Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες

Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
0

Όταν τον Νοέμβριο του 2013 η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου τίμησε τον ανυπέρβλητο Πιέρο Τόζι, τον Ιταλό ενδυματολόγο θρυλικών ταινιών (Γατόπαρδος, Μήδεια, Θάνατος στη Βενετία) για τη συνεισφορά του στην έβδομη τέχνη, κλήθηκαν δύο συνάδελφοι του να μιλήσουν γι' αυτόν. Η μία ήταν η Αν Ροθ και η άλλη η Μιλένα Κανονέρο, επίσης Ιταλίδα και κάτοχος τεσσάρων Όσκαρ ενδυματολογίας. Γεννημένη μετά τον πόλεμο στο Τορίνο, σπούδασε καλές τέχνες και σχέδιο κοστουμιού στη Γένοβα ενώ πολύ νέα βρέθηκε στο Λονδίνο, τέλη της δεκαετίας του '60 για να διεκδικήσει μία καριέρα στον κινηματογράφο. Ξεκίνησε σχεδιάζοντας ρούχα για μικρές νεανικές μπουτίκ και κοστούμια για διαφημιστικά σποτ.

Σε ένα γύρισμα γνώρισε τον σκηνοθέτη Χιου Χάντσον, που μερικά χρόνια αργότερα θα συνυπογράφανε μία μεγάλη επιτυχία, και τον βοηθό διευθυντή φωτογραφίας του Κιούμπρικ. Ο τελευταίος την κάλεσε να παρακολουθήσει γυρίσματα του 2001: Οδύσσεια του διαστήματος. Γνωρίστηκε με τον Αμερικανό σκηνοθέτη και εκείνος της ανέθεσε την επόμενη ταινία του, το Κουρδιστό πορτοκάλι. Ήταν το 1971 τέλος (και η αρχή;) μιας ολόκληρης εποχής και η Μιλένα Κανονέρο κατάφερε να περάσει μέσα από τα κοστούμια, το μακιγιάζ και τα μαλλιά των ερμηνευτών, της εμβληματικής και προφητικής ταινίας την εκρηκτικότητα των καιρών, παντρεύοντας την ποπ αρτ με τη μόδα της Κάρναμπι Στριτ. Το αποτέλεσμα έκτοτε έχει περάσει στο συλλογικό υποσυνείδητο μιας ολόκληρης γενιάς, όπως άλλωστε και η ταινία. Ο Κιούμπρικ της ανέθεσε και την επόμενη ταινία του, το "Μπάρι Λίντον" με το οποίο έμελλε να πάρει το 1976 και το πρώτο της Όσκαρ. Πριν αναλάβει την τρίτη τους συνεργασία, που δεν ήταν άλλη από τη "Λάμψη" του 1980, μπήκε στα βαθιά και άγρια νερά για να δημιουργήσει τα κοστούμια των ισοβιτών των τουρκικών φυλακών στο Εξπρές του Mεσονυχτίου του Άλαν Πάρκερ το 1978.

Eντυπωσίασε με τα εκπληκτικής φινέτσας κοστούμια μεσοπολέμου για το Ξενοδοχείο Grant Budapest του Γουές Άντερσον. Μία ιδιοφυή ενδυματολογία που είναι σαν τα ρούχα να αφηγούνται την ιστορία από μόνα τους. Κάτι που μόνο οι μεγάλοι ενδυματολόγοι επιτυγχάνουν στον κινηματογράφο.

Η συνάντηση της με τον Χιου Χάντσον στα πλατό των Δρόμων της φωτιάς (Chariots of fire) το 1981 της απέφεραν ακόμα ένα Όσκαρ, ενώ οι Αμερικάνοι σχεδιαστές μόδας έσπευσαν να αντιγράψουν τα τουίντ και τα πουλόβερ της δεκαετίας του '20. Το 1984 συνεργάστηκε για πρώτη φορά με τον Φράνσις Φορντ Κόπολα και το Cotton Club, το θρυλικό τζαζ κλαμπ του '30 του Χάρλεμ και τα υπέροχα κοστούμια της κέρδισαν βραβείο καλύτερων κοστουμιών BAFTA της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου και μία από τις πέντε υποψηφιότητες Όσκαρ που δεν κέρδισε. Μία ακόμα τέτοια υποψηφιότητα έλαβε για τα κοστούμια της επόμενης ταινίας της, το Πέρα από την Αφρική (Out of Africa) του Σίντνεϊ Πόλακ, βασισμένη στο αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα της Κάρεν Μπλίξεν. Το safari look της Μέριλ Στριπ και του Ρόμπερτ Ρέντφορντ έμελλε να γίνει η νέα μόδα των πολυκαταστημάτων του 1985. Το 1988 συνάντησε για μία ακόμα φορά τον Κόπολα για το Tucker, ενώ δύο χρόνια μετά κάνει μαζί του το Νονός 3. Ακολούθησε επίσης το 1990 το εμπνευσμένο από κόμικ Dick Tracy με σκηνοθέτη τον Γούορεν Μπίτι και τη Madonna στο καστ. Δύο χρόνια αργότερα, το 1992, ακολουθεί το Μοιραίο Πάθος (Fatale Damage) του Λουί Μαλ με τους Ζιλιέτ Μπινός και Τζέρεμι Άιρονς. Ο Ρομάν Πολάνσκι της αναθέτει το 1994 το Ο θάνατος και η κόρη, ο Γουόρεν Μπίτι το 1998 το Bulworth κι ο Σόντεμπεργκ το 2004 τη Συμμορία των δώδεκα.

Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
H Mιλένα Κανονέρο στα γυρίσματα του 3ου Νονού με τη Σοφία Κόπολα

Το τρίτο της Όσκαρ το κέρδισε το 2006 χάρη στην σχεδόν ανατρεπτική της δουλειά στη Μαρία Αντουανέττα της Σοφίας Κόπολα. Τα τελευταία χρόνια ασχολείται και με την όπερα σε Ευρώπη και Αμερική, για σπουδαίους σκηνοθέτες όπως τον Λυκ Μπόντι και τον Ότο Σενκ. Eντυπωσίασε με τα εκπληκτικής φινέτσας κοστούμια μεσοπολέμου για το Ξενοδοχείο Grant Budapest του Γουές Άντερσον για το οποίο κέρδισε ένα ακόμα Όσκαρ. Μία ιδιοφυής ενδυματολογία που είναι σαν τα ρούχα να αφηγούνται την ιστορία από μόνα τους. Κάτι που μόνο οι μεγάλοι ενδυματολόγοι επιτυγχάνουν στον κινηματογράφο. Το έχει πετύχει συγκλονιστικά ο Πιέρο Τόζι, το καταφέρνει πάντα στα σύγχρονα έργα και η Ανν Ροθ. Η Μιλένα Κανονέρο απλά είναι σαν να «σκηνοθετεί» η ίδια τους «κόσμους», στους οποίους κάθε νέα της ταινία μας ταξιδεύει...

ΟΙ ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΗΣ ΜΙΛΕΝΑ ΚΑΝΟΝΕΡΟ

Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Κουρδιστό Πορτοκάλι, του Στάνλεϊ Κιούμπρικ
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Μπάρυ Λύντον, του Στάνλεί Κιούμπρικ
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Oι Δρόμοι της Φωτιάς, Χιου Χάντσον, 1981
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Νταϊάν Λέιν και Ρίτσαρντ Γκιρ στο Cotton Club του Φράνσις Φορντ Κόπολα, 1984
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Mέριλ Στριπ και Ρόμπερτ Ρέντφορντ στο Πέρα από την Αφρική του Σίντνεϊ Πόλακ, 1985
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Μαντόνα και Γουόρεν Μπίτι στο Dick Tracy σε σκηνοθεσία Γουόρεν Μπίτι, 1990. Φωτο: Patrick Demarchelier
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Άντι Γκαρσία και Σοφία Κόπολα στο Nονό 3, Φράνσις Φορντ Κόπολα, 1990
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Βulworth, Γουόρεν Μπίτι, 1998
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Ξενοδοχείο Grand Budapest, Γουές Άντερσον, 2013

SLIDESHOW: ΣΚΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ «ΜΑΡΙΑ ΑΝΤΟΥΑΝΕΤΤΑ» (2006) ΤΗΣ ΣΟΦΙΑ ΚΟΠΠΟΛΑ

Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Mαρία Αντουάνεττα, Σοφία Κόπολα, 2006
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Mαρία Αντουάνεττα, Σοφία Κόπολα, 2006
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
Η Μιλένα Κανονέρο είναι ο λόγος που λατρέψατε τα ρούχα σ' αυτές τις ταινίες Facebook Twitter
|article_full||article_full||article_full||article_full|

 

Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η Άνοιξη του 2025

Μόδα & Στυλ / Άνοιξη 2025: Τα ντεφιλέ δεν κράτησαν χαμηλό προφίλ

Στα ατέλειωτα χιλιόμετρα πασαρέλας των περασμένων ημερών, η χειροποίητη δεξιοτεχνία, η πυκνή σημειολογία, οι μεταγραφές και οι επέτειοι προσέφεραν συγκινήσεις σε μια μεταβατική περίοδο για το σύνολο της βιομηχανίας του high fashion.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ