ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Ο σεξισμός ενάντια στις γυναίκες μέσα από τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις της Google

Ο σεξισμός ενάντια στις γυναίκες μέσα από τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις της Google Facebook Twitter
14

Αν και το καθεστώς των γυναικών σε όλο τον κόσμο έχει βελτιωθεί κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, οι γυναίκες είναι ακόμη σε μεγάλο βαθμό πολίτες δεύτερης κατηγορίας σε σχέση με τους άντρες: οι γυναίκες βγάζουν λιγότερα χρήματα, έχουν μεγαλύτερη δυσκολία στην πρόσβαση στην εκπαίδευση και στην οικονομικά προσιτή υγειονομική περίθαλψη και αντιμετωπίζουν περισσότερη βία από τους άντρες.


Για να τονιστεί το μέγεθος της παγκόσμιας ανισότητας μεταξύ των δύο φύλων, η UN Women– ένα τμήμα των Ηνωμένων Εθνών που εστιάζει σε θέματα γυναικών, έχει δημιουργήσει μια διαφημιστική καμπάνια που χρησιμοποιεί δεδομένα που συλλέγονται από τη Google για τις πιο δημοφιλείς αναζητήσεις. Όπως φαίνεται, τα πιο δημοφιλή ερωτήματα στη Google είναι ενδεικτικά των εδραιωμένων σεξιστικών αντιλήψεων που συνεχίζονται μέχρι σήμερα.

 

Ο σεξισμός ενάντια στις γυναίκες μέσα από τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις της Google Facebook Twitter

 

Ο σεξισμός ενάντια στις γυναίκες μέσα από τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις της Google Facebook Twitter

 

Ο σεξισμός ενάντια στις γυναίκες μέσα από τις δημοφιλέστερες αναζητήσεις της Google Facebook Twitter

 

 

[via]

 

 

Φωτογραφία
14

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

7 σχόλια
ο σεξισμος αναπαραγεται μονο μεσα στα μυαλα των υποτιθεμενων θυματων οπως ενας θεατης που απο τον δρομο βλεπει μονο τον καπνο απο την καμιναδα αλλα οχι την φωτια που καιει στο τζακι.Και η φωτια που καιει στο τζακι δεν εχει να κανει με τον σεξισμο αλλα με τον χαμαιολεοντικο χαρακτηρα που παιρνουν μεσα στην κοινωνια οι ανθρωπινες αντιπαραθεσεις, αλλοτε ειναι μεταξυ θρησκειων αλλοτε μεταξυ των φυλων κτλ. Ωποτε η προσηλωση σε ενα χαρακτηριστικο (σεξισμος) ενος φαινομενου γενικοτερου (ανθρωπινες αντιπαραθεσεις) οδηγει σε υπερβολες και υπεραναλυσεις περι πατριαρχικων κοινωνιων.Εν τελει το θυμα με την υπεραναλυση δημιουργει ακομα μεγαλυτερη εικονα της θυματοποιησης μεσα στο μυαλο του και αυτοεγκλωβιζεται φυχολογικα και νοητικα.
Διαθέτεις, μήπως, και κάποια επιχειρηματολογία που να δικαιολογεί ότι το κείμενο είναι, όντως, "αχταρμάς"....ή απλά το βαπτίζεις «αχταρμά» επειδή: i. δε σ' αρέσει, ii. δεν το καταλαβαίνεις, iii. το διάβασες διαγώνια γιατί είσαι προκατειλημμένος, iv. δεν διαβάζεις κείμενα άνω των x σειρών, γιατί κουράζεσαι/βαριέσαι.(και συνδυασμός των ανωτέρω επιτρεπτός)
διαλέγω το (iv) όπου x>4 έλεγα λοιπόν (πριν πολλές μέρες και συγγνώμη γι'αυτό) ότι μπερδεύει τις γενικεύσεις με τον σεξισμό. Το λινκ που παρέθεσα σε προηγούμενη απάντηση δεν εμφανίστηκε σωστά και έτσι το επιχείρημά μου πήγε περίπατο.http://bit.ly/1amAWokαυτά :)http://bit.ly/1amBx9x
Σεξισμός δεν είναι (μόνο) ένας (π.χ Σαουδάραβας) που πλακώνει τη γυναίκα του στο ξύλο.Σεξισμός είναι, εκτός των άλλων, η εμμονή με και η προώθηση στερεοτύπων και γενικεύσεων σχετικά με τους ρόλους των φύλων.Η γενικευτική τύπου "αντεπίθεση": "όλοι οι άντρες είναι γουρούνια" είναι μπούρδα και, προφανώς, διαφωνώ κάθετα με την ουσία και τη χρήση της. Όμως η πατριαρχεία είναι συστημική, που σημαίνει πως οι τοποθετήσεις ΚΑΤΑ των γυναικών έχουν ΕΙΔΙΚΟ και ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΒΑΡΟΣ, μέσα στην κοινωνία.Η πατριαρχία, φυσικά, δεν βλάπτει μόνο τις γυναίκες ...και κατά μία έννοια ακόμη και το "όλοι οι άντρες είναι γουρούνια" είναι προϊόν αυτής. Οπότε, αν μας ενδιαφέρει να μην γεννιόμαστε και να μας σταμπάρουν σα τα γελάδια, ευθείς εξαρχής με ταμπέλα προσδοκιών, ρόλων, αποδεκτών συμπεριφορών και ικανοτήτων βάση φύλου, μπορούμε να μην αναλωνόμαστε στην ενήλικη ζωή μας με το να εκσφενδονίζουμε στερεοτυπικές γενικεύσεις εκατέρωθεν (μάχη των φύλων, my ass), αλλά να κάνουμε κάτι με το σύστημα του καλουπώματος, γενικά.
Μην τα παίρνετε όλα τοις μετρητοίς :) οι γενικεύσεις, δεν είναι οπωσδήποτε σεξισμός. Αυτό ήθελα να δείξω με στο σχόλιό μου. Είναι σαν να λέμε ότι "οι άντρες δεν μπορούν να διαλέξουν κουρτίνες που να ταιριάζουν με τα χαλιά στο δωμάτιο" (Πράγμα που ισχύει στην περίπτωσή μου :) ) Α, και για να μην το ξεχάσω, ορίστε τι μου πρότεινε εμένα το google στην αναζήτησή μου: "όλοι οι άντρες είναι.."http://i179.photobucket.com/albums/w308/oddlabs/antres_zps81b0063b.png