Μία απάντηση στον κύριο Τρούσα (ή put the blame on me, boy)

Μία απάντηση στον κύριο Τρούσα (ή put the blame on me, boy) Facebook Twitter
Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LiFO
17

 

Σ΄αυτή τη δουλειά έμαθα να σέβομαι την αντίθετη άποψη (πράγμα όχι εύκολο, όχι αυτονόητο στους... δαιδάλους του δημοσιογραφικού εγωκεντρισμού που, κακά τα ψέμματα, είναι «καύσιμο» σχεδόν απαραίτητο για να διαβαίνεις πιο σίγουρος και άνετος και ωραίος κι ανυποψίαστος τη λεωφόρο της δημόσιας έκθεσης). Έμαθα να σέβομαι και τη μονομανία (εξακολουθώ να θεωρώ ότι όλες οι ενδιαφέρουσες δημοσιογραφικές πένες ήταν και είναι σ΄ένα βαθμό εμμονικές είτε με κάτι είτε εναντίον κάποιου). Έφτασα ακόμα και να απολαμβάνω ένα καλό λίβελο ως είδος γραφής προς εξαφάνιση (το λίβελλο άλλωστε πολλοί ηγάπησαν, το λιβελογράφο ουδείς).


Σ΄αυτή τη δουλειά λοιπόν (πάνω από 15 χρόνια μουσικό ρεπορτάζ) προσέκρουσα κι εγώ κι οι απόψεις μου σε εμμονικούς. Να όπως ο κύριος Φώντας Τρούσας που τον σέβομαι γιατί είναι ακριβώς τέτοιος: μονομανής με τη λεπτομέρεια, ένα κινητό αρχείο της μουσικής των τελευταίων χρόνων στην Ελλάδα κυρίως, δημιουργημένο λιθαράκι-λιθαράκι, δισκάκι-δισκάκι, χρονολογία-χρονολογία. Μ΄έχει «καταχερίσει» κατά καιρούς κι εμένα και άλλους του ρεπορτάζ, προσάπτοντάς μας ημιμάθεια ή αμάθεια κι αποδεικνύοντας με ιστορικές μαρτυρίες και ντοκουμέντα του λόγου του το αληθές. Εν προκειμένω τον προλαβαίνω. Είμαι ημιμαθής-μπορεί και αμαθής. Και έχω κάνει λάθη. Και προσεγγίζω τη μουσική με την ιδιότητα του εκστασιασμένου ή απογοητευμένου ακροατή και όχι του έμπειρου και επιστήμονα. Την προσεγγίζω δια των αισθήσεων και των αισθημάτων και όχι των χρονολογιών. Μου αρέσουν επίσης και οι άλλοι όταν προσεγγίζουν έτσι τη μουσική και δε σε περιμένουν στη γωνία για να σου αποδείξουν ότι κακώς σου αρέσει ό,τι σου αρέσει κι ότι εσύ κακώς μιλάς γιατί δεν είσαι παρά ημιμαθής. Αλίμονο εάν στην Τέχνη δεν υποκλίνονταν και οι άσχετοι κι οι ημιμαθείς, αλλά μόνον οι επιστήμονες και οι παντογνώστες. Ακόμα χειρότερα. Αγάπησα τον Ακη Πάνου προτού μάθω ποια χρονολογία έβγαλε τον πρώτο του δίσκο και με τι τίτλο. Και όχι μόνο τον Ακη Πάνου. Και το Θανάση Παπακωνσταντίνου. Και το Χατζιδάκι, το Ζαμπέτα, τον Κραουνάκη, το Μούτση και τον Σιγανίδη. Και το Μάλερ και τον Ξενάκη-σχετικά όψιμα πεδία μου. Και το Θέμη Αδαμαντίδη και τον Ορφεα Κρεούζη. Και χιλιάδες άλλους και παράταιρους. Και χιλιάδες άλλα και άσχετα.

Φοβάμαι ότι έτσι αναπαράγεται το γνωστό στερεότυπο περί της νεοελληνικής κλάψας, στερεότυπο που κατά καιρούς φορτώθηκε στις πλάτες κάθε δημιουργού που είχε έφεση στο «αντάτζο»: Από τη Νικολακοπούλου, το Μάλαμα και τον Περίδη, μέχρι κάποτε τον Αττίκ.


Αφού λοιπόν και ημιμαθής είμαι και υποστηρίζω το δικαίωμα στην αντίθετη άποψη γιατί θέλησα να απαντήσω στο δημοσίευμα του κυρίου Τρούσα;

Για τρεις λόγους.


1. Διότι στη βιασύνη του να αποδομήσει τους, λατρεμένους της νέας γενιάς, Παπακωνσταντίνου και Χαρούλη, ειρωνεύεται την καταγωγή τους. Εγώ πάλι τη σέβομαι γιατί κι οι δυο δεν προσγειώθηκαν στα αστικά μας πράγματα υποδυόμενοι παρθενογένεση. Από τα χωριά τους άντλησαν επιρροές, καταρχάς. Από τη «Λάρ'σα» ο ένας κι από τα κρητικά «Εξω Λακώνια» ο άλλος. Μηχανολόγος μηχανικός ο ένας. Βοσκός ο άλλος. Με μνήμες και καθημερινότητα δημοτικού τραγουδιού κι οι δύο. Με τους ήρωές του καθένας. Θες πρώτα-πρώτα τον Γκαντάρα και το Μάνθο ο ένας; Τον Ξυλούρη ο άλλος; Θες μετά τον Αργύρη Χιόνη, τον Πεσσόα, τον Καρούζο, το Μπακούνιν και τον Σαββόπουλο ο ένας; Το Μαρκόπουλο και τον Ξαρχάκο ο άλλος; Δεν υποδύθηκαν πάντως ότι ήταν κάτι άλλο από «Λαρ΄σαίοι» και «Λασιθιωτάατσιδες». Όπως και ο Λευτέρης Παπαδόπουλος δεν υποδύθηκε ότι έφυγε ποτέ από τη γειτονιά του. Εκεί έμεινε και είδε το απομεσήμερο να στέκει «σαν αμάξικο γέρικο στην ανηφοριά». Ναι, υπάρχουν δημιουργοί που ανεξαρτήτως του βίου και της πολιτείας τους θα μείνουν και μόνον για ένα τέτοιο στιχο στην ιστορία. Και με όλο το σεβασμό κρύβει υπεροψία να τους αποδομείς εύκολα, αποδομώντας τη ζωή τους και τη ζωή όσων καθρεφτίστηκαν στα τραγούδια τους, ως «λαϊκό φολκόρ».


2. Διότι φοβάμαι ότι έτσι αναπαράγεται το γνωστό στερεότυπο περί της νεοελληνικής κλάψας, στερεότυπο που κατά καιρούς φορτώθηκε στις πλάτες κάθε δημιουργού που είχε έφεση στο «αντάτζο»: Από τη Νικολακοπούλου, το Μάλαμα και τον Περίδη, μέχρι κάποτε τον Αττίκ. Επιπλέον κάτω από τις γραμμές του κυρίου Τρούσα ανιχνεύεται μια επιχείρηση απόδοσης ιδιοτέλειας και ψευδο-μελαγχολίας σ΄αυτό το «αντάτζο». Στερεότυπο κι αυτό. Χρόνια ακούω κόσμο να ποινικοποιεί το δικαίωμα στη μελαγχολία. Και να κάνει δίκην προθέσεων. Παρεμπιπτόντως πολλοί καλλιτέχνες είναι «ιδιοτελείς». Και δημοσιογράφοι επίσης. Εξυπηρετούν το σκοπό και τη μονομανία τους. Φαντάζονται το κοινό να τους επευφημεί. Συλλέγουν like. Διαφορετικά θα έκαναν κάτι άλλο.


3. Διότι ο κύριος Τρούσας επιλέγει απ΄όλα τα τραγούδια του Θανάση Παπακωνσταντίνου να αναφερθεί στο «Μαύρο Γάτο» και στον «Πεχλιβάνη». Έκτοτε ακολούθησαν πολλά για ένα δημιουργό που δίσκο-δίσκο εξελισσόταν και, με την αγωνία του «μαθητή», έσπευδε να μοιραστεί τις καινούριες του ανακαλύψεις, χωρίς να κρύβει ότι είχε πραγματική δίψα να γνωρίσει τους ήχους και τα γραπτά και τις προσωπικότητες του κόσμου του και να τα μετουσιώσει σε στίχους. Ναι. Χτύπα Φώντα μου τον Παπακωνσταντίνου. Αλλά όχι στα ευκολάκια.


4. Διότι ο κύριος Τρούσας συνέδεσε την κακοδαιμονία της νεοελληνικής πολιτικής δηθενιάς με την επιτυχία των δύο αυτών ανθρώπων. Τους αποδίδει εμμέσως αν διάβασα καλά την αντανάκλαση της εποχής τους: τη δηθενιά της «μεταμοντέρνας αριστεράς των σαραντάρηδων και των... χατζατζάρηδων». Η πολιτική μπορεί να ήταν πράγματι έτσι όπως λέει-και άλλοι εκμεταλλεύτηκαν την ψευδο-ευδαιμονια και τους όρους της πολύ περισσότερο από αυτούς τους δυό που αναφέρει κι επειδή ο κύριος Τρούσας είναι και πεπαιδευμένος και ενημερωμένος αν θέλει να ανοίξει τον ασκό του Αιόλου ας τον ανοίξει. Τι φταίνε όμως οι δημιουργοί για το γεγονός ότι ένα κομμάτι της μεταμοντερνίλας, τους αποθέωσε; Τι έφταιγε το ρεμπέτικο που έφτασε να χορεύεται πάνω σε πανάκριβα τακούνια;


Αυτά με το θράσος της αμαθούς ρεπόρτερ και την υπεροψία της φανατικής και...μονόπαντα συναισθηματικής ακροάτριας. (Put the blame on me boy).

17

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

9 σχόλια
Aσχετα με τα προσωπικά γούστα του καθένα,το ύφος γραφής του άρθρου του κ Τρούσσα κλπ,είναι ηλίου φαεινότερον πως ο μέσος Ελληνας λατρεύει τη κλαούρα.Και άμα ανήκεις σε κείνη τη μειοφηφία που δεν την αντέχει, έχασες πολύ απλά,καθ ότι η κλαούρα στην Ελληνική μουσική είναι παντοδύναμη και δημοφιλέστατη.
Καταρχήν όλοι μας είμαστε ημιμαθείς γιατί η γνώση είναι δεν είναι ατελείωτη όπως η μουσική και η βλακεία επίσης. Επέλεξε τον μαύρο γάτο όπως θα μπορούσε από τον Χατζιδάκι να επιλέξεις την γατούλα. Ο χαρουλης δεν έκρυψε ότι εβοσκε πρόβατα και ότι αυτά ήταν οι πρώτα που τον άκουσαν να παίζει λαούτο. Τέλος σε μία ελεύθερη αγορά ο καθένας μπορεί να βρει αυτό που θέλει και να το ακολουθήσει όσο θέλει.
Αν είχες δει το Searching for Sugar Man θα είχες καταλάβει πως η μουσική πολύ περισσότερο τα περασμένα χρόνια ήταν κάτι που δεν ήταν αθώο.Τώρα υπάρχουν μπάντες όπως οι first and kit που έγινα γνωστοί από του you tube.Τέλος για τις ειρωνείες και την εμμονές θα σου γράψω μια φράση από τον Μόμπι Ντικ. " Αχαάβ δεν σε κυνηγά ο Μοντι ντικ, εσύ τον κυνηγάς".Σου επιτρέπω να καταλάβεις ότι θέλεις.Καλή σου μέρα.-
Αφήστε το κύριε Τρούσα, δεν το σώζετε. Είναι θεμιτό να μην σας αρέσουν μουσικές ή άνθρωποι όμως γράψατε με υπερβολική εμπάθεια, αδόκιμο για το επάγγελμά σας....
"Τι φταίνε όμως οι δημιουργοί για το γεγονός ότι ένα κομμάτι της μεταμοντερνίλας, τους αποθέωσε; Τι έφταιγε το ρεμπέτικο που έφτασε να χορεύεται πάνω σε πανάκριβα τακούνια; Πηγή: www.lifo.gr"Δεν ισχυει. Σε αλσταρακια χορευεται απο τυπακια που νομιζουν οτι η ετησια "πενταημερη" Πριμαβερα θα επαιζει και χωρις EU - εκτος βεβαια αν μενεις Φιλοθεη και πανω. (Χαλανδρι πιανεται)Στο οπαδικο στοιχειο των ακροατων αυτο δεν μεταμοντερνιλα. Στην πραγματικοτητα ζουμε ιδιοτυπα αυτο που εχει περιγραψει ο Κουντερα στο Αστειο, οσο αφορα τον λαικο πολιτισμο. Στο δημιουργικο ειναι, ο δε ΘΠαπακ ειναι ο μεγιστος μεταμοντερνος, εχει παρει την μουσικη και τις φορμες, καταδικαζοντας ταυτοχρτονα οτιδηποτε γενησε αυτη τη μουσικη. Ο Αποστολάκης τα εχει πει ολα εδω, αναφερεται στην Κρητη αλλα θα μπορουσε να αναφερεται οπουδηποτε. δεν χρειαζεται να απαντησει κανεις http://www.hainides.gr/interviews"H Κρήτη, έχει σαν κοινωνία ένα επαναστατικό πρότυπο από τη θέση και τη μορφολογία της. Η Κρήτη είναι σχεδόν αταξική κοινωνία λόγω της μορφολογίας, -τρεις οροσειρές πάνω από 2.000 μέτρα σε ένα νησί-, έχει μικρό κλήρο, οι οικογένειες είναι φυλετικές άρα καταργείται σχεδόν ο ταξικός διαχωρισμός κι αυτό ευνοεί τη δημιουργία συλλογικών συνειδήσεων με έντονο το επαναστατικό φρόνημα. Οι άνθρωποι λοιπόν βαθιά κατατεθλιμμένοι από την απουσία οράματος, από την απουσία οποιουδήποτε αέρα αλλαγής, έχουν ανάγκη από επαναστατικά και ηρωικά πρότυπα. Αυτά τα παράγει η Κρήτη σπάνια πια, αλλά στην ουσία αυτό που παίρνει η Αθηνά δεν είναι επαναστάτες κρητικούς, αλλά κρητο-τσολιαδακια από την Ομόνοια, ψεύτικα και χάρτινα όπως ψεύτικη και χάρτινη είναι ολόκληρη η ελληνική κοινωνία, γιατί ο πολιτισμός χτίζεται από μικρές αποκλίνουσες μειοψηφίες κι ότι ωραίο γίνεται γύρω μας, δεν γίνεται από την εμπορευματοποίηση μιας μουσικής η ενός τρόπου ζωής αλλά από την ιερή ανάγκη των λίγων ακροβατών της σκέψης και του συναισθήματος. Όντως έχουν ανάγκη οι άνθρωποι από επαναστατικά αρχέτυπα, αλλά η έξαρση της κρητολαγνείας δεν είναι φαινόμενο που δίνει λύση σε αυτή την ανάγκη." Παντως ο Χαρουλης και ο Παπακωνσταντινου, ο ενας σαν σταση ο αλλος σαν μουσικη δεν ειναι το 'προβλημα' αυτης της σκηνης. Ισα ισα ισως ειναι τα δυνατα χαρτια της. Το προβλημα ειναι οι γυρω γυρω και η αισθητικη του "εντεχνου"
Μπράβο!Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο χάρηκα και απόλαυσα το διάλογο μεταξύ κ. Τρούσα και κας Χατζηαντωνίου. (Ελπίζω μόνο να μην γαμοσταυρίζονται κατ' ιδίαν!)Όμορφος λόγος, επιχειρήματα, απόψεις! Τέλεια!
Αγαπητή Ναταλί Χατζηαντωνίου θα μου επιτρέψεις μερικές παρατηρήσεις επί των γραφομένων σου. Λάβε τες ως επεξηγηματικές, ως υπερασπιστικές (προς εμένα) ή ως ό,τι άλλο θες… «Την προσεγγίζω δια των αισθήσεων και των αισθημάτων και όχι των χρονολογιών. Μου αρέσουν επίσης και οι άλλοι όταν προσεγγίζουν έτσι τη μουσική και δε σε περιμένουν στη γωνία για να σου αποδείξουν ότι κακώς σου αρέσει ό,τι σου αρέσει κι ότι εσύ κακώς μιλάς γιατί δεν είσαι παρά ημιμαθής»Υπαινίσσεσαι, εδώ, ότι… δεν έχω αισθήματα (ενδεχομένως ή σίγουρα), επειδή μου αρέσει να μιλάω με ακρίβεια και όχι στο περίπου; Αυτό με λυπεί αν το εννοείς πραγματικά, εσύ ειδικά που είσαι του «χώρου» κι έχεις διαβάσει κείμενά μου. Περίμενα (αν εννοείς εμένα…) κανέναν στη γωνία, για να του αποδείξω ότι κακώς του αρέσει ο Χαρούλης; (Να μιλάμε με ονόματα). Αδυνατώ να πω κάτι πάνω σ’ αυτό… εκτός τούτου.Μπορούμε να υπάρχουμε κάπου κι εμείς, που ΔΕΝ μας αρέσει ο Χαρούλης (ας χρησιμοποιήσω κι εγώ αυτό το απλουστευτικό δίπολο «αρέσει-δεν αρέσει» για να συνεννοηθούμε) ή πρέπει να εξαφανιστούμε από προσώπου γης; Είμαστε μειοψηφία. Το ξέρω. Αλλά δεν είμαστε ανύπαρκτοι. «Διότι στη βιασύνη του να αποδομήσει τους, λατρεμένους της νέας γενιάς, Παπακωνσταντίνου και Χαρούλη, ειρωνεύεται την καταγωγή τους.»Κατ’ αρχάς δεν αισθάνομαι υπόχρεος έναντι των «λατρεμένων» καμμιάς γενιάς. Περαιτέρω, καμμία καταγωγή δεν ειρωνεύτηκα. Πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό, όταν κι εγώ προέρχομαι από την επαρχία και μιλάω, ακόμη, με παχύ «νι» και «λι»; Ο χαρακτηρισμός «πλατύποδας» δείχνει αγάπη (και οικειότητα) για τον κάμπο, με τον οποίον με συνδέουν δεσμοί (δεν υπάρχει λόγος να γίνω πιο αναλυτικός). Όπως αγάπη και… κάποιο χιούμορ δείχνουν και τα «Θνασ’» και «Λασιθιωτάατσι». Αν δεν μπορούμε να αστειευτούμε και λίγο μ’ αυτά τα πράγματα, με τις καταγωγές μας δηλαδή, χωρίς να μας πούνε αγενείς, κομπλεξικούς, φασίστες και άλλα τέτοια (που εκστομίζονται με απίστευτη ευκολία κι έχουν γίνει ψωμοτύρι, χάνοντας το νόημά τους – δεν είπα ότι τα λες εσύ), τότε έχουμε γίνει εντελώς του εργαστηρίου, τελείως comme il faut και καλόν είναι να μιλάμε μόνο με τους καθρέφτες μας. Αν μας καταλαβαίνουν κι αυτοί πια… «Συλλέγουν like» Εκείνο που συνέλεξα αγαπητή Ναταλί, επί του προκειμένου, ήταν το ανέλπιστο ποσοστό τού περί το 43% (αυτή τη στιγμή) πως «είχα δίκιο» – αν κρίνω από το πρώτο και τόσο κάθετο σχόλιο τού σχολιαστή με την επωνυμία «Εσύ τα ξέρεις όλα;» [14.6.2016 | 12:02] και τα μετρούμενα «ΝΑΙ» και «ΟΧΙ». Δεν το περίμενα. Δεν περίμενα το «είχα δίκιο» να ξεπεράσει ούτε το 10%. Αυτό για μένα σημαίνει πολλά. Και όσον αφορά στα μουσικά (αφήνω τα υπόλοιπα)… με κάνει να ελπίζω. Προσωπικά, αυτό το… like μετράω. «Διότι ο κύριος Τρούσας επιλέγει απ΄όλα τα τραγούδια του Θανάση Παπακωνσταντίνου να αναφερθεί στο «Μαύρο Γάτο» και στον «Πεχλιβάνη»» Αναφέρθηκα στον «Μαύρο γάτο», στον «Πεχλιβάνη» (τον οποίον τίμησα, γράφοντας για τον «Βραχνό Προφήτη», όσα θα έγραφα σχεδόν και για τον «Μπάλλο») και ακόμη στο «Κάλεσμα» από τον «Σαμάνο» (αυτό σου διέφυγε). Μάλιστα για το «Κάλεσμα» εννόησα (σαφώς) πως είναι και προφητικό σε σχέση με το πολιτικοκοινωνικό χάος, που επακολούθησε. Δεν θα μπορούσα να αναφερθώ, όπως αντιλαμβάνεσαι σε κάθε τι, και όπως επίσης πολύ καλά γνωρίζεις δεν είναι τα «ευκολάκια» (δεν μου αρέσει αυτή η λέξη) το καλύτερό μου… Εδώ μπορείς να δεις π.χ. τι είχα γράψει κάποτε για το «Η Βροχή Από Κάτω»… http://koiladatwntempwn.gr/community/community-forum/disks/3017-i-vroxi-apo-kato-oi-entyposeis-tou-typou?start=90 «Διότι ο κύριος Τρούσας συνέδεσε την κακοδαιμονία της νεοελληνικής πολιτικής δηθενιάς με την επιτυχία των δύο αυτών ανθρώπων» Περιέγραψα μια κατάσταση που παρατήρησα να διογκώνεται από το ’11 και μετά, και η οποία συνδέθηκε με πολλά… ΚΑΙ από τη μουσική πλευρά (και όχι μόνο με τον Χαρούλη). Ξεχωρίζω, πάντως, τον Παπακωνσταντίνου από τον Χαρούλη και ατυχώς, εγώ θα πω, γράφεις εκείνο «των δύο αυτών ανθρώπων». Το λέω, γιατί για τον Παπακωνσταντίνου σταματάω στο ’08, στον «Σαμάνο» και δεν πάω παρακάτω. Δεν αναφέρθηκα στις «Μαγγανείες», ούτε σε τίποτ’ άλλο. Όταν λέω… «Ό,τι γράφτηκε από Θνασ’ και κάτω ο Χαρούλης το βάζει στο στόμα του. Μια εθνική τής… λεβέντικης κλαψομουνίασης»… δεν αναφέρομαι στον Παπακωνσταντίνου, αλλά σ’ αυτούς που είναι από τον «Θνασ’ και κάτω». Είναι σαφές. Ας μην πούμε άλλα ονόματα. Εξάλλου δεν είπαμε και λίγα. Ή, εν τοιαύτη περιπτώσει, είπαμε αυτά που είπαμε…Χαρά και υγεία.
Μια εθνική τής… λεβέντικης κλαψομουνίασης» Μα τι άλλο; Απ’τονε Θανάση και κάτω; Και με το ζόρι. Νομίζω η Ναταλί ενοχλείται (ενδεχομένως) από την έλλειψη μίας «αστικής ευγένειας» για μία ολόκληρη γενιά καλλιτεχνών που είναι για τα σκουπίδια. Γιατί; Κακώς. Κάθε δεκαετία είχε τους σπουδαίους της. Ο σπουδαίος αυτής είναι ποιος δηλαδή; Ο Χαρούλης; Ποιος ρε παιδιά;«Αφημένα όλα μέσα σε μια κομματική απροσδιοριστία που δεν απέχει και πολύ από την πιο επίβουλη χυδαιότητα –καθώς έχουν χαθεί τα ηθικά βάρη και τ’ αντίβαρα και κανείς δεν ξέρει, πλέον, από πού να φυλαχτεί–, έρχεται το ελληνικό τραγούδι για να λασπώσει ό,τι ακόμη ανασαίνει.»Αυτό.
Για να γινει καμια φορα μια συζητηση πρεπει να ειναι ολοι στο ιδιο επιπεδο.Οταν σε σχολιο ειπωθηκε στο άρθρο "ε και τι να κανουμε ολη η μουσικη κλαψομουνικη ειναι" καταλαβαινεις οτι δεν εχει νοημα να συζητήσεις.Ως μουσικοφιλο και ανθρωπο με στοιχειωδη αισθητικα ερεθισματα το σχολιο με σοκαρε. Η ζημια που εχει κανει αυτη η σκηνη ειναι οτι αυτη τη νοοτροπια δεν την περναει για ακραια σκυλαδικη, αλλα για κατι αλλο. Το άρθρο ηταν δυσκολο αλλα επρεπε να ειπωθουν αυτα που γραφει.
Κύριε Τρούσα εγώ πιστεύω πως όλοι μας είμαστε ημιμαθείς γιατί η μουσική είναι ατελείωτη. Τώρα είναι άλλο πράγμα το γούστο και άλλο η εμμονή. Κανείς ούτε γεωγραφικά, ούτε μουσικά δεν έχει κατοχυρώσει την λεβεντιά ή την μαγκιά. Όλοι μας -και οι Θανάση και πάνω και κάτω -θα κριθούν από την πορεία τους. Όσο για τον Μπεχλιβανη από όσο άκουσα από τον ίδιο το έγραψε για τον πατέρα του, που από ελεύθερος βοσκός κατάντησε καλυμμένος με τα μεξικάνικα σίριαλ. Καλή σας ημέρα με χαρά, μουσική και υγεία πάνω από όλα.
Μπα ν αγιάσει το πληκτρολόγιο σου καλέ μου άνθρωπε υπάρχουμε κι εμείς..<<Μπορούμε να υπάρχουμε κάπου κι εμείς, που ΔΕΝ μας αρέσει ο Χαρούλης (ας χρησιμοποιήσω κι εγώ αυτό το απλουστευτικό δίπολο «αρέσει-δεν αρέσει» για να συνεννοηθούμε) ή πρέπει να εξαφανιστούμε από προσώπου γης; Είμαστε μειοψηφία. Το ξέρω. Αλλά δεν είμαστε ανύπαρκτοι. >>
Είναι διασκεδαστικές οι κριτικές σαν του κυρίου Τρούσα. Οι συντάκτες τους εντάσσουν τις προσωπικές τους εμπάθειες στο κοινωνικοπολιτικό τους σχόλιο αλλά με εντελώς διαφανή τρόπο, υπό το φως μάλιστα των μουσικών τους προτιμήσεων (η ροκ αποτελεί αστικό κατασκεύασμα εξάλλου, πώς γίνεται να δεχθεί εναν Τυρναβίτη κι ενα Λασιθιωτάκη ως σημαντικούς μουσικούς;).Το διάβασα το άρθρο του με χαμόγελο, με τον ίδιο τρόπο που θα διάβαζα το λεύκωμα μιας ερωτοχτυπημένης μαθήτριας...απ´την ανάποδη!Υ.Γ. Χαρούλη δεν μπορώ να ακούσω πάνω από δέκα λεπτά και κατέβηκα απ´το τρένο του Θανάση όταν άρχισε τους πολλούς πειραματισμούς, αλλά μην τρελαθούμε κιόλας..
Το τραίνο αυτό βέβαια δεν ήταν ποτέ ανέκαθεν πειραματικό, όσο άφορα τα live τουλάχιστον εγώ ξενέρωσα όταν εμφανίστηκαν σταθερά οι πολλοί αναρχοκάφροι στις και φωνάζαν για κελιά στο αερικό ή κτυπιόντουσαν σαν μεταλάδες στο πεχλιβάνη(!). Γενικά όποιος τον πρόλαβε στις προ 2001-2 εμφανίσεις του είναι τυχερός. όχι βέβαια πως έχει αλλάξει ο ίδιος ή ότι φταίει αυτός.
Δε διακρίνω χολή στο κείμενο του κυρίου Τρούσα. Ούτε καν θυμό. Πολύ ψύχραιμο τον βλέπω.Και νομίζω πως ο Θανάσης (έχει και επώνυμο. νιώθω σεβασμό και όχι οικειότητα) Παπακωνσταντίνου θα συμφωνούσε σε πάρα πολλά μαζί του.Όλοι αυτοί οι λεβέντες (μεγαλωμένοι με ΜΕΛΩΔΙΑ και ΚΥΡΙΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ) μου έχουν στερήσει δυο πράγματα.Την απόλαυση του παρατηρητή σε νησιώτικο πανηγύρι(έχουνε ... όλες τις Παναγίες του Αιγαίου με την αισθητική τους) και το δικαίωμα να απολαμβάνω ζωντανά τον Θανάση Παπακωνσταντίνου (κάπου έχω διαβάσει ένα κείμενο του Χατζιδάκι γι'αυτούς που τον προσφωνούν απλά Μάνο, πολύ ενδιαφέρον...).Τι να κάνουμε όμως. Είναι πλειοψηφία, είναι και κυβέρνηση (τους ψήφησα κι εγώ μια φορά). Απλά έχω μάθει πια να αποφεύγω τις κακοτοπιές.