Η Άντζελα Μπρούσκου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Στη σκηνοθεσία μού άρεσε ότι μπορούσα να ολοκληρώσω μια δουλειά. Ήθελα να φτιάξω ένα δικό μου χώρο δουλειάς ανθρώπων, συνεργατών, να δημιουργήσω μια δική μου αισθητική. Σαν ηθοποιός μόνο δεν γίνεται να το κάνεις αυτό. Φωτο: Μάρω Θωμά / LIFO

Η Άντζελα Μπρούσκου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO

0

Μεγάλωσα στην περιοχή που είναι τώρα το Χίλτον, πίσω από τη Βασιλέως Κωνσταντίνου. Σχολείο πήγαινα στην Κηφισιά, στο Καστρί, σε ένα ιδιωτικό που δεν υπάρχει πια. Ο πατέρας μου έκανε διάφορες επιχειρήσεις, επικίνδυνες αποστολές.Τι είδους; Δεν θα σου πω.

• Α, μάλιστα, θες να σου μιλήσω για τα παιδικά μου χρόνια; Πρώτη φορά με ρωτάνε τέτοια πράγματα... Τα παιδικά μου χρόνια λοιπόν ήταν κανονικά - δεν είχα μπει στο αναμορφωτήριο, αν αυτό εννοείς. Τα 'χω απωθήσει λίγο· δεν ήθελα να 'μαι μικρή, ήθελα να μεγαλώσω.

• Στο γυμνάσιο βαριόμουνα. Είχα κι αυτές τις καλλιτεχνικές τάσεις. Ασχολιόμουν με τη ζωγραφική.

• Ηθοποιός κατά λάθος έγινα. Είχα δώσει στη Σχολή Καλών Τεχνών και στο Θέατρο Τέχνης - για πλάκα. Πέρασα. Και πήγα. Μετά μπήκα σε αυτό τον κόσμο: Ήταν μια καινούργια περιπέτεια που μου άσκησε μια μαγεία, μια έλξη. Την πάτησα.

• Μετά άρχισε μια περιπέτεια με ομάδες, ψαχνόμουνα να μάθω, να φτιάξω έργα. Για εφτά χρόνια έπαιζα.

• Στη σκηνοθεσία μού άρεσε ότι μπορούσα να ολοκληρώσω μια δουλειά. Ήθελα να φτιάξω ένα δικό μου χώρο δουλειάς ανθρώπων, συνεργατών, να δημιουργήσω μια δική μου αισθητική. Σαν ηθοποιός μόνο δεν γίνεται να το κάνεις αυτό.

Πάντα με ενδιέφερε η τραγωδία, από τη σχολή. Δεν ξέρω γιατί. Η τραγωδία σε φέρνει αντιμέτωπο με πολλά πράγματα: τον κίνδυνο, αυτό το χάος που είμαστε, το τι μπορεί να γίνει ο άνθρωπος. Δεν βαριέμαι ποτέ με την τραγωδία.

• Το πρώτο μου έργο το σκηνοθέτησα το '93. Ηταν ο Μισάνθρωπος του Μολιέρου στη Σχολή Καλών Τεχνών στην Κατάληψη.

• Πάντα με ενδιέφερε η τραγωδία, από τη σχολή. Δεν ξέρω γιατί. Είναι κάποια πράγματα που απλώς συμβαίνουν: Μπορεί κάποιος μετά να τα αναλύσει περισσότερο. Η τραγωδία σε φέρνει αντιμέτωπο με πολλά πράγματα: τον κίνδυνο, αυτό το χάος που είμαστε, το τι μπορεί να γίνει ο άνθρωπος. Δεν βαριέμαι ποτέ με την τραγωδία.

• Ο χώρος της Επιδαύρου είναι ένας χώρος με δύναμη και δόνηση, δεν μπορεί κανείς να το αρνηθεί αυτό. Δεν με αγχώνει η Επίδαυρος πάντως, είναι ένα θέατρο που σε αγκαλιάζει. Πιο τρομακτικός είναι ο τρόπος που γίνονται κάποια πράγματα, οι παραστάσεις, αυτό το πανηγύρι... Υπάρχει ένα μεγάλο κοινό που πάει έτσι, για Σαββατοκύριακο. Αυτό είναι και το ενδιαφέρον όμως: πως είναι ένα λαϊκό θέατρο. Mπορείς να δεις οποιονδήποτε στην Επίδαυρο.

• Στον Αγαμέμνονα ξεδιπλώνονται στιγμές της ελληνικής ιστορίας, περνάνε με έναν τρόπο στιγμές από τον Όμηρο μέχρι σήμερα. O χορός θα είναι σαν μια ορχήστρα, σαν ένα μπουλούκι που λέει ιστορίες, τραγούδια, και περιμένει το βασιλιά.

Η Άντζελα Μπρούσκου αφηγείται τη ζωή της στη LIFO Facebook Twitter
Η τηλεόραση κλείνει, βλέπεις το δράμα και μετά βλέπεις σερβιέτες κι απορρυπαντικά. Στο θέατρο δεν μπορείς να κάνεις ζάπινγκ με τον προβληματισμό σου. Φωτο: Μάρω Θωμά / LIFO

• Κάνουμε πρόβες σε ένα παλιό εργοστάσιο στα Καμίνια. Ήθελα έναν μεγάλο χώρο που θα μας βοηθούσε. Ήθελα να είμαστε μακριά από την Αθήνα, μακριά από αυτό το πράγμα με τα καφέ, που πηγαίνουν οι ηθοποιοί για καπουτσίνο και μετά ξανάρχονται. Τα Καμίνια είναι μια περιοχή βιομηχανική, με συνεργεία, έχουν ένα άλλο χρώμα, έναν άλλο κραδασμό, που μας επιτρέπει να έχουμε μια αίσθηση απομόνωσης.

• Δεν είναι σκληρά τα έργα που διαλέγω. Σκληρός είναι ο κόσμος, σκληρός είναι αυτός που βάζει φόλες, αυτός που πατάει έναν άνθρωπο με το αυτοκίνητο και φεύγει. Σκληρή είναι η τηλεόραση που μπορεί να σου δείξει τις πιο φριχτές εικόνες.

• Εγώ είμαι σκληρή ή τα έργα είναι σκληρά; Εξάλλου, για τι να μιλήσει ένα έργο; Για μια ευτυχισμένη οικογένεια που δεν έχει κανένα θέμα;

• Ζούμε σε έναν κόσμο πάρα πολύ βίαιο. Μπορεί κάποιος να θέλει να κλείνει τα μάτια και να μην τον βλέπει, αλλά εγώ αυτό τον κόσμο τον εισπράττω και αυτό είναι το πραγματικά σκληρό: Ότι πρέπει να ζήσω βλέποντας και να κλείσω τα μάτια αν θέλω να επιβιώσω.

• Η τηλεόραση κλείνει, βλέπεις το δράμα και μετά βλέπεις σερβιέτες κι απορρυπαντικά. Στο θέατρο δεν μπορείς να κάνεις ζάπινγκ με τον προβληματισμό σου.

Ζούμε σε έναν κόσμο πάρα πολύ βίαιο. Μπορεί κάποιος να θέλει να κλείνει τα μάτια και να μην τον βλέπει, αλλά εγώ αυτό τον κόσμο τον εισπράττω και αυτό είναι το πραγματικά σκληρό: Ότι πρέπει να ζήσω βλέποντας και να κλείσω τα μάτια αν θέλω να επιβιώσω.

• Είναι σκληρό να μιλά κανείς γι' αυτά τα πράγματα. Μπορεί να είμαι και γενναία.

• Λόγω του θεάτρου, δεν ξέρω πώς περνάω στην Αθήνα. Μάλλον την προσπερνάω, δεν τη βλέπω καθόλου. Ίσως αν είχα μια κανονική δουλειά κι έπρεπε να εμφανίζομαι στο γραφείο κάθε πρωί να 'ταν αλλιώς τα πράγματα.

• Έμενα στο Λυκαβηττό είκοσι χρόνια. Μου αρέσε πολύ - παλιά ήταν μια πολύ πιο καλλιτεχνική περιοχή με σπιτάκια. Τώρα είναι λίγο ασφυκτικός ο τρόπος που έχει μεταφερθεί το Κολωνάκι προς τα πάνω.

• Έφυγα γιατί είναι κάποιες στιγμές που είναι πολύ φορτισμένες. Είχα την ανάγκη να κάνω ένα ταξίδι, κι επειδή δεν μπορούσα, είπα να αλλάξω περιοχή.

• Τώρα μένω στο Γκάζι. Εδώ έχει ακόμα διαφορετικό κόσμο, δεν έχει αυτή την κουλτούρα της «πυλωτής». Ας πούμε, τώρα εκεί που μένω είναι όλο άδεια σπίτια, έχει πολλούς άστεγους, Πακιστανούς. Έχει αγριέψει πάντως το πράγμα, έχει επιθέσεις, διαρρήξεις. Καλά, εκεί που μένω εγώ βέβαια κι έτσι όπως είναι η πολυκατοικία δεν κλέβεις τίποτα, περνάς και φεύγεις.

• Δεν φοβάμαι πάντως, πιο πολύ φοβόμουνα στο Λυκαβηττό με όλους τους ανώμαλους, είναι πιο επικίνδυνοι, νομίζω.

• Μου αρέσει το κλίμα της Αθήνας, ο ουρανός....

Οι Αθηναίοι μού φαίνονται χάλια. Με ενοχλούν γιατί προσπαθούν να καταλάβουν πάρα πολύ χώρο με την παρουσία τους, ακόμα και πίνοντας έναν απλό καφέ ή οδηγώντας ένα αυτοκίνητο ή ψωνίζοντας ή τρώγοντας, κάνουν πάρα πολύ φασαρία και είναι πάρα πολύ κακόγουστοι.

• Οι Αθηναίοι μού φαίνονται χάλια. Με ενοχλούν γιατί προσπαθούν να καταλάβουν πάρα πολύ χώρο με την παρουσία τους, ακόμα και πίνοντας έναν απλό καφέ ή οδηγώντας ένα αυτοκίνητο ή ψωνίζοντας ή τρώγοντας, κάνουν πάρα πολύ φασαρία και είναι πάρα πολύ κακόγουστοι.

• Δεν βγαίνω πολύ γιατί συνήθως είμαι κουρασμένη. Μπορεί να πάω μέχρι το καφέ της γωνίας ή τον Αιγύπτιο, μπορεί να πάω κάπου τυχαία, δεν είναι πως έχω το στέκι. Τώρα, βέβαια, δεν μπορείς να πας κάπου στο Γκάζι: Έπαθα πολιτισμικό σοκ όταν ήρθα μετά από καιρό στο κέντρο του Γκαζιού και αντίκρισα αυτόν το χαμό.

• Έχω καιρό να ταξιδέψω. Θα 'θελα να λείψω. Πού θα πήγαινα; Στην Αφρική.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ