48ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Μυστικά και Ψέματα.

48ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης. Μυστικά και Ψέματα. Facebook Twitter
0

» Ταmasterclasses στο ΦεστιβάλΘεσσαλονίκης έκλεισαν με την παρουσίακαι την ομιλία του Τζιμ Γιαννόπουλου,του προέδρου της Fox. Κυριακήπρωί, και οι φεστιβαλικοί θαμώνεςκοιμόντουσαν μετά τα μπουζούκια τηςπροηγουμένης βραδιάς. Δεν κατάλαβανπως ο Γιαννόπουλος ήταν ο πιο υψηλόςκαλεσμένος του φεστιβάλ και δεν μπήκανστον κόπο να προσέλθουν μαζικά. Δεναντιλήφθηκαν προφανώς πως είναι έναςαπό τους δυο τρεις πιο ισχυρούς άνδρεςτου Χόλιγουντ και, προς μεγάλη μουέκπληξη, βρήκε χρόνο να έρθει στηνΕλλάδα, σε μια περίοδο εξαιρετικάπιεσμένη.

» ΟΓιαννόπουλος είναι ένα εξέχον δείγμαδημιουργικά διχασμένης προσωπικότητας.Ως Έλληνας που αγαπάει το σινεμά απ'όποια γωνιά της χώρας κι αν προέρχεται,ακούει και αντιλαμβάνεται τι σημαίνεινα μένεις στο μικρό σου τόπο και ναπαλεύεις να κάνεις μια ταινία, να βρειςτο κοινό σου, να εισακουστείς από τουςχρηματοδότες, να περιμένεις στις κρατικέςουρές για ψίχουλα, να αφηγείσαικινηματογραφικές ιστορίες με το βάροςτης καταγωγής και του παρελθόντος - τουέχει αρέσει ιδιαίτερα το ντοκιμαντέργια τη Ζαχάρω. Ως Αμερικανός όμως πουδουλεύει σε μια βιομηχανία ρεαλιστικώνονείρων, δεν μπορεί να κάνει τίποτε γιατο ελληνικό σινεμά, τίποτε τουλάχιστονμε τη μορφή ρουσφετιού ή χάρης, καθώςούτε να αρνηθεί ούτε να προσπεράσειμπορεί τις αντιξοότητες που συναντάειμια φτωχή κινηματογραφία πάνω στιςπαγιωμένες συνήθειες του μεγάλου κοινού- τους υπότιτλους, την τεχνολογία, τηνεντοπιότητα και το ανεπεξέργαστοταλέντο, αν κα το τελευταίο δεν τοομολογεί. Προπαγανδίζει τη Foxκαι καλά κάνει, αφού αυτή είναι η δουλειάτου. Για όσους έχουν τη διάθεση να τονακούσουν, όμως, προπαγανδίζει επίσης,χωρίς διδακτισμό, έναν τρόπο σκέψηςπολύ πρακτικό και σεμνό, όπως αρμόζειστη θέση του, που προδίδει τις αρετέςπου τον οδήγησαν σταθερά στην κατάληψητου Έβερεστ του εταιρικού Χόλιγουντ,και μάλιστα υπό τις ευλογίες του πολιτικάαντίθετα αφεντικού του, του ΡούπερτΜέρντοκ: πολλά μικρά βήματα με ενδιάμεσακαίρια άλματα, γνώση αριθμητικής,διεύθυνση ανθρώπων με ταλέντο, έγνοιαγια τον ισολογισμό εμπορικότητας μεκαλλιτεχνικό προφίλ, θερμός εναγκαλισμόςμε την ευρύτερη έννοια της ψυχαγωγίας,έλλειψη ενοχής για τα γούστα του κόσμου,συνεχή ενημέρωση για το παγκόσμιοσινεμά, αδιάκοπη επαφή με τα ταλένταπου φέρνουν τα λεφτά σε ένα στούντιο,επίγνωση και παραδοχή των λαθών του.Δεν είναι ο πιο ρηξικέλευθος από τουςmanager που κυκλοφορούν αυτήτη στιγμή. Εν τούτοις, είναι ο μόνος πουεπιδεικνύει τόσο ανεπιτήδευτημεθοδικότητα, με ραφές που δεν φαίνονταικαι επαγγελματισμό που εξατμίζεταιστον ενθουσιασμό ενός σινεφίλ.

» Δόθηκαν και τα κρατικά. 8 πήρε ο Γκρέκο.Το περιμέναμε, δεν μπορούσε να γίνει κιαλλιώς. Αν αναρωτιέστε γιατί δε βραβεύτηκεο Μπότο στο δεύτερο ρόλο και τα κοστούμιατης ταινίας, είναι επειδή ανήκουν σεξένους και στην Ελλάδα βραβεύουμε μόνοΈλληνες βάσει του κανονισμού. Ευτυχώςπου το πήρε ο Άρης Σταύρου στη φωτογραφία.Για τον Νικ Άσντον δεν θα ετίθετο δίλημμα:ο Γιώργος Συμεωνίδης από τη Διόρθωσητου Θάνου Αναστόπουλου έδωσε την ερμηνείατου φεστιβάλ, σε όλες τις κατηγορίες.

» Τώρα,αν πρέπει να διαλέξω και την ταινία τουφεστιβάλ, αυτή θα πρέπει να είναι, μακράν,το Μυστικά και Ψέματα, το ντοκιμαντέρτου Σταύρου Στάγκου για το πολιτικόέγκλημα σε βάρος των απλών πολιτών τουΜποπάλ, μετά το ολέθριο ατύχημα πουκόστισε χιλιάδες ζωές πριν από χρόνια.Για την ταινία έγραψα τον περασμένοΜάρτιο στο φεστιβάλ ντοκιμαντέρ. Είναιπλήρης, υπαινικτική, δεν έχει τίποτε ναζηλέψει από αντίστοιχες που πάνε γιαΌσκαρ ή βραβεύονται σε διεθνή φεστιβάλ.

» Γιατην ποιότητα της φετινής μας παραγωγής,νομίζω πως ταιριάζει καλύτερα στο τεύχοςτης LifO για την ανασκόπηση.Ανασκολοπισμός, ίσως.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ