Φιλίπ Λιορέ

Φιλίπ Λιορέ Facebook Twitter
0

Ο σκηνοθέτης του Welcome Φιλίπ Λιορέ βρέθηκε στην Αθήνα και εξήγησε πώς μια ταινία με πολιτικό περιεχόμενο μπορεί να ξεπεράσει τους ένα εκατομμύριο θεατές στη Γαλλία, και πώς κατάφερε να επηρεάσει έναν νόμο που τιμωρεί τους ευαισθητοποιημένους πολίτες στα θέματα των μεταναστών. Ένας Μπεσόν βρίσκεται και πάλι στη μέση.

«Όλα είναι αλήθεια, εκτός από την ιστορία του κολυμβητή που φτιάχτηκε για δραματουργικούς λόγους. Συναντήθηκα με δυο μετανάστες, έναν νεαρό Κούρδο που ήθελε να φύγει πάση θυσία για να παντρευτεί τη φιλενάδα του. Ήταν πραγματικά τρελαμένος και το πάθος του μου φάνηκε μυθιστορηματικό. Αυτός μου μίλησε για έναν φίλο του Αφγανό που κολύμπησε τη Μάγχη για να φτάσει στο Ντόβερ, αλλά δεν είχα ποτέ νέα του. Τους συνέπτυξα σε ένα πρόσωπο, τον Μπιλάλ.

Η ταινία έκανε μεγάλη επιτυχία, ένα εκατομμύριο εισιτήρια στη Γαλλία, επειδή ήταν δραματική, κι όχι αμιγώς πολιτική. Ταξίδεψα εκτεταμένα με το φιλμ και μίλησα με πολλούς από τους θεατές. Έκλαιγαν, συγκινήθηκαν. Πρώτα μίλησε στην καρδιά τους και μετά στο μυαλό. Αν ήταν ντοκιμαντέρ, θα μιλούσε στο μυαλό και δεν θα κατέβαινε ποτέ στην καρδιά, δεν θα το συναισθάνονταν. Πιστεύω πολύ στην ταύτιση του θεατή με τα πρόσωπα, όχι με έναν τρόπο μαλθακό, αλλά μέσω της μυθιστορηματικής δύναμης που κολλάει με τον ρεαλισμό. Τρελαίνομαι για το Raining Stones του Κεν Λόουτς, με αγγίζει κάθε φορά που το βλέπω.

Αν πρέπει μια ταινία να προκαλέσει σοκ στο θεατή, οφείλει να το κάνει με τους χαρακτήρες της. Εγώ είμαι ο προπονητής στην ταινία, για παράδειγμα, στην αρχή αδαής και ατομιστής, βρίσκει την κατάσταση τρομερή και λυπάται από απόσταση αλλά δεν είναι δικό του πρόβλημα. Στη συνέχεια εμπλέκεται και αποκαλύπτεται ο ουμανισμός του.

Στη Γαλλία τρως πέντε χρόνια φυλακή αν βοηθήσεις παράνομο μετανάστη. Είναι τεράστια ποινή. Ποιος είναι ο λόγος; Εκφοβισμός, τι άλλο; Ο ανθρωπισμός δεν δένει σωστά με την πολιτεία αυτή την εποχή στη χώρα μου. Μετά το φιλμ έγινε μεγάλη συζήτηση και το θέμα ήρθε στη Βουλή, όπου προστέθηκε μια παράγραφος διευκρινιστική: αντιμετωπίζεις την ίδια ποινή όταν βοηθήσεις μόνο αν λάβεις χρήματα από άτομο που βρίσκεται αντικανονικά στη χώρα. Ο Σαρκοζί έχει ορίσει πλέον υπουργό Εθνικής Ταυτότητας και Μετανάστευσης, που ιδεολογικά προέρχεται από την αντιπολίτευση και λέγεται Ερίκ Μπεσόν - είναι έξυπνος ο Σαρκοζί. Κι όποιος έχει αντίρρηση μέσα στο κόμμα, ή εκφράσει διαφορετική άποψη για τέτοιου είδους κοινωνικά ζητήματα, απολύεται χωρίς δεύτερη κουβέντα.

Όποιος λέγεται Μπεσόν είναι και επικίνδυνος; Δεν νομίζω (γελάει). Ο Λικ Μπεσόν είναι εντελώς διαφορετική περίπτωση. Είναι ένα παιδί-θαύμα. Κυρίως, είναι ένα παιδί. Όταν ξεκίνησε, γύριζε ενήλικα φιλμ τρομερής και απόλυτης ειλικρίνειας, χωρίς υπολογισμούς. Τώρα κάνει ταινίες για τα ταμεία.

Δεν σκοπεύω να κλειστώ σε ένα ύφος ή σε μια συγκεκριμένη ιστορία. Ξεκινάω από τους χαρακτήρες. Με ενδιαφέρει η πλούσια ανθρώπινη περιπέτεια. Δεν θέλω να φεύγει η μυθοπλασία πολύ μακριά από την πραγματικότητα και αποφεύγω το εξαντλητικά γραμμένο σενάριο, με την ατελείωτη πλοκή».

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ