Πώς αποφεύγουμε τις απάτες των υποτιθέμενων ινστιτούτων αισθητικής;

Πώς αποφεύγουμε τις απάτες των υποτιθέμενων ινστιτούτων αισθητικής; Facebook Twitter
Μην πληρώνετε όλο το ποσό του προγράμματος προκαταβολικά. Η ανώτατη προκαταβολή που δικαιούνται να σας ζητήσουν είναι 88 ευρώ.
0

— Τι ακριβώς έχει συμβεί το τελευταίο διάστημα με τις καταγγελίες εναντίον ινστιτούτου αισθητικής;
Σύμφωνα με πληροφορίες, όλα ξεκίνησαν μέσα από μία μαρτυρία στο TikTok, όταν γυναίκα κατήγγειλε τις πρακτικές του συγκεκριμένου ινστιτούτου δείχνοντας εγκαύματα στο πρόσωπο και τα χείλη της μετά από μη ενδεδειγμένη εφαρμογή laser. Μέσα σε λίγες εβδομάδες η μία καταγγελία έφερνε την άλλη και στην παρούσα φάση, σχεδόν κάθε μέρα, προκύπτει ένα νέο περιστατικό εξαπάτησης ή malpractice στην εφαρμογή υπηρεσιών αισθητικής.

— Υπάρχουν καταγγελίες και για υφαρπαγή χρημάτων;
Μέχρι στιγμής, το φως της δημοσιότητας έχουν δει περισσότερε από 10 καταγγελίες πελατισσών και πελατών που εξαπατήθηκαν από το υποτιθέμενο ινστιτούτο αισθητικής, ωστόσο, δύο προκαλούν αίσθηση για το ύψος του ποσού που κατάφεραν να αποσπάσουν από μία γυναίκα και έναν άνδρα.

Ειδικότερα, χθες και κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκπομπής, γυναίκα κατήγγειλε ότι από το συγκεκριμένο «ινστιτούτο» της απέσπασαν 43.000 ευρώ για θεραπεία στο πρόσωπο «με πεπτίδια». Η ίδια προχώρησε σε καταγγελία στον ιατρικό σύλλογο, ενώ υπέβαλε και μήνυση, προσκομίζοντας και φωτογραφικό υλικό από όσα υπέστη. Όπως δήλωσε, μετά από 8 μήνες «θεραπειών» παρουσίασε σπασμούς στο πρόσωπο, υπέφερε από τρομερούς πόνους και στις απελπισμένες προσπάθειές της για θεραπεία δεν της απαντούσαν στα τηλέφωνα και φυσικά δεν μπορούσε να έρθει σε επαφή με τη γιατρό που της εφάρμοσε τις θεραπείες.

Αντιστοίχως, στη δημοσιότητα ήρθε και η μαρτυρία άνδρα που καταγγέλλει ότι του απέσπασαν το ποσό των 70.000 ευρώ. Όπως ο ίδιος δήλωσε, όταν κατάλαβε τι ακριβώς του έχει συμβεί, προχώρησε σε δύο απόπειρες αυτοκτονίας. Ομοίως, η influencer Χριστίνα Μπίτα, μέσα από σχετικό βίντεό της αποκάλυψε ότι έφυγε από το συγκεκριμένο ινστιτούτο με έγκαυμα στα χείλη, ενώ ακόμα ένα μοντέλο δήλωσε ότι εξαπατήθηκε στη συνεργασία του με το συγκεκριμένο κέντρο αισθητικής, θεωρώντας ότι προμοτάρει τις υπηρεσίες του, ενώ, εν αγνοία της, όπως λέει, έστελνε το κοινό της στα δίχτυα της απάτης που είχε στηθεί. Υπάρχουν αρκετά ακόμη περιστατικά –μικρότερης ή μεγαλύτερης σοβαρότητας–, καθώς και καταγγελίες για συμβόλαια πακέτων υπηρεσιών που πληρώθηκαν, αλλά ουδέποτε εξυπηρετήθηκαν.

— Οι αρχές πού βρίσκονται σε όλο αυτό;
Σύμφωνα με στοιχεία του ρεπορτάζ η αστυνομία έχει κληθεί αλλεπάλληλες φορές από αγανακτισμένους πελάτες που διεκδικούν το δίκιο τους / τα χρήματά τους / εξηγήσεις, χωρίς να παίρνουν κάποια έντιμη απάντηση. Οι αστυνομικοί φέρονται να έχουν ζητήσει εξηγήσεις από τους υπεύθυνους του ινστιτούτου που μέρα παρά μέρα καταγγέλλονται για απάτες και αντιδεοντολογική συμπεριφορά, χωρίς, ωστόσο, να βγαίνει άκρη.

Δεν επιτρέπουμε σχόλια για την εμφάνισή μας, συμπεριφορά η οποία μας πιέζει να αγοράσουμε κάποια προσφορά που δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε χρήση της και αποχωρούμε αμέσως όταν αισθανόμαστε δυσφορία ή ενόχληση από την αλληλεπίδρασή μας με στελέχη τέτοιων κέντρων. Έτσι κι αλλιώς, σε κανένα Ινστιτούτο που σέβεται την πελατειακή του βάση, δεν παρατηρούνται τέτοιες συμπεριφορές.

— Οι επαγγελματίες του κλάδου τι λένε;
Χθες, o Σύνδεσμος Επαγγελματιών Αισθητικών Ελλάδος κοινοποίησε μακροσκελή επιστολή με την οποία προχωρούσε σε απαραίτητες διευκρινίσεις, προκειμένου οι πολίτες να μη γίνονται θηράματα επιτήδειων και για να διασωθεί η επαγγελματική αξιοπιστία του κλάδου που, λόγω τέτοιων περιστατικών, κηλιδώνεται στη συνείδηση του πολίτη.

Στην επιστολή, μεταξύ άλλων, αναφέρεται χαρακτηριστικά ότι: «Τα Εργαστήρια Αισθητικής είναι χώροι πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας που φέρουν άδεια λειτουργίας από τις Γενικές Διευθύνσεις Υγείας της Περιφέρειας και εποπτεύονται από το υπουργείο Υγείας» και ακόμα ότι «οι Επαγγελματίες Αισθητικοί είναι οι μοναδικοί επιστημονικά υπεύθυνοι για εφαρμογές Αισθητικής Προσώπου και Σώματος (καθαρισμός, ενυδάτωση, αντιγήρανση, αποτρίχωση απλή ή μόνιμη (LASER), αδυνάτισμα, κυτταρίτιδα, μάλαξη, μακιγιάζ) που στόχο έχουν τη βελτίωση της ποιότητας του δέρματος και τη διαφύλαξη της υγείας του, είναι δηλαδή οι μοναδικοί ειδικοί στην ομορφιά του δέρματος».

Στην επιστολή εκφράζεται η παράκληση να σεβαστεί ο Τύπος τον «Επαγγελματία Αισθητικό και τα Νόμιμα Εργαστήρια Αισθητικής» και ζητείται από τους δημοσιογράφους, όταν αναφέρονται σε απάτες να γίνεται χρήση των φράσεων «φερόμενο ως Εργαστήριο Αισθητικής», ή «υποτιθέμενο Κέντρο Αισθητικής», προκειμένου να αποφεύγεται η απαξίωση των έντιμων του επαγγέλματος. Λογικό.

— Κάτι άλλο που μπορεί να βοηθήσει τους πολίτες με τέτοιου είδους απάτες;
Ο Σύνδεσμος των Επαγγελματιών Αισθητικών συμβουλεύει τους καταναλωτές, προτού αποφασίσουν να δεχθούν υπηρεσίες αισθητικής, να ζητούν να τους επιδεικνύεται η Άδεια Λειτουργίας Εργαστηρίου Αισθητικής ή Πολυδύναμης Μονάδας Αισθητικής, Δίαιτας και Άσκησης και φυσικά η Άδεια Άσκησης Επαγγέλματος του Επιστημονικά Υπευθύνου Αισθητικού που είναι παρών. Επίσης, σε περίπτωση που οι καταναλωτές υποψιάζονται ότι κάτι δεν πηγαίνει καλά με τον χώρο που επισκέφθηκαν ή τους επαγγελματίες του, μπορούν να καλούν το 1520, να καταγγέλλουν την υπηρεσία στο kataggelies.gov.gr επώνυμα ή ανώνυμα.

— Τι κάνουμε με την «επιθετική πώληση» υπηρεσιών;
Απολύτως τίποτα. Απλώς δεν επιλέγουμε αυτές τις «υπηρεσίες». Ακόμα και το marketing, όταν αφορά υπηρεσίες υγείας (γιατί ένα μεγάλο μέρος των παρεχόμενων υπηρεσιών των Ινστιτούτων Αισθητικής αφορούν την υγεία και την ευεξία του καταναλωτή), έχει σαφέστατο, απαραβίαστο όριο. Γενικώς, δεν επιτρέπουμε σχόλια για την εμφάνισή μας, συμπεριφορά η οποία μας πιέζει να αγοράσουμε κάποια προσφορά που δεν είχαμε σκοπό να κάνουμε χρήση της και αποχωρούμε αμέσως όταν αισθανόμαστε δυσφορία ή ενόχληση από την αλληλεπίδρασή μας με στελέχη τέτοιων κέντρων. Έτσι κι αλλιώς, σε κανένα Ινστιτούτο που σέβεται την πελατειακή του βάση, δεν παρατηρούνται τέτοιες συμπεριφορές.

— Τι κάνουμε με τις οικονομικές δοσοληψίες; Όταν, ας πούμε, μας ζητούν πλήρη εξόφληση για υπηρεσιές των οποίων δεν κάναμε χρήση ή όταν ζητούν την πιστωτική κάρτα μας για την εξόφληση;
Εδώ τα λέει εξαιρετικά το Ινστιτούτο Καταναλωτή και αξίζει να ρίξουμε μια καλή ματιά, αν σκεφτόμαστε να προχωρήσουμε σε κάποια αλλαγή στην εμφάνισή μας με τη βοήθεια κάποιου τέτοιου Κέντρου. 

«Διαβάστε πολύ προσεκτικά τα έγγραφα που θα υπογράψετε. Δώστε ιδιαίτερη σημασία στα “ψιλά γράμματα”, να μην αναφέρεται ότι δεν δικαιούστε ακύρωση του προγράμματος ή επιστροφή των χρημάτων σας. Ελέγξτε το.
* Το κέντρο που θα επισκεφθείτε πρέπει οπωσδήποτε να διαθέτει και ιατρικό προσωπικό. Μην αρκεστείτε όμως σε αυτό. Πριν ξεκινήσετε οποιοδήποτε πρόγραμμα, καλό θα ήταν να πάρετε τη γνώμη του προσωπικού σας γιατρού.
* Μην πληρώνετε όλο το ποσό του προγράμματος προκαταβολικά. Η ανώτατη προκαταβολή που δικαιούνται να σας ζητήσουν είναι 88 ευρώ.
* Απαιτήστε να δείτε το πτυχίο του ατόμου που σας περιποιείται και την άδεια λειτουργίας του Κέντρου που επισκεφθήκατε.
* Μην υπογράψετε το συμβόλαιο εάν δεν έχετε κατανοήσει πλήρως το είδος των υπηρεσιών που θα σας προσφέρουν, τα μηχανήματα που θα χρησιμοποιηθούν, τη διάρκεια του προγράμματος και τον αριθμό των επισκέψεων που θα απαιτηθούν.
* Ζητήστε έγγραφη διαβεβαίωση για το κόστος του προγράμματος και τον τρόπο αποπληρωμής».

Και κάτι τελευταίο: αν έχετε αποφασίσει να αγοράσετε κάποιο πρόγραμμα και πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιηθεί πιστωτική κάρτα για την αποπληρωμή του, προτιμήσετε την επιλογή μίας prepaid (προπληρωμένης) κάρτας που θα αποτρέψει οποιαδήποτε δυσάρεστη ενέργεια εις βάρος του τραπεζικού σας λογαριασμού.

— Μια τελευταία ερώτηση: η άγρα πελατών με το «δόλωμα» του «δώρου» ή της «τεράστιας προσφοράς» επί της Ερμού και στην ευρύτερη περιοχή του Συντάγματος συνεχίζεται;
Δεν σταμάτησε ποτέ!

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Είναι νόμιμο να ψαρεύεις πελάτες στην Ερμού;

«Κράχτες» στο κέντρο της Αθήνας / Είναι νόμιμο να ψαρεύεις πελάτες στην Ερμού;

Καθώς η κατάσταση με τους «κράχτες» των ινστιτούτων ομορφιάς γίνεται όλο και πιο αφόρητη και οι πρακτικές τους όλο και πιο οριακές, ζητήσαμε από τον Συνήγορο του Καταναλωτή και έναν δικηγόρο να μάθουμε περισσότερα για την άγρα πελατών
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει

Ρεπορτάζ / Βασιλίσσης Όλγας: Ένα σίριαλ που δεν λέει να τελειώσει

Το επόμενο δίμηνο θα κλείσει ο κύκλος ενός έργου που ξεκίνησε να μελετάται πριν από 28 χρόνια. Πρόκειται για την ανάπλαση της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας που έχει γίνει σίριαλ με παλιά και νέα επεισόδια. Άραγε, ετοιμάζεται να παιχτεί το τελευταίο; Ή μήπως όχι; 
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
STREAMING

Οπτική Γωνία / Πόσο εύκολο είναι να εντοπιστούν οι χρήστες παράνομου streaming στην Ελλάδα;

Ο χημικός μηχανικός και συγγραφέας του βιβλίου «Τεχνητή Νοημοσύνη: Άνθρωπος - Φύση - Μηχανές» Αντώνης Μαυρόπουλος μιλά στη LiFO για τις δυσκολίες εφαρμογής του νέου νομοσχεδίου σε όσους παρακολουθούν παράνομα ταινίες και αγώνες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τέμπη: «Μία ιστορική συγκέντρωση χωρίς προηγούμενο»

Οπτική Γωνία / Τέμπη: «Μία ιστορική συγκέντρωση χωρίς προηγούμενο». Πόσες χιλιάδες διαδήλωσαν τελικά;

Μία ιστορική συγκέντρωση χωρίς προηγούμενο. Από ένα μεγαλειώδες κοινωνικό σώμα  χωρίς ταξικά, ηλικιακά, κομματικά χαρακτηριστικά, που απαιτεί Δικαιοσύνη και ασφαλείς μεταφορές.  
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Τεμπη

Οπτική Γωνία / Γιατί κατεβαίνω σήμερα στη διαδήλωση

«Τη θέση μας τη διατυπώνουμε όχι για την υπερτιμημένη δημοφιλία αλλά για την υποτιμημένη εντελώς φωνή των ανθρώπων σαν εμένα που δεν ανήκουν κάποιο κόμμα και μπορούν να αναγνωρίζουν λάθη και σωστά, δεξιά, αριστερά και στο κέντρο του δημόσιου βίου και να συναισθάνονται όσα συμβαίνουν γύρω τους»
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πάμαιρη Αφεντάκη: «Είμαι εγώ μία από τις beauty influencers της xώρας;»

Κοκέτα / Πάμαιρη Αφεντάκη: «Μου έλεγαν ότι είμαι ανθυγιεινό πρότυπο»

Η δημοφιλής Ελληνίδα muckbanger μιλά για το πώς μεταπήδησε από το μακιγιάζ στο φαγητό, για τις ταμπέλες που της κόλλησαν και την ενοχλούν, για την αυτοπεποίθηση που έχτισε στην πορεία.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΑΡΑΝΤΗΣ
«Παρακαλώ, εκκενώστε τον συρμό»: Πώς τα Τέμπη άλλαξαν τη συμπεριφορά των επιβατών

Οπτική Γωνία / «Παρακαλώ, εκκενώστε τον συρμό»: Πώς τα Τέμπη άλλαξαν τη συμπεριφορά των επιβατών

Από τα Τέμπη και μετά, κάθε μικρή παύση, κάθε κορνάρισμα μέσα στους συρμούς, κάθε απότομο φρενάρισμα λίγο πριν ο συρμός φτάσει στον σταθμό μεταφράζεται ως οιονεί τραγωδία.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Καθοδόν προς τις 28 Φεβρουαρίου

Οπτική Γωνία / Ιδιωτικό πένθος, δημόσια αξιοπρέπεια και άλλες (παράξενες) εκκλήσεις. Καθοδόν προς τις 28 Φεβρουαρίου

«Η αυτοϋπονόμευση της δημοκρατίας δεν συντελείται μόνο από τις γαιδουροφωνάρες των τραμπικών ακροδεξιών αλλά και από τις φορτικές υποδείξεις για "αξιοπρεπή σιωπή" και στις προσβλητικές ιερεμιάδες εκ μέρους των νεοσυντηρητικών μας ορθολογιστών».
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ
Είναι οι σπάνιες γαίες ο νέος χρυσός;

Βασιλική Σιούτη / Είναι οι σπάνιες γαίες ο νέος χρυσός;

Η δημόσια εκδήλωση ενδιαφέροντος του Ντόναλντ Τραμπ για τις σπάνιες γαίες της Ουκρανίας και της Γροιλανδίας, στο πλαίσιο της συναλλακτικής πολιτικής που ακολουθεί, ανέδειξε τη γεωπολιτική αξία που έχουν αποκτήσει. Γιατί ανταγωνίζονται για αυτές οι ΗΠΑ, η Ρωσία και η Κίνα;
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ