Luis Alberto Mestre

Luis Alberto Mestre Facebook Twitter
0

Γεννήθηκα στο Buenos Aires το 1971. Ο μπαμπάς μου είναι μηχανικός κι η μαμά μου δασκάλα. Δεν θυμάμαι αν περνούσαμε δύσκολα ή εύκολα. Η οικογένεια μου δεν ήταν εύπορη, οι γονείς μου δούλευαν συνεχώς.

Ξεκίνησα να χορεύω tango από 17-18 χρονών,αλλά όλη η ιστορία είχε ξεκινήσει από αυτές τις Κυριακές στο σπίτι του παππού, που καθώς τρώγαμε ακούγαμε tango, σηκωνόταν ο παππούς να χορέψει μαζί με τη γιαγιά, μετά ο μπαμπάς για να κάνει πλάκα σηκωνόταν με τη μαμά κι ύστερα σηκωνόμασταν εγώ κι η αδελφή μου, μικρά παιδιά. Είχα αυτό το κίνητρο λοιπόν για να αρχίσω το tango, μου φαινόταν κάτι πολύ αντρικό και πολύ παράξενο.

Η νεολαία δεν ακούει tango στην Αργεντινή, είναι πολύ λίγοι αυτοί που ακούνε ή χορεύουνε tango.Το θεωρούνε πολύ παραδοσιακό - είναι σαν να χορεύεις στην Ελλάδα νησιώτικα. Τώρα τελευταία βέβαια με το tango nuevo και το electronicο tango, ο κόσμος άρχισε να ξαναγυρίζει προς τα κει - υπάρχουν νέοι μουσικοί που ασχολούνται με το tango. Υπήρξε και ένα κύμα εθνικισμού μετά τον πόλεμο των νησιών Φόκλαντ. Τα νησιά αυτά τα είχανε οι Άγγλοι και ξαφνικά ξυπνάμε ένα πρωί κι ήταν ξανά πίσω στην Αργεντινή και όλος ο κόσμος ήταν έξω στους δρόμους και γιόρταζε! Ήμουν μικρός τότε και δεν καταλάβαινα γιατί.

Μεγαλώσαμε μ' έναν πόνο για τις ζωές που χάθηκανστον πόλεμο των Φόκλαντ. Πήγαιναν παιδιά 17-18 χρονών και δεν γυρίζανε ποτέ κι ήταν τρομαχτικό γιατί πήγαιναν να πολεμήσουν χωρίς ρούχα κι έρχονταν όλοι οι Άγγλοι με κάτι συστήματα ηλεκτρονικά, με κάτι αεροπλάνα και με βοήθεια από τις ΗΠΑ κι από παντού. Ευτυχώς πήραμε το αίμα μας πίσω όταν ο Maradona έβαλε το γκολ, και μάλιστα με το χέρι, στους Άγγλους. Ήταν τόσο αστείο!

Είναι μια πολύ πολιτισμένη πόλη το Μπουένος Άιρες. Είναι το Παρίσι της Λατινικής Αμερικής. Είναι μαγικά, πας και μένεις με το στόμα ανοιχτό. Ένα μεσημέρι στο Μπουένος Άιρες μπορεί να δεις τους άντρες που κάνουν διάλειμμα από τη δουλειά να έχουν πάει για φαΐ και να χορεύουν tango με τα κουστούμια κι είναι αυτή η αντίθεση που σε μαγεύει. Γενικά ο αργεντίνικος λαός έχει πάθος για τα πάντα: το χορό, τη πολιτική, το ποδόσφαιρο. Θεοποιούμε πολύ εύκολα ανθρώπους σαν την Εvita, τον Maradona, τον Carlos Gardel. Παλιά μπορούσες να δεις στα σπίτια και στα μπακάλικα τη φωτογραφία της Evita, όμως όλα αυτά σιγά σιγά χάνονται. Η γειτονιά μου δεν έχει πια μικρά μαγαζιά, τα μπακάλικα, τα κομμωτήρια, όλα εξαφανίζονται. Έχουμε ζήσει πολύ έντονα τον καπιταλισμό στο Μπουένος Άιρες, τα τρένα, το τηλέφωνο, το ηλεκτρικό, όλα έχουν πια γίνει ιδιωτικά.

Όταν πρωτοήρθα στην Αθήνα πήγαμε να φάμε σε μια ταβέρνα απέναντι από την Ακρόπολη και έμεινα με το στόμα ανοιχτό. Νόμιζα ότι όταν έρθω στην Ελλάδα θα ξαπλώσω και θα με ταΐζουνε σταφύλια, αυτή την εικόνα είχα από το σχολείο, που μαθαίναμε για την αρχαία Ελλάδα.

Τη γυναίκα μου τη γνώρισα από μία σύμπτωση. Στη Θεσσαλονίκη, είχα πάει σε ένα σπίτι Αργεντινών φίλων για 2 μέρες κι ήταν κι ένας φίλος τους εκεί για διακοπές. Μου λέει: «Luis, κοίτα, πέρασα από ένα μαγαζί στο Μοδιάνο κι άκουσα tango, εκεί πουλάνε κρέας και μοιάζει με το Μπουένος Άιρες, πρέπει να πας να το δεις!». Αλλά μου δίνει μια κάρτα ενός ταξιδιωτικού πρακτορείου αντί αυτή του μαγαζιού κατά λάθος.

Είχα πάει, όμως, να φάω ένα βράδυ σε μια ταβέρνακαι γυρίζοντας πέρασα από ένα café και είδα την κάρτα που μου είχε δώσει αυτός. Aνοίγω το πορτοφόλι και τη δείχνω σε μια κυρία που ήταν εκεί και προσπαθούμε να συνεννοηθούμε και αυτή να μου λέει: «Η κόρη μου, η κόρη μου!». Της άφησα το τηλέφωνό μου και μετά από λίγο με πήρε μια κοπέλα και μου είπε ότι κάνει χορό και της αρέσει πολύ το tango και ενδιαφέρεται να κάνει μαθήματα. Είπαμε να βρεθούμε και γίναμε ζευγάρι! Έμεινα στην Ελλάδα για μία Θεσσαλονικιά!

Μείναμε ένα χρόνο στη Θεσσαλονίκη με τη γυναίκα μου κι είχαμε πολύ καλές σχέσεις με την πρεσβεία της Αργεντινής. Κατεβαίναμε στην Αθήνα μια φορά την εβδομάδα και διοργανώναμε εκδηλώσεις. Κάποια στιγμή αποφασίσαμε να εγκατασταθούμε μόνιμα, βρήκαμε ένα σπίτι στην Πλάκα. Ήταν σαν να ζούσαμε σε χωριό.

Νοικιάσαμε, ύστερα, ένα διατηρητέο στο Θησείο που είχε πολύ μεγάλο σαλόνι μπροστά το οποίο κάναμε πίστα και ξεκινήσαμε να κάνουμε μαθήματα εκεί. Κρατήσαμε 3 δωμάτια πίσω και μέναμε. Είχαμε κολλήσει αφίσες και φωτοτυπίες σε όλη την Αθήνα. Ένα Σάββατο είπαμε να κάνουμε ένα πάρτι για τους μαθητές. Φτιάξαμε ένα μεγάλο τραπέζι με φαγητά από την Αργεντινή, αλλά ήρθαν μόνο 2 άτομα. Σιγά σιγά όμως αυτά τα σαββατιάτικα πάρτι έγιναν γνωστά και ερχόταν πολύς κόσμος. Στο τέλος είχαν αποκτήσει κοινό, μαζεύονταν στο σπίτι 150 άτομα.

Μετά από 3 χρόνια νοικιάσαμε κι ένα άλλο διατηρητέο στην Ερμού και μεταφέραμε εκεί την ακαδημία tango. Σιγά σιγά ήρθε κι η ιδέα για το εστιατόριο. Είχαμε διάφορες προτάσεις με το συνεταίρο μου τον Ernst γι' αυτό το εστιατόριο, αλλά δεν θέλαμε να μπλέξουμε με τη νύχτα, δεν θέλαμε να χάσει αυτό τον οικογενειακό χαρακτήρα των πάρτι στην ακαδημία. Έτσι κάναμε το Βandoneon, που είναι εστιατόριο-tangueria.

Έχουμε πια κάβα με πάνω από 60 ετικέτες κρασιώνπου κάνουμε εισαγωγή αποκλειστικά για το μαγαζί από την Αργεντινή, η μόνη μπίρα που κυκλοφορεί είναι αργεντίνικη, το κρέας είναι αργεντίνικο κι έχουμε ένα ζευγάρι που χορεύει κάθε βράδυ. Την Κυριακή το Bandoneon λειτουργεί μόνο σαν bar και η πίστα είναι γεμάτη χορεύει όλος ο κόσμος. Αυτό είναι το concept του μαγαζιού.

Σίγουρα από παιδί το όνειρό μου ήταν να κάνω οικογένεια, να έχω παιδιά, να τα πηγαίνω στην πλατεία και να παίζω μαζί τους, να χαίρομαι. Οι δυο πιο ευτυχισμένες στιγμές της ζωής μου ήταν οι δύο φορές που η γυναίκα μου με έκανε πατέρα. Όταν θα παντρευτεί η κόρη μου - τώρα είναι 8 χρονών, θα μπορώ να πω πως υπάρχει κι άλλη μία. Η οικογένεια είναι το παν για μένα και αυτό προσπαθώ να διδάξω και στα παιδιά μου.

Ο μπαμπάς μου, που έχει έρθει από το Μπουένος Άιρες για δυο μήνες να μας δει, κάθε πρωί που ξυπνάει, το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να μας φιλήσει όλους. Τα παιδιά, βέβαια, γελάνε, δεν καταλαβαίνουν γιατί!

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ