«Κυρίες του Χόλιγουντ, η σιωπή σας είναι εκκωφαντική!»: η κουλτούρα του βιασμού στη βιομηχανία του θεάματος

«Κυρίες του Χόλιγουντ, η σιωπή σας είναι εκκωφαντική!»: η κουλτούρα του βιασμού στη βιομηχανία του θεάματος Facebook Twitter
Πώς είναι δυνατόν ο μισός γυναικείος πληθυσμός του Χόλιγουντ να μιλά ανοιχτά γι' αυτό που συμβαίνει με αφορμή τις σεξουαλικές παρενοχλήσεις του Weinstein και ο άλλος μισός να σωπαίνει, πόσω μάλλον, όταν δίνει μάχες για τα δικαιώματα των γυναικών;
7

Εδώ και μερικές μέρες το Χόλιγουντ, η βιομηχανία του θεάματος και ο κινηματογραφικός κολοσσός που ακούει στο όνομα Miramax δονείται από το σκάνδαλο μεγατόνων που έχει προκληθεί από τις απανωτές καταγγελίες περί σεξουαλικής παρενόχλησης εναντίον του οσκαρικού κινηματογραφικού παραγωγού, Χάρβεϊ Γουάϊνσταϊν. Πολλές ηθοποιοί τοποθετήθηκαν εναντίον του, μετά τις αποκαλύψεις, πολλές είχαν να θυμηθούν τις δύσκολες στιγμές που πέρασαν, όταν χρειάστηκε να συνεργαστούν μαζί του. Μεταξύ αυτών, η Άμπερ Τάμπλιν, η Λένα Ντάναμ, η Μπρι Λάρσον και η Άσλεϊ Τζαντ. Τις περισσότερες από αυτές ενώνει ένα κοινό, πέρα από τη δυσάρεστη εμπειρία τους με τον Γουάϊνστάϊν: το γεγονός ότι ενώ ξεκίνησαν θεαματικά, στη συνέχεια πορεύτηκαν μέσα από ανεξάρτητες παραγωγές ή ακόμη χειρότερα, χάθηκαν από το προσκήνιο. 

Ήταν, όμως, οι μόνες; Την ίδια απορία φαίνεται πώς είχε και η Ρόουζ ΜακΓκάουαν, η οποία με ένα εμπρηστικό tweet επιχειρεί από τη μία να καταγγείλει την κουλτούρα του βιασμού που υποθάλπεται στους κύκλους του Χόλιγουντ κι από την άλλη να υπογραμμίσει το γεγονός ότι μίλησαν αρκετές πρωταγωνίστριες, όχι όμως οι A-list stars, οι οποίες σωπαίνουν τη στιγμή που ακόμη και ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ τοποθετήθηκε επί του θέματος (!), δηλώνοντας ότι θεωρούσε την εξέλιξη αναμενόμενη... 

«Κυρίες του Χόλιγουντ, η σιωπή σας είναι εκκωφαντική!», έγραψε η ηθοποιός στο Twitter της -και μάλιστα λίγο καιρό μετά την αποκάλυψη ότι έχει κακοποιηθεί σεξουαλικά από τον Γουαϊνστάϊν την εποχή που το όνομά της γινόταν γνωστό μέσω της ταινίας "Scream". Αυτομάτως και με το tweet της να γίνεται viral, τα περιοδικά θυμήθηκαν κορυφαίες συνεργασίες του παραγωγού με ηθοποιούς όπως η Νικόλ Κίντμαν, η Τζούντι Ντεντς, η Μέριλ Στριπ, η Πενέλοπε Κρουζ και άλλες. 

Κατά τον ίδιο τρόπο, θυμήθηκαν τις θερμές ευχαριστίες τόσο της Στριπ, όσο και της Ντεντς στον παραγωγό τους, όταν κέρδισαν Όσκαρ και πλέον η απορία είναι πώς είναι δυνατόν ο μισός γυναικείος πληθυσμός του Χόλιγουντ να μιλά ανοιχτά γι' αυτό που συμβαίνει και ο άλλος μισός να σωπαίνει, πόσω μάλλον, όταν δίνει μάχες για τα δικαιώματα των γυναικών; Ειδικά η Κίντμαν, πριν από λίγες μέρες, και με αφορμή τη συμμετοχή της στη σειρά "Big Little Lies" εμφανίστηκε κατασυγκινημένη και εξαιρετικά ευαισθητοποιημένη για θέματα ενδο-οικογενειακής βίας και βιασμών στο πλαίσιο του γάμου... 

Υποκρισία, αλληλεγγύη, αμηχανία, τι; Σύμφωνα με εκτεταμένο ρεπορτάζ των New York Times, οι... συνήθειες του παραγωγού, ο τρόπος με τον οποίο συμπεριφερόταν στις γυναίκες εργαζόμενες της κινηματογραφικής εταιρείας του, αλλά και ο τρόπος με τον οποίο αντιμετώπιζε τις ηθοποιούς ήταν κάτι παραπάνω από τοξικός, τη στιγμή που αυτές οι συνήθειες ήταν γνωστές όχι μόνο στους κινηματογραφικούς, αλλά και στους πολιτικούς και επιχειρηματικούς κύκλους. Ακόμη και η Χίλαρι Κλίντον εμφανίζεται στον κύκλο των στενών γνωριμιών του, γεγονός που όπως αναφέρεται και στην εφημερίδα, σε μία τόσο ευαισθητοποιημένη πολιτικό, όλο και κάποια χορδή θα έπρεπε να έχει αγγίξει... 

Η εφημερίδα καταγράφει ένα προς ένα μερικά μόνο από τα περιστατικά της δράσης Γουάϊνστάϊν -με μοντέλα, ηθοποιούς, γραμματείς, τηλεπερσόνες, κ.α- θεωρώντας ότι ανοίγει τον φάκελο ενός ανθρώπου που εκμεταλλεύθηκε τη φήμη, τη ισχύ, την επιτυχία της εταιρείας του και τα χρήματα που οι ταινίες του του απέφεραν για να κρατήσει στόματα κλειστά. Το θέμα, ωστόσο, είναι πού η αλήθεια και πού η αποσιώπηση πραγματικών γεγονότων από κορυφαίες ηθοποιούς που μέχρι στιγμής με τη σιωπή τους δικαιώνουν τα αιχμηρά tweets της ΜακΓκάουαν... 

Με στοιχεία από New York Times, Variety.com

Πρόσωπα
7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Πέθανε Σαν Σήμερα / Ο βασιλιάς της Όπερας λεγόταν Λουτσιάνο, ήταν προληπτικός, ανοικονόμητος, ανεπανάληπτος

Στις 6 Σεπτεμβρίου του 2007 σιγεί για πάντα η πιο υπέροχη φωνή που πέρασε από τα λυρικά θέατρα τον 20ό αιώνα και έμεινε στην ιστορία με το όνομα Λουτσιάνο Παβαρότι
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Γεννήθηκε και Πέθανε Σαν Σήμερα / Αγάπη που διαπερνάει το φακό: πώς η Ίνγκριντ Μπέργκμαν άφησε έκθαμβο ολόκληρο τον κόσμο

Η ομορφιά, η σκανδαλώδης -για την εποχή της- σχέση με τον Ροσελίνι, ο ορμητικός χαρακτήρας της κορυφαίας Σουηδέζας σταρ μέσα από ένα ντοκιμαντέρ.
THE LIFO TEAM
Ζαν Μορό: η πασιονάρια του γαλλικού σινεμά

Πέθανε Σαν Σήμερα / Ζαν Μορό: Η πασιονάρια του γαλλικού σινεμά

Η σπουδαία Γαλλίδα ηθοποιός που έζησε με έμπνευση και ενέργεια για το παρόν και πέθανε σαν σήμερα το 2017 απεχθανόταν τις μελό αναδρομές στο παρελθόν, τις γενικές ερωτήσεις και την ανοησία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ντίνα Κώνστα: «Έκανα αυτό που ήθελα, δεν έπληξα στη ζωή μου με γάμους και παιδιά»

Σαν Σήμερα Πέθανε / Ντίνα Κώνστα (1938-2022): «Έκανα αυτό που ήθελα, δεν έπληξα στη ζωή μου με γάμους και παιδιά»

Η Ελληνίδα ηθοποιός που πέρασε από όλες τις μεγάλες θεατρικές σκηνές της Αθήνας και αγαπήθηκε από το ευρύ κοινό για τους τηλεοπτικούς της ρόλους ως «Γιολάντα» στο «Δις Εξαμαρτείν» και Ντένη Μαρκορά στους «Δύο ξένους» αφηγήθηκε την πολυκύμαντη ζωή της στο LiFO.gr.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η σύντομη αλλά φωτογενής και απόλυτα τραγική ιστορία ζωής του Billy Bo

Πέθανε Σαν Σήμερα / Η σύντομη αλλά φωτογενής και απόλυτα τραγική ιστορία ζωής του Billy Bo

Το όμορφο αγόρι από την Κοκκινιά που στα λαμπερά '80s ήταν ο σούπερσταρ της μόδας και της αθηναϊκής κοσμικής ζωής ήταν από τα πρώτα θύματα του AIDS στη χώρα μας. Πέθανε σαν σήμερα, στις 13 Ιουνίου του 1987.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Πρόσωπα / Η μυθιστορηματική ζωή και οι πολιτικές απόψεις της Καλής Καλό θα σε μάθουν πολλά για το σήμερα

Η γυναίκα που έζησε την ιστορία του ελληνικού θεάτρου, και πάλεψε για την Αριστερά αφηγείται τη ζωή της στο LIFO.gr σε μια συνέντευξη-ποταμό στον Αντώνη Μποσκοΐτη.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Ιωάννινα - 45 Πρόσωπα

Faces of Ioannina / 45 πρόσωπα και δημιουργικές ομάδες που κάνουν τα Ιωάννινα ξεχωριστά

Γιαννιώτες, Γιαννιώτισσες και κάτοικοι των Ιωαννίνων κάθε ιδιότητας και ηλικίας φωτογραφίζονται στη LiFO, μιλούν για τις ασχολίες τους και για όσα κάνουν την πόλη τους ξεχωριστή.
M. HULOT, ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ & ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Να παρτε εδω τους δηθεν αριστερους - υποστηρικτες των γυναικειων δικαιωματων-τα δυο φιλαρακια Ματ Ντε'ι'μον και Μπεν Αφλεκ :Rose McGowan Attacks Ben Affleck Over Harvey Weinstein: ‘You Lie’https://www.nytimes.com/2017/10/10/movies/rose-mcgowan-ben-affleck-matt-damon-weinstein.htmlMatt Damon called 'spineless profiteer who stays silent' by Harvey Weinstein victim Rose McGowan http://www.dailymail.co.uk/news/article-4963380/Matt-Damon-Russell-Crowe-helped-spike-Weinstein-expos.htmlFrom Aggressive Overtures to Sexual Assault: Harvey Weinstein’s Accusers Tell Their StoriesMultiple women share harrowing accounts of sexual assault and harassment by the film executive.By Ronan FarrowIn the course of a ten-month investigation, thirteen women interviewed said that, between the nineteen-nineties and 2015, Weinstein sexually harassed or assaulted themhttps://www.newyorker.com/news/news-desk/from-aggressive-overtures-to-sexual-assault-harvey-weinsteins-accusers-tell-their-stories
Δηλαδη είπε δημοσια και χωρις αποδείξεις ότι οι A-list εχουν παρενοχληθει σεξουαλικα και τις κατηγορει ότι σιωπουν και μαλιστα με εμμεση επικληση στην ντροπη επι της ουσιας είπε "σα δε ντρεπεστε που δεν καταγγελνετε"....γιατί αυτος είναι ο δοκιμος τρόπος να λες σε πιθανα θυματα να καταγγήλουν....
Δεν είναι πως διαφωνώ μαζί σου αλλά εάν τα πιθανά θύματα που λές έχουν κτίσει μία εικόνα ευαισθητοποίησης σε βάθος δεκαετιών υπάρχει μία άλφα υποκρισία. Επίσης νομίζω υπονοεί πως γνώριζαν και δεν μιλούσαν. Όχι απαραίτητα πως βιάστηκαν οι ίδιες.
Αλιοσα, αυτο που με τσιναει είναι πρώτον ότι αλλο είναι στηρίζω ενα θυμα οικιοθελως (αλλες είναι οι υποχρεωσεις του ιδιωτη και αλλες της πολιτειας) και αλλο είναι να προσπαθω να υποχρεωσω αλλους να στηριξουν (η υποχρεωση θα οδηγήσει πολλους στην επιδερμικη υποκρισία, οπως πολυ καλα το βαζεις ως παραμετρο), δευτερον αλλο είναι ενα θυμα που καταγγελνει το στηρίζουμε και άλλο να πιεζουμε θυματα να βγουνε να καταγγήλουνε για να εχουμε να στηρίξουμε ενω μπορει να μην είναι ετοιμα να το κανουν (πολλες φορες ξεχναμε ποιοι πληρώνουν το τιμημα, στα εντυπωσιακα είμαστε όλοι τοσο καλοι και ηθικοι αλλα όταν θα πρεπει να στηρίξουμε στη παροδο του χρόνου παρα πολλοι λακιζουν και μενουν τα θυματα εκτεθημενα και μονα και πολλες φορες πριν καν δικαιωθουν, για να δουμε σε δύο μηνες απο τωρα ποσοι υποστηρικτες θα θυμουνται ότι ακομα θα εκκρεμει η υποθεση και τα θυματα)Η παροχη βοηθειας σε επιπεδο ιδιωτων πρεπει να είναι οικιοθελης, και η στηριξη στην καταγγελία απο τα θυματα πρεπει να είναι σε υποστηρικτικο επιπεδο αφου οικιοθελως επιθυμουν να καταγγειλουν.Στον social media διαγωνισμο ποιος είναι ο πιο κοινωνικα ευνσυναίσθητος ξεχνανε παρα πολλοι ότι δεν είμαστε εμεις οι πρωταγωνιστες αλλα οι κομπαρσοι. Και βεβαια υπαρχουν και οι επαγγελματίες ενσυναίσθητοι, το χειριστο είδος απο όλους. Ποτε δεν πιεζεις και μαλιστα δημοσια ανθρωπους που δεν εχουν καταγγείλει απο μονοι τους, "ελα πες τους ότι εχεις υπαρξει θυμα....ελα-ελα! πες τους το ντε!" είναι απαραδεκτο. Οποιος δεν αφηνει τα θυματα να κανουν την αρχη στον χρόνο που εκεινα νοιωθουν ετοιμα δεν νοιαζεται ή δεν ξερει πως να νοιαστει επαρκως για τα θυματα επι της ουσιας.Θυμα που δεν θελει/ειναι ετοιμο να κυνηγησει την δικαιωση του/της τα αφηνουμε στην ησυχία τους, δεν τα ταλαιπωρουμε με κοινωνικη ενοχη "γιατί δεν καταγγελνεις; οεο;". Τουλαχιστον αυτη την "ενσυναισθηση" εμαθα, ποτε να στηρίζεις και κυριως ποτε να αφηνεις τους ανθρωπους στην ησυχία τους. Δεν εχουμε πρωταγωνιστικο λογο στις ζωές των αλλων και το να κανεις πισω στο ανθρωπινο δραμα του αλλου ακομα και παρα το ενστικτο της στηριξης είναι πολυ δυσκολο γιατί αφηνει την γευση ότι "ΕΣΥ" κατι δεν εκανες καλα, αλλα το θεμα δεν είναι το "εσυ" αλλα το "εκεινος/η" που είναι θυμα.Πριν καποιος αποφασίσει να "δρασει" υπερ των αλλων θα πρεπει να ξερει και ποτε πρεπει να "σταματησει" υπερ των αλλων και αυτο δεν είναι θεμα προθεσης αλλα αποτελεσματος.
Ποκοπίκο, ούτε πάλι διαφωνώ με αυτό που λες περί FΒ κλπ. Κανένα θύμα δεν υποχρεούται να φερθεί όπως θέλουμε για να γίνει ήρωας με το ζόρι.Όμως, δύο παρατηρήσεις: Δεν μιλάμε για σώνει και ντέ θύματα ξαναλέω αλλά για ΓΝΩΣΤΕΣ μίας κατάστασης.Και: Η Στρίπτ για παράδειγμα ήταν το φεμινιστικό άρμα της Χίλαρι. Δεν είναι μία γυναίκα απλώς που γνώριζε και δεν μιλούσε. Είναι η «πρόοδος» προσωποποιημένη με υψωμένη την γροθιά απέναντι σε κάθε ψήγμα υπαρκτού και ανύπαρκτου μισογυνισμού. ΥΠΑΡΧΕΙ υποκρισία, όχι από ένα –πιθανό-θύμα αλλά από έναν ακτιβιστή που υψώνει το δάκτυλο και που -συγγνώμη αλλά- όπως φαίνεται δεν έχει καθαρίσει τα του οίκου του. Όπως, ωραία τα λέει για μία ακόμα φορά και ο Κος Νίκος Νικολαίδης, τον οποίο αν τον ανακαλύψουν οι προοδευτικοί στο Αμέρικα, νομίζω ως κινδυνεύει με εκείνα που τους έχει σούρει συχνά πυκνά :P
Συμφωνουμε περισσοτερο απο όσο νομιζεις. Οπως είπα: Και βεβαια υπαρχουν και οι επαγγελματίες ενσυναίσθητοι, το χειριστο είδος απο όλους. Πηγή: www.lifo.grΗ επικληση των ανθρωπινων δικαιωματων είναι πεδίο λαμπρον για επαγγελματικη αποκατασταση, ιδίως στο internet.