Ο Κώστας Βαξεβάνης αφηγείται τη ζωή του στη LIFO Facebook Twitter
Πιστεύω πως είναι καιρός όχι μόνο συλλογικής δράσης αλλά και αναλογισμού της προσωπικής ευθύνης. Είναι πολύ εύκολο να καταλήξουμε σε συνωμοσιολογικές θεωρίες, πετώντας την μπάλα στην εξέδρα. Φωτο: Σπύρος Στάβερης/LIFO

Ο Κώστας Βαξεβάνης αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

0

Γεννήθηκα στην Αγία Παρασκευή Λέσβου. Ένα κεφαλοχώρι που μύριζε ούζο, χώμα και λιόδεντρα - λιόδεντρα μπορεί να μη μύριζε, αλλά έτσι να νόμιζα με τόσα λιόδεντρα ολόγυρά μου. Όπως νόμιζα πως μύριζε εκείνους τους αθώους εφηβικούς έρωτες με τσίχλα δυόσμο ADAMS και κολόνια Μυρτώ.

Ο πατέρας μου ήταν οικοδόμος. Όλη η γενιά μου. Λιθοξόοι, άνθρωποι της πέτρας. Με την πέτρα, ή χτίζεις γερά ή γδέρνεσαι. Είναι σαν τη μνήμη. Η μάνα μου, νοικοκυρά. Πελεκούσε κι αυτή με τη σειρά της τις αντιθέσεις μέσα στο σπίτι. Να μερεύουν τα πράγματα. Να μην πληγωνόμαστε. Στα εξήντα της αποφάσισε να κάνει με τις γυναίκες του χωριού έναν γυναικείο αγροτικό συνεταιρισμό. Άργησε. Αν το έκανε πριν από χρόνια, θα έλεγα κι εγώ πως έχω μάνα επιχειρηματία.

Τηλεόραση βλέπω σπάνια. Χωρίς να θεωρώ την ελληνική τηλεόραση τη χειρότερη που υπάρχει, μου είναι δύσκολο να την παρακολουθήσω. Είναι ένα δημιούργημα ημιμαθών ανθρώπων, που δεν είχαν να δώσουν τίποτα ουσιαστικό και γι' αυτό δεν το έδωσαν. Έξυσαν μόνο τα πιο φτηνά ένστικτα κι έκαναν νούμερα το τίποτα. Αλλά πιστεύω πως η τηλεόραση είναι εικόνα της κοινωνίας μας. Έχουμε τους πολιτικούς, την τηλεόραση, ακόμα και τις πουτάνες που μας αξίζουν.

• Το χωριό, όπως και το νησί, έχει μια παράδοση στα γράμματα, στην ποίηση κυρίως. Για τον πατέρα μου τα γράμματα, όπως τα 'λεγε, ήταν ο τρόπος για να πετάξουμε. Παλιός Αριστερός, που στο μυαλό του είχε συνδεδεμένη την ελευθερία και την κοινωνική δικαιοσύνη με τη γνώση. Μια μέρα, ήμουν το πολύ 6 χρόνων, έφερε στο σπίτι πέντε σακιά με βιβλία με χοντρό εξώφυλλο, εκδόσεις Δαρέμα. Όλοι οι κλασικοί. Η μάνα μου τον αγριοκοίταξε: «Δεν έχουμε να φάμε και συ παίρνεις βιβλία. Αν γίνει καμιά χούντα, δεν θα προλαβαίνουμε να καίμε πάλι».

Μπορεί να ήταν αυτός ο λόγος που έγινα καλός μαθητής. Σίγουρα ήταν ο λόγος που αγάπησα τα βιβλία. Με συγκλόνιζε ό,τι ερμήνευε τον κόσμο: οι θετικές επιστήμες. Και ό,τι τον αποκάλυπτε: η ποίηση. Ήθελα να γίνω πυρηνικός φυσικός. Πέρασα στο Μαθηματικό. Τα μαθηματικά ήταν, ίσως, ο μοναδικός σταθερός έρωτας στη ζωή μου. Από λάθος, όμως, υπολογισμό βρέθηκα στη δημοσιογραφία.

• Ανέλαβα ανταποκριτής του «Ριζοσπάστη» στα Γιάννενα. Κατέβηκα στην Αθήνα για να περάσω όλη την εκπαίδευση των δημοσιογράφων. Με κράτησαν, κι έτσι έμεινα στην Αθήνα. Πρώτο σπίτι στο Γαλάτσι, με τον φίλο και συμμαθητή Άγγελο Δούκα. Λεφτά ούτε για ενοίκιο. Αυτός έβαζε το σπίτι κι εγώ ό,τι μπορούσα. Όταν «πιάστηκα», μετακόμισα στα Εξάρχεια. Χωρίς έπιπλα. Μια φλοκάτη κι ένας καναπές κρεβάτι. Δεν την αγαπούσα την Αθήνα, αλλά με γοήτευε.

• Η πρώτη μου δημοσιογραφική αποστολή ήταν στη Βοσνία. Ανάμεσα σε χιλιάδες στρατιώτες που βρομούσαν σλιβοβίτσα (ρακή από δαμάσκηνα) μύριζα φόβο και αγωνία του ζώου. Ο πρώτος νεκρός που αντίκρισα ήταν ένας άνθρωπος που πίναμε μαζί το προηγούμενο βράδυ. Έζησα χρόνια με τις ζωές των άλλων.

• Θυμάμαι πολλά. Για την ακρίβεια, δεν μπορώ να ξεχάσω. Οι πιο σκληροί πόλεμοι γίνονται μέσα μας. Δεν θα ξεχάσω τη Βαγδάτη το 2003. Τα νεύρα μας είναι σπασμένα: «Ν' αρχίσει, γαμώτο, να τελειώνουμε. Να τρέξει η αδρεναλίνη να μας λυτρώσει. Να κλείσουμε τους λογαριασμούς μας με τον φόβο και ν' αρχίσουμε να κάνουμε κάτι». Αυτή η αναμονή είναι θάνατος. Ο Αλέξης αφήνει την κάμερα. Έχει ανοίξει ένα μπουκάλι ουίσκι, ρουφάει μια γουλιά και δοκιμάζει τη γεννήτρια. «Πρέπει να πάρω Ελλάδα, πρέπει να πάρω οπωσδήποτε. Πρέπει». Μια γουλιά ουίσκι.

Η Βαγδάτη από κάτω όμορφη. Πολύ όμορφη. «Πότε θα ξεκινήσει, γαμώτο; Πότε;». Θα πεθάνουμε αφημένοι στα νύχια της αναμονής. Ο Αλέξης στήνει προσεκτικά το πιάτο του δορυφορικού να μη μας δουν από κάτω. «Πιάσαμε δορυφόρο; Πιάσαμε. Γιατί δεν πιάνει Ελλάδα; Είναι 19 Μαρτίου, πανάθεμά με. Πρέπει να πάρω Ελλάδα. Γιατί δεν πιάνει; Να δεις που θα βομβαρδίσουν σήμερα». Κλείνω τα μάτια και υπόσχομαι στον εαυτό μου πως, όταν τα ξανανοίξω, θα δω στο καντράν του τηλεφώνου το σήμα της ανοιχτής γραμμής. Τ' ανοίγω. Ναι, πιάνει. Ή όχι; «Ναι; Μ' ακούς, παιδί μου; Μ' ακούς, αγόρι μου;». Τα γαμημένα τα σήματα και οι δορυφόροι. Τρία δεύτερα καθυστέρηση. Ακούω τη φωνή του ή μου φαίνεται, γαμώτο... «Σ' ακούω μπαμπά, είσαι καλά;». «Ναι, αγόρι μου, είμαι καλά. Δεν παθαίνω τίποτα, μη φοβάσαι. Δεκαεννιά Μαρτίου σήμερα, σε πήρα για να σου πω χρόνια πολλά για τα γενέθλιά σου. Συγγνώμη που δεν είμαι εκεί. Ξέρεις, είσαι μεγάλος πια». «Ξέρω, ρε μπαμπά. Να προσέχεις». «Δεν ξέρω πότε θα τα ξαναπούμε».

Ο Αλέξης δοκιμάζει τη γεννήτρια. Εγώ τις αντοχές μου. Ο πόλεμος έχει αρχίσει. Μέσα μου. Η Βαγδάτη είναι όμορφη. Για πόσο; «Αλέξη, τα τηλέφωνα δεν πιάνουν θα έχουμε επίθεση. Πιάσε γραμμή με Ελλάδα με το κανάλι και κράτα την ανοιχτή». Η Βαγδάτη είναι όμορφη. Και η ζωή. Και αυτή η λάμψη. Τεράστια. Καταπίνει και προχωρά. Το ξενοδοχείο τρέμει. Μπορεί και να φλέγεται. Μπορεί και να έχουμε πεθάνει και να μην το ξέρουμε. Πεθάναμε γαμώτο ή όχι; «Ζεις, ρε;». «Ζω». «Ζούμε». «Ακούει η Ελλάδα;». «Ακούει». Ξεκίνησε.

• Έχω πει αρκετές φορές «θα τα παρατήσω, θα κάτσω να γράψω βιβλία», αλλά ξέρω πως λέω ψέματα. Δεν γίνεται να τα παρατήσω. Πολλοί έχουν πει πως με ζηλεύουν γι' αυτή την εμπειρία που ζω. Είναι σκληρή αυτή η ζωή. Δεν εννοώ τις κακουχίες. Άλλωστε, μπορείς να είσαι πολεμικός ανταποκριτής χωρίς καμιά κακουχία. Εννοώ τον διχασμό. Φτάνεις σε μερικές ώρες απ' τον καναπέ του σπιτιού σου στην κόλαση. Και δεν είσαι ούτε θεός ούτε διάβολος. Απλώς ένας άνθρωπος που εύχεται να είναι πολύ τυχερός.

Από το 2000, η Αθήνα είναι για μένα μια μακρινή νυχτερινή θέα απ' το μπαλκόνι του σπιτιού μου. Μετακόμισα στην Άνοιξη, σ' ένα σπίτι από ξύλο και πέτρα. Μετακόμισα από έρωτα. Μερικές φορές νομίζω πως υπάρχω λόγω έρωτος - πώς αλλιώς θα υπήρχα; Ένα σπίτι με κήπο, σκυλιά, μποστάνι. Οι έρωτες κάποια στιγμή τελειώνουν. Εγώ φροντίζω ακόμα τον κήπο μου.

• Τηλεόραση βλέπω σπάνια. Χωρίς να θεωρώ την ελληνική τηλεόραση τη χειρότερη που υπάρχει, μου είναι δύσκολο να την παρακολουθήσω. Είναι ένα δημιούργημα ημιμαθών ανθρώπων, που δεν είχαν να δώσουν τίποτα ουσιαστικό και γι' αυτό δεν το έδωσαν. Έξυσαν μόνο τα πιο φτηνά ένστικτα κι έκαναν νούμερα το τίποτα. Αλλά πιστεύω πως η τηλεόραση είναι εικόνα της κοινωνίας μας. Έχουμε τους πολιτικούς, την τηλεόραση, ακόμα και τις πουτάνες που μας αξίζουν.

• Ανοίγεις ενημερωτικές εκπομπές και βλέπεις κρεμαστά στον λαιμό, σκουλαρίκια, γόβες, γέλια, γραβάτες, φιλοφρονήσεις. Πέντε τροχονόμοι νάρκισσων καλεσμένων και πολλές φορές απατεώνων. Μπες εσύ, βγες εσύ. Αυτό είναι ο ρόλος μας; Αυτό που λέει ο κόσμος για τους αλήτες δημοσιογράφους μπορεί να μη με βρίσκει σύμφωνο, γιατί τα στερεότυπα στις λέξεις δημιουργούν στερεότυπα στο μυαλό. Δεν είναι έτσι όλοι οι δημοσιογράφοι. Αλλά, από την άλλη, είναι ο μοναδικός τρόπος να εκφράσει ό,τι ζει. Την κατάσταση στην οποία τον έχουμε φέρει.

• Δεν θέλω να χαϊδέψω τ' αυτιά του κόσμου με αυτό. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν πως η κρίση δεν είναι μια κατάσταση που μας φύτεψαν άλλοι. Είχαμε τη συμμετοχή μας και την ευθύνη μας. Αφεθήκαμε στην πλημμύρα της ανοησίας, νομίζοντας πως κολυμπάμε στην πισίνα των ονείρων μας. Αλλά οι δημοσιογράφοι είχαν μια ευθύνη παραπάνω, μπορούσαν να πάνε τον κόσμο ένα βήμα παραπέρα.

Πιστεύω πως είναι καιρός όχι μόνο συλλογικής δράσης αλλά και αναλογισμού της προσωπικής ευθύνης. Είναι πολύ εύκολο να καταλήξουμε σε συνωμοσιολογικές θεωρίες, πετώντας την μπάλα στην εξέδρα. Ήρθε η ώρα να κάνει ο καθένας ό,τι μπορεί - αλλά να το κάνει.

• Η κρίση είναι μια κατάσταση που θα προσπαθήσουν να χρησιμοποιήσουν αυτοί που την προκάλεσαν, οι ταλιμπάν του πιο απάνθρωπου καπιταλισμού που ονομάζουν «αγορές». Αλλά αυτό μπορεί να γίνει και απ' τους υπόλοιπους. Από αυτούς που θέλουν κάτι άλλο.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γκίκας Ξενάκης

Γκίκας Ξενάκης / «Έχω κάνει λάθη – δούλεψα πολύ με τον εαυτό μου για να τους σέβομαι όλους στην κουζίνα»

Μεγαλώνοντας στη Θήβα, αγάπησε το φρέσκο ψάρι, τα άγρια χόρτα και τις ταπεινές συνταγές. Αν και είχε αρχικά πολύ κακή εικόνα για τους μάγειρες, εξελίχθηκε σε σεφ για τον οποίο –όπως είπε ο Επίκουρος– μπορούσε να καταλάβει κανείς ένα πιάτο του με κλειστά τα μάτια. Ο «τιμονιέρης» της κουζίνας του Aleria, Γκίκας Ξενάκης, είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Βότσης: «Κάποτε δεν χρειαζόταν να δώσεις ορισμό για το τι εστί αναρχικός»

Για τις Αρχές ήταν «τρομοκράτης» και «αρχηγός» της 17Ν, ενώ για την Αριστερά «προβοκάτορας». Σήμερα δηλώνει αντιστασιακός εκ φύσεως και πιστεύει ότι η «Ελευθεροτυπία» της δικής του εποχής δεν μπορεί να ξαναβγεί. Ο θρυλικός δημοσιογράφος αφηγείται την πολυτάραχη ζωή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Οι Αθηναίοι / Βασιλική Δρίβα: «Με προσβάλλει να με χρησιμοποιούν σαν καθρέφτη για την ανωτερότητά τους»

Ανατρέποντας πολλά από τα στερεότυπα που συνοδεύουν τους ανθρώπους με αναπηρία, η Βασιλική Δρίβα περιγράφει τις δυσκολίες που αντιμετώπισε αλλά και τις χαρές, και μπορεί πλέον να δηλώνει, έστω δειλά, πως είναι ηθοποιός. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ειρήνη Φρεζάδου: «Είμαστε οι αρχιτέκτονες της ζωής μας»

Ειρήνη Φρεζάδου / Ειρήνη Φρεζάδου: «Ό,τι κλείνει στο κέντρο, ανοίγει στη θέση του ένα μπαρ ή ένα εστιατόριο»

Αγωνίζεται ενάντια «στην απληστία που ξοδεύει τον αρχιτεκτονικό, φυσικό και πολιτιστικό μας πλούτο». Βγήκε μπροστά για το κτίριο «που ντροπιάζει την Ακρόπολη». Και τώρα, το νέο της σχέδιο είναι η αναβίωση του ιστορικού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Αγορίτσα Οικονόμου

Αγορίτσα Οικονόμου / «Πέφτω να κοιμηθώ και σκέφτομαι ότι κάτι έχω κάνει καλά»

Βρέθηκε να κυνηγάει το όνειρο της υποκριτικής, χωρίς να γνωρίζει τον τρόπο, αλλά με τη βεβαιότητα ότι δεν ήθελε ποτέ να μείνει με την απορία «γιατί δεν το έκανα;». Μέσα από σκληρή δουλειά και πολλούς μικρούς ρόλους, κατάφερε να βρει τον δρόμο της στην τέχνη, στον οποίο προχωρά και αισθάνεται τυχερή. Η Αγορίτσα Οικονόμου είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT
Γιάννης Μπακογιαννόπουλος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπακογιαννόπουλος: «Η δημοσιότητα που έχω είναι μεγαλύτερη από την αξία μου»

Τη δεκαετία του '50 έβγαλε το πιο φτηνό εισιτήριο, βρέθηκε στο Παρίσι και κοιμόταν στο πάτωμα, προκειμένου να γνωρίσει το «μαγικό σύμπαν» του κινηματογράφου. Ο Βούλγαρης τον φωνάζει ακόμα «δάσκαλο», ενώ κάποτε του έλεγαν ότι οι κριτικές του έμοιαζαν να απευθύνονται μόνο στους φίλους του. Όμως εκείνος παρέμεινε πιστός στον δικό του δρόμο. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
Μαίρη Κουκουλέ

Οι Αθηναίοι / Μαίρη Κουκουλέ (1939-2025): Η αιρετική λαογράφος που κατέγραψε τη νεοελληνική αθυροστομία

Μοίρασε τη ζωή της ανάμεσα στην Αθήνα και το Παρίσι, υπήρξε σύντροφος ζωής του επίσης αιρετικού Ηλία Πετρόπουλου. Ο Μάης του ’68 ήταν ό,τι συγκλονιστικότερο έζησε. Πέθανε σε ηλικία 86 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Σκρουμπέλος, συγγραφέας

Οι Αθηναίοι / «Δεν μπορεί να κερδίζει συνέχεια το δίκιο του ισχυρού»

Στο Λονδίνο, ο Θανάσης Σκρουμπέλος έλεγε ότι είναι «απ’ τον Κολωνό, γείτονας του Σοφοκλή». Έχοντας βγει από τα σπλάχνα της, ο συγγραφέας που έγραψε για την Αθήνα του περιθωρίου, για τη γειτονιά του και τον Ολυμπιακό, πιστεύει ότι η αριστερά που γνώρισε έχει πεθάνει, ενώ το «γελοίο που εκφράζει η ισχυρή άρχουσα τάξη» είναι ο μεγαλύτερός του φόβος.
M. HULOT
«Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Οι Αθηναίοι / «Κάποια στιγμή έμαθα να βάζω στον λόγο μου ένα "ίσως", ένα "ενδεχομένως"»

Στην Α’ Δημοτικού τη μάγεψε η φράση «Η Ντόρα έφερε μπαμπακιές». Διαμορφώθηκε με Προυστ, Βιρτζίνια Γουλφ, Γιώργο Ιωάννου και Κοσμά Πολίτη. Ως συγγραφέα την κινεί η περιέργεια για τις ανθρώπινες σχέσεις. Η Αγγέλα Καστρινάκη είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ