Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
0

Το μακρινό 1939, η παγκόσμια έκθεση εμπορίου «Highways and Horizon's» της General Motors στη Νέα Υόρκη ενθουσίασε τους επισκέπτες χάρη στα οράματα που υπήρχαν τότε για το μέλλον.


Η έκθεση αυτή, που διοργανώθηκε από τον Norman Bel Geddes, ουσιαστικά «προέβλεψε» τα συστήματα μεταφορών της δεκαετία του '60, καθώς πολλά από αυτά πράγματι υλοποιήθηκαν αργότερα.


Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.

Μάλιστα, αυτές οι κλεφτές ματιές στο μέλλον περιλάμβαναν και εφευρέσεις που, εκείνη την εποχή, έμοιαζαν σχεδόν μαγικές: γυαλί που λυγίζει, φλας που μιλάει και μεταδίδει την ομιλία πάνω σε μια δέσμη φωτός ή ακόμη και ένα «αυτοκίνητο-φάντασμα», δηλαδή το πρώτο διαφανές αυτοκίνητο κανονικού μεγέθους στην Αμερική.


«Αυτό το διαφανές αυτοκίνητο, το πρώτο που έχει κατασκευαστεί ποτέ στις Η.Π.Α., δημιουργήθηκε για να αποδείξει ότι ο συμπαγής εσωτερικός του σχεδιασμός μπορεί να συμπληρωθεί και με άλλα χαρακτηριστικά, όπως τα παράθυρα που μπορούν να ανέβουν και να κατέβουν ή τις πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν κανονικά», έγραφε τότε το δελτίο τύπου της έκθεσης.


«Το μόνο υλικό που λείπει είναι η μόνωση που υπάρχει συνήθως στην εσωτερική επιφάνεια, η οποία αντικαθίσταται με ένα νέο υλικό, το συνθετικό πλαστικό». Το σχέδιο πάνω στο οποίο βασίστηκε αυτό το «αυτοκίνητο-φάντασμα» ήταν το τετράθυρο Touring Pontiac Sedan.


Την κατασκευή του είχε αναλάβει η General Motors, σε συνεργασία με την Rohm and Haas, και το κόστος της ανήλθε στα 25.000 δολάρια. Σε αυτό το μοντέλο, το πλεξιγκλάς που χρησιμοποιήθηκε, δημιούργησε ένα ακριβές αντίγραφο που αντικατέστησε το εξωτερικό μέταλλο.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday


Προκειμένου να έχει μια πιο κομψή εμφάνιση, το δομικό μέταλλο από κάτω είχε το χρώμα του χαλκού, ενώ τα υπόλοιπα υλικά ήταν επιχρυσωμένα. Από την άλλη, ως χρώμα των ελαστικών επιλέχθηκε το άσπρο, προσδίδοντας έτσι μια πιο «αποστειρωμένη» αισθητική.


Ένα χρόνο αργότερα, το 1940, κατασκευάστηκε κι ένα δεύτερο μοντέλο για την έκθεση Golden Gate. Έπειτα, το πρώτο αυτοκίνητο δανείστηκε στο Ινστιτούτο Smithsonian κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ το 2011 δημοπρατήθηκε έναντι 308.000 δολαρίων.


Όπως είναι αναμενόμενο, και τα δύο μοντέλα έχουν εμφανιστεί αρκετές φορές σε διαφημίσεις και περιοδικά, καθώς αποτελούν το τέλειο παράδειγμα για να δείξει κανείς τι συμβαίνει στη διαδικασία παραγωγής ενός αυτοκινήτου.

Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday
Η ιστορία του πρώτου διαφανούς αυτοκινήτου στην Αμερική Facebook Twitter
Φωτο: Vintage Everyday

Με πληροφορίες από Design Boom

 

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ