Στη σειρά του BBC «A Very English Scandal», αναβιώνει ένα από τα πιο διάσημα βρετανικά σκάνδαλα, το πολύκροτο διαζύγιο της «βρόμικης δούκισσας του Αργκάιλ», όπως την αποκαλούσαν. Η ιστορία μονοπώλησε τα πρωτοσέλιδα του βρετανικού Τύπου το 1963, έκανε τον γύρο του κόσμου με ένα σωρό πικάντικες λεπτομέρειες, έγινε κουίζ για το ποιος ήταν ο ερωτικός της σύντροφος, που το πρόσωπό του δεν φαίνεται στο διάσημο ενσταντανέ, ενώ εκείνη γυμνή και φορώντας μόνο τις πέρλες της ετοιμάζεται να «βουτήξει στα κάλλη του». Είναι ίσως η πρώτη τόσο διάσημη σκηνή πεολειξίας, πολύ πιο πιπεράτη από την πολύκροτη σεξουαλική πράξη ανάμεσα στον Μπιλ Κλίντον και τη Μόνικα Λεβίνσκι, γιατί η σεξουαλική δράση της δούκισσας αφορούσε δεκάδες ανώνυμους και επώνυμους άντρες.
Όλα αυτά, που συνέβησαν το μακρινό 1963 και εκτυλίχθηκαν στην αίθουσα ενός βρετανικού δικαστηρίου που θα αποφάσιζε για την αγωγή διαζυγίου που είχε υποβάλει ο δούκας του Αργκάιλ κατά της άπιστης συζύγου του, δεν επισκιάστηκαν καθόλου από το άλλο ροζ σκάνδαλο της ίδιας χρονιάς, που είχε συνταράξει την κοινή γνώμη με εξίσου αποκαλυπτικές πτυχές, γιατί περιείχε και σεξ και κατασκοπεία: την υπόθεση Προφιούμο, με πρωταγωνιστές τον μέχρι τότε αξιοσέβαστο πολιτικό και υπουργό Πολέμου, συντηρητικό Τζον Προφιούμο και τη χορεύτρια Κριστίν Κίλερ, που εν μέσω του Ψυχρού Πολέμου μοιραζόταν το κρεβάτι της και με έναν Ρώσο στρατιωτικό ακόλουθο, τον Γιεβγκένι Ιβανόφ. Οι εφημερίδες της εποχής κατηγόρησαν εμμέσως τον Προφιούμο για εσχάτη προδοσία, η πολιτική του καριέρα τερματίστηκε και η Κίλερ έζησε το υπόλοιπο της ζωής της με την ταυτότητα της μοιραίας γυναίκας που πρωταγωνίστησε σε αυτό το αδιανόητο σκάνδαλο.
Η δούκισσα του Αργκάιλ ήταν μια από τις πιο κομψές και ματαιόδοξες γυναίκες της εποχής της, απροκάλυπτα σέξι, και η ατάκα της «Να πηγαίνεις στο κρεβάτι νωρίς και συχνά» ήταν σημαδιακή για την πορεία της στη ζωή.
Η δούκισσα του Αργκάιλ ήταν μια από τις πιο κομψές και ματαιόδοξες γυναίκες της εποχής της, απροκάλυπτα σέξι, και η ατάκα της «Να πηγαίνεις στο κρεβάτι νωρίς και συχνά» ήταν σημαδιακή για την πορεία της στη ζωή.
Η Μάργκαρετ Κάμπελ γεννήθηκε το 1912 και ήταν κόρη ενός Σκοτσέζου εκατομμυριούχου που ήταν πρόεδρος της Celanese Corporation της Βρετανίας και της Βόρειας Αμερικής. Μέχρι 14 ετών έζησε στη Νέα Υόρκη και ήταν ένα όμορφο κορίτσι που είχε ειδύλλια με τον play boy πρίγκιπα Αγάν Χαν, τον εκατομμυριούχο πιλότο Γκλεν Κίντστον και τον μετέπειτα βαρόνο Μαξ Άιτκεν. Η πρώτη διάσημη περιπέτειά της ήταν στα 15 της, όταν έκανε ερωτικό δεσμό με τον δεκαοχτάχρονο τότε και μετέπειτα σταρ του Χόλιγουντ Ντέιβιντ Νίβεν. Έμεινε έγκυος, αλλά με απαίτηση του πατέρα της τερματίστηκε η εγκυμοσύνη της. Η ίδια δεν ανέφερε το περιστατικό στα απομνημονεύματά της και με τον Νίβεν έμειναν φίλοι μέχρι τον θάνατό του.
Το 1930, σε ηλικία 18 ετών, έκανε το ντεμπούτο της στην Αυλή και άρχισαν και οι πρώτες ερωτικές της περιπέτειες με τον παντρεμένο πρίγκιπα Τζορτζ, δούκα του Κεντ, ενώ ο αρραβώνας της με τον έβδομο δούκα του Γουόργουικ Τσαρλς Γκρένβιλ έληξε όταν η νεαρή Μάργκαρετ ερωτεύθηκε τρελά τον Τσαρλς Σουίνι, έναν Αμερικανό ερασιτέχνη παίκτη του γκολφ από πλούσια οικογένεια της Πενσιλβάνια.
Ο γάμος της το 1933 έκανε πάταγο στο Λονδίνο, κυρίως για το νυφικό της από μεταξωτό σατέν και τούλι που ήταν κεντημένο με γυάλινες χάντρες και είχε ουρά σχεδόν τριών μέτρων. Το είχε σχεδιάσει ο Νόρμαν Χάρτνελ και σήμερα εκτίθεται στο μουσείο V&A. Ήταν τόση η δημοσιότητα του γάμου της που η κυκλοφορία είχε διακοπεί γύρω από την εκκλησία.
Οι εμφανίσεις της μονοπωλούσαν τα περιοδικά και τις εφημερίδες, ήταν ακριβές, κομψές και οι νεαρές Αγγλίδες τις αντέγραφαν με μανία. Η Μάργκαρετ αγαπούσε τα πλούτη και το χρήμα και το επιδείκνυε με κάθε τρόπο. Αγαπούσε πολύ και το σεξ, αλλά τότε δεν είχε έρθει στο προσκήνιο καμία προσωπική της ιστορία. Μετά από οκτώ αποβολές έκανε δυο παιδιά, μια κόρη και έναν γιο. Με τον Τσαρλς Σουίνι πήραν διαζύγιο το 1947.
Η πνευματώδης και γεμάτη αυτοπεποίθηση Μάργκαρετ έκανε έναν αρραβώνα με έναν τραπεζίτη, μια μεγάλη σχέση με έναν επιμελητή του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης και αποφάσισε να παντρευτεί τον Ίαν Ντάγκλας Κάμπελ, ενδέκατο δούκα του Αργκάιλ, το 1951.
Η ζωή της έμοιαζε παραμυθένια. Είχε πλούτη, αριστοκρατική εμφάνιση και κατείχε περίοπτη θέση στη λίστα με τις πιο καλοντυμένες γυναίκες. Βρισκόταν στην κορυφή· το μόνο που της έλειπε ήταν ένας τίτλος και ένα κάστρο, και τα απέκτησε. Ο δούκας του Αργκάιλ με τα χρήματά της ανακαίνισε το οικογενειακό του σπίτι στο Ινβεραρέι. Εκείνη έκανε τα πάντα για να βγάλει νόθα τα παιδιά του από τον προηγούμενό του γάμο και προσπάθησε πολύ να χαρίσει στον δούκα έναν διάδοχο.
Λίγα χρόνια αργότερα ο γάμος τους διαλύθηκε. Ο δούκας υποψιαζόταν ότι η Μάργκαρετ ήταν άπιστη και, ενώ εκείνη βρισκόταν στη Νέα Υόρκη, προσέλαβε έναν κλειδαρά για να ανοίξει το γραφείο της στο σπίτι τους στο Μέιφερ, στην οδό Γκρόσβενορ.
Η υπόθεση του διαζυγίου τους ήταν το αγαπημένο ανάγνωσμα του Ηνωμένου Βασιλείου. Η αγαπημένη της αριστοκρατίας αποδείχθηκε πολύ «ζωηρή». Ο σύζυγός της προσκόμισε στη δικαστική αίθουσα τα τεκμήρια της προδοσίας, ανάμεσα στα άλλα και αρκετές Polaroid που έδειχναν τη δούκισσα μαζί με έναν άντρα, γυμνή, εκτός από το μαργαριταρένιο της κολιέ. Υπήρχαν επίσης φωτογραφίες της να χτυπά έναν γυμνό άνδρα του οποίου το πρόσωπο δεν φαινόταν. Οι φήμες έλεγαν πως ήταν ο υπουργός Άμυνας Ντάνκαν Σάντις, μετέπειτα γαμπρός του Τσόρτσιλ, ο οποίος μάλιστα προσφέρθηκε να παραιτηθεί από το υπουργικό συμβούλιο.
Ο δούκας παρουσίασε μια λίστα με 88 άντρες, με τους οποίους πίστευε ότι είχε σχέσεις η γυναίκα του. Η λίστα περιλάμβανε υπουργούς και μέλη της βασιλικής οικογένειας. Μερικοί από αυτούς ήταν ομοφυλόφιλοι και δεν είχαν ποτέ σχέσεις με τη Μάργκαρετ. Εκείνη προτίμησε να σιωπήσει και να μην επιβεβαιώσει κανένα όνομα, καθώς οι σεξουαλικές πράξεις μεταξύ ανδρών ήταν παράνομες στο Ηνωμένο Βασίλειο εκείνη την εποχή.
Αν η υπόθεση συνέβαινε σήμερα, η πράξη του δούκα θα είχε χαρακτηριστεί revenge porn. Όμως τότε κλήθηκαν ειδικοί για να εντοπίσουν τον «ακέφαλο άνδρα» των φωτογραφιών και ο δικαστής εξέδωσε την απόφαση διαζυγίου λέγοντας ότι η Μάργκαρετ «ήταν μια εντελώς ασύδοτη γυναίκα της οποίας η σεξουαλική όρεξη μπορούσε να ικανοποιηθεί μόνο με πολλούς άνδρες».
Η ετυμηγορία ήταν ότι η δούκισσα Μάργκαρετ Κάμπελ ήταν ανήθικη. Εκείνη δεν αποκάλυψε κανέναν εραστή της, κανένα όνομα, μάλιστα προστάτευσε πιθανές συνευρέσεις της με περισσότερους από έναν άντρες. Πολύ αργότερα, έρευνες έδειξαν ότι ο «ακέφαλος άντρας» δεν ήταν ένας αλλά δύο, ο Σάντις και ο ηθοποιός Ντάγκλας Φέρμπανκς, γιατί «η μόνη κάμερα Polaroid στη χώρα εκείνη την εποχή είχε δανειστεί στον υπουργό Άμυνας».
Η ζωή της Μάργκαρετ Κάμπελ άρχισε να κατρακυλά, ειδικά μετά τη δημοσίευση μιας αρνητικής βιογραφίας το 1975. Η ίδια είχε δηλώσει ότι ήταν πάντα ματαιόδοξη. «Ένα κανίς και τρεις σειρές μαργαριτάρια», αυτά θεωρούσε «ουσιαστικά πράγματα στη ζωή».
Η περιουσία της μειωνόταν δραματικά και άνοιξε το σπίτι της στην οδό Γκρόσβενορ 48 ως τουριστικό αξιοθέατο, με ξεναγήσεις επί πληρωμή. Αναγκάστηκε να πουλήσει το σπίτι της εξαιτίας των χρεών της και να μετακομίσει με την υπηρέτριά της σε μια σουίτα στο ξενοδοχείο Grosvenor House.
Το 1990 την έδιωξαν από το ξενοδοχείο, καθώς δεν μπορούσε να πληρώσει τους λογαριασμούς, και με την υποστήριξη φίλων και του πρώτου της συζύγου μετακόμισε σε ένα διαμέρισμα και αργότερα σε έναν οίκο ευγηρίας, όπου πέθανε εξαθλιωμένη το 1993. Η όπερα «Powder her face» (1995), του «τρομερού παιδιού» της βρετανικής μουσικής Τόμας Άντες, η όπερα με την «πιο άσεμνη άρια που γράφτηκε ποτέ», όπως έχει χαρακτηριστεί, είναι βασισμένη στη ζωή της. Θεωρείται ένα σύγχρονο κλασικό έργο, είναι μια από τις βρετανικές όπερες που ανεβαίνουν πιο συχνά τις τελευταίες δύο δεκαετίες, ενώ ανέβηκε και στην Εναλλακτική σκηνή της ΕΛΣ σε σκηνοθεσία Αλέξανδρου Ευκλείδη το 2019.
Ο παραγωγός της σειράς του BBC δήλωσε ότι «η δούκισσα ήταν η πρώτη γυναίκα που δημοσίως χαρακτηρίστηκε παλιοθήλυκο». «Την πρώτη φορά που άκουσα για αυτήν, αναφέρθηκε ως δούκισσα Blowjob» λέει η Σάρα Φελπς, σεναριογράφος της σειράς στην οποία τη δούκισσα υποδύεται η Κλερ Φόι και τον δούκα ο Πολ Μπέτανι.
Η Φελπς βρίσκει τη συμπεριφορά του δούκα ποταπή, κανένας κύριος δεν θα έφερνε στη δημοσιότητα τέτοιες προσωπικές φωτογραφίες, και τη συμπεριφορά της Μάργκαρετ σχεδόν αλτρουιστική, αφού ουσιαστικά αρνήθηκε να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Για τη σεναριογράφο δεν έχει σημασία με πόσους άντρες έκανε σεξ η δούκισσα, αλλά το πορτρέτο της ίδιας της Μάργκαρετ Κάμπελ.
Η ιστορία της ξεκινά από τότε που ήταν παιδί, «ένα κοριτσάκι που είχε μεγαλώσει πολύ απομονωμένο, να ζει εξ ολοκλήρου μέσα στο ανδρικό βλέμμα της έγκρισης του πατέρα του». Ήταν αριστερόχειρας που αναγκαζόταν να γράφει με το δεξί της χέρι, και είχε μια συναρπαστική ομορφιά. Η σεξουαλική της ελευθερία, παρά το γεγονός ότι η ματαιοδοξία της ήταν αυτό που έβλεπαν οι περισσότεροι, σήμερα προβάλλει μια φεμινιστική εικόνα, κυρίως σε σχέση με το δικαίωμα να ορίζει την προσωπική της ζωή και να μην υφίσταται τη δημοσιοποίησή της. Γύρω από τη δούκισσα, όσο και να προσπαθήσει η Φελπς να αποκαταστήσει το πορτρέτο της, έχει δημιουργηθεί μια ισχυρή μυθολογία στην οποία η κλειδαρότρυπα είναι τόσο ανοιχτή όσο επέτρεψε εκείνη: στον θαυμασμό που επιδίωκε, στο σεξ και τα ακριβά κοσμήματα.