Neon

Neon Facebook Twitter
0

Είμαστε φίλοι πολλά χρόνια. Αρχίσαμε να ηχογραφούμε διάφορους ήχους στην αρχή, κυρίως ροκ. Τα μουσικά μας ακούσματα ήταν πολύ διαφορετικά τότε, στη συνέχεια άρχισαν να συγκλίνουν – παρέσυρε ο ένας τον άλλον.

Η επιλογή του ονόματος δηλώνει την αστική προέλευση της μουσικής μας, με τους όποιους σύγχρονους προβληματισμούς αυτή η αστική πραγματικότητα γεννά στην ψυχοσύνθεση του δημιουργού, ο οποίος βλέπει το «συρματόπλεγμα» και, αντί να πτοηθεί, πασχίζει να εμπνευστεί και το καταφέρνει. Ωστόσο η μουσική των Νeon έχει ευρείες αναφορές και μπορεί να αγγίξει οποιονδήποτε, από τη στιγμή που δεν εγκλωβίζεται στο αστικό κλουβί αλλά το μεταχειρίζεται σαν εφαλτήριο.

Το «Theatre des Sons Imaginaires» είναι η πρώτη συνειδητοποιημένη μας προσπάθεια για την επίτευξη ενός «διαφορετικού» ήχου, από διάθεση για πειραματισμό ή αλλιώς λόγω περιέργειας. Είναι η ίδια περιέργεια που μας ώθησε να συμπεριφερθούμε στα ιδιαίτερα ηχοχρώματα των οργάνων σαν σε κοινά ψηφιακά σήματα. Η ίδια περιέργεια που είχαμε για το πώς θα ήταν δυνατό να δημιουργήσει κανείς ατμοσφαιρική μουσική χωρίς τη μεσολάβηση συνθεσάιζερ και τετριμμένων pads. Ο δίσκος αυτός έγινε αποκλειστικά με φυσικά όργανα, τα οποία σπάνια ακούγονται ως τέτοια. Αυτό όμως που τον κάνει ξεχωριστό δεν είναι ο τρόπος δουλειάς αλλά η ίδια η δουλειά, δηλαδή το περιεχόμενο. Αυτό το τελευταίο αντλείται από την πίστη μας σε μια μουσική εκστατικού χαρακτήρα που επιφέρει μία «κάθαρση», αναγκαίο συστατικό για την επιτυχή έκβαση της μουσικής περιπέτειας. Είναι μουσική που στοχεύει στη διέγερση συναισθήματος φιλτραρισμένου πρώτα από τη νόηση, που δεν έχει να κάνει με το εφήμερο και το ταχύ.

Επέλεξα τα Εξάρχεια για να ζω, βασικά επειδή είναι στο κέντρο και επειδή είναι κοντά σε αυτό που αντέχω οικονομικά. Το κέντρο γενικά αλλά και τα Εξάρχεια ειδικότερα προσφέρουν μία αίσθηση αυθεντικότητας η οποία, επίπλαστη ή όχι, δεν έχει τόση σημασία, αφού είναι μια γειτονιά ικανή να σε εμπνεύσει. Εδώ λείπει η επιτήδευση που επικρατεί σε άλλες περιοχές, υπάρχουν πολλές καλλιτεχνικές εστίες και μέρη (από καφέ μέχρι συναυλιακούς χώρους) και, αν εξαιρέσει κανείς τις φασαρίες που πυκνά συχνά γίνονται και τη μόνιμη παρουσία των ΜΑΤ –που σίγουρα δεν είναι ευχάριστη–, αυτό είναι μάλλον ένα φυσιολογικό μέρος για να ζει κανείς.

Αυτή η γειτονιά, όπως και άλλες γειτονιές στο κέντρο, έχουν έναν χαοτικό χαρακτήρα, σχεδόν παρακμιακό, που σε προκαλεί να την ερμηνεύσεις. Αυτό εκφράζει σε ένα βαθμό και η μουσική των Neon. Με το να μένει κανείς στο κέντρο εξασφαλίζει την «εμπλοκή» του στην καρδιά των γεγονότων, καλλιτεχνικών και μη, και την ανταλλαγή πολλών και διαφορετικών απόψεων και ιδεών. Απολαμβάνουμε περισσότερο τα ιστορικά μέρη του κέντρου και μας εκνευρίζει το hype για ορισμένα μπαρ, τα ατέλειωτα μποτιλιαρίσματα, το καυσαέριο – και περισσότερο απ’ όλα η αναισθησία και η έλλειψη οικολογικής συνείδησης του νεοέλληνα.

Εκτός από κάποιες συναυλίες, των οποίων η έναρξη σηματοδοτείται με την εμφάνισή μας την Πέμπτη 15/03 στο Gagarin 205 μαζί με τους Peekay Tayloh και Spyweirdos, υπάρχουν κι άλλα σχέδια. Προς το παρόν αυτό που είναι ανακοινώσιμο είναι η συνεργασία μας με τον Γρηγόρη Χατζάκη για το ανέβασμα μιας εντελώς πρωτότυπης παράστασης στο Μουσείο Μπενάκη, τον Σεπτέμβριο. Θα βασίζεται σε ένα διήγημα του Balzac, το Άγνωστο Αριστούργημα, και θα επιχειρήσουμε να το προσεγγίσουμε μουσικά μέσα από το όραμα του σκηνοθέτη.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ