Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα

Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter
0
Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter

Ποια ήταν η βασική ιδέα για το performance της Dagmar I. Glausnitzer-Smith;
Και στα δύο έργα η καλλιτέχνις ασχολείται με το χαρτί –το λευκό χαρτί– που θεωρεί άδειο καμβά, το ξεκίνημα της ζωής. Με την υπόθεση ότι όλοι ξεκινάμε «άδειοι» και ίσοι, καθώς οι μετέπειτα εμπειρίες μας διαμορφώνουν το περιεχόμενό μας, η καλλιτέχνις εντάσσει τον ήχο μέσα από το ρολό χαρτιού ως σύνδεση με τα εξωτερικά ακούσματα κατά την εμβρυακή περίοδο.

Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter

Ποια εκφραστικά μέσα χρησιμοποίησε;
Στο πρώτο performance υπό τον τίτλο «Paper Walks, Paper Talks No. 4» χρησιμοποίησε ηχογραφήσεις από ντόπιους καταστηματάρχες από την περιοχή έρευνάς της, ρωτώντας τους πώς νιώθουν για τη δραχμή. Το κασετόφωνο εμφανίζεται καθώς η ίδια ξεδιπλώνει ένα ρολό χαρτιού, που παραπέμπει στην εκτύπωση χρημάτων και σε ένα ξεκίνημα με το ευρώ, το οποίο οδήγησε στις σημερινές περιστάσεις. Στο δεύτερο έργο, «Agrostis Roles», η καλλιτέχνις συνέχισε τη χρήση του χαρτιού καθώς και την έννοια του αποτυπώματος με μπλέ μελάνι, γάλα και χρησιμοποιημένο λάδι μηχανής. Το «ελληνικό» μπλε, με το γάλα ως την πρώτη τροφή του ανθρώπου και το αποτύπωμα μιας «βρόμικης» ουσίας δημιούργησαν το δικό τους σχέδιο απόδρασης από τον χώρο.

Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter
Στο πρώτο performance υπό τον τίτλο «Paper Walks, Paper Talks No. 4» χρησιμοποίησε ηχογραφήσεις από ντόπιους καταστηματάρχες από την περιοχή έρευνάς της, ρωτώντας τους πώς νιώθουν για τη δραχμή...

Πολλά έχουν γραφτεί για τις σχέσεις μεταξύ Γερμανίας και Ελλάδας τα τελευταία χρόνια.
Η ίδια Γερμανίδα σε ένα ελληνικό τοπίο ένιωσε τη φιλοξενία αλλά και την ανάγκη σχολιασμού των σχέσεων των δύο χωρών. Η «ελληνική» σκούπα που χρησιμοποίησε στο τέλος «καθάρισε» όλα τα υλικά και τον χώρο για ένα καινούργιο ξεκίνημα.

Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter

Μίλησέ μας και για την έκθεση «Andras» που τρέχει αυτή την περίοδο.
Στην Cheapart.Halandri παρουσιάζουμε το έργο επτά καλλιτεχνών από Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό και εξετάζουμε την υπόσταση του «ανδρισμού» μέσα από κάθε προσωπικό ή κοινωνιολογικά ενιαίο πρίσμα αντίληψης.

Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter
Στο δεύτερο έργο, «Agrostis Roles», η καλλιτέχνις συνέχισε τη χρήση του χαρτιού καθώς και την έννοια του αποτυπώματος με μπλέ μελάνι, γάλα και χρησιμοποιημένο λάδι μηχανής...

Πώς γίνεται αυτό;
Οι καλλιτέχνες, προερχόμενοι ο καθένας από τον δικό του τομέα πρακτικής, όπως η αρχιτεκτονική και φωτογραφία, κλήθηκαν να παραθέσουν την προσωπική τους εκδοχή για το ανδρικό σώμα το οποίο φέρει επάνω του την «ιστορία» του ως κοινωνικό κατασκεύασμα, με βάση τις προϋποθέσεις και τις απαιτήσεις που θα πρέπει να πληροί. Ο τρόπος αντιμετώπισης αυτής της οντότητας, από τον ένα άνδρα στον άλλο, αποτελεί εν τέλει μια αντανάκλαση των τρόπων αντίληψης του κάθε καλλιτέχνη για τον δικό του «ανδρισμό». Θέτοντας ως ερώτημα την αξία της «συνεργασίας», η έκθεση θέτει την καλλιτεχνική δράση ως μια κοινή και συμμετοχική διαδικασία που κατευθύνεται από τον δημιουργό προς το κοινό.

Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter
Και στα δύο έργα η καλλιτέχνις ασχολείται με το χαρτί –το λευκό χαρτί– που θεωρεί άδειο καμβά, το ξεκίνημα της ζωής...
Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter
Με την υπόθεση ότι όλοι ξεκινάμε «άδειοι» και ίσοι, καθώς οι μετέπειτα εμπειρίες μας διαμορφώνουν το περιεχόμενό μας, η καλλιτέχνις εντάσσει τον ήχο μέσα από το ρολό χαρτιού ως σύνδεση με τα εξωτερικά ακούσματα κατά την εμβρυακή περίοδο...
Ανδρέας Πασιάς: o εικαστικός που διοργανώνει μερικές από τις καλύτερες performances στην Αθήνα Facebook Twitter
Η «ελληνική» σκούπα που χρησιμοποίησε στο τέλος «καθάρισε» όλα τα υλικά και τον χώρο για ένα καινούργιο ξεκίνημα...

Όλες οι φωτογραφίες του Ευτύχιου Σιήκκη από το δρώμενο "epitelesis presents... Dagmar I. Glausnitzer-Smith" για το epitelesis - Performance Art Foundation στο ArtWall Project Space.

Συνεντεύξεις
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Εικαστικά / Αφροδίτη Παναγιωτάκου: «Στα Γιάννενα λειτουργήσαμε ριζωματικά, δεν πρέπει να προσγειώνεσαι πουθενά»

Η διευθύντρια Πολιτισμού του Ιδρύματος Ωνάση επιστρέφει στη γενέτειρά της με τη διπλή ιδιότητα της καλλιτεχνικής διευθύντριας της νέας μεγάλης έκθεσης ψηφιακής τέχνης «Plásmata II: Ioannina» και της συνδημιουργού ενός από τα πιο εντυπωσιακά έργα της.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ