Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη!

Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη! Facebook Twitter
6

Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη! Facebook Twitter

 

Μιλάω με φίλους από Θεσσαλονίκη για το ποσοστό που πήρε ο Βασίλης Λεβέντης στις βουλευτικές εκλογές της 25ης Ιανουαρίου. Ένας απ' αυτούς διατυπώνει την παρατήρηση πως σε ολόκληρη σχεδόν τη Βόρεια Ελλάδα αύξησε τη δύναμη του κατά δύο μονάδες τουλάχιστον. Το πιθανότερο, μου εξηγεί, είναι να ''έπιασε τόπο'' η διακαναλική συνέντευξη του Προέδρου, η οποία μεταδόθηκε από το TV ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ, και άφησε καλές εντυπώσεις στον κόσμο. Εν ολίγοις, ορισμένοι αναποφάσιστοι ψήθηκαν την τελευταία στιγμή από τα λεγόμενα του Λεβέντη και τον ψήφισαν, κατατροπώνοντας κανονικά το θηρίο τον Ευάγγελο Βενιζέλο μεσ' στο δικό του ''γήπεδο'' κιόλας.

Όλοι μεγαλώσαμε με τις τηλεοπτικές εκπομπές του Λεβέντη. Ήταν τότε που βρισκόμασταν σε νεαρή ηλικία και δε μπορούσαμε, έτσι όπως μας ''προσφερόταν'' το θέαμα, να ξεχωρίσουμε τις τάχα μου πολιτικές από τις τάχα μου ψυχαγωγικές εκπομπές των ιδιωτικών καναλιών. Ήτανε τόσο σάικο η ελληνική TV τα χρόνια εκείνα, αρχές της δεκαετίας του 1990! Από τη μία υπήρχαν ο αείμνηστος Ευάγγελος Γιαννόπουλος με την Αγάπη του στο Κανάλι 29, καθώς επίσης και ο συχωρεμένος ο Βασίλης Μπουγιουκλάκης που έτρεχε στις λαϊκές ώσπου έφαγε το καφάσι στο κεφάλι μα δεν διέκοψε το ρεπορτάζ του! Έτσι, αφού μαύρισε για λίγο η οθόνη, αμέσως μετά τον είδαμε να παρακαλάει τον εικονολήπτη να κάνει κοντινό στο ματωμένο κούτελο του με την παροιμιώδη ατάκα: ''Και τον Χριστό τον δείρανε''!

Η Λένα Πλάτωνος τού τηλεφώνησε κι εκείνος την έβγαλε στον αέρα, χωρίς φυσικά να του πει ποια είναι, αλλά και χωρίς καμία διάθεση χλεύης. Μόνο για τη δικτατορία της Υπεραγοράς τον ρωτούσε κι ο Λεβέντης παραδόξως μπήκε στο trip, ανοίγοντας έναν σύντομο διάλογο με τη συνθέτρια. Πολύ θά'θελα να την είχα δει την εκπομπή αυτή, σκέτος σουρεαλισμός θα ήταν!

Μου έλεγε προχθές η Λένα Πλάτωνος πως συνήθιζε να βλέπει Βασίλη Λεβέντη με τη μάνα της και τον πατέρα της, ξαπλωμένοι κι οι τρεις στον καναπέ τα χειμωνιάτικα βράδια. Ένα απ' αυτά τα βράδια μάλιστα τού τηλεφώνησε κι εκείνος την έβγαλε στον αέρα, χωρίς φυσικά να του πει ποια είναι, αλλά και χωρίς καμία διάθεση χλεύης. Μόνο για τη δικτατορία της Υπεραγοράς τον ρωτούσε κι ο Λεβέντης παραδόξως μπήκε στο trip, ανοίγοντας έναν σύντομο διάλογο με τη συνθέτρια. Πολύ θά'θελα να την είχα δει την εκπομπή αυτή, σκέτος σουρεαλισμός θα ήταν! Και, σίγουρα, καλύτερη από την άλλη που ο Πρόεδρος ούρλιαζε να πέσει καρκίνος στις οικογένειες των Παπανδρέου - Μητσοτάκη, τρομάζοντας ακόμη και τον πιο καλοπροαίρετο θεατή και φαν του! Τέλος πάντων, τη συμπάθεια μας την ξανακέρδισε ο Λεβέντης το 1994 όταν πήγε στην εκπομπή ''Προφίλ'' του αντιπαθέστατου δημοσιογράφου και πρώην Υπουργού της ΝΔ, Πάνου Παναγιωτόπουλου, ο οποίος προσπάθησε φανερά να τον ξεφτιλίσει από θέση ισχύος.

Πολλές αναφορές έχουν γίνει την τελευταία 20ετία στο μοναδικό 45άρι δισκάκι που κυκλοφόρησε ο Βασίλης Λεβέντης με τα ''Παιδιά του Πειραιά'' του Μάνου Χατζιδάκι. Πάλι, όμως, χωρίς σπουδαίες λεπτομέρειες, διότι μάλλον ήταν ένα ερασιτεχνικό εγχείρημα από την πλευρά του μετέπειτα πολιτικού δίχως επιδιώξεις για τραγουδιστική καριέρα. Μεταξύ μας, δεν τό'χε κιόλας. Καθόλου, όμως...

Σας παρουσιάζουμε το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη! Facebook Twitter
Φωτο: Σπύρος Στάβερης/ LIFO

Το δισκάκι του Λεβέντη τό'χα αγοράσει κατά το κλείσιμο του δισκοπωλείου ''Ζαν'' στο Κερατσίνι, επί της Τσαλδάρη, λίγα μέτρα από εκεί που δολοφονήθηκε ο Παύλος Φύσσας. Πρέπει να ήταν αρχές του 2000. Ο δισκοπώλης ξεπουλούσε το στοκ του σε κούτες στο πεζοδρόμιο, σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Δεν είχε καν εξώφυλλο - θυμάμαι - και βρισκόταν μέσα σε άσπρο φακελλάκι. Ο μόνος λόγος που πήρα τότε το μικρό αυτό βινύλιο ήταν η μανία μου να συλλέγω οτιδήποτε είχε σχέση με τον Μάνο Χατζιδάκι. Παρ' όλα αυτά, ο ''Ζαν'' (έτσι τον λέγαμε από το όνομα του μαγαζιού του), μου είχε πει ως μεγαλύτερος δυο - τρία πράγματα γι' αυτό το δισκάκι: Το τύπωσε ο Βασίλης Λεβέντης ιδίοις εξόδοις στις αρχές της δεκαετίας του 1970 - το 1972 λένε οι διαδικτυακές πηγές. Όντας Κερατσινιώτης και δη Ταμπουριώτης ο Πρόεδρος, το είχε μοιράσει βασικά στα δισκοπωλεία της περιοχής του. Περνούσε ύστερα από μερικές μέρες, ρωτούσε αν πούλησε τίποτα κι αν η απάντηση ήταν θετική, έβγαζε κάνα χαρτζιλίκι. Σύντομα, όμως, καταπιάστηκε με άλλα πράγματα, το θέμα ξεχάστηκε και μαζί του ξεχάστηκαν και τα τελευταία δισκάκια στα δισκοπωλεία του Κερατσινίου.

Άγνωστο ποιοί συμμετείχαν στην ηχογράφηση των δύο τραγουδιών του δίσκου. Ο ίδιος ο Λεβέντης, όποτε τον ρωτάνε γι' αυτό, σχεδόν αποφεύγει να μιλήσει, υποστηρίζοντας πως επρόκειτο περισσότερο για μία νεανική τρέλα. Άλλωστε, το 1972 που βγήκε το δισκάκι από την άγνωστη Hellas Records (άλλη μία ''ανεξάρτητη'' εταιρεία που εξαφανίστηκε γρήγορα), εκείνος ήταν μόλις 21 ετών και σπούδαζε πολιτικός μηχανικός στο Πολυτεχνείο. Η ενορχήστρωση, πάντως, δεν είναι κακή, αν και τουριστική: Μπουζούκι, κρουστά και φλάουτο, ένας αρκετά ''folk'' ήχος για λαϊκό τραγούδι της εποχής.

Στην πρώτη όψη τραγουδούσε τα ''Παιδιά του Πειραιά'', φαλτσάροντας απίστευτα. Ποιος ξέρει αν άκουσε ποτέ ο Χατζιδάκις την εκτέλεση του τραγουδιού του, που, ούτως ή άλλως, καθόλου δεν γούσταρε, με τη φωνή του Λεβέντη. Στη δεύτερη όψη υπήρχε η ''Αλέκα'' με την αναγραφή ''Ρυθμοί Βαλς'' πλάι στον τίτλο του τραγουδιού. Ντούέτο του Λεβέντη με τη Τζένη Λιέρη, συμφοιτήτρια του στο Πολυτεχνείο. Με επιφύλαξη λέω πως η Λιέρη τα αμέσως επόμενα χρόνια ακολούθησε το δρόμο της ποίησης και της συγγραφής βιβλίων, δοκιμίων και μυθιστορημάτων. Ούτε αυτή, πάντως, τό'χε με το σπορ, το τραγούδι εννοώ. Εν πάση περιπτώσει, το τραγούδι σε αρκετά μοντέρνο στυλ μιλούσε για μιαν Αλέκα που ήταν άτιμη γυναίκα καθώς είχε κλέψει τις καρδιές δύο ανδρών ταυτόχρονα. Οι δημιουργοί της ''Αλέκας'', ο συνθέτης και ο στιχουργός, ''αγνοούνται''. Αν τους γνωρίζει κανείς, ας με διαφωτίσει και μένα.

Το 45άρι βινύλιο του Βασίλη Λεβέντη δεν τό'χω πια στα χέρια μου. Πάνε αρκετά χρόνια που τα αντάλλαξα σε παλαιοπωλείο του Πειραιά, αυτό και ένα κακοηχογραφημένο ''πειρατικό'' live των Deep Purple, με μία συλλογή μουσικών θεμάτων του James Bernard για τις ταινίες τρόμου της βρετανικής Hammer των 60s - 70s. Τα δύο τραγούδια ωστόσο τα ξανάκουσα πριν από λίγη ώρα στο youtube από κάποιον φανατικό συλλέκτη που είχε το δισκάκι στην κατοχή του και το ψηφιοποίησε.

6

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ

σχόλια

3 σχόλια
Ο κυριος Λεβεντης εν αντιθεσει με την πλειονοτητα των πολιτικων μας δεν ζητησε την ψηφο μας για το καλλιτεχνικο του ταλεντο. Το κοινοβουλιο εχει πλεον γεμισει απο τραγουδιστες,ηθοποιους,ποδοσφαιριστες και καθε λογης ασχετους που ψηφιζουμε γιατι τους ειδαμε στην τηλεοραση και εχουν καλη ντριπλα. Μηπως λοιπον θα ωφελουσε να μας ενημερωσετε για το προγραμμα του και οχι για τις προσωπικες επιλογες του. Μην καταληξετε και εσεις να ζητατε συγγνωμη σε λιγα χρονια...
Εγώ να ζητήσω συγνώμη, γιατί; Δεν είμαστε καλά. Ούτε δική μου δουλειά είναι να παρουσιάζω πολιτικά προγράμματα. Επίσης, το ότι ο πρόεδρος δεν ήταν καλός τραγουδιστής, πιστεύω να το ξέρει κι ο ίδιος. Εσείς γιατί χαλιέστε, δεν καταλαβαίνω. Ίσα - ίσα που από το άρθρο αναδεικνύεται σε συμπαθητική προσωπικότητα, που ούτως ή άλλως είναι. Ευχαριστώ.