Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της θαλάσσιας ιστορίας μας

Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της ναυτικής ιστορίας μας Facebook Twitter
Το μουσείο, πλήρως ανακαινισμένο μετά από 30 χρόνια ανελλιπούς λειτουργίας, εγκαινιάστηκε πριν από λίγο καιρό, για να παρουσιάσει την ιστορία της ναυτιλίας της Σαντορίνης και της ναυτοσύνης των κατοίκων της με έναν φρέσκο αέρα. Φωτογραφία: Αργύρης Σακκάς
0

Τον 19ο αιώνα τα σαντορινιά ιστιοφόρα διέσχιζαν όλη την ανατολική Μεσόγειο, από τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι την Αίγυπτο, μεταφέροντας είτε θηραϊκή γη για τις ανάγκες της διάνοιξης της διώρυγας του Σουέζ, είτε Visanto, το ξακουστό σαντορινιό κρασί που για πολλά χρόνια χρησιμοποιούσαν οι ορθόδοξες εκκλησίες της ρωσικής αυτοκρατορίας για τη Θεία Μετάληψη. Τα ιστιοφόρα, οι καπετάνιοι και τα πληρώματα της Σαντορίνης παρέδιδαν το φορτίο τους και επέστρεφαν φέρνοντας κάθε είδους πολύτιμα εμπορεύματα, αλλά και γνώσεις, εμπειρίες και πλούτο. Κάποια στιγμή έφεραν από την Αίγυπτο το άνυδρο ντοματάκι που βρήκε στο μικροκλίμα της Σαντορίνης τις ιδανικές συνθήκες για να αναπτυχθεί, δημιουργώντας για πολλές δεκαετίες έναν καινούργιο κύκλο ανάπτυξης και ευμάρειας.

Η πλούσια ναυτική ιστορία του νησιού αποτυπώνεται στο Ναυτικό Μουσείο Θήρας, στην καρδιά της Οίας, πολύ κοντά στον πολυσύχναστο κεντρικό πεζόδρομο. Λίγα λεπτά μακριά από τα πολύβουα στενά, είναι μια όαση ηρεμίας, ησυχίας και δροσιάς. Εδώ μπορεί να απολαύσει ο επισκέπτης ένα ταξίδι στην πλούσια ναυτική ιστορία του τόπου αυτού.

Αυτό το ξεχωριστό ναυτικό μουσείο, ένα από τα λιγοστά στον χώρο του Αιγαίου, στεγάζεται στο ανακαινισμένο και αποκατεστημένο σήμερα καπετανόσπιτο του 19ου αιώνα που δώρισε η Οιάτισα Ντίνα Μανωλέσσου-Μπιρμπίλη. Περνώντας το κατώφλι του μουσείου ο επισκέπτης αντιλαμβάνεται την αρχοντιά και τον πλούτο του τόπου. Η ιστορία του μουσείου ξεκινά όταν ένα παιδί της Οίας που αγάπησε πάρα πολύ τη θάλασσα και τα καράβια και τα υπηρέτησε σε όλη του τη ζωή, ο πλοίαρχος του εμπορικού ναυτικού Αντώνης Δακορώνιας, άρχισε να συλλέγει αντικείμενα παλιών πλοίων. Το 1951 άνοιξε στο καπετανόσπιτο του παππού του, Μηνά Νομικού, το Ναυτικό Μουσείο Θήρας, εκθέτοντας την προσωπική του συλλογή.

Η Σαντορίνη έχει βγάλει γενιές ναυτικών. Η οικονομία του νησιού ήδη κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας στηριζόταν κατά βάση στη ναυτιλία, με πλοιοκτήτες, καπετάνιους, πληρώματα να υποστηρίζουν το εμπόριο και τις μεταφορές ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου, της βόρειας Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας. Ζούσαν από τη θάλασσα.

Ο σεισμός του 1956 κατέστρεψε πλήρως το πρώτο οίκημα του μουσείου, συνεπώς ο Δακορώνιας αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία του. Το 1978, ύστερα από 22 έτη προσπαθειών και προσωπικής έρευνας του καπετάνιου, το μουσείο βρήκε χάρη στον ΕΟΤ προσωρινή στέγη στο αναστηλωμένο αρχοντικό της οικογένειας Βαμβακούση. Με την πάροδο του χρόνου η μουσειακή συλλογή εμπλουτίστηκε με ιδιωτικές δωρεές και αγορές. Ο χώρος ποτέ δεν υπήρξε επαρκής, έτσι το μουσείο δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες του και στον σκοπό του. Παρ’ όλα αυτά, ο ιδρυτής του, Αντώνης Δακορώνιας, δεν έπαψε με εκκλήσεις του στον Τύπο και με επίμονη προσωπική προσπάθεια να συλλέγει υλικό από τη ναυτική και κοινωνική ζωή της Οίας.

Τον Σεπτέμβριο του 1981 το μουσείο απέκτησε πλέον και νομική υπόσταση ως Ναυτικό Μουσείο Θήρας. Συστάθηκε σε μη κερδοσκοπικό ίδρυμα, ενώ το πλήθος των αντικειμένων και η ακαταλληλότητα του χώρου έκαναν επιτακτική την ανάγκη ενός ιδιόκτητου κτιρίου. Το πατρικό καπετανόσπιτο που δώρισε η Ντίνα Μανωλέσου-Μπιρμπίλη αποκαταστάθηκε στην αρχική αρχιτεκτονική του μορφή εξωτερικά, ενώ εσωτερικά διαμορφώθηκε σαν μουσειακός χώρος, διατηρώντας κατά το δυνατόν το ύφος του παλαιού αρχοντικού. Το κόστος επισκευής ανέλαβαν εξ ολοκλήρου οι πλοιοκτήτες Νίκος και Δημήτρης Λ. Νομικός, που συνέχισαν με αμείωτο ενδιαφέρον τις προσπάθειες για την εύρυθμη λειτουργία του καθώς και για την προβολή του, συμβάλλοντας έτσι στη διάδοση της ναυτικής ιστορίας του τόπου.

Ένα μουσείο γεμάτο μνήμες

Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της ναυτική ιστορίας μας Facebook Twitter
Το πατρικό καπετανόσπιτο που δώρισε η Ντίνα Μανωλέσου-Μπιρμπίλη αποκαταστάθηκε στην αρχική αρχιτεκτονική του μορφή εξωτερικά, ενώ εσωτερικά διαμορφώθηκε σαν μουσειακός χώρος, διατηρώντας κατά το δυνατόν το ύφος του παλαιού αρχοντικού. Φωτογραφία: Αργύρης Σακκάς

Η Σαντορίνη έχει βγάλει γενιές ναυτικών. Η οικονομία του νησιού ήδη κατά τη διάρκεια της οθωμανικής κυριαρχίας στηριζόταν κατά βάση στη ναυτιλία, με πλοιοκτήτες, καπετάνιους, πληρώματα να υποστηρίζουν το εμπόριο και τις μεταφορές ανάμεσα στα λιμάνια της Μεσογείου, της βόρειας Ευρώπης και της Μαύρης Θάλασσας. Ζούσαν από τη θάλασσα. Η Οία ολόκληρη είναι χτισμένη από τον πλούτο της θάλασσας. Είναι φτιαγμένη από τα καπετανόσπιτα των καπεταναίων και τα υπόσκαφα των πληρωμάτων.

Το μουσείο αποτελείται από τρεις ορόφους και δύο αυλές με εκθέματα. Στην αυλή της εισόδου εκτίθενται μία επιβλητική άγκυρα τριών μέτρων, ένας μαντεμένιος εργατοκύλινδρος, ένας πίνακας με ναυτικούς κόμπους καθώς και μια συλλογή από κάβους παλιών ιστιοφόρων.

Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της ναυτική ιστορίας μας Facebook Twitter
Στο ισόγειο δεσπόζει το πάνω μέρος καταρτιού ιστιοφόρου του 19ου αι. Φωτογραφία: Αργύρης Σακκάς
Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της ναυτική ιστορίας μας Facebook Twitter
Τα εκθέματα του μουσείου ζωντανεύουν την ιστορία της ναυτικής παράδοσης του τόπου και φωτίζουν πολλές πτυχές της ζωής στο νησί. Φωτογραφία: Αργύρης Σακκάς

Στο ισόγειο δεσπόζει το πάνω μέρος καταρτιού ιστιοφόρου του 19ου αιώνα καθώς και ο τόρνος και τα εργαλεία του τελευταίου καραβομαραγκού της Οίας, του Αντώνη Χάλαρη (γνωστού ως Μαστραντώνη). Το παλαιό μαγειρείο της κατοικίας έχει διαμορφωθεί σε γραφείο του καπετάνιου, βιβλιοθήκη, καθώς και αρχείο γεμάτο από ναυτικά έγγραφα του 19ου και του 20ού αιώνα.

Στη δυτική αυλή του μουσείου κυρίαρχο έκθεμα είναι το λειτουργικό περισκόπιο υποβρυχίου του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, καθώς και η έκθεση οθωμανικής χαρτογραφίας, προϊόν έρευνας του καθηγητή οθωμανολόγου Δημητρίου Λούπη.

Στον επάνω όροφο βρίσκονται τέσσερις αίθουσες, με την πρώτη να φιλοξενεί ακρόπρωρα ιστιοφόρων του 18ου και του 19ου αιώνα. Η δεύτερη περιγράφει τη μετάβαση από το ιστίο στον ατμό και εν συνεχεία στην πετρελαιοκίνηση. Η τρίτη αίθουσα, μεταξύ άλλων, με τη χρήση βίντεο που προβάλλεται πάνω σε πραγματικό ιστίο πλοίου, περιγράφει τις ρότες των ιστιοφόρων της Σαντορίνης τον 19ο αιώνα. Η τέταρτη περιέχει πορτρέτα Οιατών πλοιοκτητών και ναυτικών του 19ου και 20ού αιώνα.

Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της ναυτικής ιστορίας μας Facebook Twitter
Ακρόπρωρο του 19ου αιώνα. Φωτογραφία: Πάνος Μπαρούς
Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της ναυτικής ιστορίας μας Facebook Twitter
Ένα από τα εντυπωσιακά ακρόπρωρα που εκτίθονται στο Μουσείο. Φωτογραφία: Πάνος Μπαρούς

Το μουσείο, πλήρως ανακαινισμένο μετά από 30 χρόνια ανελλιπούς λειτουργίας, με πρωτοβουλία της σημερινής Προέδρου του Νικολέττας Νομικού εγκαινιάστηκε πριν από λίγο καιρό, για να παρουσιάσει την ιστορία της ναυτιλίας της Σαντορίνης και της ναυτοσύνης των κατοίκων της με έναν φρέσκο αέρα.

Άγκυρες, ακρόπρωρα και διάφορα μικροαντικείμενα καθημερινής χρήσης στα ιστιοφόρα του 19ου αιώνα, σκαλιστές ναυτικές κασέλες, εξάντες, μοντέλα και υδατογραφίες παλιών και νέων πλοίων, εργαλεία και σχέδια από τους Σαντορινιούς ταρσανάδες, στολές πλοιάρχων, σπάνια έγγραφα, βιβλία, χάρτες, ναυλοσύμφωνα, προικοσύμφωνα, διαθήκες ναυτικών και πολλές φωτογραφίες ζωντανεύουν την ιστορία της ναυτικής παράδοσης του τόπου και φωτίζουν πολλές πτυχές της ζωής στο νησί.

Ναυτικό Μουσείο Θήρας: Ένα μικρό κόσμημα της ναυτική ιστορίας μας Facebook Twitter
Το μουσείο αποτελείται από τρεις ορόφους και δύο αυλές με εκθέματα. Φωτογραφία: Αργύρης Σακκάς
 

Αρχαιολογία & Ιστορία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών

Αλμανάκ / Το Πολυκεντρικό Μουσείο Αιγών. Από τον Σπύρο Στάβερη

"Το νέο μουσείο σχεδιάστηκε για να γίνει η νοηματική πύλη εισόδου στον αρχαιολογικό χώρο και στην ιστορία των Αιγών, στην ιστορία και τον πολιτισμό των Μακεδόνων, αλλά και στην ελληνιστική Οικουμένη".
THE LIFO TEAM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Ιστορία μιας πόλης / Δωσίλογοι: Ποιοι και γιατί συνεργάστηκαν με τους κατακτητές;

Πώς επιχειρήθηκε η αναθεώρηση της εικόνας των δωσιλόγων τις δεκαετίες που ακολούθησαν μετά την Κατοχή και τα Δεκεμβριανά, και ποια ήταν η επίδραση αυτής της αναθεώρησης στη δημόσια ιστορική μνήμη; Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Μενέλαο Χαραλαμπίδη για ένα θέμα ταμπού που ακόμα απασχολεί τους ιστορικούς αλλά και την κοινωνία.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ιστορία μιας πόλης / Από τι πέθαναν δεκάδες χιλιάδες Αθηναίοι το 430 π.Χ.;

Ο Θουκυδίδης ισχυρίζεται ότι ήταν μια ασθένεια εισαγόμενη, η οποία ξεκίνησε από την Αιθιοπία και προτού φθάσει στην Αθήνα, εξαπλώθηκε στην Αίγυπτο και την Περσική αυτοκρατορία. H Αγιάτη Μπενάρδου μιλά με τον Στέφανο Παρασκευαΐδη για τον λοιμό των Αθηνών με την πρωτοφανή θνησιμότητα, καθώς υπολογίζεται ότι χάθηκε το 1/3 του πληθυσμού της πόλης.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Επίσκεψη στον αρχέγονο κόσμο της Σαμοθράκης με σύμμαχο την τεχνολογία

Αρχαιολογία & Ιστορία / Σαμοθράκη: Βλέπουμε την ιστορία του νησιού ξανά με σύμμαχο την τεχνολογία

Η Σαμοθράκη του Νίκης, του Ομήρου, των Καβείρων, των φιλοσόφων, των χαρτογράφων της Αναγέννησης, των αρχαιολόγων, των αρχιτεκτόνων και των φωτογράφων του 20ού αιώνα αλλά και των σύγχρονων μοντελιστών σε μια εμπεριστατωμένη έκθεση της Αμερικανικής Σχολής Κλασικών Σπουδών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΑΣΚΤ: Η σχολή που «γέννησε» τους μεγαλύτερους Έλληνες καλλιτέχνες

Ιστορία μιας πόλης / ΑΣΚΤ: Εδώ γεννήθηκαν οι μεγαλύτεροι Έλληνες καλλιτέχνες

H Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών υπήρξε θεμέλιος λίθος για την ελληνική τέχνη, με σημαντικούς δασκάλους όπως ο Παρθένης και ο Μόραλης να συμβάλλουν στην ανάπτυξή της. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με την ιστορικό τέχνης Χριστίνα Δημακοπούλου για την καθοριστική τους επιρροή.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Πώς βρέθηκαν οι πρόσφυγες από τη Μ. Ασία στη Νέα Μάκρη;

Ιστορία μιας πόλης / Νέα Μάκρη: Ο προσφυγικός συνοικισμός που εξελίχθηκε σε λουτρόπολη

Από τις ιωνικές κωμοπόλεις Μάκρη και Λιβίσι, στα παράλια της Λυκίας στη νοτιοδυτική Μικρά Ασία, οι πρόσφυγες από αυτές τις περιοχές εγκαταστάθηκαν στη βορειοανατολική Αττική, ιδρύοντας τη Νέα Μάκρη, το 1924. Η Ευαγγελία Αχλάδη μιλά στην Αγιάτη Μπενάρδου για τη νεότερη και τη σύγχρονη ιστορία της περιοχής.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Στο φθισιατρείο «Σωτηρία» το 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθάνατων

Αρχαιολογία & Ιστορία / Φθισιατρείο «Σωτηρία», 1927: Μια κάθοδος στην αληθινή κόλαση των μελλοθανάτων

Έπειτα από επιστολές και καταγγελίες, τον Ιούλιο του 1927, ένας ρεπόρτερ της εφημερίδας «Εσπερινή» επισκέπτεται το φθισιατρείο για να καταγράψει τις συνθήκες ζωής των ασθενών. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τη μαρτυρία του για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ιστορία μιας πόλης / Γιατί ήταν γαλάζιοι οι πίθηκοι στις τοιχογραφίες της Σαντορίνης;

Ποια τα νοήματα πίσω από τις ζωγραφισμένες μορφές και τα ζωντανά χρώματα των θηραϊκών τοιχογραφιών; Πώς συνδέονται με τον μινωικό πολιτισμό και τι μας αποκαλύπτουν για τον αρχαίο κόσμο; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Άκου την επιστήμη / Τάσος Σακελλαρόπουλος: «Ο στρατός και ο θρόνος ήταν οι ρίζες του κακού της Δικτατορίας»

Η εποχή μας και τα «φαντάσματα» του Μεσοπολέμου. Ο ιστορικός και υπεύθυνος των Ιστορικών Αρχείων του Μουσείου Μπενάκη, Τάσος Σακελλαρόπουλος μιλά στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης πριν από έναν αιώνα

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Εγώ κουνιέμαι από τη θέση μου, η Σαντορίνη μόνον να μην κουνηθεί!»

Τον Αύγουστο του 1925 στα γραφεία των αθηναϊκών εφημερίδων καταφθάνουν τηλεγραφήματα που ανακοινώνουν έκρηξη στο ηφαίστειο της Σαντορίνης και περιγράφουν την αναστάτωση των κατοίκων του νησιού. Η ομάδα των dirty ’30s & late ’20s φέρνει στο σήμερα κάποια από τα ρεπορτάζ της εποχής.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S
Κωστής Τσικλητήρας

Σαν σήμερα / Κωστής Τσικλητήρας: Αυτή είναι η ζωή του κορυφαίου Ολυμπιονίκη

Σαν σήμερα, στις 10 Φεβρουαρίου 1913, πεθαίνει στην Αθήνα από «κεραυνοβόλο μηνιγγίτιδα» ο κορυφαίος, μαζί με τον Πύρρο Δήμα, Έλληνας Ολυμπιονίκης Κωστής Τσικλητήρας, κάτοχος τεσσάρων ολυμπιακών μεταλλίων.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Ακρωτήρι: Μια κοσμοπολίτικη, προϊστορική πόλη στην Σαντορίνη

Ιστορία μιας πόλης / Ακρωτήρι: Η πόλη που θάφτηκε κάτω από τις στάχτες του ηφαιστείου

Οι θηραϊκές τοιχογραφίες που ανακαλύφθηκαν στον προϊστορικό οικισμό του Ακρωτηρίου στη Σαντορίνη αποτελούν έναν από τους σημαντικότερους αρχαιολογικούς θησαυρούς του Αιγαίου. Τι μαρτυρούν για την κοινωνία, τον πολιτισμό, την καθημερινή ζωή στην περιοχή; Η Αγιάτη Μπενάρδου συνομιλεί με τον Ανδρέα Βλαχόπουλο.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αι

Ιστορία μιας πόλης / Το «φαρμακείο» της οικογένειας Χωματιανού και η ιατρική στην Αθήνα του 19ου αιώνα

Μια αθηναϊκή οικογένεια με ρίζες στο Βυζάντιο, η οποία άφησε το αποτύπωμά της στην υλική και άυλη κληρονομιά της πόλης μας κι ένα αντικείμενο του Εθνικού Ιστορικού Μουσείου, το οποίο μας «μιλά» για την οικογένεια αλλά και την ιατρική κατά το 19ο αιώνα. Η Αγιάτη Μπενάρδου συζητά με τον Γιώργο Νικολάου για το φαρμακείο της οικογένειας Χωματιανού.
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Αρχαιολογία & Ιστορία / 10 άγνωστες αθηναϊκές ιστορίες

Tι γινόταν τον Μεσαίωνα στην Αθήνα; Υπήρχε ζωή στα χρόνια της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας; Ποια είναι η σκληρή αλήθεια για αυτό που αποκαλούμε «Αθηναϊκή Δημοκρατία» και τι ήταν τελικά οι Δεσμώτες του Φαλήρου; Ακούμε σήμερα 10 άγνωστες ή παραγνωρισμένες πτυχές από το μακροχρόνιο παρελθόν της πόλης μας που συνέλεξε η Αγιάτη Μπενάρδου για τη σειρά podcast της LiFO «Ιστορία μιας πόλης».
ΑΓΙΑΤΗ ΜΠΕΝΑΡΔΟΥ
«Αισθάνομαι όπως την πρώτη φορά που θα έβγαινα ραντεβού»: Η Τασούλα Βερβενιώτη για την 4η Γιορτή Προφορικής Ιστορίας 

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Οι κοινωνικές ομάδες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη γραφή της Ιστορίας»

Η ιστορικός και συγγραφέας Τασούλα Βερβενιώτη μοιράζεται τη γνώση της με ανθρώπους που θέλουν να συλλέξουν τις άγραφες ή αποσιωπημένες πτυχές της ιστορίας και για τρεις ημέρες θα κατευθύνει τη μεγάλη συνάντηση των Ομάδων Προφορικής Ιστορίας στην Τεχνόπολη.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα – Θεσσαλονίκη έγινε τον Μάιο του 1931 και δυο αστυνομικοί ρεπόρτερ μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους

Αρχαιολογία & Ιστορία / «Η ατμόσφαιρα έχει λιγότερες λακκούβες από τας Αθήνας»

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση Αθήνα–Θεσσαλονίκη έγινε το 1931 και δύο αστυνομικοί ρεπόρτερ της εποχής μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους. Η ομάδα των dirty '30s «αναπαλαιώνει» και διασώζει τις μαρτυρίες τους για λογαριασμό της LiFO.
DIRTY ‘30S & LATE ‘20S