Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ

Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ Facebook Twitter
0
Απολογισμός του 73ου Φεστιβάλ της Βενετίας - Χρυσός Λέοντας στον Λαβ Ντίαζ Facebook Twitter
Ο σκηνοθέτης Λαβ Ντίαζ (κέντρο) με την ηθοποιό Charo Santos-Concio (αριστερά) και τον ηθοποιό John Lloyd Cruz (δεξιά) στη Βενετία στην προβολή της ταινίας The woman who left.

Πιστό στην παράδοσή του απαιτητικού μεγάλου βραβείου, το Φεστιβάλ Βενετίας προσπέρασε τα αναμενόμενα ονόματα για τον Χρυσό Λέοντα, και τον απένειμε στον Φιλιππινέζο Λαβ Ντίαζ για το (μόλις) τετράωρο δράμα The Woman Who Left. Έξι μήνες μετά την παρουσίαση, στο Φεστιβάλ Βερολίνου, του προηγούμενου, 8ωρου φιλμ, A Lullaby to the Sorrowful Mystery , ο Ντίαζ αναγνωρίζεται για την καλλιτεχνική του επιμονή σε ιστορίες που ξεδιπλώνονται αργά, απηχώντας τον ιστορικό πόνο της χώρας του. Το ευχάριστο είναι πως η επιτροπή επέλεξε έναν δημιουργό που δεν έχει ξαναπάρει πρώτο βραβείο σε κάποιο από τα μεγάλα φεστιβάλ και βάζει στον χάρτη των palmares μια παραγνωρισμένη κινηματογραφία.


Το Ειδικό Βραβείο της επιτροπής κατέληξε στο φιλόδοξο Nocturnal Animals του Τομ Φορντ, ο οποίος πέταξε σαν αστραπή από την Εβδομάδα Μόδας στη Νέα Υόρκη, για να ευχαριστήσει το φεστιβάλ και την Ιταλία, τη δεύτερη πατρίδα του.


Το βραβείο σκηνοθεσίας μοιράστηκε ανάμεσα στον Αμάτ Εσκαλάντε, για το Untamed, την πιο προχωρημένη ταινία του διαγωνιστικού, αφού συνδυάζει ερωτική επιστημονική φαντασία με ξερό ρεαλισμό, φτάνοντας σε σημείο να κάνει οπτική αναφορά στο χταποδοειδές πλάσμα του Ζουλάφσκι από το Μια Γυναίκα Δαιμονισμένη, και στον Ρώσο Αντρέϊ Κοντσαλόφσκι για το ασπρόμαυρο Paradise, ένα δράμα με φόντο το Ολοκαύτωμα και πρωταγωνιστές έναν Γερμανό αξιωματικό αριστοκρατικής καταγωγής και μια όμορφη Ρωσίδα κρατούμενη. Το φιλμ του βετεράνου Ρώσου δημιουργού είναι όντως ένας δεξιοτεχνικά σκηνοθετημένος ελιγμός στην πολυεπίπεδη αφήγηση, ενώ του Μεξικανού, μια πρόκληση που συνηθίζεται στο φεστιβαλικό κύκλωμα- ο Εσκαλάντε έχει ήδη στην τροπαιοθήκη του ένα ακόμη βραβείο σκηνοθεσία από τις Κάννες, για το Heli.

Το Coppa Volpi ερμηνείας δεν πήγε στην Νάταλι Πόρτμαν, γιατί το Jackie παρηγορήθηκε για το σενάριο του Νόα Οπενχάϊμ, αλλά νομίζω πως θα δώσει ραντεβού στα Όσκαρ, προφανώς με αντίπαλο τη νικήτρια εδώ στην Βενετία, την εξαιρετική, αιθέρια και συγκινητική Έμα Στόουν, για το La La Land του Ντέϊμιαν Σαζέλ.


Από τους ηθοποιούς του διαγωνιστικού, ο Σαμ Μέντες και η επιτροπή του βράβευσαν τον Όσκαρ Μαρτίνεζ για το Distinguished Citizen των Αργεντινών Γκαστόν Ντουπράτ και Μαριάνο Κον.


Δυσάρεστη έκπληξη, το μικρό βραβείο της επιτροπής στο Bad Batch της Λίλι Άμιρπουρ, ένα αμετροεπές μπέρδεμα με πόζα αντί για στιλ.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Paul Morrissey (1938-2024)

Απώλειες / Ο Paul Morrissey (1938-2024) έδωσε φωνή στα «ανθρώπινα σκουπίδια»

Ο εμβληματικός σκηνοθέτης της cult τριλογίας «Flesh» - «Trash» - «Heat» ταυτίστηκε με τον Άντι Γουόρχολ και το νεοϋορκέζικο αβανγκάρντ των ’60s, ως ο πιο ανεξάρτητος από τους ανεξάρτητους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ