Γιατί ξεχνάμε τα βιβλία που διαβάζουμε και τις ταινίες που βλέπουμε;

Γιατί ξεχνάμε τα βιβλία που διαβάζουμε και τις ταινίες που βλέπουμε; Facebook Twitter
Τα βιβλία, οι ταινίες, οι εκπομπές και τα τραγούδια δεν είναι αρχεία που "φορτώνουμε" στο εγκέφαλο μας αλλά το κολάζ της ζωής που συνταιριάζετε με όλες τις άλλες εκφάνσεις και εκφράσεις της.
0

Oι αναμνήσεις που έχει συγκρατήσει η Πάμελα Πολ από την ανάγνωση δεν είναι τόσο τα λόγια στο χαρτί, όσο η εμπειρία. «Σχεδόν πάντα θυμάμαι που βρισκόμουν και το βιβλίο αυτό καθαυτό» λέει η συντάκτρια της «The New York Times Book Review», η οποία προφανώς και διαβάζει αρκετά βιβλία. «Θυμάμαι την έκδοση, το εξώφυλλο, συνήθως θυμάμαι και πού το αγόρασα ή ποιος μου το χάρισε. Εκείνο που δεν θυμάμαι, και είναι τρομερό αυτό, είναι όλα τα άλλα».

Για παράδειγμα η Πολ αναφερόμενη στην πρόσφατη ανάγνωση της βιογραφίας του Βενιαμίν Φραγκλίνου από τον Γουόλτερ Άιζακσον είπε: «Διαβάζοντας το βιβλίο δεν γνώριζα όλα όσα αφορούν τον Φραγκλίνο, αλλά αρκετά, και γνώριζα και το γενικό χρονολόγιο της αμερικανικής επανάστασης. Τώρα, δυο μέρες αργότερα, μάλλον δεν θα μπορούσα να αναφέρω ούτε αυτό». 

Βέβαια κάποιοι διαβάζουν ένα βιβλίο ή βλέπουν μία ταινία και συγκρατούν την πλοκή στην εντέλεια. Για πολλούς όμως η εμπειρία της κατανάλωσης πολιτιστικών αγαθών είναι σαν να γεμίζουν μια μπανιέρα, να βυθίζονται σε αυτή και μετά να παρακολουθούν το νερό να φεύγει από το σιφόνι. Τα ίχνη μιας μεμβράνης μπορεί να παραμείνουν στα τοιχώματα της, αλλά όλα τα άλλα έχουν εξαφανιστεί.  

«Η μνήμη εν γένει διαθέτει εξαιρετικά εγγενή όρια», λέει η Φάρια Σάνα, λέκτορας ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Athabasca στον Καναδά. 

Με τις υπηρεσίες streaming και τα άρθρα στην Wikipedia, το ίντερνετ έχει χαμηλώσει ακόμα περισσότερο τον πήχη στην ανάγκη της απομνημόνευσης των πολιτιστικών αγαθών που καταναλώνουμε.

Η «καμπύλη της λήθης», όπως την αποκαλεί, έχει μεγαλύτερη κλίση κατά το πρώτο 24ωρό αφού μάθει κάποιος κάτι. Το πόσο ακριβώς θα ξεχάσετε, ποιο ποσοστό της αρχικής πρόσληψης, εξαρτάται. Αν δεν επανέλθετε στο υλικό, το μεγαλύτερο μέρος του θα κυλήσει στο σιφόνι του μυαλού σας μετά την πρώτη ημέρα, και τις επόμενες ημέρες θα ακολουθήσει και το υπόλοιπο, αφήνοντας ελάχιστα ίχνη. 

Υποθέτουμε πως η μνήμη πάντα έτσι λειτουργούσε. Όμως ο Τζάρεντ Χόρβαθ, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης, θεωρεί πως ο τρόπος που οι άνθρωποι καταναλώνουν πληροφορίες και ψυχαγωγία έχει πλέον αλλάξει το είδος της μνήμης που μας ενδιαφέρει και δεν πρόκειται για τη μνήμη που επιτρέπει να ανακαλέσουμε την πλοκή μιας ταινίας που παρακολουθήσαμε πριν από έξι μήνες. 

Στην εποχή του διαδικτύου η μνήμη ανάκλησης, η ικανότητα δηλαδή να ανακαλέσουμε αυθόρμητα πληροφορίες στο μυαλό μας, έχει γίνει λιγότερο αναγκαία. Εξακολουθεί να είναι χρήσιμη για να θυμόμαστε τη λίστα με τα ψώνια ή για συζητήσεις με φίλους στα μπαρ, αλλά σύμφωνα με τον Χόρβαθ η μνήμη αναγνώρισης έχει καταστεί πιο σημαντική. «Όσο γνωρίζουμε πού βρίσκεται μια πληροφορία και πώς να έχουμε πρόσβαση σε αυτή, τότε δεν χρειάζεται να την απομνημονεύσουμε». 

Η έρευνα έχει δείξει πως το διαδίκτυο λειτουργεί ως εξωτερικευμένη μνήμη. «Όταν οι άνθρωποι πιστεύουν πως θα έχουν μελλοντικά πρόσβαση σε πληροφορίες, διατηρούν χαμηλότερα επίπεδα ανάμνησης της πληροφορίας αυτής καθαυτής» είναι το συμπέρασμα μίας εκ των σχετικών μελετών.

Ακόμα και πριν την ανάδυση του διαδικτύου όμως, τα ψυχαγωγικά προϊόντα λειτουργούσαν ως ίδιες εξωτερικευμένες μνήμες. Δεν χρειάζεται να θυμόμαστε κάποια ρήση από ένα βιβλίο καθώς μπορεί κανείς να ξεφυλλίσει τις σελίδες του και να την αναζητήσει. Με το που έκαναν την εμφάνιση τους οι βιντεοκασέτες ο καθένας μπορούσε να ανατρέξει σε μία ταινία ή τηλεοπτική εκπομπή κατά βούληση. Δεν υπάρχει πια η αίσθηση πως αν δεν εντυπώσεις ένα σπάραγμα πολιτισμού στον εγκέφαλο σου θα χαθεί για πάντα. 

Με τις υπηρεσίες streaming και τα άρθρα στην Wikipedia, το ίντερνετ έχει χαμηλώσει ακόμα περισσότερο τον πήχη στην ανάγκη της απομνημόνευσης των πολιτιστικών αγαθών που καταναλώνουμε. Όμως και στο παρελθόν το θέμα αυτό θεωρούνταν φλέγον από τους στοχαστές.  

Ο Πλάτωνας ήταν γνωστός γκρινιάρης σχετικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν στη χρήση εξωτερικευμένης μνήμης. Στον διάλογό του μεταξύ του Σωκράτη και του Φαίδρου, ο Σωκράτης αφηγείται μια ιστορία σχετικά με την ανακάλυψη της «χρήσης των γραμμάτων» από τον θεό Θωθ. Ο Αιγύπτιος βασιλιάς Θαμούς λέει στον Θωθ:  

Αυτή σου η εφεύρεση θα φέρει χαλάρωμα στο μνημονικό εκείνων που θα τη μάθουν γιατί θα αδιαφορήσουν για την εξάσκησή του· περνά από τον νου σου ότι, με το να βασανίζονται στα γράμματα, το μυαλό τους θα ανιστορεί τα όσα έμαθε με τη βοήθεια κάποιου που έρχεται από έξω, με ξένα σημάδια κι όχι από μέσα τους, από τη δύναμη του δικού τους μνημονικού.

Βέβαια στο σημείο αυτό αξίζει να ομολογήσουμε πως οι ιδέες του Πλάτωνα μάς είναι προσβάσιμες ακριβώς επειδή τις κατέγραψε.

Στον διάλογο ο Σωκράτης καταφέρεται εναντίον της γραφής επειδή θεωρεί πως θα σκοτώσει την μνήμη. «Κι έχει δίκιο. Η γραφή στ' αλήθεια κατέστρεψε την απομνημόνευση. Αλλά ας αναλογιστούμε όλα τα υπέροχα πράγματα που κερδίσαμε από τη γραφή» λέει ο Χόρβαθ. «Δεν θα τα αντάλλασσα με καλύτερη μνήμη ανάκλησης με τίποτα».

Ίσως και το διαδίκτυο να είμαι μια αντίστοιχη ανταλλαγή: έχουμε πρόσβαση ώστε να καταναλώνουμε όσες πληροφορίες και ψυχαγωγικό υλικό θέλουμε αλλά το αντίτιμο είναι πως δεν τις συγκρατούμε. 

Η αλήθεια είναι πως οι άνθρωποι καταχωνιάζουν στον εγκέφαλο τους περισσότερα από όσα χωράνε. Πέρυσι ο Χόρβαθ και οι συνάδελφοι του στο Πανεπιστήμιο της Μελβούρνης βρήκαν πως εκείνοι που καταναλώνουν βουλιμικά ολόκληρους κύκλους τηλεοπτικών σειρών ξεχνούν το περιεχόμενο τους πολύ πιο γρήγορα από εκείνους που παρακολουθούσαν ένα επεισόδιο την εβδομάδα. 

Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της θέασης της σειράς οι πρώτοι σημείωσαν εξαιρετικά υψηλή βαθμολογία σε σχετικό ερωτηματολόγιο, αλλά μετά από 140 ημέρες είχαν χαμηλότερη βαθμολογία από εκείνους που έβλεπαν ένα επεισόδιο ημερησίως ή εβδομαδιαίως. 

Το ίδιο ισχύει και με τον γραπτό λόγο. Το 2009 μπροστά από τα μάτια του μέσου Αμερικανού περνούσαν 100.000 λέξεις ημερησίως, ακόμα κι αν δεν τις διάβαζε όλες. Είναι δύσκολο να πιστέψει κανείς πως αυτό μειώθηκε έκτοτε.

Η ανάγνωση είναι μία λέξη που επιδέχεται διαφορετικές ερμηνείες ανάλογα με την ένταση και την συγκέντρωση του αναγνώστη. Η πιο συχνή μορφή ανάγνωσης όμως προσομοιάζει της κατανάλωσης: διαβάζουμε, ιδίως στο διαδίκτυο, προκειμένου να αποκτήσουμε περισσότερη πληροφόρηση.

Πληροφόρηση που δεν έχει καμία ελπίδα να μετασχηματιστεί σε γνώση εκτός αν καταφέρει να κολλήσει στο μυαλό μας, κάτι που ο Χόρβαθ θέτει ως εξής: «Πρόκειται για μια στιγμιαία δόση και μετά θέλεις κι άλλη. Δεν πρόκειται στ΄αλήθεια για μάθηση αλλά για μια στιγμιαία εμπειρία προκειμένου να νιώσει κανείς πως κάτι έμαθε».

Το δίδαγμα από τις μελέτες αυτές είναι πως αν θέλετε να θυμάστε τα πράγματα που διαβάζετε και παρακολουθείτε κάντε το σε διάσπαρτα χρονικά διαστήματα. Οι αναμνήσεις ενισχύονται όταν τις ανακαλείτε σύμφωνα με τον Χόρβαθ. Αν διαβάσετε ένα βιβλίο απνευστί, η πλοκή του παραμένει στη μνήμη «εργασίας» σας διαρκώς. «Δεν την επανεπεξεργάζεστε». λέει ο ερευνητής.

Συχνά επίσης όταν διαβάζουμε υπάρχει μια ψευδής «αίσθηση ροής». Η πληροφορία εισρέει, την κατανοούμε και φαίνεται σαν να επισυνάπτεται ομαλά στα ράφια του μυαλού μας ώστε να τακτοποιηθεί κατάλληλα εν ευθέτω χρόνω. Στην πραγματικότητα όμως δεν παραμένει εκεί αν δεν προσπαθήσει κανείς ώστε να συγκεντρωθεί και να ακολουθήσει στρατηγικές που θα βοηθήσουν να θυμηθεί. 

Αυτή την απαραίτητη διεργασία την κάνουν οι περισσότεροι όταν μελετούν ή διαβάζουν κάτι για την εργασία τους αλλά προφανώς δεν κρατάνε σημειώσεις για την αγαπημένη τους τηλεοπτική σειρά ώστε να τις συμβουλευθούν αργότερα. Το ότι κάποιος βλέπει και ακούει δεν σημαίνει απαραίτητα πως προσέχει ή είναι συγκεντρωμένος.

Ωστόσο δεν χάνονται όλες οι αναμνήσεις. Κάποιες παραμένουν κρυμμένες και απρόσιτες ώσπου ένα ερέθισμα να τις ξυπνήσει και να τις επαναφέρει στο προσκήνιο. 

Αυτός ο μηχανισμός εξηγεί κάπως και γιατί η Πολ, όπως και άλλοι, θυμούνται μεν τις συγκυρίες που περιβάλλουν την ανάγνωση ενός βιβλίου αλλά όχι το περιεχόμενο του. Η Πολ κρατάει ένα «ημερολόγιο βιβλίων», μια αναλογική μορφή εξωτερικευμένης μνήμης, όπου καταγράφει όλα τα βιβλία που διαβάζει ήδη από το Γυμνάσιο.

Το «ημερολόγιο βιβλίων» της προσφέρει άμεση πρόσβαση σε όλες τις ψυχολογικές και γεωγραφικές περιπλανήσεις της ανά πάσα στιγμή της ζωής της. «Κάθε καταχώριση επαναφέρει μια ανάμνηση που αλλιώς θα είχε είτε χαθεί, είτε θολώσει με τα χρόνια».

Σε ένα κομμάτι του στον New Yorker με τίτλο «Η Κατάρα της Ανάγνωσης και της Λήθης» ο Ίαν Κράουτς γράφει: «Η ανάγνωση έχει πολλές πτυχές, μία εκ των οποίων είναι η μάλλον απροσδιόριστη και εκ φύσεως φευγαλέα μείξη σκέψεων και αισθητηριακών διεργασιών που συμβαίνουν στιγμιαία και μετά ξεθωριάζουν. Στην περίπτωση αυτή αξίζει να αναρωτηθεί κανείς αν η ανάγνωση ενίοτε είναι μια μορφή ναρκισσισμού, ένας σελιδοδείκτης του ποιος ήταν και τι σκεφτόταν όταν συνάντησε κάποιο κείμενο».

Το να θυμόμαστε τις περιόδους της ζωής μας με την τέχνη που τις γέμισε και τις λέξεις που τις συνόδευσαν δεν είναι ναρκισσισμός. Εκείνο που ωστόσο ισχύει είναι πως αν καταναλώνει κάποιος πολιτισμό ελπίζοντας να γεμίσει μια νοερή βιβλιοθήκη στην οποία μπορεί να στραφεί ανά πάσα στιγμή, μάλλον θα απογοητευθεί. 

Τα βιβλία, οι ταινίες, οι εκπομπές και τα τραγούδια δεν είναι αρχεία που «φορτώνουμε» στον εγκέφαλό μας αλλά το κολάζ της ζωής που συνταιριάζετε με όλες τις άλλες εκφάνσεις και εκφράσεις της. Ίσως από μακριά να είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τις επιμέρους εικόνες της αλλά αυτές εξακολουθούν να υπάρχουν. 

Πηγή: The Atlantic

Υγεία & Σώμα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kατάψυξη ωαρίων: Τάση ή αναγκαία επιλογή;

Ψυχή & Σώμα / Kατάψυξη ωαρίων: Τάση ή αναγκαία επιλογή;

Γιατί αυξάνεται ο αριθμός των γυναικών που επιλέγουν την κατάψυξη ωαρίων; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τον γυναικολόγο Γιώργο Μακρή, διευθυντή της Γυναικολογικής Κλινικής του Ιατρικού Κέντρου Αθηνών, ο οποίος αναλύει τους πιθανούς κινδύνους της κρυοσυντήρησης ωαρίων, τις ηλικίες στις οποίες η διαδικασία δεν είναι ενδεδειγμένη, καθώς και τον λόγο που αυτή η μέθοδος έχει εξελιχθεί σε μια διαδεδομένη «μόδα» τα τελευταία χρόνια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Μητρότητα και αλκοόλ: Αναγκαίο «διάλειμμα» ή εξάρτηση;

Ψυχή & Σώμα / Μητρότητα και αλκοόλ: Αναγκαίο «διάλειμμα» ή εξάρτηση;

Γιατί υπάρχει αυτή η εικόνα της εξουθενωμένης μητέρας που βάζει τα παιδιά της για ύπνο και με το που εκείνα κοιμούνται τρέχει και βάζει ένα μεγάλο ποτήρι κρασί και το πίνει όλο, σχεδόν μονορούφι, στην υγειά των αντοχών της; Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με την συγγραφέα Γιούλη Ψαρράκη για τη μητρότητα και την κατανάλωση αλκοόλ.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Ψυχή & Σώμα / Ακμή στην εφηβεία: Αιτίες, μύθοι και λύσεις

Τι σημαίνει η ακμή για έναν έφηβο; Γιατί εμφανίζεται; Είναι κληρονομική; Υπάρχουν πια δραστικές θεραπείες; Η Τζούλη Αγοράκη συζητά με τη δερματολόγο Μάργκη Καπελλάρη για τις σύγχρονες μεθόδους καταπολέμησης της ακμής, η οποία δεν ταλαιπωρεί μόνο τους εφήβους, αλλά μπορεί να εκδηλωθεί και σε μεγαλύτερες ηλικίες.
THE LIFO TEAM
Οι ψυχεδελικές θεραπείες ξανά στο προσκήνιο

Explainer / Ψυχεδελικές θεραπείες: Τι ξέρουμε τώρα

Μπορούν οι ψυχεδελικές ουσίες να προσφέρουν αποτελεσματική θεραπεία για ψυχικές παθήσεις όπως η κατάθλιψη και το PTSD; Τι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για τις ιαματικές τους ιδιότητες; Ποια είναι τα νομικά εμπόδια που πρέπει να ξεπεραστούν για την ευρεία χρήση τους στην ιατρική;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο»: Το μήνυμα της υπερβολής και η «ευγονική» του Τραμπ

Υγεία & Σώμα / Το «πρόσωπο του Μαρ-α-Λάγκο» και η «ευγονική» του Τραμπ

Τη στιγμή που επικρατεί η τάση για ένα «φυσικό» λουκ, όπου οι αισθητικές παρεμβάσεις είναι όσο το δυνατόν πιο αόρατες, το λουκ του Μαρ-α-Λάγκο, με το υπερβολικό botox, τα ορατά fillers προσώπου και το ακραίο μαύρισμα, υποστηρίζει την υπερβολή ως στοιχείο ταυτότητας.
THE LIFO TEAM
Ψυχική υγεία των εργαζομένων: Το νέο success metric για τους οργανισμούς

Υγεία & Σώμα / Ψυχική υγεία και εργασία: Ο νέος δείκτης μέτρησης επιτυχίας για τους οργανισμούς

Γιατί το μέλλον ανήκει στους οργανισμούς που αντιλαμβάνονται και κατανοούν ότι η επιτυχία δεν είναι μόνο οι αριθμοί αλλά και οι άνθρωποι που την κάνουν πραγματικότητα και επενδύουν στη διαμόρφωση ενός υγιούς εργασιακού περιβάλλοντος.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΟΥΝΤΑ, CHAIRWOMAN & CEO ΤΗΣ HELLAS EAP
Η «Τελική έξοδος» και το δικαίωμα στην ευθανασία

Υγεία & Σώμα / Η «Τελική έξοδος» και το δικαίωμα στην ευθανασία

Έχουμε το δικαίωμα να επιλέξουμε πώς θα πεθάνουμε όταν βρισκόμαστε στα πρόθυρα του αναπόφευκτου, χωρίς αυτό να αντιβαίνει στην αξία της ζωής; Ποια είναι τα ηθικά, νομικά και πολιτισμικά διλήμματα; Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το θέμα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί έκανα παιδί με τον γκέι φίλο μου

Ψυχή & Σώμα / Γιατί έκανα παιδί με τον γκέι φίλο μου

Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με την Ελίζα Γερολυμάτου, μια τολμηρή γυναίκα που αψήφησε την εμπειρία του ορμονοεξαρτώμενου καρκίνου και την έλλειψη ωαρίων, ακολουθώντας την εσωτερική της φωνή που της έλεγε πως ήθελε να γίνει μητέρα. Παρά τις αντιξοότητες, απέκτησε ένα παιδί με έναν άνθρωπο που θαύμαζε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
ΕΠΕΞ Γιατί όλοι ξετρελαίνονται με το πάντελ;

Υγεία & Σώμα / Πάντελ: Το άθλημα με την παράξενη ρακέτα που πωρώνει τους Αθηναίους

«Το πιο ωραίο είναι ότι το παιχνίδι είναι πάντα τόσο έντονο που σε απορροφά, για μιάμιση ώρα το μόνο που έχει σημασία είναι πού πάει το κίτρινο μπαλάκι, πράγμα που σε βοηθάει πολύ να αποφορτιστείς»
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Κοκέτα / Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Τα πάντα ώστε τα πράγματα να μπουν σ’ ένα κουτί και το κλειστό κύκλωμα «ομορφιά - κατανάλωση - εκτόνωση» να διατηρηθεί ακέραιο, να μην υπάρχει τίποτα το καινούργιο, τίποτα το έντονο Ή το εκπληκτικό, παρά μόνο η ίδια Διαφορά παντού.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί γίνεται τόσος ντόρος με το μικροβίωμα του εντέρου και τη διατροφή;

Ψυχή & Σώμα / Γιατί γίνεται τόσος ντόρος γύρω από το μικροβίωμα του εντέρου και τη διατροφή;

Τι συμβαίνει με τα τρισεκατομμύρια μικροοργανισμών στο έντερό μας; Πώς αλληλεπιδρούν με τη διατροφή μας –ενισχύοντας ή διαταράσσοντάς την– και τι σημαίνει αυτό για την υγεία μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τη Μαντώ Κυριακού, καθηγήτρια Μικροβιολογίας, στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η γυναίκα που ανέδειξε τον οργασμικό διαλογισμό θα συνεχίσει να το κάνει ακόμα και στη φυλακή

Υγεία & Σώμα / Η γυναίκα που ανέδειξε τον οργασμικό διαλογισμό θα συνεχίσει να το κάνει ακόμα και στη φυλακή

Η Νικόλ Ντεντόν υπήρξε για μια δεκαετία επικεφαλής μιας αυτοκρατορίας κέντρων ευεξίας που μετέτρεπε τη σεξουαλική διέγερση σε πρακτική διαλογισμού. Τώρα αντιμετωπίζει την κατηγορία της εκμετάλλευσης των εργαζομένων στην εταιρεία που ίδρυσε.
THE LIFO TEAM
Διατροφή και γυμναστική: Με τόσα trends στο TikTok πώς θα βρω αυτό που μου ταιριάζει;

Ζωή στα καλύτερά της / Διατροφή και γυμναστική: Με τόσα trends στο TikTok πώς θα βρω αυτό που μου ταιριάζει;

Mια συζήτηση για τις αλήθειες και τους μύθους της διατροφής και της γυμναστικής με τον αθλητικό επιστήμονα Γιάννη Κωτσή, στο πλαίσιο της νέας σειράς podcast «Ζωή στα καλύτερά της», με την υποστήριξη των συμπληρωμάτων διατροφής EVIOL.
THE LIFO TEAM