Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter
3

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

_______________

“Οι μόνοι που αξίζουν για μένα είναι οι τρελοί, αυτοί που τρελαίνονται για να ζήσουν, να μιλήσουν, να σωθούν, που ποθούν τα πάντα την ίδια στιγμή, αυτοί που ποτέ δεν χασμουριώνται ή δεν λένε κοινότοπα πράγματα, αλλά που καίγονται, καίγονται, καίγονται σαν τα μυθικά κίτρινα ρωμαϊκά κεριά...”

_______________

 

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

O Τζακ Κέρουακ ξεκίνησε να προωθεί το δεύτερο μυθιστόρημά του, On the Road, το 1952, πλήρες με ένα εξώφυλλο που είχε σχεδιάσει ο ίδιος. Ο εκδότης Α. Α. Wyn έλαβε το σκίτσο με ένα μικρό σημείωμα στην κορυφή:

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

«Έχω υποβάλει αυτό ως ιδέα μου για ένα εμπορικό ελκυστικό εξώφυλλο του βιβλίου. Το εξώφυλλο για το «The Town and the City» ήταν τόσο βαρετό, όπως και ο τίτλος και η φωτογραφία του οπισθόφυλλου. Η φωτογραφία μου του Wilbur Pippinείναι τέλεια για το On the Road... θα μοιάζει με το πρόσωπο της φιγούρας. J.Κ.»

O Wyn απέρριψε τόσο το μυθιστόρημα όσο και την ιδέα για το εξώφυλλο. Το On the Road τελικά δόθηκε στη δημοσιότητα το 1957 κι έγινε μπεστ με όλων των ειδών τα εξώφυλλα- εκτός από την αρχική ιδέα του Kerouac.

_______________

Μπήκα στο μπαρ για να τον βρω. Ψαρέψαμε δύο κοπέλες, μια ξανθιά αρκετά νέα και μια χοντρή μελαχροινή. Ήταν βαρετές και ηλίθιες αλλά θέλαμε να τις πάρουμε. Τις πήγαμε σ’ ένα ετοιμόρροπο νάιτ-κλαμπ που ήταν έτοιμο να κλείσει κι εκεί ξόδεψα ό,τι μου απόμενε, εκτός από δύο δολάρια, σε ουίσκυ γι’ αυτές και σε μπύρα για μας. Μεθούσα και δεν έδινα μία. Όλα ήσαν θαυμάσια. Έκανα κέφι να την πάρω εκεί, μ’ όλη μου τη δύναμη. Την έσφιγγα πάνω μου και μου ‘ρχοταν να της το πω. Το κλαμπ έκλεισε και βγήκαμε όλοι να βολτάρουμε στα άθλια και σκονισμένα δρομάκια.

______________

Φέτος τον Δεκέμβριο θα κυκλοφορήσει η ταινία «Στο Δρόμο» σε σκηνοθεσία Walter Salles και μουσική  Gustavo Santaolalla. Τα πρώτα σχόλια μετά την προβολή της ταινίας στη Κάννες ήταν ανάμικτα με 40% στο Rotten Tomatoes με εξαίρεση τον Garrett Hedlund, που φαίνεται ότι άρεσε στους περισσότερους. Ο Richard Corliss του Time έγραψε «Αν και υπάρχει άφθονη δροσερή τζαζ στο παρασκήνιο, η ταινία δεν έχει τον πληθωρικό μουσικότητα του - μυθιστορήματος - χάνει το ρυθμό, καθώς και το Beat. Κάποια μέρα κάποιος ίσως κάνει μια ταινία αντάξια του On the Road, αλλά Σάλες δεν ήταν αυτός που τα κατάφερε. Αυτό το ταξίδι δεν πάει πουθενά.»

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

_______________

Ο Μοντάνα Σλιμ κι εγώ αρχίσαμε να τριγυρνάμε στα μπαρ. Απ’ τα εφτά δολάρια περίπου που είχα, χάλασα τα πέντε εντελώς ηλίθια αυτή τη νύχτα. Στην αρχή, κάναμε ένα γύρο ανάμεσα σε τουρίστες μασκαρεμένους καουμπόυς, τύπους απ’ τα πετρέλαια και φαρμαδόρους, μέσα στα μπαρ, έξω απ’ τα μπαρ, στα πεζοδρόμια. Μετά παράτησα για λίγο τον Σλιμ, που τριγύρναγε στο δρόμο μ’ ένα ύφος κάπως χαμένο, όπως είχε ζαλιστεί απ’ το ουίσκυ και τη μπύρα που είχε πιει, τέτοιο ποτήρι ήταν. Τα μάτια του είχαν γυαλίσει και, σε λίγο, θα τον έπαιρναν για ολότελα ξένο με τα πράγματα. Μπήκα σ’ ένα χιλιάνικο καταγώγιο. Η σερβιτόρα ήταν Μεξικάνα και όμορφη. Έφαγα και μετά της έγραψα ένα ραβασάκι πίσω απ’ το λογαριασμό. Το καταγώγιο ήταν έρημο. Όλος ο κόσμος ήταν κάπου αλλού κι έπινε. Της είπα να δει το λογαριασμό απ’ την άλλη μεριά. Το διάβασε κι έβαλε τα γέλια. Ήταν ένα ποιηματάκι όπου της έλεγα πόσο θα ήθελα να ‘ρθει και να χαρεί τη νύχτα. 
«Θα το ‘θελα, τσικίτο, αλλά έχω ραντεβού με τον φίλο μου». 
«Δεν μπορείς να τον αφήσεις;»
«Όχι, όχι, δεν γίνεται», είπε θλιμμένα, και μου άρεσε πολύ ο τρόπος που το είπε. 

_______________

 

Eικόνες από την ταινία

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

Το εξώφυλλο του «On The Road»του Κέρουακ που δεν έγινε ποτέ Facebook Twitter

 


Βιβλίο
3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Βιβλίο / Ποιοι ήταν στ' αλήθεια οι Ρωμαίοι αυτοκράτορες;

Η πανεπιστημιακός και «celebrity historian» Μαίρη Μπίαρντ αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τους Ρωμαίους αυτοκράτορες, αποκαλύπτοντας άγνωστες λεπτομέρειες – όπως ότι ο Νέρωνας, που έχει μείνει στην ιστορία ως πυρομανής και μεγαλομανής, ήταν επίσης ριζοσπάστης φιλότεχνος.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Πάτρικ Λι Φέρμορ «Η εποχή της δωρεάς»

Το πίσω ράφι / Το «χωριατόπουλο χωρίς χαλινάρι» που εξελίχθηκε σε ρομαντικό ταξιδιωτικό συγγραφέα

Ο Πάτρικ Λι Φέρμορ και το συναρπαστικό χρονικό της νεανικής του περιπλάνησης στην Ευρώπη, πριν αρχίσει να ακούει στο όνομα «Μιχάλης» στην Κρήτη και «Παντελής» στη Μάνη, προτού γίνει ο «ξένος» που διαφήμισε την Ελλάδα όσο ελάχιστοι.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
H «Διεθνής» της Alt-right, τα γνωρίσματα, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Βιβλίο / H «Διεθνής» της Alt-right, τα μέσα, οι στόχοι και το αποτύπωμά της στην Ελλάδα  

Οι διαστάσεις του αντιεμβολιαστικού αντι-κινήματος, η πολιτικοποίηση της θρησκείας, ο ακροδεξιός κυβερνοχώρος, οι αντιδράσεις απέναντι στη λεγόμενη woke ατζέντα: Μια επίκαιρη συζήτηση με τους συγγραφείς του βιβλίου «Η Εναλλακτική Δεξιά στην Ελλάδα».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Βιβλίο / «Δεν μπορεί να μην υπήρχαν queer επαναστάτες ή αγωνιστές. Πού είναι αυτές οι ιστορίες;»

Το βιβλίο της «Εκείνοι που δεν έφυγαν» μπήκε στις λίστες με τα καλύτερα του 2024. Η Αταλάντη Ευριπίδου έγραψε εφτά ιστορίες-χρονικά ανθρώπων στο περιθώριο της Ιστορίας, queer ατόμων, γυναικών και εθνικών και θρησκευτικών μειονοτήτων, σε μια συλλογή που συνδυάζει τη μαγεία του παραμυθιού και τη λαϊκή παράδοση με τη σύγχρονη ματιά για τον κόσμο.
M. HULOT
Η Σαντορίνη σε βιβλία

Βιβλίο / Η Σαντορίνη των ποιητών, των φωτογράφων, των περιηγητών

Το φημισμένο νησί των Κυκλάδων ανέκαθεν κέντριζε τη συγγραφική φαντασία και κινητοποιούσε την επιστημονική έρευνα με πολλαπλούς τρόπους. Μια συλλογή από τις πιο σημαντικές εκδόσεις για τη Σαντορίνη.
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Χρήστος Τσιόλκας: «Μπαρακούντα»

Το Πίσω Ράφι / Πώς αναμετριέται κανείς με την αποτυχία και την ντροπή που τον τυλίγει πατόκορφα;

Ο Χρήστος Τσιόλκας, ο συγγραφέας που μεσουράνησε με το «Χαστούκι» δεν σταμάτησε να μας δίνει λογοτεχνία για τα καυτά θέματα της εποχής μας. Και το «Μπαρακούντα» δεν αποτελεί εξαίρεση.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Βιβλίο / Η όχι και τόσο ξαφνική μανία με τον Έρμαν Έσε 

Το έργο του Έρμαν Έσε, είτε ως λαμπρού εκφραστή της κεντροευρωπαϊκής παράδοσης, είτε ως σύγχρονου μελετητή της ενδοσκόπησης, αποδεικνύεται πολύ πιο επίκαιρο και επιδραστικό από οποιοδήποτε life coaching, δεσπόζοντας ακόμα στις κορυφές των παγκόσμιων μπεστ σέλερ. Οι εκδόσεις Διόπτρα επανεκδίδουν τα πιο γνωστά βιβλία του με μοντέρνα εξώφυλλα και νέες μεταφράσεις. 
ΤΙΝΑ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑ
Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

Βιβλίο / Ο συγγραφέας του Fight Club πιστεύει ότι οι σέκτες και οι αιρέσεις είναι πια εκτός ελέγχου

«Ένα πράγμα μας σώζει», λέει ο Τσακ Πάλανιουκ για τον Ίλον Μασκ στη συνέντευξή του στον Telegraph. «Συνήθως, τέτοια άτομα είτε αποτυγχάνουν οικτρά είτε χάνουν την προσοχή μας».
THE LIFO TEAM
Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Tech & Science / Μπιλ Γκέιτς: «Αν μεγάλωνα σήμερα, θα είχα διαγνωστεί στο φάσμα του αυτισμού»

Ο πρώτος τόμος των απομνημονευμάτων του μεγιστάνα της τεχνολογίας που μόλις κυκλοφόρησε φανερώνει πως γεννήθηκε στο σωστό μέρος, την κατάλληλη στιγμή, και φτάνει μέχρι την ίδρυση της Microsoft το 1975.
THE LIFO TEAM
Καρολίνα Μέρμηγκα: «Συγγενής»

Το Πίσω Ράφι / «Συγγενής»: Ένα ταξίδι αυτογνωσίας με μια μεγάλη ανατροπή

Εκείνο που προσεγγίζει η Καρολίνα Μέρμηγκα στο βιβλίο της είναι οι ανθρώπινες σχέσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα δεσμά της οικογένειας, τις υπαρξιακές μας ανάγκες, τις κοινωνικές συμβάσεις.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
Σελίν Κιριόλ «Φωνή χωρίς ήχο»

Το πίσω ράφι / «Ένα από τα πιο ιδιοφυώς γραμμένα μυθιστορήματα της σύγχρονης λογοτεχνίας»

Έτσι είχε γράψει ο Πολ Όστερ εξαίροντας τη γραφή της Σελίν Κιριόλ στο «Φωνή χωρίς ήχο» για την οικονομία, τη συμπόνια και τις χιουμοριστικές πινελιές της, για τον τρόπο που προσεγγίζει μια γυναίκα αποξενωμένη σε μια απέραντη μεγαλούπολη.
ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ

σχόλια

3 σχόλια
exartatai apo to biblio. Profanws kai ta sourealistika themata einai polu pio duskolo na anaparaxthoun teleia sto cinema giati blepoume auto pou eide o skinothetis kai oxi auto pou fantazomaste emeis otan diabazoume to biblio (esutoxo paradeigma i diki tou kafka apo ton El_Jaibo). Stin periptosi pio "pezwn" ergwn, opws to ben hur i to alien, to cinema prosferei perisotrera. Meta uparxoun ta debates, gia tainies opws to forest gump kai i siopi twn amnwn
Το περίεργο θα ήταν να είναι καλή η ταινία. Αν και προσωπικά ούτε το βιβλίο δεν με ενθουσίασε. Αυτό το "κάτι" που ψάχνουν οι ήρωες του βιβλίου στην ζωή τους, δεν το βρήκα ούτε εγώ σαν αναγνώστης...