Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter

Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο

42

Στην Τήνο το καλοκαίρι κορυφώνεται στις 15 Αυγούστου με τον εορτασμό της Κοίμησης της Θεοτόκου. Κάθε χρόνο πραγματοποιείται με την απαραίτητη λαμπρότητα το μεγαλύτερο προσκύνημα του καλοκαιριού όπου χιλιάδες πιστοί απ' όλη την Ελλάδα κατακλύζουν τον Ιερό Ναό της Ευαγγελιστρίας και εκπληρώνουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα ενώ ταυτόχρονα επισκέπτονται ένα από τα πιο όμορφα νησιά της Ελλάδας. Η φωτογράφος Έβελυν Φωσκόλου, μας παρουσιάζει μερικές φωτογραφίες της από τον φετινό εορτασμό της Παναγίας στο νησί της.  

Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Γονατιστοί στην Τήνο τον Δεκαπενταύγουστο Facebook Twitter
© Έβελυν Φωσκόλου
Φωτογραφία
42

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

H Παναγία ως γυναίκα και άνθρωπος, κάτι περισσότερο από μια άφωνη ιερή μορφή

Βιβλίο / H Παναγία ως γυναίκα και άνθρωπος, κάτι περισσότερο από μια άφωνη ιερή μορφή

Πού προστρέχει κανείς ιστορικά, όταν αναζητά γεγονότα και όχι θρησκευτικούς ύμνους για το πιο λατρεμένο, αλλά και πιο βουβό -ιστορικά- πρόσωπο της χριστιανικής αφήγησης; Μερικές απαντήσεις
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

8 σχόλια
Άλλος βρίσκει δύναμη από τη θρησκεία, άλλος από τον ψυχίατρο ...καθένας μας ψάχνει τα στηρίγματα του όπου θεωρεί καταλληλότερα...που είναι το κακό όταν δεν γίνεσαι βάρος στους ανθρώπους κ δεν ενοχλείς?
ακριβως αυτο, αυτοι οι ανθρωποι δεν αξιζουν καμιας επικρισης. Αντιθετα η Χαρουλα που για το ακρως πρακτικο θεμα των πυρκαγιων επικαλεστηκε τα θεια, ναι αξιζει σφοδρης καταδικης. Αλλα την πολιτικη της αντιληψη δεν περιμεναμε απο εκει να την καταλαβουμε.Και καποοια στιγμη ολοι αυτοι οι τραγουδιστες συνθετες κλπ θα πρεπει να απολογηθουν οτι μας φορτωσαν την χειροτερη κυβενρηση των τελευταιων 40 ετων για να αποκομισουν προσωπικο κερδος: να γινουν αρεστοι και να πουλησουν εισητηρια δισκους και να αγορασουν φημη. Λαικισμος.
Η Χαρουλα αξίζει σφοδρης καταδίκης;;;γιατι,μηπως δεν της αναλογει το δικό της μερίδιο στην ελευθερία της έκφρασης;;;Αυτο που λες αναιρει τη προηγουμενη τοποθετηση σου ''οτι κανενας δεν αξίζει την επίκριση των αλλων για τη πίστη του''.
@mimikos οχι καθολου. Προσεξε το εξης: οταν αποφασιζεις οτι μαζι με την χημειοθεραπεια θελεις να κανεις και ενα ταμα ειναι δικη σου υποθεση και θα το σεβαστω.οταν αποφασιζεις οτι ομως, εσυ οντας καθισμενος στα εκατομυρια σου, η χωρα αντι για αυτο που κανει ολος ο υπολοιπος κοσμος απαιτει ενα θαυμα της Μπολιβαριανης επαναστασης, η της Παναγιας γιατι μας φορτωσαν ενα χρεος που θα μπορουσαν να γινουν μεσα, υποδομες και εκσυγχρονισμος πυροσβεστικης, τοτε θα σε κατηγορησω για πολιτικη αγυρτεια. Και οταν η "ενναλακτικη" θεραπεια δεν βγει θα ζητησω α) τις ευθυνες β) τουλαχιστον να μην ξαναεκφερεις πολιτικη γνωμη εφοσον φανερο δεν το εχεις.το μη κακο που κανει κανεις στον εαυατο του ειναι δικη του υποθεση του καθε ενα και καθε μιας. το κακο που κανει στην χωρα (χωρις να κανει κανενα κακο στον εαυτο του, ισα ισα να ωφελειται) ειναι πολιτικη αρα δημοσια υποθεση.
atman,για να ειμαι ειλικρινής,περα απο κάποια σχόλια που εχω ακουσει για τη σταση της Χαρουλας,απεναντι σε καποιες ενεργειες της κυβερνησης,δεν εχω ασχοληθει να μαθω περισσοτερα.Προφανως πρεπει να ειπε καποια χοντραδα ή κοτσάνα.Οπως και να εχει ομως,ειμαι της αποψης οτι θα πρεπει να τη κρινουμε για το εργο της ως καλλιτεχνης.Αντιλαμβανομαι οτι καποιοι ανθρωποι την αγαπουν τοσο,που μπορει να επηρεάζονται και να ταυτιζονται με της αποψεις της,αλλα δεν νομιζω οτι φταιει γι'αυτο η ιδια.Τελος παντων,ετσι το βλεπω εγω.
Το θάυμα για να συμβεί,προυποθέτει τη πίστη και δεν συμβαίνει για να δημιουργήσει τη πίστη.Απλα τα πράγματα. Τι είρωνια να κραζουμε καποιον για κατι που στα δικα μας ματια δεν υφισταται και την ιδια στιγμη με υφος επισρημονα να δηλωνουμε (και πολυ σωστα) οτι ειναι εγωιστικο να πιστευουμε πως ειμαστε η μοναδικη ζωη στο συμπαν.Ολοι οι καλοι χωραμε,ας χαλαρωσουμε λιγάκι.
πραγματι πρεπει ΝΑ μην εισαι κοσμοπολιτης για να μπορεισεις να διαφωνησεις με αυτη τη θεση.παιδες λυπαμαι αλλο κοσμοπολιτης φαση Ζελανυ Φερμορ κλπ αλλο Κωστοπουλος ευρωλιγουρης (φυσικα ειμαι φανατικα υπερ της ευρωπης - οχι ομως υπερ του ευρωλιγουρισμου των 90ς των επιδοτησεων ο οποιος λειτλι μεταμορφωθηκε σε IOUs βαρουφακιαδας)
θα σε ρωτησω τι ψηφισες στο περιφημο δημοψησισμα του 2015 και μετα θα μπορεσουμε να συζητησουμε για το τι αποτελει το οπιο και το κουτοχορτο του λαου σε βαθος. οχι μηπως;
ενας σκεπτομενος ανθρωπος μπορει να ψηφισε ειτε ναι ειτε οχι στο δημοψηφισμα, παντα αναλογα με τα επιχειρημστα του. Ενας νεοελληνας χριστιανος δεν εχει επιχειρηματα (δεν τα χρειαζεται) γιατι του εχουν μαθει "πιστευε και μη ερευνα". Αποδειξη αυτου ειναι η καταντια αυτης της χωρας
Kosko,πιστεψε με,για την καταντια αυτης της χωρας,μονο οι πιστοι θρησκευομενοι δεν φταινε.Ψαξε καλυτερα στις πράξεις πολλων ''ορθολογιστων''με σημαια τους την αθεϊα και που εχουν στα χερια τους,τη τυχη ολης της χώρας και μαλιστα με την ψηφο ενος απελπισμένου λαου.
μα το θεμα πιστης εξορισμου δεν υπακουει στην λογικη.αντιθετα το θεμα του δημοψηφισματος ειναι ενα καλο τεστ για να δουμε αν την λογικη την χρησιμοποιεις στο πολιτικο επιπεδο ή απλα δεν ειναι up to the task.
@σουβλιτσα αν υπηρχε θα ηταν το οχι. αλλα επειδη εδω συζηταμε για τις αντιληπτικες πολιτικα ικανοτητεςς του καθενα περιμενω μια απαντηση, μιας και το σχολιο ηταν πολιτικο.
@atman εδω περα συζητάμε για την αποχαύνωση που προσφέρει η θρησκεία. Η πολιτική αποχαύνωση είναι άλλο θέμα και η ερώτηση μου είχε να κάνει με το συσχετισμό με το αρχικό θέμα. Προφανώς δεν υπάρχει και γύρισες τη συζήτηση στο δημοψήφισμα όπου υπάρχουν και κάποια λογικά επιχειρήματα.
Ως επί το πλείστον είναι γυναίκες αυτές που προσκυνάνε και προχωράνε γονυπετείς, ακολουθώντας μία θρησκεία που την ίδια την Παναγία την έχει πετάξει έξω από την Αγιά Τριάδα, και τις ίδιες τις γυναίκες έξω από τα ιερά των εκκλησιών και των ναών της. Η αλήθεια είναι πως έχουν φάει πολύ ξύλο οι γυναίκες στο μεσαίωνα και μετά για να πιστέψουν την κατωτερότητα τους, αλλά δεν παύει να φαίνεται πολύ θλιβερό και αρκετά παλιακό πλέον όλο αυτό.
δεν ειναι απο το μεσαιωνα το θεατρο αυτο αγαπητη/ε και καλυτερα να ψαξεις τις ριζες της πατριαρχιας λιγο παλαιοτερα.φυσικα ξεχνας οτι ολο το πανηγυρι γινεται για μια γυναικα βεβαια.
η πατριαρχία υπάρχει όντως σε εποχές αρκετά πριν τον μεσαίωνα, αλλά οι πιο πολλοί πατριαρχικοί πολιτσμοί, δεν καίγαν τις γυναίκες ως μάγισσες, ούτε τους κλείδωναν τα αιδοία. Υπήρχαν γυναικείες θεότητες, πρωθιέιριες κλπ.Το πανηγύρι γίνεται για μια γυναίκα που κατέβασε τον νεκρό γιο της από τον σταυρό και οι γυναίκες ταυτίζονται ακόμα με αυτόν τον πόνο. Όμως δε θα αναστηθεί καμιά τους ποτέ (σημειολογικά μιλάμε πάντα, ναι;)
Σουβλίτσα,το'σχόλιο σου ειναι εντελως επιδερμικο και αβάσιμοΗ ορθοδοξη εκκλησια δεν πρεσβέβη καμια μιαρότητα των γυναικων,η παρθενία εχει εντελως διαφορετικη θεση απ αυτη που νομίζεις και οχι μόνο στη Χριστιανικη πίστη αλλα και σε αλλες.Πολυ χαρακτηριστικο παραδειγμα της ορθοδοξίας ειναι η περιπτωση της Αγιας Μαρίας της Αιγυπτιας,η οποία αν και ξακουστη πόρνη της εποχης της,με την πίστη της και μεταμελεια κερδισε μια θέση αναμεσα στο πανθεον των Ορθοδοξων Αγιων,ισως και των καθολικων.Οπότε για ποια μιαρότητα μιλάμε;Ακριβως επειδη ο Χριστιανισμος βλεπει και τις γυναικες ως Ανθρωπους πρωτα (παρα τις αποτυχημενες προσπαθειες καποιων για το αντιθετο) αναγνωρισε στη συγκεκριμενη Αγια,την καθαροτητα της ψυχης της,αγνοωντας τη μιαροτητα του σωματος της.Νομιζω αυτο εχει να μας πει παρα πολλα για το ποια ειναι η πραγματικη θεση της γυναικας στη διδασκαλια του χριστιανισμου.
Αν την ειχαν μεσα,θα μιλουσαμε για ''αγια τετράδα''.Αυτο πάλι να κρινουμε κατι,που πρωτα δεν εχουμε κατανοήσει επαρκως,το συνανταμε πολυ πριν το μεσαιωνα,απο καταβολής κόσμου.
Το περιστέρι είναι ένα σχετικά βρώμικο πουλί. Κρίμα να βρίσκεται στην τριάδα στη θέση της μητέρας του θεού. Τριάδα θα ήταν πάλι. Χωρίς πουλιά.
mimiko προφανώς πιστεύεις στα θεία και αυτό μου είναι απόλυτα σεβαστό. Αυτό που λέω είναι πως για κάποιους από εμάς που δεν πιτεύουμε, αυτές οι πρακτικές φαίνονται πολύ αναχρονιστικές και σχετικά σκοτεινές. Επίσης θεωρώ πως η θέση της γυναίκας βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από όσο της αξίζει (άυλες ύλες και πουλιά και παρθένες, και εταίρες που αγιάζουν και όλα ωραία, αλλά δεν είδαμε κανένα άγιο ποτέ να κρίνεται για την πολυγαμία του. Η πανέμορφη σεξουαλικότητα των γυναικών που οδηγεί στο θαύμα της γέννησης κατακρίθηκε και στη θέση της υμνήθηκε η παρθενία). Ο καθένας πιστεύει ή δεν πιστεύει κατά το δοκούν και η όλη ομορφιά βρίσκεται στο ότι πλέον μπορούμε να τα συζητάμε αυτά πολιτισμένα και να μην καιγόμαστε ως αιρετικοί. Ούτε τις γυναίκες που περπατάνε γονατιστές υποτιμώ. Μου δημιουργούν όμως θλίψη.
Boson,αυτο που με βρίσκει απολυτα σύμφωνο μαζι σου,ειναι οτι ειπες '' Ο καθένας πιστεύει ή δεν πιστεύει κατά το δοκούν και η όλη ομορφιά βρίσκεται στο ότι πλέον μπορούμε να τα συζητάμε αυτά πολιτισμένα και να μην καιγόμαστε ως αιρετικοί. ''Τωρα απο εκει και περα,εχει να κάνει και πως αντιλαμβανεται καποιος τα ''πράγματα'' γυρω του.Η πανέμορφη σεξουαλικότητα των γυναικων,η οποια οπως λες,οδηγει στο θαυμα της γεννησης,θα ηταν εντελως αχρηστη εαν δεν συνοδευοταν απ την επισης πανεμορφη σεξουαλικότητα των ανδρων.Μηπως εν τελει,εμεις οι ιδιοι φτιαχνουμε παγιδες του εαυτου μας,με διαφορες ταμπελες και μετα αναζητουμε ευθυνες σε διαφορα φιλοσοφικα συστηματα που εκ των ιστέρων δημιουργησαμε.Η περιπτωση της παναγιας και η γεννηση του Χριστου εχει να κανει με την υπερβαση του φυσικου κοσμου και την αποκαλυψη του Θεϊκου κοσμου.Γι'αυτο εχουμε και την παρθενογεννεση στην εν λογο περιπτωση,δεν εχει να κανει με τη λανθασμενη αποψη περι απαξιωσης του ανθρωπινου ερωτα.Ολα αυτα βεβαια υφισταται εαν πιστευεις και δεν ειναι κανεις υποχρεωμενος,οπως και εσυ να τα δεχτεις,τα αναφερω ομως για την πολυ επιφανιακη αποψη που εχουν πολλοι για τους Χριστιανους.Το βρισκω λογικοτατο να σου προξενει θλιψη μια τετοια εικονα ,εφοσον ειναι κατι και που δεν βλεπεις καθε μερα,αλλα και που βλεπεις ταυτοχρονα στα προσωπα αυτων των Ανθρώπων,τον πονο και την αγωνια που κουβαλουν.Βεβαια ειναι εντελως υποκειμενικο το τι προξενει χαρα και λυπη σεκαποιον,εμενα ας πουμε μου προξενει θλιψη,ΑνθρωπΑνθρωποι που φαινομενικα τα εχουν ολα,η καρδια τους ειναι κενη και σκεφτονται μονο τον εαυτο τους,ισως αυτοι οι γονατιστοι Ανθρωποι να εχουν περισσοτερα πλουτη μεσα τους και στην καθημερινοτητα τους.Ποιος ξερει;
@mimikos η άποψη σου έχει παρωπίδες. Πέρα από την επίσημη διδασκαλία έχει υπάρξει και η βάναυση και καθ'όλα επίσημη πρακτική του χριστιανισμού μέσω των εκπροσώπων του, εις βάρος των γυναικών σε βάθος αιώνων.Οι γυναίκες που ανατραφήκαμε ως χριστιανές ορθόδοξες γνωρίζουμε πολύ καλά γι ποιο πράγμα μιλάω.
''Πέρα από την επίσημη διδασκαλία έχει υπάρξει και η βάναυση και καθ'όλα επίσημη πρακτική του χριστιανισμού μέσω των εκπροσώπων του, εις βάρος των γυναικών σε βάθος αιώνων.''Και δεν εχεις καθόλου άδικο.Εμένα ομως με ενδιαφέρει η διδασκαλία,την εκκλησία τη δεχομαι και τη σεβομαι ως θεσμο εκπροσώπησης του χριστιανισμου χωρις ομως να αγνοω τα κακως κειμενα,που ειναι και πολλα ανα τους αιωνες.Υπαρχουν ομως και αξιοι εκπροσωποι της,οσο κι αν δυσκολευεσαι να το πιστέψεις.Ποτε δεν φταίνε τα γρηγορα αμάξια οταν σκοτώνονται καποιοι στο δρόμο,αλλα το ξερο κεφάλι αυτων που τα οδηγουν.
Δε δυσκολεύομαι να το πιστέψω γιατί έχω γνωρίσει έναν. Η αυτουσια διδασκαλία του χριστιανισμου θα μπορουσε να έχει κάνει τη διαφορά στην ανθρωπότητα ειδικά την εποχή που εμφανίστηκε, τότε που υπήρχε ανάγκη για διαφορετικές ηθικές αξίες. Ο χριστιανισμός όμως έχασε την ευκαιρία σε εκείνο το πολύ μακρινό παρελθόν και οι ευθύνες της επίσημης Εκκλησίας είναι τεράστιες. Διότι σε αντίθεση με τους τυχαίους ανθρώπους που οδηγούν λάθος ένα γρήγορο αμάξι και δεν αποτελούν μια οργανωμένη ομάδα, η εκκλησία αποτελεί ένα οργανισμό που διεκδίκησε, εννιοτε βιαια, την ηθική καθοδήγηση των ανθρώπων . Δεν έμεινε εκεί βέβαια με ολέθρια αποτελέσματα. Ότι και να λέει λοιπόν Η διδασκαλία οι εκπρόσωποι της δεν στάθηκαν αντάξιοι της. Μικρή σημασία έχει αν υπάρχουν κάποιοι καλοί. Αυτό που βιώσαμε και βιώνουμε όλοι σαν θρησκεία δεν είναι η δική τους παρουσία. Και αυτό είναι που κρίνεται και απορρίπτεται από πολλούς. Συμφωνώ στο ότι ο καθένας έχει δικαίωμα να κάνει ότι θέλει και το σέβομαι. Κανείς όμως δεν είναι υπεράνω κριτικής στο όνομα κάποιου ιερού σεβασμού.
Σουβλίτσα,θα συμφωνήσω μαζι σου,οτι ολοι κρινομαστε,αλλα για τις πράξεις μας,οσο αφορα τον τρόπο ζωης καποιου,νομιζω πρεπει να εκφερουμε απλα την αποψη μας,οταν αυτη μας ζητείται με καποιο τροπο,η οποια αποψη απεχει μακραν απο τη δριμυ κριτικη.Εγω κρατάω αυτο που ειπες για την αξία της αυτούσιας διδασκαλιας του Χριστιανισμου,γιατι ειναι κατι που με εκφραζει,αλλα επισης κρατάω και κατι που εσυ εσπευσες να απορρίψεις,και μιλάω για το οτι,ενω γνωρισες εναν καλο και αξιο ιερεα,δεν σταθηκε αρκετος για εσενα,ωστε να κανει τη διαφορα.Για εμενα παλι,τη διαφορα και την ελπιδα για καλυτερες μερες σε ολους τους χωρους και θεσμους,τη βλεπω στους εναπομειναντες λίγους και καλους,οι οποιοι εχουν και αξιζουν πολυ περισσοτερο την προσοχη μας.Μηπως γι'αυτο εκτος απο διεφθαρμενους παπαδες,εχουμε και Μπατσους και φακελομενους γιατρους και ολο το κακο συναπαντημα.Μιλησες για μια χαμενη ευκαιρια εδραιωσης της αυτουσιας διδασκαλιας του χριστιανισμου στις απαρχες του,δεν το βρισκεις λιγακι οξυμωρο να εξακολουθουμε ακομα και σημερα να χανουμε ευκαιριες απο θυμο για καταστασεις που πλεον ανηκουν στα βιβλια της ιστορια και οχι στη συγχρονη καθημερινοτητα.Και για να μη παρεξηγηθω,δεν κανω ουτε κυρηγμα,ουτε προσυλητισμο,περι Χριστιανισμου.Επ αφορμη το συγκρατημενο θυμο που διακρινω στο τροπο διατυπωσης σου τα λεω ολα αυτα και μη στραβωνεις,με καλη προθεση τα λεω.Δεν ειμαστε αμοιροι ευθυνων,στο χερι μας ειναι να πολλαπλασιασουμε τον εναν καλο παπα,τον ενα καλο αστυνομικο,τον ενα καλο πολιτικο...και εν τελει το ιδιο μας τον εαυτο
@ mimikos μην προσπαθείς να ανιχνεύσεις δήθεν συναισθήματα θυμού για να διακαιολογησεις την απόρριψη της θρησκείας. Δεν υπάρχουν . Αντιθέτως υπάρχει μια εξαιρετικά ορθολογική σκέψη και είναι προϊόν επιλογής. Η επιλογή δεν είναι κάτι που ενθαρρύνουν οι θρησκείες παρά μόνο σε δίπολα . Η μαζί μας και ενάρετος η εναντίον μας και καταδικασμένος κλπ. Οι εποχές έχουν αλλάξει αυτό εννοούσα και δε χρειαζόμαστε θρησκείες για να είμαστε ηθικοί. Η γνώση είναι προσβάσιμη πλέον και ο καθένας κάνει το δρόμο του προς την αυτογνωσία εάν το επιθυμεί χωρίς συνταγές. Επίσης μπορούμε να έχουμε ηθική χωρίς να μας απειλεί κάποιος πως θα πάμε στην κόλαση (η όπου αλλου).Την έχουμε από επιλογή. Και δεν κρίνουμε τις επιλογές του καθενός αλλά τους τρόπους επιβολής τους. Η συζήτηση είναι ατέλειωτη πάντως και νιώθω πως καταχρωμαι το χώρο εδώ οπότε σταματώ
Σουβλίτσα μου,φοβάμαι πως εχεις δικιο ως προς την καταχρηση του βηματος που μας δινεται εδω,και επετρεψε μου να νιωθω εγω περισσοτερο ενοχος.Δεν εχει και νοημα αλλωστε αν νομίζεις πως μεσα απ τις αποψεις μου,το αγχος μου ειναι η απόρριψη της θρησκείας.Συγνωμη εαν σε ενοχλησε η διαισθηση μου ως προς καποιο ''θυμο'' που διεκρινα,βεβαιως και μπορει να κανω λαθος και εσυ ξερεις τι ισχυει πραγματικα.Πιστεψε με ομως ο τροπος που γραφουμε λεει πολλα περισσοτερα για εμας,απ οσα νομιζουμε και στην περιπτωση που πεφτω μεσα και οτι εισαι ενα νεαρο κοριτσι,να ξερεις οτι εχεις να αναθεωρησεις παρα πολλες αποψεις σου,στο μελλον και αυτο ειναι ενα απ τα ωραια στη ζωη.
αμορφωσια ειναι να μην γνωριζεις για το placebo effect. προφανως ακομα και placebo να αποτελει για ορισμενους απο αυτους καλυτερα το 1 απο το 0. οπως και να θεωρεις οτι μπορεις να επιβαλεις τα πιστευω σου ή την αληθεια σε καποιον που δεν κανει κακο σε κανενα ουτε καν στον ευατο του για τα δικα του. ωραια αποδοχή.Πριν καποια χρονια ειχε βγει μια ενδιαφερουσα ελληνικη ταινια για το θεμα.φυσικα επειδη δεν ηταν μερος του αντικληρικαλισμου του συρμου θαφτηκε εξοχα.
"Αντικληρικανισμός". Να μία ενδιαφέρουσα λέξη. Αναφέρεται στους ανθρώπους εκείνους που(επειδή δεν έχουν δουλειά να κάνουν προφανώς)τα βάζουν με τα ιερά και τα όσια. Όποιος πει ότι όλες αυτές οι συμπεριφορές δείχνουν έναν ακατανόητο στο 2017 θρησκευτικό φανατισμό(σε μία υποτίθεται πολιτισμένη χώρα)κατηγορείταα για "αντικληρικανισμό". Όποιος μιλήσει για τη μεταφορά με τιμές κράτους του αγίου φωτός, το ίδιο. Όποιος ζητήσει να καταργηθει η προσευχή στο σχολεία, επίσης. Όποιος ζητήσει διαχωρισμό εκκλ΄ησίας κράτος, αντικληρικανιστής επίσης. Άσε δε εκείνους τους άθλειους που ζητούν να επιτραπεί η αποτέφρωση των νεκρών και στη χώρα μας. Εκείνος πια, είναι αντικληρικανιστής μέχρι θανάτου!
Οι ορθόδοξοι χριστιανοί διδάσκουν την αποδοχή; Ποιών; Των αλλόθρησκων; Των άθεων; Τα αρνητικά σχόλια εδώ μέσα και αλλού είναι αποτέλεσμα της δικής τους μη αποδοχής των μη πιστών και της πολεμικής πρακτικής εναντίον τους, με κάθε πρόσφορο τρόπο. Και είναι πραγματικά αστείο εκείνοι που δεν ανέχονται κανέναν να διαφωνεί μαζί τους να αντιμετωπίζουν την κριτική εναντίον τους με επιχειρήματα περί ανοχής.
@arisk ελεος αντκληρικαλισμος λεγεται οχι αντικληρικανισμος.Το αρθρο ειναι τυπικο αλλωστε, εχετε καποιους ανθρωπους στην απελπισια τους να πανε να κανουν κατι που αυτοι το θεωρουν χρησιμο ψυχολογικα και πεσατε να τους φατε.Λες και οι ιδιοι δεν βλεπουν το ιδιο παραλογα να στηνεσαι 5 ωρες ορθιος για να δεις το XYZ σχημα Μαλακασα σε Rockwave. και μετα αντι για το αθλιο ελληνικο κρατος βρηκατε οτι φταει η εκκλησια κλπ κλπ κλπ. Αν ηταν ετσι τοτε η Αλβανια του Χοτζα θα ηταν παραδεισος.Ιδεες κατεψυγμενες και ξεπερασμενες.
@jerzy whatever αν τα γεγονοτα δεν συμφωνουν με την ιδεολογια σου τοσο χειροτερα για τα γεγονοτα.εκτος αν δεν εμαθα για καποια εκρηξη αποκεφαλισμο η κατι σχετικο στις ειδησεις για αυτο το εργο, μηπως μας το "εκρυψαν"; αλτ φακτς εχει καταντησει ο αντικληρικαλισμος σας. τεσπα - κανεις φαινεται σημερα εχει δικαιωμα να την βρισκει οπως θελει - εφοσον δεν ενοχλει τους αλλους - εκτος αν ενοχλησει τις ρηχες ιδεολογικες αποψεις που νομιζουν καποιοι οτι ασκουν αντιεξουσιαστικη κριτικη ή αποτελουν μερος του μοντερνισμου.κανεις απο αυτους δεν το κανει για πλακα, ειμαι ο τελευταιος και θα επρεπε να ειστε και εσεις οι τελευταιοι που θα κρινουν απο ποια ελπιδα θα καταπιαστει κανεις στο τελευταιο σκαλι απελπισίας. εδω αλλοι πιαστηκαν απο την ελπιδα τσυριζα γιατι τους επεσε ενας ενφιας βαρυς.