Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους»

Ο Σταμάτης Γαρδέλης και η κατάρα των «ριάλιτι με διάσημους» Facebook Twitter
Η συμμετοχή στα «ριάλιτι με διάσημους» είναι ένας τρόπος άμεσης επαφής με το ευρύ κοινό και με το «δημόσιο αίσθημα», ένας τρόπος για να μη σε ξεχνάνε. Φωτ.: via facebook
0

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΚΑΠΟΙΕΣ ΧΘΕΣΙΝΕΣ επικεφαλίδες σχετικά με την παρουσία του Σταμάτη Γαρδέλη στο Δαφνί, θα μπορούσε να πιστέψει κανείς ότι τον μάζεψαν με την απόχη και τον οδήγησαν εκεί οι άνθρωποι με τις λευκές ποδιές, όπως στις παλιές ελληνικές ταινίες.

Όσοι είχαν παρακολουθήσει έστω και αποσπασματικά την «ασταθή» διαδρομή του στην πριονοκορδέλα της ριάλιτι τηλεόρασης (και κατά συνέπεια, στο σύστημα επικαιρότητας των «πρωινάδικων») την τελευταία και βάλε δεκαετία, ίσως και να θεώρησαν αναμενόμενη αυτή την εξέλιξη, και πάντως συμβατή με το αφήγημα που είχε προηγηθεί, εμφανίζοντάς τον από ιδιοσυγκρασιακό έως «πειραγμένο».

Ο Σταμάτης Γαρδέλης βρέθηκε με δική του πρωτοβουλία για νοσηλεία στο ψυχιατρείο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επειδή ένιωσε έντονη απογοήτευση και ενδεχομένως αυτοκτονικές τάσεις εξαιτίας του κινδύνου να χάσει το σπίτι του στο Πόρτο Γερμενό.

Το σύμπαν των τηλεοπτικών ριάλιτι έχει τους κανόνες του και τα βαριά σε κάποιες περιπτώσεις, αντίτιμά του, ακόμα πιο περίεργη είναι όμως η συνθήκη των ριάλιτι με διασημότητες, νυν και πρώην, ανερχόμενες ή ξεθωριασμένες, σε αναζήτηση «ορατότητας» και δημοσιότητας. Και ο Σταμάτης Γαρδέλης το έχει παίξει αυτό το παιχνίδι όσο λίγες από τις «καλτ» κατά κανόνα διασημότητες που έμπλεξαν με τα ριάλιτι, καθένας και καθεμιά για τους δικούς τους, προσωπικούς λόγους – άλλοι για να ανοίξουν δουλειές, άλλοι αναζητώντας μια νέα δημόσια εικόνα.

Και γιατί όχι άλλωστε; Τα ριάλιτι έχουν κατοχυρωθεί προ πολλού ως σημαίνον εξάρτημα της σύγχρονης υβριδικής σόουμπιζ. Η πρώτη εμφάνιση του Σταμάτη Γαρδέλη σε ριάλιτι (δηλαδή ως ο εαυτός του) ήταν στο Dancing with the Stars το 2010 και η τελευταία μέχρι στιγμής, στο I'm A Celebrity... Get Me Out Of Here πριν από λίγο καιρό. Ενδιάμεσα, είχε παίξει τον εαυτό του στο Your Face Sounds Familiar (2016) και στην προπέρσινη, «επεισοδιακή» Φάρμα, από την οποία είχε αποχωρήσει πριν κλείσει βδομάδα, μετά από έντονο διάλογο που είχε με τον Παναγιώτη Ψωμιάδη, ένα φινάλε άδοξο όσο και καλτ.

Ήταν σα να έχει περάσει πολύς και βασανιστικός καιρός αλλά ήταν λίγες μέρες πριν μόνο, κατά την είσοδό του στο ριάλιτι όταν με λυρικό ενθουσιασμό είχε συστηθεί ως εξής: «Είμαι ο Σταμάτης Γαρδέλης και μου αρέσουν τα άγνωστα ταξίδια των διαμετρικών αποστάσεων, της ονειρικής μέθης του απροσδιόριστου…». 

Σε κάθε περίπτωση, ο Σταμάτης Γαρδέλης βρέθηκε με δική του πρωτοβουλία για νοσηλεία στο ψυχιατρείο, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, επειδή ένιωσε έντονη απογοήτευση και ενδεχομένως αυτοκτονικές τάσεις εξαιτίας του κινδύνου να χάσει το σπίτι του στο Πόρτο Γερμενό. Μοιάζει όμως εξίσου φυσιολογικό να τον έχει καταβάλει επίσης όλη αυτή η μάταιη συχνά τριβή με τους κύκλους και τα γρανάζια της φήμης και με τις εφήμερες ιεραρχίες της διασημότητας, στην παράξενη διαδρομή του στα ριάλιτι.

Πέρα από άλλα κίνητρα πάντως, η συμμετοχή στα «ριάλιτι με διάσημους» είναι ένας τρόπος άμεσης επαφής με το ευρύ κοινό και με το «δημόσιο αίσθημα», ένας τρόπος για να μη σε ξεχνάνε, ένας τρόπος να μη βρεθείς πρόωρα σε δημοσίευμα τύπου «δείτε πώς είναι τώρα ο τάδε πρώην διάσημος».

- Εάν σκέφτεστε την αυτοκτονία, εάν ανησυχείτε για άτομο του περιβάλλοντός σας ή έχετε χάσει κάποιον οικείο, μπορείτε να απευθυνθείτε στην 24ωρη Γραμμή Παρέμβασης για την Αυτοκτονία 1018. Μπορείτε επίσης να επικοινωνήσετε για να ζητήσετε βοήθεια ή συμβουλευτική στην ηλεκτρονική διεύθυνση [email protected].

   

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ