Ελληνικές διασκευές ξένων επιτυχιών που θα σας κάνουν να μην πιστεύετε στ' αυτιά σας

Ελληνικές διασκευές ξένων επιτυχιών που θα σας κάνουν να μην πιστεύετε στ' αυτιά σας Facebook Twitter
Ο Σώτης Βολάνης τραγουδά Sting. Αυτό. Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει εναλλακτικό τίτλο «Αμανέλιεν».
7

Ένα μεγάλο μέρος της ελληνικής δισκογραφίας είναι δανεικό από την ξένη. Από την Ανατολή τακτικοί χορηγοί υπήρξαν οι γείτονές μας, αλλά και το Bollywood − θυμίζουμε πως τη δεκαετία του '50 τα «Τραγούδια της Ναργκίς» έγιναν ανάρπαστα στην ελληνική εκδοχή τους. Από τη Δύση, τη μερίδα του λέοντος κατέχει η Ιταλία. Αφενός μοιραζόμαστε το μεσογειακό ταμπεραμέντο, αφετέρου στην μπαλάντα την ερωτική δεν έχουν αντίπαλο, είμαστε κι εμείς ερωτιάρης ως λαός, ε, δεν ήθελε πολύ για να γίνει ο γάμος. Ωστόσο, κατά καιρούς οι Έλληνες καλλιτέχνες δεν έχουν διστάσει να διασκευάσουν και αγγλόφωνες ποπ και ροκ επιτυχίες. Οι Olympians σχεδόν χρωστούν την καριέρα τους σε αυτή την πρακτική, ενώ στα '80s είχαμε μια έκρηξη σχετικών εγχειρημάτων, με δίσκους όπως τα «Δέκα Δεκάρια» ή τα «Χρόνια της Σιωπής» του Τάκη Αντωνιάδη. Το αποτέλεσμα κάποιες φορές είναι ανέλπιστα καλό, άλλες πάλι σε κάνει να μην πιστεύεις στ' αυτιά σου. Παρακάτω συγκεντρώσαμε επτά χαρακτηριστικές περιπτώσεις διασκευών από τις δεύτερες. Σας προειδοποιούμε πως πατάτε το play αποκλειστικά με δική σας ευθύνη.

Yazoo - Don't Go → Πλάτων – Έτσι είναι η ζωή μου

O δίσκος «Upstair at Eric's» των Yazoo είναι ένα χαρακτηριστικό δείγμα της ηλεκτρονικής σκηνής των '80s με κάμποσες εξαιρετικές στιγμές, όπως η synthpop ρομαντζάδα του «Only You» ή το στοιχειωτικό μοιρολόι του «Winter Kills». Γνωστότερο τραγούδι του δίσκου είναι το «Don't Go», που στη χώρα μας έχουμε αγαπήσει τα τελευταία χρόνια στην bossa nova διασκευή του από τους Nouvelle Vague. Πολλά χρόνια πριν από τους Γάλλους όμως, ένας ομοεθνής μας, ο Πλάτων −μια λέξη, όπως «Μαντόνα»−, είχε αναμετρηθεί μαζί του στον προσωπικό του δίσκο που έφερε τον τίτλο... «Τσιριμπί».

 


Wham! - Careless Whisper → Θέμης Αδαμαντίδης - Aκόμα σ' αγαπώ

Το «Careless Whisper» του Τζορτζ Μάικλ είναι ένας ύμνος των ερωτευμένων. Σκεφτείτε πόσες φορές, ως νέος, έχετε πατήσει άγαρμπα τα πόδια της/του παρτενέρ σας στη προσπάθειά σας να έρθετε ακόμα πιο κοντά, καθώς το χορεύατε. Το 1987 ο Θέμης Αδαμαντίδης, αυτός ο μεγάλος λαϊκός βάρδος του έρωτα, μετέφερε το τραγούδι στην ελληνική γλώσσα. Ομολογουμένως δεν ξεκινά άσχημα, στο ρεφρέν όμως, που μπαίνουν και τα backing vocals, αυτό που ακούγεται ταιριάζει περισσότερο σε πάλκο παρά σε σαλόνι εφηβικού πάρτι.

 

Alpha Blondy - Sebe Allah Y'e → Ελένη Δήμου - Δεν με χαλάει

Τo «Sebe Allah Y'e» του Alpha Blondy θα το έχετε ακούσει κατά καιρούς σε beach bars όπου παίζει μουσική τύπος με ράστα και ύποπτο χαμόγελο. Το 2006 η Ελένη Δήμου θα κάνει έναν καλοκαιρινό δίσκο με ουκ ολίγες διασκευές γνώριμων ξένων μελωδιών, συμπεριλαμβάνοντας σε αυτές και το παραπάνω άσμα. Ο τίτλος του, «Δεν με χαλάει», και επειδή δεν έδενε καλά ο στίχος με τη μελωδία, η αγαπημένη αοιδός θα τραγουδήσει «δεν με χάλαει, δεν με χάλαει, λέει», τονίζοντας το ρήμα στην προπαραλήγουσα.

 

Sting - Αn Englishman in New York → Σώτης Βολάνης - Εξωγήινος

Ο Σώτης Βολάνης τραγουδά Sting. Αυτό. Θα μπορούσε κάλλιστα να έχει εναλλακτικό τίτλο «Αμανέλιεν».



 

 

Frank Sinatra - My Way → Γιάννης Πουλόπουλος - Ο άνθρωπός μου

Το «Μy Way» είναι ένας από τους θεμελιώδεις τίτλους του αμερικανικού songbook, ένα τραγούδι εξομολόγησης και αυτοκριτικής. Η πρόζα του θα μπορούσε να απευθύνεται τόσο σε ένα στάδιο ογδόντα χιλιάδων θεατών, όσο και στο είδωλό σου στον καθρέφτη. Θα είναι δε συνδεδεμένο αιώνια με την προσωπικότητα και τη βελούδινη φωνή του Σινάτρα, κι ας το έχουμε ακούσει στο μεταξύ από δεκάδες άλλους καλλιτέχνες. Ένας από αυτούς ήταν και ο Γιάννης Πουλόπουλος, ίσως το πλησιέστερο που έχουμε σε crooner στα μέρη μας μετά τον Γιάννη Πάριο. Μόνο που σε αυτή του την ελληνική του εκδοχή το «My Way» έχει μεταμορφωθεί σε έντεχνο καψουροτράγουδο.

 

Nick Cave feat. Kylie Minogue - Where the wild roses growΜελίνα Κανά, Διονύσης Τσακνής - Γλυκιά Φυλακή

Στον δίσκο «Rock of My soul» του δεξιοτέχνη της κιθάρας Παναγιώτη Μάργαρη ο νυν πρόεδρος της ΕΡΤ πιάνει τη διασημότερη murder ballad του Νικ Κέιβ και της αλλάζει τα φώτα. Πατήστε το play και θα νιώσετε σαν να βρίσκεστε σε συνεδρία think tank της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ που μόλις τελείωσε, οπότε και βγαίνουν οι κιθάρες και αρχίζουν όλοι να ασχολούνται με τον πραγματικό λόγο για τον οποίο βρεθήκαν εκεί εξαρχής.

 

The Cure - In between days → ΚοZμάς - Γιουρούσι

«Πιο εύκολα βρίσκεις πλούσιο στον Παράδεισο, παρά ευφορική μελωδία σε δίσκο των Cure» λέει μια παλιά ιουδαϊκή παροιμία. Πρόκειται για κακεντρέχεια φυσικά, έχουν και τέτοιες οι Cure, με πρώτη και γνωστότερη το «Friday I'm in love» που βλέπετε κάθε Παρασκευή στο newsfeed σας στο Facebook − γιατί άμα δεν ποστάρει κάποιος το «Friday I'm in love» την Παρασκευή, δεν θα έρθει ποτέ το Σαββατοκύριακο, όλοι το ξέρουν. Η αμέσως πιο δημοφιλής είναι το «In between days», το οποίο αοιδός ονόματι ΚοΖμάς διασκεύασε στα ελληνικά με ευφάνταστους στίχους, όπως το «μωρό μου, θα 'ρθει και θα σε πάρει το τεκνό από το Χαϊδάρι, το Χαϊδάρι δεν είναι κανένα γιουρούσι σαν την Κηφισιά και το Μαρούσι». Το εν λόγω άσμα, μαζί με άλλους, ανάλογους «θησαυρούς» της ελληνικής δισκογραφίας, μπορείτε να απολαύσετε στο κανάλι του YouTube Σύλλογος Φίλων Κακής Μουσικής.

 
Μουσική
7

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ