ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΟΥΖΙΝΑΣ / Λίγη ομορφιά χρειάζεται

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΟΥΖΙΝΑΣ / Λίγη ομορφιά χρειάζεται Facebook Twitter
0


28.9 Σαββατο

Ξεφυλλίζω το νέο τεύχος του «Lucky Peach». Έχω μια αδικαιολόγητη εμμονή με αυτό το έντυπο. Αδικαιολόγητη για τα δικά μου γούστα. Και φαίνεται πως με αυτό το τεύχος η γοητεία που ασκεί πάνω μου κάπως εξαντλείται. Εξηγούμαι. Είναι ένα εξαιρετικό έντυπο. Υπέροχα, τολμηρά θέματα, περιπετειώδεις συγγραφείς και σεφ που δοκιμάζουν τα πάντα, απίστευτες, σπάνιες εικόνες από τις τέσσερις γωνιές της Γης, πειραματισμοί που δεν τους φαντάζεσαι και εξαιρετικά δοκίμια, που σου πέφτει το σαγόνι. Όμως, δεν νομίζω να υπάρχει έστω και ένας αναγνώστης αυτού του περιοδικού που να το διαβάζει και να θέλει μετά να μαγειρέψει ή να φάει.

Το τεύχος που μόλις κυκλοφόρησε ονομάζεται «The Gender Issue» και είναι χωρισμένο στα δύο. Το μισό γράφτηκε από άντρες και έχει αντρική, ας πούμε, θεματολογία και το άλλο μισό γράφτηκε από γυναίκες. Λοιπόν, στο γυναικείο section υπάρχει ένα πολυσέλιδο θέμα με φωτογραφίες, κομπλέ κ.λπ. για το πώς να μαγειρέψεις το πέος και τα γεννητικά όργανα ενός γουρουνιού. Μετά, έχει γυναίκες που δουλεύουν σε κρεαταγορές της Ασίας, φωτογραφημένες μπροστά από τα σφάγια με τον πιο graphic τρόπο που μπορείς να φανταστείς, έπειτα έχει ένα θέμα με συνταγές από γαλακτοκομικά προϊόντα με τίτλο «Ό,τι σου δίνει το στήθος» κ.λπ. Για να μην το αδικήσω το «Lucky Peach», να πω πως έχει κι άλλα θέματα. Μια απίστευτη συνέντευξη με την Alice Waters και στο αντρικό section άντρες σεφ που μαγειρεύουν με λουλούδια κ.ά. Προφανώς είναι και όλος αυτός ο ρεαλισμός που μας περιβάλλει που με κάνει να μην αντέχω άλλο ρεαλισμό, ειδικά στο θέμα που αγαπώ περισσότερο στον κόσμο. Οπότε, όχι, δεν με νοιάζει καθόλου πώς μυρίζουν τ' αρχίδια του χοίρου πριν τα ψήσουν κάτι γυναίκες εκεί πέρα, ούτε θέλω να δω εικόνες από τις χειρότερες κρεαταγορές του κόσμου για να κατανοήσω τι είναι αληθινό φαγητό. Θέλω την παραμύθα που σου δίνουν τα καλά γαστρονομικά περιοδικά, γιατί αυτή θέλω να αναπαράγω στα πιάτα μου. Και δεν με αφορά καθόλου αυτού του είδους η τόλμη.

Το έχω ξαναγράψει πως δεν εμπιστεύομαι ούτε ελάχιστα όλο αυτό τον σύγχρονο τρόπο προσέγγισης όσον αφορά το φαγητό στα μίντια. Έχω ξεφυλλίσει και διαβάσει πολλά. Αισθητισμός, υπερβολικό στάιλινγκ, καθόλου χρηστικότητα και μίλια μακριά από το αντικείμενο. Ποιο είναι το αντικείμενό σου, άραγε, όταν κάνεις μια πολυτελή φωτογράφιση με θέμα όλα τα παράγωγα που μπορείς να βγάλεις από ένα κοτόπουλο («The Gourmand»); Και γιατί πρέπει να βλέπω φωτογραφίσεις σε στυλ σκανδιναβικό στην Ελλάδα, όταν έξω από το παράθυρό μου ο ήλιος καίει τις πέτρες και οι λαϊκές έχουν ντομάτες και ζαρζαβατικά που ούτε στο όνειρό τους δεν θα δουν ποτέ εκεί πάνω; Θα μου πεις, είναι καλύτερα τα άλλα που τα δείχνουν όλα τέλεια; Ναι, είναι καλύτερα κατά τη γνώμη μου. Πρέπει να σέβεσαι τη μαγειρική σου, να φανατίζεσαι και να θες να είναι όλα τέλεια. Αυτό δεν γίνεται, αν τα περιοδικά που ξεφυλλίζεις έχουν συνταγές step by step για το πώς να μαγειρέψεις πέη χοίρου. Οπότε, αγαπητό «Lucky Peach», θα σε μεταφέρω από τα ράφια των βιβλίων μαγειρικής κάπου αλλού. Στα εναλλακτικά έντυπα, να μην μπερδευόμαστε κιόλας.

 

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑ ΚΟΥΖΙΝΑΣ / Λίγη ομορφιά χρειάζεται Facebook Twitter

1.10 Τριτη

Σε άλλα νέα, πέθανε η Marcella Hazan. Θρυλική υπερδιάσημη μαγείρισσα που έμαθε την Αμερική και τον υπόλοιπο κόσμο να μαγειρεύει ιταλικά φαγητά. Υπέροχη! Ανακαλύπτω ξανά τη στιβαρή της γνώση κι ετοιμάζομαι να μαγειρέψω συνταγές από το εξαιρετικό της βιβλίο.

Σάββατο πρωί πήγα στην Ύδρα με το γρήγορο και γύρισα Κυριακή βράδυ. Το πιο όμορφο μέρος στον κόσμο είναι η Ύδρα αυτή την εποχή. Και με πολύ φτηνό φαγητό. Στην ταβέρνα της Χριστίνας το πρώτο βράδυ έφαγα μπαρμπούνια πεντάφρεσκα, «υδραίικα», όπως μου είπε η ίδια όταν ήρθε να πάρει την παραγγελία. Ήταν όντως από τα καλύτερα που έχω δοκιμάσει. Τα ίδια και την άλλη μέρα, σε άλλη μοναδική ταβέρνα, σε ένα ξεχασμένο σημείο σε μια στροφή, πάνω από ένα περιβόλι. Σαρδέλες παντρεμένες με σκόρδο και μαϊντανό και πατάτες τηγανητές και ντοματοσαλάτα. Απλότητα, δυνατές γεύσεις, φρεσκάδα. Και πάμφθηνα, επαναλαμβάνω. Θα ήθελα να κάτσω άλλες δέκα μέρες τώρα που οι παραλίες είναι άδειες και στην Υδρονέτα κάθεσαι με άνεση πρώτο τραπέζι για να δεις το ηλιοβασίλεμα. Όμως, το βράδυ που γύρισα είχε ήδη αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία. Και τώρα που γράφω αυτά, δεν έχει χαράξει ακόμα και βρέχει καταρρακτωδώς.

Καλό μας φθινόπωρο, βγάλτε τις κατσαρόλες από τα ντουλάπια. Σας φιλώ!

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Από arrancini μέχρι καλαμάκι συκώτι στο χέρι: Αυτό είναι το νέο αθηναϊκό street food

Γεύση / Από arrancini μέχρι καλαμάκι συκώτι στο χέρι: Αυτό είναι το νέο αθηναϊκό street food

H Αθήνα έχει πολλά στριτφουντάδικα. Όμως κάποια νέα, εκτός από το ότι ανεβάζουν το επίπεδο, έχουν καταφέρει να γίνουν instant συνήθεια για το προσεγμένο φαγητό τους, αλλά όχι μόνο γι' αυτό.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σουπιοπίλαφο

Γεύση / Σουπιοπίλαφο: Η μυστηριώδης γεύση του Αιγαίου

Από τον μινωικό πολιτισμό και τα κύπελλα του μέχρι τα σύγχρονα τσουκάλια, το μελάνι της σουπιάς συνεχίζει να αφήνει το αποτύπωμά του, ενώ το σουπιοπίλαφο αναδεικνύει τη μοναδικότητά του, τόσο στην εμφάνιση όσο και στο γευστικό του αποτέλεσμα.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Nothing Days / Νάπολη: Γιορτάζοντας τη χαρά της ζωής στη σκιά του Βεζούβιου

Ένα «ανοιξιάτικο» τριήμερο σε μία πόλη που ξέρει από φυσικές καταστροφές αλλά ξέρει και να υμνεί τη ζωή, και μία μεγάλη βόλτα στην Πομπηία και στο Ερκολάνο. Από το αρχαίο «fast food» στις σύγχρονες γεύσεις της ναπολιτάνικης κουζίνας.
M. HULOT
Από Άγιο Όρος στην Κρήτη: Πώς μαγειρεύει η Ελλάδα τον μπακαλιάρο

Γεύση / Από το Άγιο Όρος στην Κρήτη: Πώς μαγειρεύει η Ελλάδα τον μπακαλιάρο

Σε μακαρονάδα ή παστός με ρεβίθια, ή λεμονάτος με ολόκληρα κρεμμύδια: Από το ένα πέλαγος στο άλλο, το τελετουργικό μας πιάτο παίρνει διαφορετικές μορφές, αποτελώντας ένα εκλεκτό έδεσμα της ελληνικής cucina povera.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Τραβόλτα: Σ’ αυτή την ψαροταβέρνα η παράδοση και η καινοτομία που αναδεικνύουν τη φρεσκάδα της θάλασσας πάνε χέρι-χέρι

Γεύση / Πώς να φτιάξετε στο σπίτι τα κορυφαία πιάτα του Τραβόλτα

Πριν από 13 χρόνια, σε μια ψαροταβέρνα πολύ μακριά από τη θάλασσα, οι αδελφοί Λιάκοι μαζί με τον Ανέστη Λαζάι συνδυάσαν την παράδοση με την καινοτομία και δημιούργησαν γεύσεις-σταθμούς, όπως το καλαμάρι κοντοσούβλι και η τσιπούρα χουνκιάρ, κερδίζοντας φανατικούς θαυμαστές.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Λήμνος: Ταξίδι στους αμπελώνες και τις γεύσεις του νησιού

Το κρασί με απλά λόγια / Λήμνος: Ένα από τα αρχαιότερα μέρη στον κόσμο που έφτιαχνε κρασί

Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET ταξιδεύει στη Λήμνο για να οινοτουρισμό και μοιράζεται με τον Παναγιώτη Ορφανίδη τις εμπειρίες της από τις γεύσεις που δοκίμασε και φυσικά ό,τι έμαθε για τα κρασιά, τις ποικιλίες, την αμπελουργία και τα οινοποιεία του νησιού.
THE LIFO TEAM
Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές, κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου φαγητού

Γεύση / Χταπόδι με ασκολύμπρους, αβρονιές και κρίθαμα: Τα πολλά πρόσωπα ενός αρχέγονου γεύματος

Δεν είναι απλώς ένα έδεσμα. Είναι μια τελετουργία που χάνεται στα βάθη του χρόνου, μια ιεροτελεστία που ξεκινά από την άγρια καταδίωξη στα βράχια και καταλήγει στο μεθυστικό άρωμα της θάλασσας, που αναδύεται στο πιάτο.
ΝΙΚΟΣ Γ. ΜΑΣΤΡΟΠΑΥΛΟΣ
Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Οι Αθηναίοι / Τάσος Μαντής: Από τα υδραυλικά στα αστέρια Michelin

Ένα απρόσμενο Σαββατοκύριακο σε ένα κότερο στάθηκε αρκετό για να αλλάξει τη ζωή του. Από την πρώτη του εμπειρία ως μάγειρας στον στρατό μέχρι τις κουζίνες των κορυφαίων εστιατορίων του κόσμου, κάθε σταθμός διαμόρφωσε τη φιλοσοφία του βραβευμένου σεφ. Σήμερα, μέσα από το αστεράτο Soil, αποδεικνύει πως η μαγειρική δεν είναι απλώς τέχνη, αλλά τρόπος ζωής.
M. HULOT
Αξώτης: Για καλοψημένο παϊδάκι και θεϊκές πατάτες στο Πολύγωνο

Γεύση / Αξώτης: Για καλοψημένο παϊδάκι και θεϊκές πατάτες στο Πολύγωνο

Μια ταβέρνα που έχτισαν το '56 οι οικοδόμοι της περιοχής και κράτησαν ζωντανή ακόμα και στις δύσκολες στιγμές, συνεχίζει μέχρι σήμερα να αποτελεί ένα comfort zone, με λίγα, κλασικά και καλά πράγματα, για τις μέρες που δεν θέλουμε να είμαστε μέρος της «φάσης».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ