Ο Coti K. αφηγείται τη ζωή του στη LiFO Facebook Twitter
Αυτό που μου λείπει απ' την Αθήνα είναι που ισοπεδώνεται η εναλλαγή των εποχών, που δεν μπορείς να νιώσεις τα φαινόμενα. Δεν βλέπεις τα σύννεφα, δεν μυρίζεις τις μυρωδιές, δεν βλέπεις την αλλαγή. Φωτο: Freddie F. / LIFO

Ο Coti K. αφηγείται τη ζωή του στη LiFO

0

Γεννήθηκα στο Μιλάνο. Στην Αθήνα ήρθαμε οικογενειακώς όταν ήμουν πεντέμισι χρονών, και στην αρχή μιλούσα μόνο ιταλικά. Η μητέρα μου πήρε κάτι δίσκους της Linguaphone για να μάθει ελληνικά. Αυτό που μου είχε κάνει εντύπωση ήταν η κατάληξη -άκι. Νόμιζα ότι για να μιλήσω ελληνικά αρκούσε να βάλω το -άκι σε όλες τις ιταλικές λέξεις!

• Η πρώτη εικόνα που θυμάμαι είναι της Κηφισίας. Να παίζω μπάλα με ένα φίλο μου, να μου λέει ελληνικές λέξεις και να τις επαναλαμβάνω. Θυμάμαι επίσης έντονα τα τανκς που κατέβαιναν για το Πολυτεχνείο. Το 1973 ήμουν 7 χρονών κι είναι πολύ δυνατό στη μνήμη μου: Ήμασταν σε ένα φράχτη και μουντζώναμε κρυφά τους φαντάρους.

• Το Coti βγαίνει από το Costantino. Όταν ήταν μικρή η αδερφή μου δεν μπορούσε να το πει ολόκληρο και με έλεγε Cotino. Έτσι βγήκε το Coti. Αργότερα ανακάλυψα ότι υπάρχει μια τρομερή οικογενειακή συνομωσία απ' την πλευρά της μητέρας μου· για κάποιο λόγο οι περισσότεροι έχουν δισύλλαβα ονόματα που τελειώνουν σε -ι: τη γιαγιά μου την έλεγαν Σίρι, τις θείες μου Μπόμπι, Έλσι, Κέπι και Γιόλι, τον ξάδερφό μου Γκούγκι, το θείο μου Λάλι. Το Coti ήταν λοιπόν μέρος της συνομωσίας.

Μικρός δεν ήθελα να γίνω τίποτα. Η περίοδος του σχολείου ήταν πολύ γκρίζα, θυμάμαι ότι δεν είχα κανένα ενδιαφέρον και περνούσα απαρατήρητος. Δεν είχα επιθυμίες. Καθόλου. Μόλις ανακάλυψα τη μουσική άρχισα να έχω επιθυμίες.

• Το όνομά μου είναι Coti K., Κάπα, όχι Κέι. Αυτό είναι ένα απ' τα παράπονά μου, λίγοι το λένε σωστά. Το Κ. είναι απ' το Κυριάκος, που είναι το επώνυμό μου, το πήρα όμως από ένα βιβλίο συνταγών της μητέρας μου όπου είχε γράψει το όνομά της: Sandra K. Από εκεί είναι το Κ.

• Η πρώτη μου επαφή με τη μουσική έγινε με ένα όργανο που μας έφερε δώρο η γιαγιά μου απ' την Ιταλία, ένα Μποντέμπι. Και εγώ και η αδερφή μου από τα πρώτα πράγματα που κάναμε ήταν να γράφουμε δικές μας συνθέσεις. Χαζές, αλλά το παιχνίδι για μας ήταν να γράφουμε μουσικές. Μετά, ήμουν skateboarder. Πήγαινα κάθε μέρα στη ΧΑΝ στην Κηφισιά κι έκανα skate. Μέχρι που το αντάλλαξα με μια κιθάρα.

• Θυμάμαι την πρώτη φορά που ανακάλυψα την «περίεργη» μουσική, άκουγα Τρίτο Πρόγραμμα -ηχογραφούσα κασέτες, έχω πολλές- όταν έπαιξε ένα κουαρτέτο εγχόρδων σύγχρονης μουσικής και έμεινα ξερός. Ήταν πολύ προσωπικές οι στιγμές, κρυφές, ήταν μια πολύ ιδιωτική στιγμή η μουσική, και συχνά ακόμα έτσι είναι. Λειτουργώ πιο εύκολα μόνος μου.

• Δεν είναι αναγκαστικά δύσκολο να ζεις στην Ελλάδα απ' τη μουσική, αλλά εξαρτάται και τι κάνεις. Πιστεύω ότι έχω καταφέρει -στο μυαλό μου τουλάχιστον- να τα έχω όλα στη θέση τους, να κάνω την προσωπική μου μουσική χωρίς να σκέφτομαι καθόλου την εμπορική πλευρά της. Φτιάχνω και μουσική για διαφημιστικά, αυτό είναι το βασικό μου εισόδημα. Αν ξέρεις γιατί το κάνεις και δεν παραμυθιάζεσαι ότι κάνεις τέχνη εκείνη την ώρα, γιατί όχι; Χωρίς να σημαίνει πως δεν βάζω τον καλύτερο μου εαυτό. Αυτό το κομμάτι είναι το επαγγελματικό, ένα πολύ ξεκάθαρο κομμάτι και κάτι που μου έχει δώσει μια οικονομική ανεξαρτησία ούτως ώστε όλα να τα κρίνω αποκλειστικά με καλλιτεχνική βάση.

  

• Έχω μετανιώσει όσες φορές έχω αποφύγει τις συνέπειες των πράξεών μου. Τώρα προσπαθώ να είμαι παρών. Είναι γενικό αυτό, αλλά περικλείει πάρα πολλά πράγματα. Όταν ήμουν μικρός, κάνοντας κανό έπεσα πάνω σε έναν άνθρωπο. Τον είδα που είχε ματώσει, πανικοβλήθηκα κι έφυγα. Έπρεπε να μείνω εκεί να ζητήσω συγνώμη, είναι κάτι που μου έχει μείνει.

Ο Coti K. αφηγείται τη ζωή του στη LiFO Facebook Twitter
Πιστεύω ότι υπάρχει τύχη, πιστεύω όμως και στην προετοιμασία. Όταν είσαι έτοιμος να σου χτυπήσει η τύχη την πόρτα, θα τη δεχτείς. Φωτο: Freddie F. / LIFO

• Μικρός δεν ήθελα να γίνω τίποτα. Η περίοδος του σχολείου ήταν πολύ γκρίζα, θυμάμαι ότι δεν είχα κανένα ενδιαφέρον και περνούσα απαρατήρητος. Δεν είχα επιθυμίες. Καθόλου. Μόλις ανακάλυψα τη μουσική άρχισα να έχω επιθυμίες. Μια εποχή έλεγα, θέλω να γίνω κηπουρός, κι ακόμα θέλω. Δεν έχει μεγάλη απόσταση από τη μουσική, εσύ πάλι είσαι το μέσο. Δεν τη φτιάχνεις ακριβώς, από μόνη της μεγαλώνει.

• Ο πιο μεγάλος μου φόβος είναι ο φόβος να ζήσω. Ο φόβος που έχουμε μέσα μας να νιώσουμε και να ζήσουμε πραγματικά, ο φόβος ν' αγαπήσεις και ν' αφήσεις ν' αγαπηθείς ολοκληρωτικά, να είσαι ανοιχτός στα πράγματα και στους ανθρώπους. Φοβάμαι το ότι φοβάμαι να ανοιχτώ. Αυτόν το φόβο προσπαθώ να ξεπεράσω.

• Δύναμη μου δίνει η μουσική. Αν δεν ήταν η μουσική δεν ξέρω καν πού θα ήμουν, πραγματικά σκέφτομαι ότι θα μπορούσα πολύ εύκολα να είχα χάσει το δρόμο λόγω συγκυριών. Ο καθένας τραβάει το δικό του ζόρι. Μπορώ να πω ότι η μουσική με έχει σώσει. Δεν είναι πολύ χοντρή η γραμμή που σε διαχωρίζει από ένα τζάνκι στην Ομόνοια.

Πιστεύω ότι έχω καταφέρει -στο μυαλό μου τουλάχιστον- να τα έχω όλα στη θέση τους, να κάνω την προσωπική μου μουσική χωρίς να σκέφτομαι καθόλου την εμπορική πλευρά της. Φτιάχνω και μουσική για διαφημιστικά, αυτό είναι το βασικό μου εισόδημα. Αν ξέρεις γιατί το κάνεις και δεν παραμυθιάζεσαι ότι κάνεις τέχνη εκείνη την ώρα, γιατί όχι; Χωρίς να σημαίνει πως δεν βάζω τον καλύτερο μου εαυτό.

• Πιστεύω ότι υπάρχει τύχη, πιστεύω όμως και στην προετοιμασία. Όταν είσαι έτοιμος να σου χτυπήσει η τύχη την πόρτα, θα τη δεχτείς. Η επιθυμία σου είναι εκεί, και μετά εκμεταλλεύεσαι την καλή σου τύχη.

• Έχω υπάρξει fan πολλών ανθρώπων στο παρελθόν. Τώρα είμαι περισσότερο fan κάποιων ιδεών, παρά ανθρώπων. Θαυμάζω τη φύση, τα μαθηματικά της και τα σχήματά της.

• Ο τίτλος του δίσκου Dunung είναι καθαρά ηχητικός. Έχει να κάνει με το σφυράκι του πιάνου που χτυπάει τη χορδή και επιστρέφει. Εκτός από αυτό, έχει να κάνει και με τον ήχο της καμπάνας, μία από τις εμμονές μου από πολύ μικρός. Μαγευόμουν μ' αυτό τον ήχο. Στον νέο μου δίσκο εν μέρει προσπαθώ να κάνω το πιάνο ν' αποκτήσει τους αρμονικούς ήχους που έχει μια καμπάνα.

Ο Coti K. αφηγείται τη ζωή του στη LiFO Facebook Twitter
Δεν μου αρέσει το χάος της Αθήνας, τα σκυλάδικά της, η σκόνη της, η βρομιά της. Δεν μ' αρέσει η υστερία της. Φωτο: Freddie F. / LIFO

• Μου αρέσει που έχω πολλούς γνωστούς και φίλους στην Αθήνα και μπορώ να βγω ένα βράδυ και να νιώσω ζεστά. Δεν μου αρέσει το χάος της, τα σκυλάδικά της, η σκόνη της, η βρομιά της. Δεν μ' αρέσει η υστερία της. Το τελευταίο καλό πράγμα που μπορώ να σκεφτώ είναι η βόλτα που κάναμε με τη φίλη μου την Ελένη στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και ήταν πολύ όμορφα. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν θα μπορούσε να είναι κι η υπόλοιπη Αθήνα έτσι.

• Θα ήθελα πραγματικά ν' απαγορέψουν τα αυτοκίνητα στο κέντρο της Αθήνας. Μ' αρέσει να κάνω βόλτες με το μετρό, με το ποδήλατο. Μ' αρέσει να πηγαίνω με το laptop σε ένα καφέ, και να δουλεύω εκεί. Μ' αρέσει να πηγαίνω να βλέπω τη θάλασσα, να μαγειρεύω ψητά λαχανικά.

• Αυτό που μου λείπει απ' την Αθήνα είναι που ισοπεδώνεται η εναλλαγή των εποχών, που δεν μπορείς να νιώσεις τα φαινόμενα. Δεν βλέπεις τα σύννεφα, δεν μυρίζεις τις μυρωδιές, δεν βλέπεις την αλλαγή. Προφανώς έχει να κάνει και με το ότι μεγαλώνω, δηλαδή επιστρέφω με άλλα μάτια σε αυτό που πρόσεχα ως παιδί.

• Η ζωή με δίδαξε ότι πρέπει να προσπαθώ να είμαι παρών, ευγενικός, επιεικής και να δέχομαι τις επιπτώσεις των πράξεών μου.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Κωνσταντίνος Ρήγος

Οι Αθηναίοι / «Έχω αισθανθεί να απειλούμαι τη μέρα, όχι δουλεύοντας τη νύχτα»

Οκτάνα, Επίδαυρος, ΚΘΒΕ, Πέγκυ Ζήνα, Εθνικό, Λυρική, «Brokeback Mountain» και «Ρωμαίος και Ιουλιέτα». Ως χορογράφος και σκηνοθέτης, ο Κωνσταντίνος Ρήγος έχει κάνει τα πάντα. Και παρότι έχει αρκετούς haters, νιώθει ότι αυτοί που τον καταλαβαίνουν είναι πολύ περισσότεροι.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Οι Αθηναίοι / Σμαράγδα Καρύδη: «Ήθελα να είμαι η Βουγιουκλάκη και ο Ρέτσος μαζί»

Ηθοποιός, σκηνοθέτις, ακατάτακτη και αγαπημένη του κοινού, η Σμαράγδα Καρύδη θυμάται πως ανέκαθεν ήθελε το σύμπαν, χωρίς να περιορίζεται. Στον απολογισμό της μέχρι τώρα πορείας της, ως η Αθηναία της εβδομάδας, καταλήγει πως, ούτως ή άλλως, «στο τέλος ανήκεις εκεί που μπορείς να φτάσεις», ενώ δηλώνει πως πάντα θα επιλέγει συνειδητά να συντάσσεται με τη χαρά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Οι Αθηναίοι / Αντουανέττα Αγγελίδη: «Κάθε ταινία μου είναι το ευτυχές τέλος μιας περιπέτειας απορρίψεων»

Μοναδική περίπτωση για το ελληνικό σινεμά, η ιδιοσυγκρασιακή σκηνοθέτις που τιμάται στο 13ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου της Ταινιοθήκης αφηγείται τη ζωή και την πορεία της στη LiFO.
M. HULOT
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ