Λόγκαν (Logan)

0

Στο κοντινό μέλλον, ο κουρασμένος Λόγκαν φροντίζει τον αδύναμο καθηγητή Ξαβιέ σε ένα κρησφύγετο στα σύνορα του Μεξικού. Οι προσπάθειες, όμως, του Λόγκαν να μείνει μακριά από τα μάτια του κόσμου και την ίδια του την κληρονομιά θα τερματιστούν όταν μια νεαρή μεταλλαγμένη καταφτάνει, κυνηγημένη από σκοτεινές δυνάμεις.

Πάνε 17 χρόνια από τότε που ο Γουλβερίν έδειξε για πρώτη φορά τα δόντια του και ακόνισε τις κοφτερές του οπλές στο σινεμά, γεμάτος οργή και μίσος, ως φονικό freak εργαλείο στα χέρια των X-Men, ένα αλλόκοτο και τρομακτικό υβρίδιο με μια καλά κρυμμένη ευαίσθητη πλευρά που δεν συνθηκολόγησε ποτέ με τη φύση, την αποστολή και τη λειτουργία του σε έναν κόσμο ξένων και εχθρών.

Οι δύο φορές που πρωταγωνίστησε δεν τον προβίβασαν ουσιαστικά ούτε ανέδειξαν εκφάνσεις του χαρακτήρα του που δεν γνωρίζαμε. Μάλλον πρόφαση για σαματά ήταν, με αμηχανία και μια αίσθηση διεκπεραίωσης.

Σε ένα περιβάλλον που έχει εξελιχθεί, και με δεδομένη την απογοήτευση των τελευταίων X-Men, παρά τη γνώριμη σβελτάδα του Μπράιαν Σίνγκερ, το Logan μοιάζει το ιδανικό αντίδοτο για το Legion, το νέο πόνημα περί μεταλλαγμένων της Marvel – ένα ταχύτατο, εξελιγμένο, τεχνοψυχεδελικό θέαμα που συμβαίνει περισσότερο στο μυαλό και προκαλεί ενδιαφέρουσα σύγχυση ανάμεσα στην πραγματικότητα και στη φαντασία.

Η ταινία του Τζέιμς Μάνγκολντ είναι περισσότερο δράμα, μια ελεγεία για έναν γερασμένο ήρωα που σέρνεται χωρίς σκοπό και, κυρίως, δεν έχει καμία διάθεση να επουλώσει τα τραύματά του, επιλέγοντας συστηματικά την εθελούσια ευθανασία παρά την αυτόματη, θαυματουργή αυτοΐαση που επιτρέπει η επίκτητη δύναμή του.

Η δράση συμπληρώνει, αλλά δεν καθορίζει το φιλμ που σηματοδοτεί την τελευταία εμφάνιση του Λόγκαν, ο οποίος εδώ οδηγεί ευσυνείδητα, αλλά απαθώς, μια λιμουζίνα για να μαζέψει χρήματα για την ιατρική υποστήριξη του καθηγητή Εξέβιερ.

Ο Πάτρικ Στιούαρτ επιστρέφει στον ρόλο του πατριάρχη των X-Men, καταβεβλημένος και παροπλισμένος, κρυμμένος σε μια αποθήκη στη μέση του πουθενά. Πού και πού ανακτά τα λογικά και τις (πλούσιες) αισθήσεις του, αλλά όταν τις χάνει, όλοι γύρω του απειλούνται από τις αυξανόμενες κρίσεις του, καθώς ο τρομερός εγκέφαλός του καταρρέει και ο ίδιος χάνει τον έλεγχο, κινδυνεύοντας να υποκύψει και να σκοτώσει.

Ώσπου εμφανίζεται μια απελπισμένη, κυνηγημένη γυναίκα που ζητάει επίμονα βοήθεια από τον Γουλβερίν, τάζοντάς του ένα γενναίο χρηματικό ποσόν για να βοηθήσει το μικρό κορίτσι που τη συνοδεύει.

Ο Λόγκαν είναι αρχικά απρόθυμος, αλλά στην πρώτη της μάχη με τους σκοτεινούς της διώκτες η μικρή αποδεικνύει πως είναι φτιαγμένη από την ίδια στόφα: μεταλλαγμένη και θανατηφόρα, προικισμένη με τις ίδιες ειδικές δυνάμεις που χρόνια ταλαιπωρούν τον Λόγκαν, αντιστέκεται στις προσπάθειες μυστικών αστυνομικών να τη συλλάβουν, και μαζί με αυτή την παρέα της, το μέλλον του είδους, τους νέους X-Men, που μάλλον κρύβονται, αν αποδειχτεί πως όσα ισχυρίζεται η γυναίκα είναι αλήθεια και δεν τα έχει βγάλει από το μυαλό της για να προστατέψει το περιζήτητο, ακατέργαστο παιδί/όπλο που προστατεύει.

Βλοσυρός, παραιτημένος και ενίοτε οργίλος, ο Λόγκαν/Γουλβερίν έχει συμβιβαστεί με το τέλος και έχει αποδεχτεί αδιαμαρτύρητα τη φθορά. Η σχέση του με τον καθηγητή παρουσιάζει πάντα ενδιαφέρον στο ζόρι του συναισθήματος, σαν ένας διανοούμενος να έχει εξημερώσει ένα άγριο ζώο και να απαιτεί να τον αποκαλεί πατέρα και να του χρωστά ευγνωμοσύνη.

Όταν όμως το κορίτσι, επίσης ατίθασο και ακοινώνητο, μπαίνει γρυλίζοντας στην εξίσωση, η σπίθα της συνέχειας τον τριβελίζει και ο Μάνγκολντ, στην καλύτερή του στιγμή (και όχι στο Cop Land, που είχε επαινεθεί υπερβολικά, κυρίως λόγω της θεαματικής, αλλά αμφίβολης «μεταμόρφωσης» του Σιλβέστερ Σταλόνε), παίζει συνεχώς με την αντίστιξη, σαν μια βελτιωμένη, πιο ζουμερή και θεαματική εκδοχή του Leon, χωρίς να χαϊδεύει τον αγιάτρευτο μισανθρωπισμό του Λόγκαν.

Είναι η πρώτη φορά που ο κόσμος της Marvel δραπετεύει από τη φρενίτιδα και κάνει μια στάση για να αναλογιστεί πού βαδίζει και ποιος είναι ο απώτερος σκοπός των ηρώων του. Αποδέχεται το τρωτό του ήμισυ, το Logan δείχνει ωριμότητα και δραματική πολυπλοκότητα, έστω κι αν στην πορεία υστερεί, φυσιολογικά, σε νέες εικόνες. Βέβαια, αν οι Marvel-ous το θελήσουν, και νεκρούς ανασταίνουν (αντί spoiler...).

Oscars Critics
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Οθόνες / 10 εξαιρετικές ταινίες που μπορείτε να δείτε τώρα στο Netflix

Το Netflix έχει γίνει ο παράδεισος της εύκολης ψυχαγωγίας, αλλά για τους πραγματικούς σινεφίλ κρύβει και έναν άλλο κόσμο. Αυτή είναι μια λίστα με ταινίες που απαιτούν προσοχή και αφοσίωση, που αξίζουν τον κόπο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movies

Οθόνες / Η Χιονάτη και 8 καλύτεροι λόγοι για να πάτε σινεμά

Ένα υποψήφιο για Όσκαρ animation για ενήλικες, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Αριάν Λαμπέντ και μια τολμηρή ταινία για την προσφυγική εμπειρία, γυρισμένη στην Αθήνα, είναι μερικές από τις προτάσεις της εβδομάδας που θα σας αποζημιώσουν.
THE LIFO TEAM
Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Daily / Tο πρόβλημα με την «Εφηβεία»

Συμπονά κανείς όχι μόνο τους γονείς που μετά την παρακολούθηση της δραματικής μίνι σειράς του Netflix θα ψάχνουν μάταια απαντήσεις στα «ιερογλυφικά» μηνύματα που κρύβονται στα κινητά των παιδιών τους, αλλά και τα ίδια τα παιδιά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Σε μια άγνωστη χώρα»: Μια τολμηρή ταινία, γυρισμένη στην Αθήνα

Οθόνες / «Πιστεύει κανείς ότι οι Παλαιστίνιοι θα ξεχάσουν και θα συμβιβαστούν με την απώλεια;»

Ωμή, διεισδυτική, αφτιασίδωτη, η ταινία «To a land unknown» εστιάζει στο προσφυγικό και ιδιαίτερα στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στην Ελλάδα. Ο σκηνοθέτης Μαντί Φλάιφελ μίλησε στη LifO για όλα τα ζητήματα που θίγει η εξαιρετική και με έντονο ελληνικό «χρώμα» ταινία του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ