είναι ερωτευμένος με την ωραία Λεονόρα, την οποία διεκδικεί και ο επαναστάτης Μανρίκο, ο γιος της τσιγγάνας Ατσουτσένα και αντίπαλός του στον εμφύλιο. Και οι δύο βρίσκονται στον κήπο της νέας γυναίκας, όπου ο Μανρίκο της τραγουδάει κι εκείνη πέφτει στην αγκαλιά του. Οι δύο άντρες μονομαχούν, κανείς δεν πεθαίνει, αλλά η Λεονόρα παίρνει λάθος πληροφορίες και αποφασίζει να κλειστεί σε μοναστήρι. Ο Μανρίκο, αφού έχει ακούσει την Ατσουτσένα να τραγουδάει ότι κάποτε έκαψε το παιδί της κατά λάθος για να εκδικηθεί και της μάνας της το κάψιμο από τον πατέρα του κόμη, τρέχει να προλάβει τον εγκλεισμό της γυναίκας που αγαπά. Ο Ντι Λούνα πιάνει την Ατσουτσένα, καταδικάζοντάς την σε θάνατο στην πυρά. Ο Μανρίκο τρέχει να τη σώσει, αλλά φυλακίζεται μαζί της. Ο κόμης αναγκάζει τη Λεονόρα να του δοθεί ώστε να χαρίσει την ελευθερία στον αγαπημένο της, εκείνη δέχεται (αλλά παίρνει δηλητήριο, ώστε να μην υποταχθεί σ’ αυτόν) και πηγαίνει η ίδια στον αγαπημένο της, στη φυλακή, για να του ανακοινώσει την απελευθέρωσή του. Πεθαίνει στα χέρια του, εκείνος οδηγείται στην πυρά και στην τελική σκηνή, την ώρα που καίγεται η Ατσουτσένα, αποκαλύπτει στον κόμη ότι έκαψε τον αδελφό του καθώς εκείνη, όταν είχε κατά λάθος ρίξει το δικό της παιδί στην πυρά, προσπαθώντας να εκδικηθεί τον πατέρα

του, κράτησε τον γιο του για δικό της. Τώρα πια έχει πάρει την εκδίκησή της με τον πιο τραγικό τρόπο. Μια περίπλοκη και περίτεχνη όπερα, της οποίας τη δράση και τα πάθη περιέγραψε ο ιδιοφυής μουσικός μέσα από τέσσερις φωνές και μια σειρά από χορωδιακά μέρη.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος στον υπερθετικό, μουσικός στον υπερθετικό και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Μουσική / Ο Τζούλιους Ίστμαν επιθυμούσε να είναι «μαύρος, μουσικός και ομοφυλόφιλος στον υπερθετικό»

Η Εναλλακτική σκηνή της Λυρικής παρουσιάζει μια βραδιά αφιερωμένη στο καινοτόμο και κοινωνικοπολιτικά φορτισμένο έργο του πρωτοπόρου Αφροαμερικανού συνθέτη που αναγνωρίστηκε ευρέως μετά θάνατον.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Winter Preview 2025 / 10 techno & house parties για το προσεχές τρίμηνο 

Εκεί που η Αθήνα θα χορεύει μέχρι το πρωί, με μεγάλα ονόματα στα decks τους επόμενους μήνες – ή και μέχρι τα μεσάνυχτα, έχουμε και ένα απογευματινό κυριακάτικο πάρτι για εκείνους που πρέπει να ξυπνήσουν τη Δευτέρα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Μουσική / Seven Nation Army: Η ιστορία του πιο διάσημου riff του 21ου αιώνα

Από το 2003 που πρωτοκυκλόφορησε μέχρι σήμερα, το κομμάτι των White Stripes με την εθιστική του μελωδία έχει εξαπλωθεί παντού στον πλανήτη, από τα ποδοσφαιρικά γήπεδα μέχρι τις μεγάλες πολιτικές συγκεντρώσεις
THE LIFO TEAM