Η Βίκυ Καγιά αφηγείται τη ζωή της στη LiFO Facebook Twitter
Αυτό που με έμαθε η ζωή είναι να έχω υπομονή. Και πειθαρχία. Φωτο: Katerina Tsatsanis

Η Βίκυ Καγιά αφηγείται τη ζωή της στη LiFO

0

Γεννήθηκα στην Αθήνα, στα Εξάρχεια, στις τρεις παρά τέταρτο το πρωί, την 4η Ιουλίου. Μεγάλωσα στα βόρεια προάστια, στο Πολύδροσο Αμαρουσίου. Θυμάμαι αλάνες, κτήματα κι ένα κοριτσάκι με ματωμένα γόνατα και μώλωπες να παίζει με τα αγόρια. Εμένα.

• Αν δεν είχα ασχοληθεί με το μόντελινγκ θα ήθελα να είχα σπουδάσει παιδοψυχολόγος. Αυτό ήθελα να γίνω από μικρή, ή δασκάλα ή νηπιαγωγός. Κάτι τέλος πάντων που να έχει σχέση με παιδιά. Αυτός ήταν κι ο λόγος που ξεκίνησα τη «μαγική» γιορτή πέρσι, το «Βίκυ & Friends» - τα λεφτά που μαζεύουμε πηγαίνουν σε παιδιά που τα έχουν ανάγκη.

• Το μόντελινγκ μου προέκυψε στο δρόμο. Κυριολεκτικά. Περπατούσα με τη φίλη μου τη Δήμητρα σε ένα δρόμο του Χαλανδρίου -πηγαίναμε στον Ευριπίδη να πάρουμε βιβλία για τα γερμανικά, σκεπτόμουν ότι μια μέρα ίσως να πήγαινα στη Γερμανία να σπουδάσω Νομικά!- όταν μας πλησίασε ένας κύριος.

Με ρώτησε αν ήθελα να γίνω μοντέλο και μου έδωσε την κάρτα του. Δεν ήξερα τι ακριβώς ήταν αυτό, του είπα δεν υπάρχει περίπτωση και έφυγα. Μετά είδα ένα ντοκιμαντέρ για την Kate Moss και πολλά κορίτσια στο εξωτερικό που έκαναν μόντελινγκ και μάζευαν λεφτά και λέω ωραία, θα το κάνω το καλοκαίρι να μαζέψω κι εγώ όσα μου χρειάζονται για να πάρω δώρα σε όλους.

• Η απάντηση του πατέρα μου όταν του το είπα ήταν «τον κακό σου το φλάρο», ποτέ δεν θα το ξεχάσω. Τον έπεισα όμως και πήγαμε οι δυο μας στη Μαίρη Δρακοπούλου. Της έλεγε, η κόρη μου είναι μικρό παιδί -ήμουν 14 χρονών-, πάει σχολείο, αποκλείεται. Του εξήγησε ότι ήταν μια ευκαιρία για χαρτζιλίκι, τον κατάφερε και έτσι έκλεισα το πρώτο μου διαφημιστικό.

• Τι με είχε εντυπωσιάσει περισσότερο; Η ευκαιρία που μου δόθηκε να κρατάω ένα χρυσό διαβατήριο στα χέρια μου από πολύ μικρή. Να ταξιδεύω παντού δουλεύοντας, να κάνω φίλους, να επισκεφτώ μέρη που μου φαίνονταν μαγικά, να γνωρίσω χαρισματικούς ανθρώπους, να δοκιμάσω γεύσεις και φαγητά, να δω μουσεία, υπέροχα κτίρια, να κάνω πράγματα που ίσως να μην ήμουν ποτέ ικανή να κάνω διαφορετικά. Ήταν ένα μεγάλο λαχείο για μένα, τόσο ανεκτίμητο που δεν το συγκρίνω με τίποτα.

Η τύχη έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο από την πρώτη στιγμή: απ' το να με βρούνε, απ' τους ανθρώπους που επέλεξα και δούλεψα μαζί τους, μέχρι τις εμπειρίες που είχα στο εξωτερικό. Αλλά μην κοροϊδευόμαστε, κανείς δεν σου στρώνει το κόκκινο χαλί. Χρειάστηκε σκληρή δουλειά, πειθαρχία, συγκέντρωση. Νομίζω ότι κατάφερα και πήρα το καλύτερο απ' όλο αυτό που μου προσφέρθηκε.

• Οι θυσίες που έχω κάνει αξίζουν τον κόπο στο έπακρον. Απλά πρέπει να καταλαβαίνεις τι κάνεις, να μη μυθοποιείς αυτό που σου συμβαίνει. Η δουλειά του μοντέλου μπορεί να σου προσφέρει πάρα πολλά, αλλά έχει πίσω της πολλή μοναξιά. Είσαι συνέχεια σε ένα αεροπλάνο, δεν έχεις δικούς σου ανθρώπους δίπλα σου, σου λείπει η ρουτίνα.

• Η τύχη έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο από την πρώτη στιγμή: απ' το να με βρούνε, απ' τους ανθρώπους που επέλεξα και δούλεψα μαζί τους, μέχρι τις εμπειρίες που είχα στο εξωτερικό. Αλλά μην κοροϊδευόμαστε, κανείς δεν σου στρώνει το κόκκινο χαλί. Χρειάστηκε σκληρή δουλειά, πειθαρχία, συγκέντρωση. Νομίζω ότι κατάφερα και πήρα το καλύτερο απ' όλο αυτό που μου προσφέρθηκε.

• Δεν έχω τίποτα άσχημο να πω για το μόντελινγκ. Πολλές φήμες είναι περισσότερο μύθοι. Οι εμπειρίες μου δεν περιλαμβάνουν αυτά που ακούγονται, αντιθέτως, ανακάλυψα από μικρή τι σημαίνει δουλειά, πώς μαζεύεις λεφτά, πώς είναι να συγκεντρώνεσαι στο στόχο σου και να προγραμματίζεις το επόμενο βήμα σου. Φυσικά και μου έχουν τύχει δυστυχή συμβάντα κι έχω κλάψει, δεν έχει σημασία όμως πια. Καμία.Σήμερα είμαι εδώ και όλα είναι καλά.

• Θα ήμουν αχάριστη αν έλεγα ότι ταλαιπωρήθηκα, ποιος δεν ταλαιπωρείται; Υπάρχουν άνθρωποι που έχουν ταλαιπωρηθεί πολύ περισσότερο. Κάθε βήμα πάντως ήταν και μια δοκιμασία. Συνέχεια μηδένιζα το κοντέρ και σε κάθε χώρα που πήγαινα ξεκίναγα πάλι από την αρχή. Αν δεν πέσεις κι αν δεν σηκωθείς, δεν ξέρω αν μπορείς να κάνεις τίποτα σοβαρό στη ζωή σου.

• Όταν ξεκίνησα το θέατρο υπήρχε μια καχυποψία και ακούστηκαν πολλά. Μπορεί να μην το θεωρώ ακριβώς φυσιολογικό, αλλά πρέπει να σεβόμαστε όλες τις αντιδράσεις. Ήμουν ξένο σώμα. Δεν είχα φανταστεί ούτε στο πιο τρελό μου όνειρο ότι θα παίξω στο θέατρο. Όταν μου τηλεφώνησε ο Σταμάτης Φασουλής, νόμισα ότι μου κάνουν πλάκα. Δεν είμαι ηθοποιός, ούτε ξέρω αν θα τολμήσω ποτέ να το ξανακάνω. Δεν θεωρώ όμως ότι μπήκα απειλητικά στο χώρο, νομίζω ότι μπήκα σεμνά και σέβομαι πάρα πολύ αυτό που κάνω.

• Από πολύ μικρή κατάλαβα ότι όλο αυτό μπορεί να τελειώσει σε μια νύχτα: Ένα πρωί ξύπνησα και είχε γεμίσει το δέρμα μου μια μόλυνση, δεν μπορούσα να δουλέψω. Οπότε, κατάλαβα στα 20 μου ότι όλο αυτό είναι εικονικό. Βάζεις στο τζάκι και τις φωτογραφίες και τις καμπάνιες και τα βίντεο και όλα και τα καις. Αυτό που μένει τι είναι; Ο τρόπος που καλλιεργείς τις σχέσεις σου με τους ανθρώπους, δηλαδή σε 5-10 χρόνια να λένε, δούλεψα με τη Βίκυ, α, είναι OK παιδί.

• Η εικόνα μου δεν με απασχολεί καθόλου πια, την τσαλακώνω. Ούτε με απασχολεί το πώς θα είμαι σε 20 χρόνια. Θα ήθελα μόνο να έχω παιδιά κι εγγόνια. Μόνο αυτό.

• Φοβάμαι τα φίδια και τη μοναξιά. Δεν μου αρέσει να είμαι μόνη μου. Καθόλου. Με ενοχλεί η έλλειψη σεβασμού, η αγένεια, όταν σε παίρνουν ως δεδομένο. Και στους ανθρώπους και στο σύστημα. Που όλοι, από τον ταξιτζή μέχρι τον περιπτερά, έχουν κάτι αρνητικό να πούνε, η μαυρίλα το πρωί. Που δεν είναι κανείς χαρούμενος, με όλα τα καλά του Θεού κι έναν ήλιο ντάλα πάνω απ' το κεφάλι μας.

• Στην τηλεόραση με άφησαν να είμαι ο εαυτός μου και το είχα ανάγκη. Έκανα ό,τι ήθελα, χόρευα, έκλαιγα, ήταν η πρώτη φορά, μετά από 15 χρόνια που μου έδιναν οδηγίες πώς να ντυθώ και να συμπεριφερθώ, που μπόρεσα να ξετυλίξω αυτό που είμαι. Ήμουν κι εκεί πολύ τυχερή, γιατί αυτό που έκανα το αγάπησε ο κόσμος.

• Είμαι ευτυχισμένη. Θεωρώ ότι ευτυχισμένοι πρέπει να είμαστε κάθε μέρα με αυτά που έχουμε. Δεν πρέπει απαραίτητα να φτάσουμε κάπου για να το καταφέρουμε. Αν ανοίξεις τα μάτια σου και δεις τι γίνεται γύρω μας, πρέπει να λες δόξα τω Θεώ κάθε μέρα γι' αυτά που έχεις. Κάθε βράδυ πριν κοιμηθώ λέω, δόξα τω Θεώ, τίποτα άλλο δεν θέλω, είμαι μια χαρά.

• Στην Αθήνα μου αρέσουν περισσότερο οι ανατροπές που έχει. Υπάρχει το καινούργιο, υπάρχει το αρχαίο, υπάρχει το ρετρό, υπάρχει το μοντέρνο, υπάρχουν όλα μαζί. Βλέπεις ότι ο κόσμος ανακυκλώνεται, υπάρχουν ένα σωρό θέατρα, γκαλερί, μουσεία, κι αυτό μ' αρέσει πια. Παλιότερα ήταν πιο στάσιμα τα πράγματα.

• Αυτό που με έμαθε η ζωή είναι να έχω υπομονή. Και πειθαρχία. Μπορεί να σου φανεί τετριμμένο, αλλά έχω μάθει να ζω το τώρα, δεν προγραμματίζω τίποτα μακροπρόθεσμο πια κι έχω γλιτώσει το άγχος...

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ