ΦΥΤΡΩΝΟΥΝ ΤΕΝΤΕΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Θαύμα, θαύμα. Στη Νέα Παραλία της Θεσσαλονίκης φύτρωσε μια τέντα. Όχι ό,τι κι ό,τι. Καλύπτει κάπου 500 τετραγωνικά μέτρα.
Θαύμα, διότι ουδείς γνώριζε πώς ξεφύτρωσε. Ούτε η δημοτική αστυνομία, ούτε οι αρμόδιοι αντιδήμαρχοι και ο δήμαρχος.
Μισό στρέμμα κατασκευή σε χώρο πρασίνου σε ένα από τα πιο πολυσύχναστα μέρη της πόλης, με πακτωμένα υποστυλώματα στο χώμα, που όμως ένας δυνατός Βαρδάρης θα πάρει και θα τη σηκώσει, πέρασε απαρατήρητη από τους αρμόδιους.
Αργότερα, μαθεύτηκε ότι προορίζεται για χώρο, όπου θα λειτουργήσουν από την ερχόμενη Τετάρτη συγκρουόμενα αυτοκινητάκια εν όψει των Χριστουγέννων, αφού πρώτα ισοπεδωθεί και στρωθεί με ξύλινο πάτωμα. Αλλά επειδή στη συμπρωτεύουσα τα Χριστούγεννα διαρκούν μήνες, το λούνα παρκ θα παραμείνει μέχρι τον Αύγουστο. Κι έχει ο Θεός, όπως έχει για όλα τα αυθαίρετα.
Τελικώς, έγινε γνωστό ότι η απόφαση ελήφθη στην Αθήνα από την ιδιοκτήτρια της Νέας Παραλίας, Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.). Ωστόσο, από 2016 υπάρχει μνημόνιο συνεργασίας του Δήμου με την ΕΤΑΔ – ΤΑΙΠΕΔ βάσει του οποίου η διαχείριση των εκτάσεων παραχωρείται στον Δήμο. Αλλά επειδή το τελικό συμφωνητικό δεν υπεγράφη ποτέ, η ΕΤΑΔ θεώρησε καλό να προχωρήσει στη μίσθωση του χώρου. Μόνο που για τέτοιου μεγέθους κατασκευή απαιτείται άδεια από την πολεοδομία του Δήμου, η οποία δεν γνώριζε απολύτως τίποτα.
Ευτυχώς, στην πόλη υπάρχουν κάποιοι που νοιάζονται ενεργά για τη Νέα Παραλία — οι «Φίλοι Νέας Παραλίας» πιστώνονται την αποκάλυψη και ανάδειξη του θέματος. Μένει να δούμε αν και πόσο γρήγορα θα ξηλωθεί αυτό το έκτρωμα από μια από τις ωραιότερες περιοχές της πόλης, που χαίρονται καθημερινά χιλιάδες κάτοικοί της.
• • •
ΣΚΩΤΣΕΖΙΚΟ ΝΤΟΥΖ
Στην τελευταία ανακοίνωση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου αποτυπώνονται τα ορθά και σημαντικά βήματα που έκανε η Εκκλησία το τελευταίο διάστημα όσον αφορά την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Φαίνεται πως επικράτησε η άποψη αφενός ότι οι αντιεμβολιαστές στους κόλπους της αποτελούν πραγματική απειλή για τη συνοχή της Εκκλησίας, προωθώντας τη «διάσπαση και διχόνοια, την οποία επιδιώκουν ‘προφάσει ευσεβείας’» και, αφετέρου, ότι κινδυνεύει να απομονωθεί από τη μεγάλη πλειονότητα των πολιτών που θεωρούν προτεραιότητα την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Ωστόσο, η ΔΙΣ δηλώνει επίσης την αδυναμία της Εκκλησίας να ελέγχει τα πιστοποιητικά, τα οποία θα πρέπει να φέρουν οι πιστοί στους ναούς βάσει της κοινής υπουργικής απόφασης, διότι «θεωρεί ότι η συμμόρφωση των πιστών προς την Κ.Υ.Α. δεν είναι δυνατόν να ελεγθεί από το εργατικό (νεωκόροι) ή εθελοντικό προσωπικό των Ιερών Ναών, καθώς αυτό δεν έχει ούτε δυνατότητες, ούτε αρμοδιότητες φύλαξης, ούτε δημόσιες (π.χ. αστυνομικές) εξουσίες».
Αυτό, όμως, είναι σκωτσέζικο ντουζ. Η αδυναμία ελέγχου, κατανοητή σε ορισμένες περιπτώσεις, ακούγεται προσχηματική ως γενικός κανόνας. Ο ρόλος της θα μπορούσε να είναι πιο ενεργός. Ξέρουμε ότι η Εκκλησία προχωρά με μικρά, προσεκτικά βήματα. Αρκεί να προλάβει να ολοκληρώσει την ορθή πορεία που ακολουθεί εσχάτως, πριν απαλλαγούμε από την πανδημία.
• • •
ΜΟΝΟ ΑΥΤΗ ΕΛΕΙΠΕ, Η 75190
Η 91χρονη γερουσιαστής του Μιλάνου, Λιλιάνα Σέγκρε, έχει καταστεί στόχος των αντιεμβολιαστών στην Ιταλία, εξαιτίας των θέσεων της υπέρ του εμβολιασμού.
Το περασμένο Σάββατο, ένας ακροδεξιός δημοτικός σύμβουλος, μέλος της Λέγκας και μαχητικός αντιεμβολιαστής, έγραψε στο Facebook, αναφερόμενος στη Σέγκρε: «Μόνο αυτή έλειπε, η 75190».
Η Segre σε ηλικία 13 ετών είχε εκτοπιστεί στο Άουσβιτς και αυτόν τον αριθμό οι ναζί έκαναν τατουάζ στο αριστερό χέρι της.
Ξεσηκώθηκε θύελλα διαμαρτυριών, ο ακροδεξιός σύμβουλος δεν εννοούσε να κατεβάσει την ανάρτηση, αλλά τελικά υποχώρησε, πιθανόν και μετά από άνωθεν παρέμβαση.
Η άθλια αυτή επίθεση επιβεβαιώνει για πολλοστή φορά ότι ακροδεξιοί και φανατικοί αντιεμβολιαστές είναι άνθρωποι του ίδιου φυράματος.
Πηγή: i24news TV
• • •
ΜΙΑ ΡΩΜΑΪΚΟ-ΧΟΛΙΓΟΥΝΤΙΑΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
Ένα άγαλμα επί 50 χρόνια διακοσμούσε τον κήπο της κατοικίας ενός ζεύγους ιατρών στην Καλιφόρνια, που ενώ πίστευαν ότι είναι πρόσφατο, μικρής αξίας, έργο, αποκαλύφθηκε ότι χρονολογείται από τον 2ο μ.Χ. αιώνα.
Το έργο θα δημοπρατηθεί στις 7 Δεκεμβρίου στον οίκο Sotheby’s, η δε αξία του κυμαίνεται μεταξύ 118.500 και 177.800 ευρώ.
Το άγαλμα της Κόρης ανακαλύφθηκε το 1769 κοντά στη Ρώμη από έναν ζωγράφο και συλλέκτη αρχαιοτήτων, που το δώρισε στον Μαρκήσιο του Landsdowne, έμεινε στην οικογένεια δύο γενιές, και πουλήθηκε το 1930 στο Λονδίνο.
Άγνωστο πώς κατέληξε κατέληξε στα χέρια του Billy Haines που το τοποθέτησε στον κήπο του. Μετά τον θάνατό του, το σπίτι του με όλα τα αντικείμενα του κήπου πουλήθηκε στους δύο γιατρούς το 1973.
Ο Billy Haines είχε υπάρξει σταρ του κινηματογράφου στη χρυσή εποχή του Χόλιγουντ, αλλά η καριέρα του διεκόπη απότομα, όταν αρνήθηκε να κρύψει την ερωτική του σχέση με τον σύντροφό του, που απαίτησαν παραγωγοί του κινηματογράφου.
Κατόπιν, ο Haines αναγκάστηκε να αλλάξει δουλειά, έγινε διακοσμητής εσωτερικών χώρων διασημοτήτων της εποχής, συμπεριλαμβανομένης της Τζόαν Κρόουφορντ, και μετέπειτα του Ρόλαντ Ρήγκαν, όταν ήταν κυβερνήτης της Καλιφόρνιας. Λέγεται πως χρησιμοποιούσε την κατοικία του για να πείθει τους πελάτες του, δείχνοντας την ποιότητα ζωής που απολάμβανε.
Συνδυάζοντας τη ρωμαϊκή και χολιγουντιανή ιστορία, το άγαλμα μάλλον πανεύκολα θα καταλήξει στην οικία ενός νέου ιδιοκτήτη.
Πηγή: Artnet news, New in 24
• • •
ΑΝΤΡΕ ΜΑΡΛΩ
– Γνωρίζετε τη φράση: «Χρειάζονται εννιά μήνες για να γίνει ένας άνθρωπος, και μόνο μία μέρα για να σκοτωθεί». Γνωρίσαμε τόσα όσα θα μπορούσε να γνωρίσει ο ένας και ο άλλος... Μέι, ακούστε: δεν χρειάζονται εννιά μήνες, χρειάζονται εξήντα χρόνια για να γίνει ένας άνθρωπος, εξήντα χρόνια θυσιών, θέλησης... τόσων πραγμάτων! Και όταν αυτός ο άνθρωπος γίνει, δεν υπάρχει πια σε αυτόν τίποτα από την παιδικότητά του, ούτε από την εφηβεία του, όταν πράγματι είναι άνθρωπος, δεν είναι πια χρήσιμο παρά να πεθάνει.
...
– Δεν βρίσκετε χαρακτηριστική ανοησία του ανθρώπινου είδους το ότι ένας άνθρωπος που έχει μία ζωή θα μπορούσε να τη χάσει για μιαν ιδέα;
...
Σκέφτηκε μια από τις ιδέες του Κίο: όλα για τα οποία οι ανθρωποι δέχονται να χάσουν τη ζωή τους, πέρα από το συμφέρον, τείνουν λίγο-πολύ συγκεχυμένα να δικαιολογήσουν αυτή τη μοίρα θεμελιώνοντάς την στην αξιοπρέπεια: χριστιανισμός για τη δουλεία, έθνος για τον πολίτη, κομμουνισμός για τον εργάτη.
— Αντρέ Μαλρώ (03.11.1901 – 23.11.1976), «Η ανθρώπινη μοίρα», 1933