Achtung baby!

Achtung baby! Facebook Twitter
0

Όλοιοι άνθρωποι που γνωρίζω -ακόμα κι αυτοίπου θεωρούν ότι είναι υπεράνω πάσηςενασχόλησης με το σταρ σίστεμ- έχουνέντονη άποψη για τον Τομ Κρουζ. Έντονααρνητική δηλαδή και αμετακίνητη. Απότην εποχή ακόμα του Τοπ Γκαν με τουςδιάφορους κλώνους με τα δερμάτινααεροπορικά μπουφάν και τα RayBanγυαλιά, που κατέκλυζαν το «Ελληνικό»στο Κολωνάκι, ο ηθοποιός ήταν πάντα τοαπόλυτο σύμβολο ενός αλαζονικού καιυπερφίαλου αμερικανισμού, αλλά καιοτιδήποτε στραβού εκπροσωπεί το Χόλιγουντγια να το ξεράσει μετά στους θεατές τουπλανήτη. Κι ούτε αποτελεί ελληνικήπατέντα αυτή η αντανακλαστική αλλεργίαστο posterboy(και ανεπίσημο κυβερνητικό εκπρόσωπο)της Εκκλησίας της Σαϊεντολογίας. Μεαφορμή την τελευταία ταινία του(Βαλκυρίες), στην οποία υποδύεται τονΚλάους φον Στάουφενμπεργκ, τον Γερμανόαξιωματικό που αποπειράθηκε να δολοφονήσειτον Χίτλερ, ο επίσημος εκπρόσωπος τηςΠροτεσταντικής Εκκλησίας της Γερμανία,δήλωσε ότι το φιλμ -η πρεμιέρα του οποίουέχει ήδη αναβληθεί τρεις φορές- «εξυπηρετείτους ίδιους προπαγανδιστικούς στόχουςγια τη Σαϊεντολογία με τους Ολυμπιακούςτου 1936 για τους Ναζί». Πριν δύο χρόνιαεξάλλου, που είχα βρεθεί σ' ένα από ταωραία παρακμιακά κωλόμπαρα πουαντιστέκονται στον οδοστρωτήρα τουgentrificationτης Νέας Υόρκης, δέσποζε πίσω από τηνμπάρα μια μεγάλη φωτογραφία του με τοαπαγορευτικό σήμα κι από κάτω τηνεπιγραφή «Cruisecontrol».

Γιατίτόσο μίσος, ρε παιδιά; Εγώ πάντως θυμάμαιμε τρυφερά συναισθήματα, όταν είμαστεπιτσιρικάδες και είδαμε το RiskyBusiness-ο τίτλος είχε αποδοθεί με το συνήθηστην Ελλάδα περιφραστικό ζήλο τωνμεταφραστών ως Οιπονηρές μπίζνες ενός πρωτάρη-στο πλαίσιο των προβολών που έκανε τοπεριοδικό «ποπ & ροκ» για τουςαναγνώστες του στο αείμνηστο ΡάδιοΣίτυ. Το όνειρο κάθε (άρρενος) εφήβου: ΟΤομ Κρουζ, αφού φεύγουν οι γονείς τουταξίδι, βάζει τέρμα στο στερεοφωνικότο «Goodoldtomerock'n'roll»και χοροπηδάει με το σώβρακο στον καναπέ,περιμένοντας τη Ρεμπέκα ντε Μορνέ νατον κάνει «άνδρα». Επίσης: Ποιοςάλλος θα μπορούσε να παίζει τόσο καλάτο «μαλακισμένο» στο Χρώματου Χρήματος τουΣκορσέζε; Ποιος άλλος θα κατόρθωνε ναγεμίσει τόσο αποτελεσματικά τη μαύρητρύπα εξοργιστικού ναρκισσισμού πουήταν ο Ντάστιν Χόφμαν (ο οποίος με τααυτιστικά σκέρτσα του πήρε το Όσκαρ)στον Άνθρωπο τηςΒροχής. Και ταΜάτια ερμητικάκλειστά; Άλλοανεξήγητο ταμπού για πολύ κόσμο αυτή ηταινία. Τι «παρωχημένη», τι«συντηρητική», τι «ματαιόδοξη»έχει χαρακτηριστεί τόσο από κοινό όσοκι από κριτικούς. Κι όμως, ο χαρακτήραςτου Τομ Κρουζ ενσάρκωνε κάτι πραγματικάδιαχρονικό και παγκόσμιο: Ο σωματικόςπόθος -η καύλα κοινώς- διαλύει σχέσεις,γάμους, μπλοκάρει τη σκέψη και τασυναισθήματα... Παρωχημένη αντίληψη; Και το ΤελευταίοΤαγκό στο Παρίσιπαρωχημένο είναι; Κι ο Άμλετ έπρεπε νακουλάρει και να μην είναι τόσο σκοταδόψυχοςίσως; Η ερμηνεία του εξάλλου στο Μανόλιατου Πολ Τόμας Άντερσον (PDAγια τους πολύ προχωρημένους) στο ρόλοτου γκουρού της φαλλοκρατικής χειραφέτησης,υπήρξε μια από τις πιο εντυπωσιακές πουέχουν καταγραφεί στη μεγάλη οθόνη τατελευταία χρόνια. Τέλος πάντων, ο άνθρωποςμπορεί να είναι αντιπαθής για διάφορουςαφηρημένους λόγους, έχει επιδείξει όμωςστην καριέρα του πολύ πιο ευρεία γκάμααπό ηθοποιούς όπως ο Τζόνι Ντεπ, ο οποίοςβρίσκεται στο άλλο άκρο των προτιμήσεωντου κοινού, αφού όλοι αδιακρίτως μοιάζουννα τον λατρεύουν γιατί είναι γλυκούλης,εναλλακτικούλης, ροκ, σκοτεινούλης,αντισυμβατικούλης, αιωνίως νεανίαςκ.λπ. κ.λπ. Όσο για τη Σαϊεντολογία, σαφώςκαι μοιάζει με ακατανόητο, ρηχό καινοσηρό δόγμα, αλλά στο φινάλε οι άλλοιδιάσημοι με τους newageνεοπαγανισμούς και τους πάσης φύσεωςμυστικισμούς καλύτεροι είναι; Όπου τηβρίσκει κανείς τη θεία φώτιση, έτσι δενείναι; Αν δεν πειράζει κανέναν, ποιο τοπρόβλημα; Το Χόλιγουντ τίγκα στις σέκτεςείναι, έτσι κι αλλιώς. 

ΥΓ.Δεν είναι ακριβώς ότι ένιωσα τόση ανάγκηνα υπερασπιστώ τον Κρουζ -ούτε είμαιμυστικός πράκτωρ της Σαϊεντολογίας-απλά ήταν έντονη η διεστραμμένη επιθυμίανα μπει αυτή η φωτογραφία πασχαλιάτικαστη στήλη.

Shortcut
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Δ. Πολιτάκης / Αναζητώντας το μυστικό του Γιάννη Πετρίδη

Στις 29 Μαρτίου συμπληρώθηκαν σαράντα έξι χρόνια από την πρώτη εκπομπή του ανθρώπου που μας έμαθε να ακούμε μουσική, όμως, παρά την οικειότητα, το κύρος και τη γνώση που εκπέμπει ακόμα η φωνή του από τα ερτζιανά, ο ίδιος παραμένει σε μεγάλο βαθμό ένα μυστήριο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Δ. Πολιτάκης / 200 χρόνια «κρυφό σχολειό»

Πέρα από τις εθιμοτυπικές τελετουργίες της αρμόδιας επιτροπής, ο εορτασμός των 200 χρόνων από το ’21 θα μπορούσε να γίνει αφορμή για μια βαθύτερη αντίληψη των συναρπαστικών γεγονότων εκείνης της εποχής από αυτή που μας χάρισε το σχολείο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Δημήτρης Πολιτάκης / Αποχαιρετισμός στην κυρία Μιράντα

Πηγαίνοντας μετά από καιρό σε σπίτι φίλων, είδα στην εξώπορτα το αγγελτήριο θανάτου της ηθοποιού Μιράντας Κουνελάκη που έμενε στην ίδια πολυκατοικία και για χρόνια «επέβλεπε» στοργικά και διακριτικά τις νεανικές μας τρέλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Δημήτρης Πολιτάκης / H περίπτωση του Άκη Πάνου, που ακόμα μας στοιχειώνει

Ούτε το έργο ενός δημιουργού μπορεί εύκολα να διαγραφεί ούτε όμως και η σύνδεσή του με τις όποιες αποτρόπαιες πράξεις. Μένει εκεί, σαν ανεξίτηλη κηλίδα που διαβρώνει και συρρικνώνει το σέβας, το δέος, την εκτίμηση, την απόλαυση. Αυτό είναι το τίμημα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Δημήτρης Πολιτάκης / Βρίσκοντας καταφύγιο στη μοιρολατρία και στα εποχικά μαγαζιά

Έχει ανάγκη ο κόσμος να περιβληθεί στην απομόνωσή του από ένα γιορτινό σκηνικό, από μια λαμπερή ψευδαίσθηση, ξορκίζοντας μια χρονιά που έγινε η προσωποποίηση όλων των δεινών που έχουν πέσει στο κεφάλι μας, όχι μόνο της πανδημίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Δημήτρης Πολιτάκης / Η πανδημία και η λαχτάρα μας να «σώσουμε τα Χριστούγεννα»

Ας είμαστε προετοιμασμένοι για σεμνές, ταπεινές, υπερβατικές γιορτές, όπως θα έπρεπε δηλαδή πάντα να είναι, αν πιστέψουμε όλες αυτές τις χριστουγεννιάτικες ταινίες που βλέπουμε μια ζωή.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Απόδραση από την Αθήνα

Δημήτρης Πολιτάκης / Απόδραση από την Αθήνα

Παίζει ξανά δυνατά ως σενάριο ή ως όραμα μέσα στην πανδημία η οριστική φυγή από τη μητρόπολη και η μετεγκατάσταση σε κάποια ιδανική γωνιά της επαρχίας με άμεση πρόσβαση σε φύση, βουνά, ακρογιαλιές, δειλινά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ