Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
0

Επιλέγουν να δημιουργούν με φυσικά και οργανικά υλικά αλλά και με πιο σύγχρονα υφάσματα που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον, σέβονται τους ανθρώπους που δουλεύουν γι' αυτούς όσο και τους πελάτες τους και προτείνουν ρούχα που μπορούν να είναι διαχρονικά λόγω των λιτών τους γραμμών αλλά και της εξαιρετικής τους ποιότητας. Δημιουργούν με λίγα λόγια αυτό που αποκαλούμε σύγχρονη, «ηθική» μόδα με μίνιμαλ κυρίως αισθητική και άνετο στυλ.

Οι καταναλωτές ρούχων έχουν πλέον απόλυτη γνώση του τι συμβαίνει με τη βιομηχανία μόδας. Ότι δηλαδή είναι η δεύτερη πιο ρυπογόνος βιομηχανία στον πλανήτη κι ότι η υπερπαραγωγή της γρήγορης μόδας και η υπερκατανάλωση της ένδυσης βασίζεται στην παγκοσμιοποίηση της αδιαφορίας προς τους εργαζόμενους στον τομέα των ενδυμάτων, που υφίστανται σοβαρά προβλήματα υγείας, συνήθως αμείβονται ελάχιστα ενώ οι περισσότεροι από τους αυτούς είναι γυναίκες και παιδιά που ζουν στις χώρες του αναπτυσσόμενου κόσμου.

Παρακάτω σας συστήνουμε μερικές νέες περιπτώσεις δημιουργικών ανθρώπων της πόλης μας που προσπαθούν, στο μέτρο του δυνατού, να έχουν μια πιο ανθρώπινη στάση απέναντι φύση και στον άνθρωπο, δημιουργώντας και προωθώντας ρούχα με χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα. Υπάρχουν κι άλλες περιπτώσεις και ελπίζουμε με τον καιρό να πληθύνουν.

Για εμάς τα ρούχα αυτά είναι value for money διότι κρατάνε για περισσότερα χρόνια. Γενικά είμαστε υπέρ των ρούχων που αντέχουν στον χρόνο και δεν μας αρέσουν αυτά που προορίζονται για να φορεθούν μόνο για μια σεζόν και μετά να τα πετάς.

Τα αδέλφια Μαριάνθη και Βασίλης Ζαχαράκης είναι οι δημιουργοί των Arjuna Knitwear ενός brand που ειδικεύεται στα πλεκτά ρούχα που φτιάχνονται από extra fine μερινό μαλλί, 100% οργανικό βαμβάκι ενώ τελευταία στις πρώτες τους ύλες συγκαταλέγεται ανακυκλωμένο νήμα σε οργανικό βαμβάκι.

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Τα αδέλφια Μαριάνθη και Βασίλης Ζαχαράκης είναι οι δημιουργοί των Arjuna Knitwear.
Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Τα αδέλφια Ζαχαράκη εμπνέονται από τη φιλοσοφία της γιόγκα, εξού και η ονομασία Arjuna που έδωσαν στα πλεχτά τους.

Πρόκειται για μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση που είχαν ξεκινήσει οι γονείς τους τη δεκαετία του '70, την οποία ανέλαβαν πρόσφατα τα δύο αδέλφια, αφού έκαναν πρώτα τις απαραίτητες σπουδές στο εξωτερικό.

«Η σχεδίαση και η παραγωγή των υφασμάτων και των ρούχων της Arjuna γίνεται εδώ στην Αθήνα έτσι ώστε να έχουμε προσωπική επιμέλεια του προϊόντος και να ικανοποιεί αρχικά τις δικές μας προσδοκίες» εξηγεί η κ. Ζαχαράκη.

Επιλέγουν τις πρώτες τους ύλες από σοβαρούς οίκους νημάτων του εξωτερικού που πιστοποιημένα τους αποδεικνύουν ότι το οργανικό νήμα των Arjuna Knitwear δεν έχει υποστεί καμία επιβάρυνση χημικής και συνεπώς βλαβερής για την υγεία επεξεργασίας τόσο κατά την καλλιέργειά του όσο και κατά τα επόμενα στάδια που μεσολαβούν ώστε να φτάσει στα χέρια τους. «Το γεγονός αυτό μας γεμίζει χαρά και εσωτερική γαλήνη καθώς αισθανόμαστε πως κάνουμε το χρέος μας απέναντι στο περιβάλλον, στους ανθρώπους καλλιεργητές αλλά και σε όσους επιλέγουν να φορούν τα πλεκτά μας» λένε οι ίδιοι.

Τα αδέλφια Ζαχαράκη εμπνέονται από τη φιλοσοφία της γιόγκα, εξού και η ονομασία Arjuna που έδωσαν στα πλεχτά τους, ένα όνομα πασίγνωστο στην Ινδία και ένα από τα πιο αγαπητά και σεβαστά πρόσωπα της ινδικής μυθολογίας. Επιλέγουν λοιπόν να κατασκευάζουν με αγάπη και επιμέλεια πλεκτά που επιτρέπουν στο σώμα να αναπνέει και «να μεταφέρει την ενέργειά του στο σύμπαν», όπως λένε οι ίδιοι.

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Τα πλεχτά τους είναι μαλακά, καλοφτιαγμένα, με τέλεια εφαρμογή και τόσο ζεστά.

«Η ειλικρινής μας σύνδεση με τη φύση και η ολιστική μας προσέγγιση για τον κόσμο μάς ωθεί να δημιουργούμε πλεκτά που ενθαρρύνουν την τάση για βιώσιμη μόδα. Επιλέγουμε οργανικά και φυσικά νήματα, που αφήνουν το μικρότερο αποτύπωμα στο περιβάλλον ενώ η οικονομία και η κοινωνική ανάπτυξη επιτυγχάνεται με υγιή και ηθικό τρόπο» εξηγούν.

Τα πλεχτά τους είναι μαλακά, καλοφτιαγμένα, με τέλεια εφαρμογή και τόσο ζεστά. «Αυτό που σίγουρα έχει καταφέρει το brand είναι ότι τιμά και διατηρεί τις αξίες πάνω στις οποίες στηρίχθηκε. H Satya, που στα σανσκριτικά σημαίνει ειλικρίνεια, είναι σπουδαία λέξη και είναι το όνομα που αποφασίσαμε να έχουν όλες οι συλλογές μας. Ήμαστε λοιπόν ειλικρινείς με τους εαυτούς μας αλλά και με όσους είναι συνοδοιπόροι μας σε αυτό το ταξίδι» λέει ο κ. Ζαχαράκης ο οποίος ομολογεί ότι ένας από τους στόχους της εταιρείας είναι να επεκταθεί και στις ξένες αγορές αποδεικνύοντας πως ένα ελληνικό brand μπορεί να κατέχει επάξια μια θέση στην παγκόσμια βιώσιμη μόδα. Πάντως τον τελευταίο μήνα το brand που μέχρι τώρα δημιουργούσε γυναικεία ρούχα προχώρησε και στη δημιουργία μια ανδρικής σειράς με unisex χαρακτήρα.

«Έχουμε διαλέξει τον δύσκολο δρόμο» λέει η Αλεξάνδρα Πολυμενάκου, ιδρύτρια του AP Showroom, της εταιρείας προώθησης και συμβουλευτικής που εκπροσωπεί καταξιωμένους Έλληνες σχεδιαστές αλλά και πολλούς πρωτοεμφανισθέντες, όπως και οι Arjuna. «Ξέρουμε ότι τα ρούχα των ανθρώπων που εκπροσωπούμε είναι πιο ακριβά –αν και όχι απρόσιτα– όμως ξέρουμε πολύ καλά και πώς κατασκευάζονται, καθώς και ότι πληρούν κάποιες προϋποθέσεις. Κατασκευάζονται στη χώρα μας, οι εργάτες ή τεχνίτες που έχουν συμμετάσχει στην κατασκευή τους έχουν αμειφθεί σωστά και οι πρώτες ύλες που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι εξαιρετικής ποιότητας. Για εμάς τα ρούχα αυτά είναι value for money διότι κρατάνε για περισσότερα χρόνια. Γενικά είμαστε υπέρ των ρούχων που αντέχουν στον χρόνο και δεν μας αρέσουν αυτά που προορίζονται για να φορεθούν μόνο για μια σεζόν και μετά να τα πετάς» συμπληρώνει.

Η κ. Πολυμενάκου εκπροσωπεί ακόμα μια νέα εταιρεία, τη The Line Project. Η μητέρα Ευτυχία Χατζηγεωργίου, ενδυματολόγος, και η κόρη Λίλα Κουτσιουμάρη, στυλίστρια, είναι το σχεδιαστικό «δίδυμο» του εν λόγω ελληνικού brand. Οι δύο αυτές στιλάτες κυρίες ένωσαν την εμπειρία, την έμπνευση και την αισθητική τους και δημιούργησαν μία απλή, κλασάτη και ξεκάθαρη γραμμή σύγχρονων ρούχων που κατέληξε πολύ σύντομα να ντύνει πολλές γυναίκες, διαφόρων ηλικιών, οι οποίες εξελίχθηκαν σε οπαδούς της εταιρείας τους. Πρόσφατα μάλιστα αποφάσισαν να επεκτείνουν τα νούμερα των συλλογών τους και σε plus size.

Η φιλοσοφία του brand αποτυπώνεται στο moto των δημιουργών του: «η μαγεία είναι στην απλότητα». Η αισθητική κάθε συλλογής διέπεται από άνεση και μινιμαλισμό. Το ύφος των ρούχων και οι total look προτάσεις χαρακτηρίζονται από layering και εναλλακτικούς συνδυασμούς με στόχο ένα ενδιαφέρον styling ώστε τα outfits που προκύπτουν να καλύπτουν κάθε περίσταση.

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Η φιλοσοφία του The Line Project αποτυπώνεται στο moto των δημιουργών του: «η μαγεία είναι στην απλότητα».
Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Το ύφος των ρούχων και οι total look προτάσεις χαρακτηρίζονται από layering και εναλλακτικούς συνδυασμούς.

«Η τελευταία συλλογή αφορά τη σεζόν SS20 και μας δίνει πλούσιο και όμορφο υλικό σε φορέματα και ολοκληρωμένες εμφανίσεις για κάθε δραστηριότητα που μπορεί να έχουμε το καλοκαίρι στην Ελλάδα αλλά και εκτός συνόρων. Stylish προτάσεις για το γραφείο, τη βόλτα, τη παραλία, εκδηλώσεις, events και μάλιστα σε προσιτές τιμές. Οι γραμμές είναι πάντα λιτές, καθαρές με ένα σχεδιαστικό twist, τα υφάσματα κυρίως από φυσικές ίνες όπως βισκόζ, βαμβακερά, μεταξωτά, cupro και tencel» εξηγεί η κ. Πολυμενάκου.

Τα δύο τελευταία υφάσματα που αναφέρει αποτελούν νέας τεχνολογίας υλικά. Από τη μία το tencel αποτελείται από ημι-συνθετικές ίνες από τον πολτό ξύλου της οξιάς. Και αυτό, επίσης, παράγεται με τρόπο ώστε να μην απελευθερώνονται επιβλαβή υποπροϊόντα στο περιβάλλον. Από την άλλη το cupro είναι ένα μαλακό ύφασμα που προέρχεται από χνούδι βαμβακόσπορου – από τις ίνες που κολλάνε στους σπόρους του φυτού όταν είναι ήδη εκκοκκισμένο. Έχει παρόμοιο βάρος και αίσθηση με το μετάξι και είναι χρωματισμένο με μη τοξικά χρώματα.

Με ποιο τρόπο είναι eco friendly τα ρούχα της εταιρείας The Line project και τι ακριβώς λαμβάνουν υπόψη οι δημιουργοί του brand; «Αρχικά τις συνθήκες των ανθρώπων που εργάζονται για το brand και κατασκευάζουν τα ρούχα. Ούσες οι ίδιες ευαίσθητες σε ανθρωπιστικό και κοινωνικό επίπεδο, έχουν άριστες και φιλικές σχέσεις με τους συνεργάτες τους, παρέχοντας τους σχεδόν ιδανικές συνθήκες εργασίας.

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Οι γραμμές είναι πάντα λιτές, καθαρές με ένα σχεδιαστικό twist.
Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Η τελευταία συλλογή αφορά τη σεζόν SS20 και μας δίνει πλούσιο και όμορφο υλικό σε φορέματα και ολοκληρωμένες εμφανίσεις για κάθε δραστηριότητα που μπορεί να έχουμε το καλοκαίρι στην Ελλάδα αλλά και εκτός συνόρων.

Φροντίζουν να ενημερώνονται ώστε να προσεγγίζουν με νέους τρόπους τον σχεδιασμό, την προμήθεια - επιλογή των πρώτων υλών και φυσικά την παραγωγή, για να μειώνουν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και να συμβάλλουν όσο μπορούν μέσα από την «ηθική μόδα» στη βιωσιμότητα της» λέει η κ. Πολυμενάκου που εκπροσωπεί την εταιρεία.

Πάντως για να μη δίνονται λανθασμένες εντυπώσεις ότι όλα είναι ρόδινα στον κόσμο της μόδας στη χώρα μας, η κ. Πολυμενάκου επισημαίνει ότι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι «η εύρεση μέσων και συνεργατών σε ό,τι έχει να κάνει με την κατασκευή, λόγω της έλλειψης ειδικευμένων χεριών και σωστής υποδομής, φυσικά ο αμετακίνητος και νωθρός κρατικός μηχανισμός που όχι μόνο δεν λειτουργεί υποστηρικτικά αλλά σου βάζει συνεχώς εμπόδια, ο ανταγωνισμός σε σχέση με τη ζήτηση τα τελευταία χρόνια και αρκετά άλλα. Η ίδια η δημιουργία όμως, η πίστη και η προσήλωση στο στόχο σου σε συνδυασμό με την αποδοχή σού δίνουν δύναμη να προχωράς».

Το επίσης ελληνικό brand Eating the Goober και τα «Ηθικά Μαγικά Σανδάλια» (Ethical Magic Sliders) του ξεχώρισαν πρόσφατα ανάμεσα σε χιλιάδες άλλα οnline καταστήματα της πλατφόρμας Etsy καταφέρνοντας να αποσπάσουν το βραβείο Etsy Global Design Award στην κατηγορία Earth-Friendly.

Οι νικητές του βραβείου και δημιουργοί του brand είναι ένα ζευγάρι οικονομικών αναλυτών με καλλιτεχνικές ανησυχίες, η Βίκυ Μουδήλου και ο Σταμάτης Γκίνης, που σχεδιάζουν και κατασκευάζουν στην Αθήνα σανδάλια αλλά και συλλογές ρούχων με σεβασμό στον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον.

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
H Βίκυ Μουδήλου και ο Σταμάτης Γκίνης.

Πιο συγκεκριμένα τα σανδάλια τους κατασκευάζονται από ανακυκλωμένα μη χρησιμοποιημένα ελαττωματικά ελαστικά αυτοκινήτων και ανακυκλωμένες σαμπρέλες από μοτοσυκλέτες σε συνδυασμό με ανατομική εσωτερική σόλα από φελλό και καουτσούκ. Επιπλέον, είχαν την τρομερή ιδέα να δώσουν τη δυνατότητα να μπορεί κανείς να αλλάξει την όψη των σανδαλιών αγοράζοντας ξεχωριστά ανταλλακτικά (με επιλογή πάνω από 35 σχέδια) τα οποία εφαρμόζονται επάνω στα σανδάλια. Η ιδέα προέκυψε από μια υπαρκτή ανάγκη. «Ταξιδεύουμε πάντα με μηχανή στις διακοπές και ο χώρος για τις αποσκευές μας ήταν μονίμως εξαιρετικά περιορισμένος. Έλα όμως που εγώ πάντα θέλω να έχω επιλογές στα παπούτσια των διακοπών. Δύσκολα φεύγω με μονάχα ένα ζευγάρι. Κάπως έπρεπε να βρω τη λύση και τη βρήκα με τα αποσπώμενα ανταλλακτικά σανδαλιών που αλλάζουν την μορφή, το χρώμα και το στυλ τους» λέει η κ. Μουδήλου.

Εκτός από τα βραβευμένα τους σανδάλια, το brand Eating the Goober σχεδιάζει γυναικεία ρούχα με μινιμαλιστικές γραμμές συνδυασμένες με ανδρόγυνο στυλ. Κομμάτια που θυμίζουν ανδρικό ρουχισμό συνδέονται αναπάντεχα με γυναικεία ασύμμετρα κοψίματα. «Τα περισσότερα κομμάτια είναι πολυμορφικά, μπορούν να φορεθούν με περισσότερο από έναν τρόπο και να συνδυαστούν μεταξύ τους αφήνοντας ένα περιθώριο στη γυναίκα που τα φοράει να είναι creative, αναλόγως με την διάθεσή της» λέει ο κ. Γκίνης. 

Τα χρώματα των ρούχων τους είναι ασπρόμαυρα και γκρι-μπλε και αντλούν έμπνευση από κλασικά ανδρικά ρούχα τα οποία στη συνέχεια αποδομούν και ανασυνθέτουν σε κάτι τελείως καινούριο και φρέσκο. Άλλωστε, στο ξεκίνημά τους, αυτό που έκαναν ήταν να δημιουργούν unisex τσάντες ανακυκλώνοντας παλιά ανδρικά κοστούμια τα οποία μετέτρεπαν σε backpacks. Κάτι που εξακολουθούν να κάνουν και σήμερα.

Εκ πρώτης όψης τα ρούχα τους μοιάζουν κλασικά όμως τους αρέσει να «πειράζουν» τη θέση στα πράγματα. Για παράδειγμα τοποθετούν τον γιακά ενός πουκαμίσου στην πλάτη, τη μανσέτα ενός μανικιού σε κάποιο απρόσμενο σημείο, ενσωματώνουν κομμάτια ενός σακακιού σε μια φούστα ή το κούμπωμα ενός πουκαμίσου σε ένα μανίκι.

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Εκ πρώτης όψης τα ρούχα τους μοιάζουν κλασικά όμως τους αρέσει να «πειράζουν» τη θέση στα πράγματα.
Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Τα ρούχα μας εκτός από οικολογικά θέλουμε να είναι και vegan διότι κι εμείς οι ίδιοι δεν τρώμε κρέας οπότε εκφράζουμε την αγάπη μας σε όλα τα ζώα μη χρησιμοποιώντας δέρμα και μετάξι.

«Προσπαθούμε να γινόμαστε όσο πιο sustainable γίνεται αλλά έχουμε συνειδητοποιήσει ότι είναι πολύ δύσκολο να είμαστε στο 100%. Τι σημαίνει ότι τα ρούχα μας είναι οικολογικά; Καταρχήν δεν χρησιμοποιούμε πολυεστέρα ή ελαστάνη και προσπαθούμε να μην χρησιμοποιούμε σύμμεικτα, διότι για παράδειγμα ένα βαμβακερό ύφασμα που έχει 97% βαμβάκι και 3% ελαστάνη δεν βοηθά το ύφασμα στην ανακύκλωση. Όμως για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να βρούμε οικολογικά φερμουάρ ή κουμπιά. Το ψάχνουμε όμως, πού θα μας πάει.

Το πιο σημαντικό για εμάς είναι να δημιουργούμε με σεβασμό στον άνθρωπο, τα ζώα και το περιβάλλον. Τα ρούχα μας εκτός από οικολογικά θέλουμε να είναι και vegan διότι κι εμείς οι ίδιοι δεν τρώμε κρέας οπότε εκφράζουμε την αγάπη μας σε όλα τα ζώα μη χρησιμοποιώντας δέρμα και μετάξι.

Γενικά πιστεύουμε στην ηθική βιώσιμη μόδα και προσπαθούμε συνεχώς να γινόμαστε καλύτεροι και να προχωράμε βήμα-βήμα σε αυτό το μονοπάτι».

Τα νέα αθηναϊκά brands ρούχων που δημιουργούν «ηθική» μόδα Facebook Twitter
Tο brand Eating the Goober σχεδιάζει γυναικεία ρούχα με μινιμαλιστικές γραμμές συνδυασμένες με ανδρόγυνο στυλ.
Μόδα & Στυλ
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Σοφία Κοκοσαλάκη: «Ευτυχισμένη, δυνατή, αστεία, θετική, Ελληνίδα»

Απώλειες / Σοφία Κοκοσαλάκη: «Ευτυχισμένη, δυνατή, αστεία, θετική, Ελληνίδα»

Αφόρητα ταλαντούχα, αλλά ποτέ αμετροεπής, δημιουργική, αλλά ποτέ αχόρταγη: Αυτή είναι η ιστορία της σχεδιάστριας που πέθανε σαν σήμερα το 2019 στα 47 της, έχοντας δώσει στην ελληνική μόδα διεθνή υπόσταση.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Vivienne Westwood: «Μόνη σωτηρία του κόσμου, η κατάργηση της ιδιοκτησίας γης»

Περιβάλλον / Vivienne Westwood: «Μόνη σωτηρία του κόσμου, η κατάργηση της ιδιοκτησίας γης»

Η αμετανόητη πανκ, συνδυάζει τη σωτηριολογία, την κλιματική αλλαγή (και τις πωλήσεις ρούχων) σε μια ομιλία που πραγματοποιήθηκε στο μουσείο V & A κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ Design του Λονδίνου
O μαξιμαλιστής Christian Lacroix πιστεύει πως δεν τον χρειαζόμαστε πια

Μόδα & Στυλ / O μαξιμαλιστής Christian Lacroix πιστεύει πως δεν τον χρειαζόμαστε πια

Η επιστροφή του μαξιμαλιστή Christian Lacroix έγινε κατόπιν πρόσκλησης του μινιμαλιστή Dries Van Noten όχι για να συνεργαστούν αλλά για να ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλον σχετικά με το πλάνο απόδρασης που σχεδίαζαν.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ
Η οικογένεια Fendi ήταν, χωρίς καν να το καταλάβει, ένα μητριαρχικό επιχειρηματικό μοντέλο

Μόδα & Στυλ / Η οικογένεια Fendi ήταν, χωρίς καν να το καταλάβει, ένα μητριαρχικό επιχειρηματικό μοντέλο

Μικρή αναδρομή στην ιστορία μιας μητριαρχικής επιχείρησης στην οποία ο Karl Lagerfeld ήταν για πάνω από 50 χρόνια, ως σύμβουλος και καλλιτεχνικός διευθυντής στα γυναικεία ρούχα, η μόνη ανδρική παρουσία
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ