Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία

Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
0
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου

Ο αρχιτέκτονας Ιωάννης Εξάρχου σχεδίασε αυτό το μίνιμαλ σπίτι διακοπών ανακατασκευάζοντας έναν εγκαταλελειμμένο στάβλο 100 ετών στην ύπαιθρο της Τήνου.

Το καλοκαιρινό καταφύγιο που απολαμβάνει την θέα στα γύρω βουνά και την κοιλάδα, διατηρεί ένα αρχέγονο στοιχείο και δίνει τη μοναδική αίσθηση του σπηλαίου στο χώρο. Η αρχική πέτρινη δομή κτίσματος έμεινε άθικτη και οι παρεμβάσεις περιορίστηκαν στο αφαιρετικής αισθητικής εσωτερικό.

Η πρόταση για το απλό ύφος της κατοικίας προήλθε από τον πελάτη ο οποίος επιθυμούσε την διαμόρφωση ενός εγκαταλελειμμένου κελύφους προοριζόμενο αρχικά για την στέγαση ζώων, σε χώρο κατοίκησης. Βασική αρχή ήταν να μην διαταραχτεί καθόλου η περίτεχνη λίθινη κατασκευή όσο και η μορφή της. Η πλαστικότητα του σπηλαιώδους εσωτερικού και η κατάνυξη που προκαλούσε ο χώρος όφειλαν να διαφυλαχτούν στο ακέραιο. Έτσι προς αυτήν την κατεύθυνση ακολουθήθηκε μία ενδιαφέρουσα διαδικασία συγχώνευσης και αποδόμησης λειτουργικών τμημάτων που θα απάρτιζαν την μελλοντική κατοικία.

Το εσωτερικό  είναι σίγουρα εντελώς διαφορετικό από τη μέση αντίληψη για την εικόνα ενός εξοχικού. Το λίθινο κτίσμα αποτελείται από τρεις χώρους: από έναν μακρόστενο στον οποίο εγκαθίσταται το χρηστικό σκέλος των λειτουργιών  ο οποίος συνδέεται με προθάλαμο. Οι δύο αυτοί χώροι σε διάταξη «Γ», περικλείουν έναν τρίτο χώρο σχηματίζοντας μία περίπου τετράγωνη κάτοψη, σε κατώτερη στάθμη στον οποίο αποδίδεται η λειτουργία της ανάπαυσης. Η διάταξη ολοκληρώνεται με την διαμόρφωση της αυλής, τον παραδοσιακό ξυλόφουρνο και την εξωτερική πρόσβαση.

Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου
Πώς ένας στάβλος 100 ετών στην Τήνο μεταμορφώθηκε σε μίνιμαλ εξοχική κατοικία Facebook Twitter
Φωτο: Σύλβια Διαμαντοπούλου

www.ex-arch.gr

Design
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ένα σπίτι σε διάλογο με τη δικαιοσύνη και την τέχνη

Design / Ένα διαμέρισμα του ’70 που απορρίπτει οτιδήποτε παλιό

Το σπίτι του Αλέξανδρου Κασσανδρινού είναι γεμάτο τέχνη, χωρίς καμία αντίκα, με έπιπλα περισσότερο βολικά παρά ντιζαϊνάτα και άπειρο φως — τόσο, που το καλοκαίρι στο καθιστικό χρειάζονται γυαλιά ηλίου για να καθίσει κανείς.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Γιώργος και Ρούλης Αλαχούζος

Design / Αδελφοί Αλαχούζοι: Οι πιο διάσημοι Έλληνες «εφετζήδες»

Από την «Ανατομία ενός εγκλήματος» και τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2004 μέχρι τον Harry Potter και την τελευταία ταινία του Κρόνενμπεργκ, εδώ και σαράντα χρόνια ο Γιώργος και ο Ρούλης Αλαχούζος δημιουργούν εντυπωσιακά και τρομακτικά όντα σαν σύγχρονοι αλχημιστές, επιστρατεύοντας τη φαντασία και τη δεξιοτεχνία τους.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM