Μαργαρίτα Μιχελάκου

Μαργαρίτα Μιχελάκου Facebook Twitter
0

Γεννήθηκα στην Κυψέλη, μεγάλωσα στα βόρεια και επέστρεψα στην Κυψέλη.

Μένω σε μια Bauhaus μονοκατοικία στο δρόμο με τα αφρικάνικα κομμωτήρια. Έχει πλάκα η Κυψέλη, έχει χρώμα. Πριν μετακομίσω, το σπίτι μου ήταν καφενείο. Σκέφτηκα να κρατήσω τις τουαλέτες, μια ανδρών/μία γυναικών, αλλά αυτό το αστείο θα πέθαινε γρήγορα.

Ο μπαμπάς μου είναι καθηγητής και μου έκανε δώρο πάντα βιβλία. Πήγα στα Ανάβρυτα. Είχε παιδιά από όλη την Αθήνα και κάποια από επαρχία. Το cool ήταν να είσαι άριστος μαθητής και φαρσέρ. Στο Κλασικό βόλευε το κτίριο γιατί ήταν πρώην κατοικία, με σοφίτες, τζάκια, μπαλκόνια. Μπορούσες να κρυφτείς όπου ήθελες και να πεταχτείς ξαφνικά στην τάξη.

Οι γονείς μου μετακόμιζαν πολύ συχνά και μάλλον το έχω κολλήσει κι εγώ, γιατί έχω μετακομίσει τόσες πολλές φορές που πια δεν έμπαινα στον κόπο να ανοίξω τις κούτες. Το σπίτι μου έχει μόνο ένα κρεβάτι και έναν καναπέ. Το πρωί χάρισα τον καναπέ στον Πολιτάκη.

Μπορείς να καταλάβεις αν κάποιος είναι φίλος μου από το πώς με φωνάζει. Οι γονείς μου, οι συμμαθητές μου, οι φίλοι μου, με λένε Ρίτα.

Ξεκίνησα στα περιοδικά κατά τύχη. Ήθελα να περάσω στην Αρχαιολογία, αλλά πέρασα στη Γερμανική Φιλολογία. Δεν ήξερα τι να κάνω και σε ένα πάρτι έπεσα σε ένα μαθητή του πατέρα μου που ήταν αρχισυντάκτης στους «Δύο Τροχούς». Έκανα ρεπορτάζ αγοράς, αλλά το κείμενο κατέληγε να είναι πάντα μεγαλύτερο από την αγορά.

Το πρώτο σημαντικό περιοδικό στο οποίο δούλεψα ήταν η «Γυναίκα». Δεν στενοχωρήθηκα τώρα που έκλεισε, αντίθετα, στεναχωριόμουν να το βλέπω να σέρνεται.

Όταν με ρωτούν τι δουλειά κάνω, λέω αρθρογράφος.

Κάποια στιγμή πήρα ένα χρόνο sabbatical από τη δουλειά. Έφαγα τα χρήματά μου σε κάτι ωραιότατα ταξίδια και μετά έπρεπε να ζήσω με 270 ευρώ το μήνα που ήταν το επίδομα ανεργίας. Ήταν πολύ χρήσιμη εμπειρία. Κρατούσα το επίπεδο με τρικ. Π.χ. περίμενα στη στάση ώρες να περάσει το 11 που ήταν από τα παλιά ρώσικα τραμ, μόνο σ' αυτό έμπαινα. Τώρα το απέσυραν.

Το να έχεις άνδρα συγκάτοικο δεν βολεύει καθόλου. Και τις κάλτσες του μαζεύεις και σχέση δεν έχεις. Εκεί πάνω μπερδεύεσαι.

Αγαπημένη μου ταινία είναι το Rushmoreτου Γουές Άντερσον. Γενικότερα, λίγο περισσότερος σουρεαλισμός θα ήταν χρήσιμος.

Τo «Μarie Claire» ήταν το πρώτο περιοδικό που διάβασα μικρή. Είχα πάντα τα πιο καλά συναισθήματα γι' αυτό. Μου άρεσε που άνοιγε με ένα ταξίδι, που έδινε την εντύπωση ότι ζει στον κόσμο και όχι σε μικρόκοσμο. Οπότε, είχαμε ένα τίτλο που μπορούσε να φιλοξενήσει αυτό που θέλαμε: ένα περιοδικό που να είναι μοντέρνο και συγχρόνως ψύχραιμο, λαμπερό και συγχρόνως unpretentious. Ακόμη και πάνω από τις λεζάντες της μόδας καθόμαστε άπειρες ώρες για να βρούμε και να γράψουμε κάτι έξυπνο και χρήσιμο.

Δουλεύω άπειρες ώρες, αλλά όλες στο «MC» το έχουμε πάρει προσωπικά, οπότε η μία παρασύρει την άλλη. Δεν θέλω να φύγω και να αφήσω πίσω τη Μελίτα και την Ιωάννα, κι εκείνες το ίδιο. Στο τέλος τραβάει η μία την άλλη, σήκω, θα σε χωρίσει ο άνδρας σου, σε σιχτιρίζουν οι γάτες σου και τέτοια. Εύχομαι να πάει πολύ καλά το «Free» γιατί και αυτό φτιάχνεται από μια ομάδα που θέλει να κάνει μια διαφορετική πρόταση.

Διαβάζω αμερικάνικα περιοδικά και χαζεύω ασιατικά, που είναι πολύ ενδιαφέροντα από γραφιστικής άποψης. Το editorial που διαβάζω είναι του Graydon Carter στο «Vanity Fair».

Μπήκα στο Facebook και θέλω να ξαναβγώ όπως μπήκα. Δεν ξέρω αν είναι σωστό να δίνουμε τόσες πληροφορίες για τον εαυτό μας στο ίντερνετ. Έχω έναν κολλητό που οι φίλοι του στο MySpace περιλαμβάνουν τη Μαντόνα και την Αλεσάντρα Αμπρόζιο. Δεν νομίζω ότι άμα του συμβεί κάτι θα τρέξει η Μαντόνα.

Μου αρέσουν οι συναυλίες. Πάω ακόμη κι αν δεν ξέρω το συγκρότημα ή δεν είναι αγαπημένο μου. Λέω ότι πάω να φέρω ποτά από το μπαρ και χαζεύω τον κόσμο. Είναι εκεί επειδή αγαπάνε τη μουσική και είναι όλοι χαρούμενοι. Τα μοναδικά memorabilia που μαζεύω είναι τα αποκόμματα από συναυλίες.

Πάω πολύ συχνά στο Mommy γιατί το έχει η Μπαμπέσα. Το Au Revoir είναι δίπλα στο σπίτι μου και είναι ιδανικό για το πρώτο ή το τελευταίο ραντεβού. Τελευταία αυτά τα δύο συμπίπτουν.

Ρώτησα μια φίλη μου πώς τα πάει με τους άνδρεςκαι απάντησε «Έχω πάρει σύνταξη, και μάλιστα αναπηρική».

Κλείνω τα φώτα, ανακυκλώνω τα πάντα. Όχι στους μπλε κάδους, δεν έχω εμπιστοσύνη. Εκνευρίζομαι απίστευτα με την έλλειψη περιβαλλοντικής συνείδησης. Αυτό θεωρώ το πιο κιτς από όλα. Να ασχολείσαι π.χ. με το ποιος τσακώθηκε με ποιον, ενώ στο Βόρειο Πόλο αυτήν τη στιγμή έχει καύσωνα.

Την πρώτη φορά που πήγα για ψυχοθεραπεία,στο τέλος ρώτησα «να έρθω ξανά την άλλη εβδομάδα την ίδια ώρα;». «Όχι», είπε, «να έρθεις ξανά αύριο».

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT