Η πολυσυλλεκτικότητα των Imam Baildi

Η πολυσυλλεκτικότητα των Imam Baildi Facebook Twitter
0

Η πολυσυλλεκτικότητα των Imam Baildi Facebook Twitter

Πώς ξεκίνησε η μπάντα σας; Γνωριζόσασταν μεταξύ σας;

Στην αρχή ήμασταν μόνο οι δυο μας και δεν είχαμε σκεφτεί καν να παρουσιάσουμε το πρότζεκτ μας ζωντανά κάπου. Μόλις, όμως, βγήκε ο πρώτος μας δίσκος, αρχίσαμε να δεχόμαστε αρκετές προτάσεις και προτιμήσαμε, αντί να τον παρουσιάζουμε ως DJ set, να στήσουμε μια μπάντα. Αρχικά προστέθηκαν τα πνευστά, μετά το μπουζούκι και η κιθάρα και στο τέλος τα φωνητικά. Το βασικό ήταν, και είναι, να υπάρχει όρεξη για δουλειά και να ταιριάζουν οι χαρακτήρες, να μην υπάρχουν εγωισμοί. Το πόσο καλός οργανοπαίκτης είναι κάποιος είναι μεν σημαντικό, αλλά, ούτως ή άλλως, θα υπάρξει βελτίωση μέσα από τα live, επί σκηνής, μαζί μας. Ιδίως όταν κάνουμε tour και είμαστε σχεδόν συνέχεια μαζί, το σημαντικότερο είναι να υπάρχει καλή διάθεση. Γιατί αν λείπει αυτό, όσο καλός μουσικός και να είναι κάποιος, το live δεν θα λειτουργήσει. 

 

Ποιο είναι το στίγμα της μουσική σας;

Είναι μία διαδικασία μετατροπής μιας μουσικής ιδέας σε κάτι που δεν ήταν αρχικά. Αυτός είναι και ο τρόπος που δουλεύουμε, τόσο όταν την αρχική ιδέα την έχει γράψει κάποιος άλλος (δηλαδή στην περίπτωση των remix) όσο και όταν την έχουμε γράψει εμείς. Στο εξωτερικό μας κατατάσσουν σε διάφορες κατηγορίες, όπως vintage remix, global pop και διάφορα άλλα. Γενικά, πάντως, καλύτερα να απαντήσει κάποιος άλλος σε αυτή την ερώτηση. Μας είναι πολύ δύσκολο να βρούμε μια κατηγορία για τη μουσική μας.

 

Τι εμπειρίες έχετε αποκομίσει από τα μεγάλα ευρωπαϊκά φεστιβάλ στα οποία έχετε εμφανιστεί;

Τα μεγαλύτερα φεστιβάλ στα οποία παίξαμε φέτος είναι το Sziget (Ουγγαρία) και το Lowlands (Ολλανδία). Είναι και τα δύο στο top 10 των ευρωπαϊκών φεστιβάλ, με περισσότερους από 100.000 θεατές, περίπου 10 διαφορετικές σκηνές και γύρω στα 150 συγκροτήματα. Όσον αφορά το κομμάτι του live, η εμπειρία δεν είναι τόσο διαφορετική από μια συναυλία στην Ελλάδα. Ούτως ή άλλως, θεωρούμε λάθος να παίζεις καλύτερα σε ένα φεστιβάλ, επειδή είναι μεγάλο, σημαντικό κ.λπ. Είτε παίζεις μπροστά σε 2.000 είτε σε 100 άτομα, πρέπει να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς, γιατί το κάθε άτομο που είναι εκεί σου έχει κάνει την τιμή να έρθει να σε ακούσει. Στα μεγάλα φεστιβάλ, βέβαια, το κοινό είναι αποφασισμένο να «τα δώσει όλα». Γι’ αυτό και αν παίξεις με ενέργεια, το κερδίζεις, ακόμα και αν δεν ξέρει ποια μπάντα είναι μπροστά τους. Στο Roskilde που είχαμε πάει το 2009, στην αρχή είχε 200 άτομα, αλλά σιγά-σιγά ο κόσμος που περνούσε απέξω (πιθανότατα πηγαίνοντας ν’ ακούσει τον Peter Doherty που έπαιζε στη διπλανή σκηνή) καθόταν ν’ ακούσει και εμάς. Στο τέλος είχαν μαζευτεί 2.000 άτομα που χόρευαν και τραγουδούσαν συνεχώς.

Αυτό που σου μένει, όμως, περισσότερο είναι η αίσθηση ότι λόγω του ότι ζεις σε μια φανταστική χώρα, όπου υπάρχει μόνο μουσική και κόσμος που δεν έχει τίποτε άλλο να κάνει στη ζωή του, παρά να κάθεται με τις ώρες και να την ακούει. Ξεχνιέσαι, πραγματικά. Το Lowlands είχε και δικό του νόμισμα για τις αγορές εντός του φεστιβάλ, το οποίο το αντάλλαζες με ευρώ πριν μπεις. Ήταν πραγματικά σαν να μπαίνεις σε άλλη χώρα...

 

Είστε ευχαριστημένοι με την πορεία σας εδώ ή θα προσπαθήσετε να κυνηγήσετε τη full-time καριέρα στο εξωτερικό;

Τα live αποτελούν μια διαδικασία τριβής. Προτείνεις κάτι στον κόσμο και από τις αντιδράσεις του καταλαβαίνεις τι είναι αξιόλογο και τι όχι, ώστε μετά να το βελτιώσεις. Είμαστε χαρούμενοι κι ευγνώμονες που έχουμε την ευκαιρία να βελτιωθούμε παίζοντας και να κάνουμε τη δουλειά που μας αρέσει, ιδίως αυτή την περίοδο. Το εξωτερικό είναι πολύ γοητευτικό και το κυνηγάμε συνεχώς. Αλλά δεν θα μπορούσαμε να μην παίζουμε εντός των συνόρων. Είμαστε Έλληνες, ζούμε στην Ελλάδα και η μουσική μας είναι ελληνική. Αυτό είναι που γοητεύει και το ξένο κοινό. Αν δεν παίζαμε στην Ελλάδα, θα χάναμε την επαφή με αυτό που μας καθορίζει.

Εμφανίζεστε κάθε εβδομάδα στο Kookoo. Τι σας αρέσει περισσότερο στον χώρο;

Το Κοοkoo είναι από τις πιο ωραίες σκηνές στην Αθήνα, ένας ζεστός χώρος με πολύ καλό ήχο, συν ότι η ομάδα του μαγαζιού πραγματικά νοιάζεται για το επίπεδο αυτού που παρουσιάζει, το οποίο κάνει τη μεγάλη διαφορά στο τελικό αποτέλεσμα. Παίζουμε ένα πολύ διαφορετικό πρόγραμμα, με αρκετά καινούργια κομμάτια (ένα από αυτά είναι και το πρώτο στο οποίο έχουμε γράψει στίχους και μουσική) και η ανταπόκριση του κόσμου είναι πολύ θερμή. Έχουμε παίξει ήδη τρεις Παρασκευές και καθεμιά είναι καλύτερη από την προηγούμενη. Ανυπομονούμε για την επόμενη.

Ποια είδη μουσικής ακούτε εσείς προσωπικά;

Ακούμε κυρίως ξένη μουσική και παλιά ελληνικά. Από τελείως ηλεκτρονικά μέχρι hip hop και από jazz μέχρι Γαβαλά.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας live ως τώρα;

Δεν είναι εύκολο να ξεχωρίσεις κάποιο, σχεδόν κάθε φορά συμβαίνει κάτι ιδιαίτερο! Σίγουρα η συναυλία μας στην Τεχνόπολη τον περασμένο Ιούλιο ήταν πολύ συγκινητική. Είχαμε δουλέψει πολύ για να παρουσιάσουμε σχεδόν όλες τις ιδέες που δουλεύουμε τα τελευταία 5 χρόνια και είχαμε μεγάλη αγωνία.  Η προσέλευση και η ενέργεια του κοινού όμως (παρότι ήταν από τις πιο ζεστές νύχτες του καλοκαιριού) ήταν τόσο έντονη που με το που ανεβήκαμε στη σκηνή λυθήκαμε τελείως. Όσο κλισέ και αν ακούγεται ο κόσμος μας αγκάλιασε και ειδικά η στιγμή που ανέβηκε η Μαίρη Λίντα στη σκηνή ήταν ανεπανάληπτη.

Με ποιους καλλιτέχνες θα θέλατε να συνεργαστείτε;

Γενικά δεν σκεφτόμαστε έτσι. Ξεκινάμε ένα κομμάτι και αν προκύψει η ιδέα μιας συνεργασίας επειδή νιώθουμε ότι το κομμάτι χρειάζεται τη συνεισφορά κάποιου συγκεκριμένου καλλιτέχνη, το κάνουμε. Το κομμάτι, δηλαδή, είναι που καθορίζει τη συνεργασία, όχι το αντίστροφο. Σίγουρα πάντως θα θέλαμε να είμαστε στο μυαλό πολλών καλλιτεχνών τη στιγμή που τους κατέβαινε η ιδέα για κάποιο τραγούδι, μόνο και μόνο για να βλέπαμε πώς προσέγγισαν κάθε μουσική ιδέα.

Τι θα θέλατε να αλλάξει στην ελληνική μουσική βιομηχανία;

Η εσωστρέφεια της και η χαμηλή της αυτοπεποίθηση. Υπάρχουν πολλά νέα ελληνικά συγκροτήματα, τόσο με ελληνικό όσο και με ξένο στίχο, που δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αντίστοιχα του εξωτερικού. Πολύ συχνά μας λένε έξω ότι προσπαθούν να βρουν μπάντες από την Ελλάδα και δεν τα καταφέρνουν. Οι ίδιες οι μπάντες βέβαια κάνουν ό,τι μπορούν, αλλά οι περισσότερες ελληνικές εταιρείες παραγωγής και προβολής είναι πολύ εσωστρεφείς.

Πώς σας αρέσει να διασκεδάζετε;  Βγαίνετε έξω;

Ναι βγαίνουμε αρκετά, αλλά έχουμε και μια πιο «σπιτική» πλευρά. Πολύ συχνά π.χ. μαγειρεύουμε για φίλους. Δεν πηγαίνουμε δυστυχώς σε πολλές συναυλίες γιατί οι περισσότερες συμπίπτουν με τις μέρες που παίζουμε και εμείς.

Ποια είναι τα δέκα καλύτερα άλμπουμ του 2012 κατά την άποψή σας;

Ελλάδα: Spectral Fire, Moa Bones – Aquarelles, Ματουλα Ζαμανη – Varligali. Εξωτερικό: Dedmau5 - Album Title Goes Here, La BrassBanda - Live Olympiahalle Munchen, Charles Bradley - No Time For Dreaming, Pete Rock – Monumental, Black Keys - El Camino, Fink - Wheels Turn Beneath My Feet.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ