Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter

Η παλιά Ιερουσαλήμ

0

Μια εξαιρετική φωτογραφική συλλογή 1700 περίπου εικόνων από τα Ιεροσόλυμα και τους Άγιους Τόπους του προπερασμένου αιώνα δημοπρατήθηκε πριν λίγο καιρό από τον οίκο Sothebys. Ο Richard Fattorini, ο ειδικός της δημοπρασίας μιλώντας για τη συλλογή είπε: «Η Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930 είναι μία μεγάλη συλλογή φωτογραφιών από την Ιερουσαλήμ και τους Αγίους Τόπους και είναι μοναδικής ιστορικής σημασίας. Η συλλογή περιλαμβάνει εικόνες σημαντικών φωτογράφων που βρέθηκαν ή ζούσαν στα Ιεροσόλυμα και χρονολογούνται από το 1850 ως το 1930. Οι φωτογραφίες δίνουν μια εξαιρετική ματιά στη καθημερινότητα και στα ήθη της περιοχής. Οι εικόνες των Βεδουίνων, των μουσουλμάνων προσκυνητών, των τζαμιών, των μνημείων, καθώς και των θαυμάσιων τοπίων μας μεταφέρουν στο παρελθόν και επιτρέπουν να κατανοήσουμε καλύτερα τον χρόνο και τον τόπο μιας ιδιαίτερα σημαντικής περιοχής. Η ιστορική αξία του αρχείου είναι τεράστια. » Παρουσιάζουμε μερικές εικόνες από την πολύτιμη συλλογή που δημοπρατήθηκε στις 965,000 βρετανικές λίρες με τιμή εκκίνησης τις 300,000-350,000.

Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Francis Bedford, Cupola, Ο Θόλος ή Τρούλος του Βράχου είναι μουσουλμανικό ιερό το οποίο βρίσκεται στο όρος του Ναού (Χαράμ αλ-Σαρίφ), στην παλαιά πόλη της Ιερουσαλήμ, 1862. Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Francis Bedford, Άμβωνας, 1862. Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Maison Bonfils, Γυναίκες της Ιερουσαλήμ, 1870. Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Παλιά Πύλη της Πόλης. Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Η παλιά Ιερουσαλήμ Facebook Twitter
Μέρος της συλλογής: Jerusalem and the Holy Land in Photographs: 1850 to c.1930.
Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Πωλούνται αυτή τη στιγμή στο Λονδίνο 155 αντικείμενα του Ιόλα - Τι απαντά στο LIFO.gr ο οίκος Sotheby's

Εικαστικά / Πωλούνται αυτή τη στιγμή στο Λονδίνο 155 αντικείμενα του Ιόλα - Τι απαντά στο LIFO.gr ο οίκος Sotheby's

Η απάντηση του οίκου δημοπρασιών στα ερωτήματα του LIFO.gr, αλλά και στην κινητοποίηση και τις επιστολές διαμαρτυρίας του Δήμου Αγίας Παρασκεύης
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
«Κλεμμένα κάποια από τα αντικείμενα της συλλογής Ιόλα που βγαίνει σε δημοπρασία από τον Sotheby's»

Εικαστικά / «Κλεμμένα κάποια από τα αντικείμενα της συλλογής Ιόλα που βγαίνει σε δημοπρασία από τον Sotheby's»

Μετά το αποκαλυπτικό δημοσίευμα του LIFO.gr ο δήμαρχος Αγίας Παρασκευής, Γιάννης Σταθόπουλος μιλά για το αίτημα απόσυρσης προς τον οίκο δημοπρασιών και όσα σχεδιάζει να κάνει η δημοτική αρχή
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Μια ματιά στη συλλογή έργων τέχνης του Mario Testino

Lifo Picks / Μια ματιά στη συλλογή έργων τέχνης του Mario Testino

Με αφορμή τη δημοπρασία πολύτιμων αντικειμένων τέχνης της συλλογής του, τα έσοδα από την οποία θα διατεθούν για την επέκταση του μη κερδοσκοπικού Museo MATE και για την προώθηση και την υποστήριξη του πολιτισμού του Περού

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Ιστορία μιας πόλης / Τι έτρεχε με τους λαγούς στην αρχαία Αθήνα;

Στην αρχαία Αθήνα, ο λαγός δεν ήταν μόνο θήραμα, αλλά και σύμβολο ερωτικής επιθυμίας και γονιμότητας, ενώ χρησιμοποιούνταν επίσης ως προσφορά στους θεούς. Ο Ξενοφών έγραψε για το κυνήγι του, ενώ εμφανίζεται συχνά στην τέχνη - στα αγγεία, στις παραστάσεις συμποσίων, ακόμη και σε ταφικά μνημεία. Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με την Κάτια Μαργαρίτη ρίχνοντας φως στο παρελθόν ενός ζώου που είχε πολύ μεγαλύτερη σημασία απ’ ό,τι ίσως φανταζόμαστε.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Γεννήθηκε σαν σήμερα  / Μιμάρ Σινάν: Ο αρχιτέκτονας που έχτισε τα πιο σημαντικά κτίρια της οθωμανικής αυτοκρατορίας

Στις 15 Απριλίου 1489 γεννήθηκε ο αρχιτέκτονας που έφτιαξε από τριακόσια τριάντα έργα. Ανάμεσα σε αυτά, το Τέμενος του Σουλεϊμάν του Μεγαλοπρεπούς (1550 -1557) και το Κουρσούμ Τζαμί ή Τζαμί του Οσμάν Σαχ στα Τρίκαλα, το μοναδικό του έργο που σώζεται στην Ελλάδα.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
«Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Ιστορία μιας πόλης / «Η ερωμένη της»: Το πιο τολμηρό αθηναϊκό ρομάντζο του Μεσοπολέμου

Πόσο μπορεί να συμβάλει ένα βιβλίο στη σεξουαλική χειραφέτηση των Ελληνίδων; Η Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με την Παναγιώτα Βογιατζή για την Ντόρα Ρωζέττη και τη γυναικεία ομοφυλοφιλία στην Αθήνα των αρχών του 20ού αώνα.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Αρχαιολογία & Ιστορία / Close up: Η ψηφιακά αποκατεστημένη τοιχογραφία στον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές

Το σημαντικότερο σωζόμενο έργο της κλασικής ξαναζωντανεύει 23 αιώνες μετά με τη βοήθεια της αρχαιομετρίας, της τεχνητή νοημοσύνη και της καλλιτεχνικής δημιουργίας σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασή του που ανοίγει νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
THE LIFO TEAM
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Ιστορία μιας πόλης / Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Πώς επιχειρήθηκε η αναθεώρηση της εικόνας των δωσιλόγων τις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, και ποια ήταν η επίδραση αυτής της αναθεώρησης στη δημόσια ιστορική μνήμη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για ένα θέμα ταμπού που ακόμα απασχολεί τους ιστορικούς αλλά και την κοινωνία.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ιστορία μιας πόλης / Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ο Θουκυδίδης ισχυρίζεται ότι ήταν μια ασθένεια εισαγόμενη, η οποία ξεκίνησε από την Αιθιοπία και προτού φθάσει στην Αθήνα, εξαπλώθηκε στην Αίγυπτο και την Περσική αυτοκρατορία. H Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Στέφανο Παρασκευαΐδη για τον λοιμό των Αθηνών με την πρωτοφανή θνησιμότητα, καθώς υπολογίζεται ότι χάθηκε το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Επίσκεψη στον αρχέγονο κόσμο της Σαμοθράκης με σύμμαχο την τεχνολογία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Σαμοθράκη: Βλέπουμε την ιστορία του νησιού ξανά με σύμμαχο την τεχνολογία

Η Σαμοθράκη του Νίκης, του Ομήρου, των Καβείρων, των φιλοσόφων, των χαρτογράφων της Αναγέννησης, των αρχαιολόγων, των αρχιτεκτόνων και των φωτογράφων του 20ού αιώνα αλλά και των σύγχρονων μοντελιστών σε μια εμπεριστατωμένη έκθεση της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΑΣΚΤ: Η σχολή που «γέννησε» τους μεγαλύτερους Έλληνες καλλιτέχνες

Ιστορία μιας πόλης / ΑΣΚΤ: Εδώ γεννήθηκαν οι μεγαλύτεροι Έλληνες καλλιτέχνες

H Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών υπήρξε θεμέλιος λίθος για την ελληνική τέχνη, με σημαντικούς δασκάλους όπως ο Παρθένης και ο Μόραλης να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με την ιστορικό τέχνης Χριστίνα Δημακοπούλου για την καθοριστική τους επιρροή.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Πώς βρέθηκαν οι πρόσφυγες από τη Μ. Ασία στη Νέα Μάκρη;

Ιστορία μιας πόλης / Νέα Μάκρη: Ο προσφυγικός συνοικισμός που εξελίχθηκε σε λουτρόπολη

Από τις ιωνικές κωμοπόλεις Μάκρη και Λιβίσι, στα παράλια της Λυκίας στη νοτιοδυτική Μικρά Ασία, οι πρόσφυγες από αυτές τις περιοχές εγκαταστάθηκαν στη βορειοανατολική Αττική, ιδρύοντας τη Νέα Μάκρη, το 1924. Η Ευαγγελία Αχλάδη μιλά στην Αγιάτη Μπενάρδου για τη νεότερη και τη σύγχρονη ιστορία της περιοχής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στο φθισιατρείο «Σωτηρία» το 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθάνατων

Αρχαιολογία & Ιστορία / Φθισιατρείο «Σωτηρία», 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθανάτων

Έπειτα από επιστολές και καταγγελίες, τον Ιούλιο του 1927, ένας ρεπόρτερ της εφημερίδας «Εσπερινή» επισκέπτεται το φθισιατρείο για να καταγράψει τις συνθήκες ζωής των ασθενών. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τη μαρτυρία του για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ποια τα νοήματα πίσω από τις ζωγραφισμένες μορφές και τα ζωντανά χρώματα των θηραϊκών τοιχογραφιών; Πώς συνδέονται με τον μινωικό πολιτισμό και τι μας αποκαλύπτουν για τον αρχαίο κόσμο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Άκου την επιστήμη / Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Η εποχή μας και τα «φαντάσματα» του Μεσοπολέμου. Ο ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Τάσος Σακελλαρόπουλος μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ