Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη;

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
0
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
"Είμαστε επιφυλακτικοί με τη χρήση των όρων ανατρεπτικό και αντισυμβατικό". Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Είναι αυτά που χαζεύεις στο δρόμο, αυτά που φωτογραφίζεις, αυτά που αναγνωρίζεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και διάφορα μέρη του κόσμου. Δυο νέοι καλλιτέχνες, η Σιμόνη και ο Ser, πήραν μέρος στη θεματική ομαδική έκθεση Like Now, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Δημόσιας Τέχνης: Πολυμορφία, στο Μουσείο Μπενάκη, συμμετέχοντας έτσι σε έναν διάλογο ανάμεσα στον κλασικό τρόπο δημιουργίας και στον αντισυμβατικό που αναζητά η εποχή μας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter

Στα συνεργατικά μας έργα - είτε πρόκειται για πίνακες είτε για τοιχογραφίες - αλληλοεπηρεαζόμαστε. Προσπαθούμε να συναντήσουμε ο ένας τον άλλο, και το αποτέλεσμα είναι ο καθρέφτης της συνάντησης μας

Με το 1ο Φεστιβάλ Δημόσια Τέχνης, η street art φαίνεται να αναγνωρίζεται ως είδος τέχνης που ταιριάζει και στο μουσείο. Είναι, όντως έτσι;

Στα δικά μας μάτια -και πιστεύουμε και σε πολλών ακόμη ανθρώπων- το graffiti ήταν ανέκαθεν ένα σημαντικό είδος τέχνης και αυτό είναι αδιαμφισβήτητο. Κατά κύριο λόγο επίσης, γίνεται σε δημόσιο χώρο, υπέρ της δημόσιας τέρψης. Είναι όμως πολύ ωραίο όταν το συγκεκριμένο είδος τέχνης παρουσιάζεται σε έναν χώρο με θεσμικό κύρος και δείχνει να αγκαλιάζεται από ένα κοινό που ίσως να μην έχει τόσο μεγάλη τριβή μαζί του. Είναι μια κίνηση προς τη σωστή κατεύθυνση.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
" Δουλεύουμε μαζί όσο πιο συχνά μπορούμε, καθώς είναι κάτι που διασκεδάζουμε πολύ και μας βοηθάει να εξελιχθούμε." Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Είναι η πρώτη φορά που τα έργα σας φιλοξενούνται στο μουσειακό χώρο; Πώς έγινε η πρόταση από το Μουσείο Μπενάκη και ποια έργα σας επιλέχτηκαν;

Δεν είναι η πρώτη φορά, έχουμε ξαναπαρουσιάσει δουλειά σε Μουσείο. Είναι όμως η πρώτη φορά που φιλοξενούνται σε σημαντικό Μουσείο της Αθήνας και η πρώτη φορά που μας δίνεται η δυνατότητα να παρουσιάσουμε ένα σώμα δουλειάς σε τέτοια κλίμακα. Τα έργα δημιουργήθηκαν ειδικά για την έκθεση και ήταν μια διαδικασία προκλητική. H δουλειά μας είχε τίτλο "Arcane''και αποτελούνταν από τρία έργα μεγάλων διαστάσεων τα Fragment 1, 2 και 3. Επειδή έτσι κι αλλιώς δουλεύαμε στο δρόμο, η δουλειά μεγάλης κλίμακας είναι φυσικά στο πρόγραμμα, χρειάστηκε όμως αρκετή πειθαρχεία εκ μέρους μας ώστε να μπορέσουμε να μεταφράσουμε αυτήν την πρακτική στον καμβά, λαμβάνοντας υπ' όψη όλες τις παραμέτρους που επέβαλε η περίσταση.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
"Η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι το Ελληνικό κοινό αγαπάει την Street Art, πολύ περισσότερο ίσως απ ότι θα νόμιζε κανείς."Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr

Νιώθετε ότι η έκθεσή σας στο Μουσείο Μπενάκη είναι κάτι το ανατρεπτικό;
Είμαστε επιφυλακτικοί με τη χρήση των όρων ανατρεπτικό και αντισυμβατικό. Είναι όροι που μπορούν και είναι ωραίο να χαρακτηρίζουν την τέχνη, αλλά - για εμάς- αυτό αφορά στην ποιότητα των έργων, κάθε φορά από την αρχή. Δε θεωρούμε απαραίτητα ένα είδος τέχνης εν γένει ανατρεπτικό. Δε συστηνόμαστε σαν "αντισυμβατικοί" καλλιτέχνες. Είμαστε απλώς καλλιτέχνες και αγαπάμε αυτό που κάνουμε. Όσον αφορά το Μουσείο Μπενάκη είναι γνωστό για το πρωτοποριακό του outlook, δεν είναι έκπληξη για εμάς ότι θέλησαν και τόλμησαν να παρουσιάσουν μια τέτοια έκθεση, δίνει έτσι εμπράκτως δείγμα της "ανατρεπτικής" του φιλοσοφίας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr
Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter


Έχοντας συμμετάσχει και σε εκθέσεις στο εξωτερικό, θεωρείτε ότι στη χώρα μας είμαστε πίσω στο θέμα αποδοχής και αναγνώρισης της street art από επίσημους φορείς και απλούς ανθρώπους;

Δυστυχώς είμαστε αρκετά πίσω σε αυτό το θέμα, όχι όμως όσον αφορά την αποδοχή από τον κόσμο. Η μέχρι τώρα εμπειρία μας δείχνει ότι το Ελληνικό κοινό αγαπάει την Street Art, πολύ περισσότερο ίσως απ ότι θα νόμιζε κανείς. Η θεσμική υποστήριξη είναι ένα θέμα, ωστόσο αυτό μάλλον αφορά τις τέχνες γενικότερα και όχι το graffiti συγκεκριμένα. Φαίνεται όμως ότι αρχίζει και αλλάζει αυτό τελευταία, ή θέλουμε να πιστεύουμε ότι αλλάζει.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr


Είστε ένα δημιουργικό ζευγάρι. H τέχνη είναι μοίρασμα και συνεργασία; Έχετε δουλέψει σε κοινά έργα;
Πέρα από τις ατομικές καλλιτεχνικές μας ταυτότητες, υπάρχει το συνεργατικό κομμάτι που μας προσδιορίζει εξίσου σαν δημιουργούς. Δουλεύουμε μαζί όσο πιο συχνά μπορούμε, καθώς είναι κάτι που διασκεδάζουμε πολύ και μας βοηθάει να εξελιχθούμε. Στα συνεργατικά μας έργα - είτε πρόκειται για πίνακες είτε για τοιχογραφίες - αλληλοεπηρεαζόμαστε. Προσπαθούμε να συναντήσουμε ο ένας τον άλλο, και το αποτέλεσμα είναι ο καθρέφτης της συνάντησης μας, κάτι που αντιπροσωπεύει εξίσου και τους δυο μας.

Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter
Φωτο: Νατάσσα Χριστιανοπούλου / LIFO.gr


Διατηρείτε μαζί κατάστημα στη Θεσσαλονίκη. Τελικά η street art επιβιώνει;

Το The Box Gallery είναι το "κέντρο συντονισμού" της προσπάθειας μας να φέρουμε την Street Art κοντά στο κοινό της Θεσσαλονίκης. Είναι ένα στοίχημα που προς το παρόν κερδίζεται.


Μετά την έκθεση των έργων σας στο Μουσείο Μπενάκη, υπάρχουν σχέδια και όνειρα για ανάλογους μουσειακούς χώρους στην πόλη σου, τη Θεσσαλονίκη;
Σχέδια και όνειρα υπάρχουν πάντα, όχι μόνο για μουσειακούς χώρους και όχι μόνο για την πόλη μας. Ονειρευόμαστε διαρκώς τα επόμενα βήματα και προσπαθούμε να τα κάνουμε πραγματικότητα.


Πώς βρέθηκε η street art της Σιμόνης Φοντάνα και του Ser στο Μουσείο Μπενάκη; Facebook Twitter


Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Babel»: Το νέο αριστουργηματικό graphic novel του Soloúp

Προδημοσίευση / «Babel»: Το νέο graphic novel του Soloúp

Μια συναρπαστική εικονογραφημένη ιστορία που συνδέει με χιούμορ και συγκίνηση τις αφηγήσεις του παππού του και της παρέας του με τα βιώματα των ανθρακωρύχων κάθε εθνικότητας, γλώσσας και θρησκείας στις στοές του Βελγίου.
M. HULOT
Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Design / Η σύγχρονη τέχνη πιάνει στα χέρια της τα κλασικά έπιπλα «Συρίγος»

Είκοσι δύο δημιουργοί από τον χώρο του design και των τεχνών εμπνέονται από οκτώ αρχειακά κομμάτια της διάσημης επιπλοποιίας, αναδιατυπώνοντας την έννοια του κλασικού επίπλου στην εποχή μας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
H παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πύλες της

Αποκλειστικές φωτογραφίες / Η παλιά Εθνική Βιβλιοθήκη ανοίγει ξανά τις πόρτες της

Η LiFO μπήκε στο ιστορικό Βαλλιάνειο Μέγαρο το οποίο, μετά την ολοκλήρωση των αναγκαίων εργασιών αποκατάστασης και συντήρησης, θα υποδεχθεί ξανά το κοινό στις αρχές του 2026.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Ένα σπίτι που λέει «ευχαριστώ»

Design / Ένα σπίτι που δίνει χαρά στον πεσιμιστή καλλιτέχνη που κρύβεις μέσα σου

Στο διαμέρισμα του Νίκου Τσιαπάρα στη Θεσσαλονίκη συνυπάρχουν το αρ νουβό, το αρ ντεκό, η ποπ αρτ και το τρας με τους πίνακες του ιδιοκτήτη και τα πορτρέτα των τέως βασιλιάδων, έτσι, για το κιτς του πράγματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ανοίγει στη Νάουσα η πρώτη Βιβλιοθήκη Οίνου της χώρας μας στη μνήμη του Γιάννη Μπουτάρη

Design / Η πρώτη βιβλιοθήκη για το κρασί στην Ελλάδα. Ο Γιάννης Μπουτάρης θα ήταν περήφανος

Ένας ιδιότυπος πολυχώρος που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του ντόπιου πληθυσμού σε ό,τι αφορά το κρασί, τη γαστρονομία και τη βιωσιμότητα, ξεκινά τη λειτουργία του στη Νάουσα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο μάγος της οικειότητας

Design / Μιχάλης Αναστασιάδης: «Υπάρχει φλυαρία στο design, λείπει η αυθεντικότητα»

Σε μια καριέρα 30 σχεδόν χρόνων σχεδίασε φωτιστικά, έπιπλα και αντικείμενα που μαρτυρούν έναν αναγεννησιακό δημιουργό, ο οποίος καταπιάνεται με τα υλικά, τη λειτουργικότητα και την τεχνολογία, σχεδιάζοντας την ποίηση τού καθημερινού. Με αφορμή την πρώτη του ατομική έκθεση στην Ελλάδα που μόλις εγκαινιάστηκε, ο Μιχάλης Αναστασιάδης μίλησε στη LifO.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ