14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter

14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση

0

«Θέλω οι άνθρωποι να λένε για το έργο μου: αυτός ο άνθρωπος είναι βαθιά συναισθηματικός, αυτός ο άνθρωπος αισθάνεται έντονα», έγραψε ο σπουδαίος σήμερα αλλά παραγνωρισμένος στην εποχή του Βίνσεντ Βαν Γκογκ σε μία από τις πολλές επιστολές του στον μικρότερο αδερφό του Τεό, έναν έμπορο τέχνης που πωλούσε έργα αναδυόμενων τότε ζωγράφων όπως του Μονέ και του Γκωγκέν και ο οποίος τον στήριξε οικονομικά για μεγάλο μέρος της ενήλικης ζωής του. «Για όνομα του Θεού, φέρε μου το χρώμα αμέσως. Η εποχή που ανθίζουν οι ορχιδέες είναι τόσο σύντομη και ξέρεις πως αυτά τα θέματα είναι από εκείνα που μπορούν να χαροποιήσουν τον οποιοδήποτε», γράφει σε μια δεύτερη επιστολή του στον αδερφό του. Η ανάγκη να προβάλει τον συναισθηματικό του κόσμο και η μοναδική του επικοινωνία με το φυσικό περιβάλλον είναι δύο από τα κυρίαρχα στοιχεία στην τέχνη του κορυφαίου ζωγράφου που συνυπάρχουν στα μοναδικά τοπία που άφησε πίσω στην σύντομη και πολυτάραχη ζωή του. 

14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Δρόμος με λεύκες το φθινόπωρο (τέλη Οκτωβρίου 1884). Ο πίνακας του Βαν Γκογκ απεικονίζει σκηνή από το μελαγχολικό ποίημα "Tristement" (Θλίψη) του Γάλλου ποιητή François Coppée, που εκφράζει τη θλίψη μιας χήρας. Ο Βαν Γκογκ είχε μια πολύ καλή έκδοση -του 1880- των ποιημάτων του Coppée η οποία αποτελεί απόδειξη για το εύρος των ενδιαφερόντων του που αγκάλιαζε τη σύγχρονη γαλλική ποίηση ως πηγή έμπνευσης για την τέχνη του. Στη τελευταία στροφή του ποιήματος εκφράζεται θλίψη για την έλευση του χειμώνα, ένα συναίσθημα που εκφράζεται πολύ συχνά και στην τέχνη του Βαν Γκογκ. Φωτογραφία: Maurice Tromp/Van Gogh Museum, Άμστερνταμ.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Βάζο με λουλούδια της τιμιότητας (φθινόπωρο- χειμώνας 1884-1885). Οι πρώιμες νεκρές φύσεις του Βαν Γκογκ σηματοδοτούν την ιδιαίτερη σχέση του με το χρώμα. Αυτή η συγκεκριμένη δουλειά σχετίζεται επίσης με ένα παλιό ολλανδικό έθιμο όπου διάφορες εικαστικές μελέτες της φύσης παρουσιάζονταν ως ηθικές αλήθειες. Τα φύλλα βελανιδιάς συμβολίζουν τη δύναμη ενώ η λουναρία είναι γνωστή στις Κάτω Χώρες ως το «νόμισμα του Ιούδα» λόγω της ομοιότητας των φύλλων της με ασημένια νομίσματα. Η απεικόνιση του Van Gogh που έχει ακριβώς 30 φύλλα είναι ένας υπαινιγμός για την προδοσία του Χριστού από τον Ιούδα στους Ρωμαίους για 30 αργύρια. Φωτογραφία: Van Gogh Museum, Άμστερνταμ
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Φθινόπωρο: Πεύκα στο ηλιοβασίλεμα (Δεκέμβριος του 1889). Μόλις έξι μήνες πριν από το θάνατό του, ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε αυτό το τοπίο με τα πεύκα που είχαν καταστραφεί από τις καταιγίδες, κατά τη διάρκεια της παραμονής του στο νοσοκομείο Saint-Rémy. Έκανε 20 έργα ζωγραφικής και σκίτσα των πεύκων μέσα και γύρω από το άσυλο. Ο Βαν Γκογκ γοητευόταν από τα δέντρα και σε πολλές επιστολές του εξέφρασε την πίστη του στις πνευματικές και ανθρωπομορφικές τους ιδιότητες. Περιστασιακά έβλεπε τη δική του κατάσταση να αντανακλάται στη δική τους και εμπνεόταν από τη δύναμή και την ικανότητά τους να υπομείνουν την οργή της φύσης. Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller - Μουσείο Rik Kl / Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Χωράφι με σβάρνα καλυμμένο με χιόνι, (Ιανουάριος 1890). Μεταξύ Σεπτεμβρίου 1889 και Ιανουαρίου 1890, ενώ διέμενε στο άσυλο Saint-Rémy, ο Βαν Γκογκ ζωγράφισε 20 αντίτυπα της συλλογής του με μονόχρωμες αναπαραγωγές έργων του ζωγράφου της αγροτικής ζωής Jean-François Millet, τα οποία φώτισε με χρώμα. Η πλειοψηφία αυτών των αντίγραφων απεικόνιζαν αγρότες σε χωράφια. Η συγκεκριμένη σύνθεση ήταν ασυνήθιστη για το έργο του Millet καθώς απουσίαζαν τα γεωργικά στοιχεία. Φωτογραφία: Μουσείο Maurice Tromp / Van Gogh, Άμστερνταμ
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Ο κήπος της ενορίας στο Nuenen το χειμώνα (μέσα Μαρτίου 1884). Τα έξι σχέδια του κήπου που ο Βαν Γκογκ σχεδίασε το χειμώνα του 1884 είναι αρκετά μεγάλα, εξαιρετικά και πλούσια σε ατμόσφαιρα. Τα παλιά δένδρα έχουν μια απίστευτη ζωντάνια και ενέργεια, παρά το γεγονός ότι είναι χωρίς φύλλα στα μέσα Μαρτίου. Τα κλαδιά τους είναι σαν πλοκάμια και ενισχύονται δραματικά από την τεχνική του Βαν Γκογκ. Ζωγράφισε ένα πλαίσιο για το καθένα από τα έξι σχέδια, τα υπέγραψε και τα έστειλε στον αδελφό του Τεό ελπίζοντας ότι θα τα πουλούσε. Δεν πουλήθηκαν. Φωτογραφία: Rázsó András/Museum of Fine Arts, Βουδαπέστη.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Χειμώνας: Ο κήπος του πάστορα στο χιόνι (Ιανουάριος 1885). Αυτή η χειμωνιάτικη σκηνή του κήπου της ενορίας στο Nuenen, όπου ο Βαν Γκογκ έζησε με τους γονείς του για δύο χρόνια, ζωγραφίστηκε σε μια περίοδο έντασης καθώς ήταν απογοητευμένος από το γεγονός ότι δεν μπορούσε να βγει έξω να ζωγραφίσει. Αυτό το ατμοσφαιρικό κομμάτι απεικονίζει τη θέα από ένα δωμάτιο στον πρώτο όροφο του σπιτιού. Φωτογραφία: Μουσείο Hammer, Λος Άντζελες.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Κορμοί δέντρων στο χορτάρι (τέλη Απριλίου 1890). Τον Απρίλιο του 1890 ο Βαν Γκογκ ήταν ακόμα στο άσυλο του Saint-Paul de Mausole στο Saint-Rémy, όπου τον προηγούμενο μήνα ήταν σε βαθιά ψυχολογική κρίση, ανίκανος να αντιμετωπίσει τον έξω κόσμο. Αυτό το τοπίο θεωρείται ότι ήταν ο πρώτος πίνακας που επιχείρησε μόλις αισθάνθηκε αρκετά δυνατός για να βγει από το δωμάτιό του. Φαίνεται να παρατηρεί τις πιο ακραίες λεπτομέρειες: τα λαμπερά πράσινα φύλλα της νέας χλόης τα οποία ανταγωνίζονται με τα λευκά που τρεμοπαίζουν και τα κίτρινα λουλούδια και τις πικραλίδες. Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Οπωροφόρα δέντρα που συνορεύουν με κυπαρίσσια (Απρίλιος 1888). Ο Βαν Γκογκ μαγευόταν από τις εικόνες μεγάλης ομορφιάς που έβλεπε στη φύση. Καθώς ο χειμώνας του 1888 έφευγε και ερχόταν η άνοιξη, εργάστηκε πυρετωδώς για να ολοκληρώσει μια σειρά από πίνακες που απεικόνιζαν οπωροφόρα δέντρα κοντά στην Αρλ. Σε μια επιστολή της 12ης Απριλίου 1888 στον συνάδελφο του καλλιτέχνη, Émile Bernard, ομολόγησε: «Δεν ακολουθώ καθόλου κάποιο συγκεκριμένο σύστημα με τα πινέλα μου. Χτυπάω τον καμβά με ακανόνιστες πινελιές τις οποίες αφήνω όπως είναι, με πηχτή στρώση μπογιάς, με ακάλυπτα σημεία στον καμβά - γωνίες εδώ και εκεί που μένουν αναπόφευκτα ημιτελείς ». Φωτογραφία: Μουσείο Kröller-Müller, Otterlo, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Η θέα του Saintes-Maries-de-la-Mer (1-3 Ιουνίου 1888). Στα τέλη Μαΐου του 1888, ο Van Gogh ταξίδεψε για λίγο στην παραθαλάσσια πόλη Saintes-Maries-de-la-Mer ψάχνοντας να ζήσει μία ακόμη πιο δυνατή εμπειρία φωτός και χρώματος από αυτή που είχε ήδη ζήσει στην Αρλ. Αν και σύντομη, η επίσκεψη του Βαν Γκογκ σε αυτό το χωριό ενίσχυσε σημαντικά την άποψή του για το νότο της Γαλλίας που του θύμιζε τα λαμπερά χρωματισμένα ιαπωνικά χαρακτικά που τόσο θαύμαζε. Φωτογραφία: Rik Klein Gotink/Kröller-Müller Museum, Όττερλο, Κάτω Χώρες.
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Άνοιξη: Ο κήπος του ασύλου στο Saint-Rémy (Μάιος 1889). Τον Μάιο του 1889, μετά από αρκετές περιόδους θεραπείας στο νοσοκομείο της Arles, ο Van Gogh εισήχθη στο άσυλο Saint-Paul de Mausole στο Saint-Rémy-de-Provence, περίπου 24 χλμ. βορειοανατολικά της Arles. Ο Βαν Γκογκ ήταν πολύ ευχαριστημένος στην αρχή και περίπου στις 23 Μαΐου, μόλις δύο εβδομάδες μετά την εισαγωγή του, είπε στον Theo για «τους τέσσερις καμβάδες με κήπους που ετοίμαζε». Ο Βαν Γκογκ απεικονίζει εδώ το μονοπάτι που βρισκόταν κατά μήκος του εξωτερικού μέρους της βόρειας πτέρυγας των ανδρών στο άσυλο, όπου του είχε δοθεί η άδεια να δημιουργήσει ένα μικρό στούντιο. Φωτογραφία: Rik Klein Gotink/Kröller-Müller Museum, Όττερλο, Κάτω Χώρες
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Νεκρή φύση με αγριολούλουδα και γαρίφαλα (καλοκαίρι 1887). Όταν ο Van Gogh βρισκόταν στο Παρίσι το καλοκαίρι του 1887, ζωγράφισε περίπου 35 εικόνες λουλουδιών, συμπεριλαμβανομένου και του παραπάνω έργου με καλοκαιρινά άνθη. Οι υψηλές αντιθέσεις στα χρώματα αποκαλύπτουν τα αποτελέσματα της διετούς προσπάθειάς του για χρωματική ισορροπία και λαμπρότητα. Ο Βαν Γκογκ είχε μια ρομαντική φιλία με την Agostina Segatori, την ιδιοκτήτρια ενός τοπικού εστιατορίου-καμπαρέ, του Le Tambourin. Άρχισε να καλύπτει τους τοίχους του καμπαρέ με τις νεκρές φύσεις του -ανάμεσά τους ήταν και η παραπάνω- με την ελπίδα να τις πουλήσει, ενώ ταυτόχρονα λειτουργούσαν και ως σύμβολα αγάπης στην Madame Segatori. Φωτογραφία: Ιδιωτική συλλογή
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Σταροχώραφο (1888). Για δύο εβδομάδες τον Ιούνη του 1888 ο Βαν Γκονκ ζωγράφιζε τα χρυσά σταροχώραφα γύρω από την Arles. Παρόλο που ο Βαν Γκογκ θα θεωρούσε το συγκεκριμένο έργο του μελέτη, φαίνεται πως σχεδίασε σχολαστικά τη σύνθεσή του. Φωτογραφία: Honolulu Museum of Art, Χαβάη
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Αγροτόσπιτο στην Προβηγκία (Ιούνιος 1888). Τον Φεβρουάριου του 1888 ο Βαν Γκογκ μετακόμισε από το Παρίσι στην Προβηγκία όπου λίγους μήνες αργότερα γνώρισε μια δημιουργική κορύφωση επηρεασμένος από τις ηλιόλουστες καλλιέργειες, τη ζεστασιά και το δυνατό φως του Νότου της Γαλλίας. Έγραψε με ενθουσιασμό για τα φωτεινά λουλούδια που του επέτρεψαν να χρησιμοποιήσει βασικούς τόνους στα έργα του, όπως τις κόκκινες παπαρούνες που βλέπουμε στο παραπάνω έργο. Η αλλαγή αυτή του Βαν Γκογκ ακολούθησε τη δραματική στυλιστική στροφή που έγινε στο Παρίσι, όταν άρχισε να χρησιμοποιεί πρωτογενή χρώματα και άκαμπτη βαφή κατευθείαν από το σωλήνα που εφάρμοζε με σύντομες και αιχμηρές κινήσεις.Φωτογραφία: National Gallery of Art/National Gallery of Art, Ουάσινγκτον
14 λιγότερο γνωστοί πίνακες του Βαν Γκογκ σε υψηλή ανάλυση Facebook Twitter
Καλοκαίρι: Σταροχώραφο με κυπαρίσσια (Σεπτέμβρης 1889). Τον Ιούνιο του 1889 ο Βαν Γκογκ εργαζόταν έξω από το άσυλο του Saint-Paul de Mausole και ανακάλυψε ένα νέο μοτίβο: τα αειθαλή κυπαρίσσια που φυτεύτηκαν για να προστατεύουν τις καλλιέργειες από τους άγριους ανέμους. «Είναι όμορφο ως προς τις γραμμές και τις αναλογίες σαν ένας αιγυπτιακός οβελίσκος» έγραψε στον Theo για το κυπαρίσσι. «Και το πράσινο έχει μια τόσο ωραία ποιότητα. Είναι μια σκοτεινή κηλίδα σε ένα ηλιόλουστο τοπίο. » Φωτογραφία: The National Gallery, Λονδίνο
Εικαστικά
0

Μαρούσα Θωμά

Γεννήθηκε στη Λέσβο. Υπεύθυνη του Lightbox στο LIFO.gr.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

"Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος"

Εικαστικά / «Τι είμαι για τον περισσότερο κόσμο; Μια μηδαμινότητα ή ένας αλλόκοτος αντιπαθητικός άνθρωπος»

Σαν σήμερα, γεννήθηκε ο Βίνσεντ βαν Γκογκ. Aυτά είναι μερικά αποσπάσματα από τα σπαρακτικά γράμματα που έγραφε σε όλη του τη ζωή στον αδελφό του Τεό
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
62 λεπτά με τον Ανέστη Ιωάννου

Εικαστικά / Από τη Νεφελοκοκκυγία στο skate και το τζιν: Το Εικαστικό Σύμπαν του Ανέστη Ιωάννου

Ο νεαρός εικαστικός αναζητά μια νέα μορφή ελευθερίας και απογείωσης, συνδέοντας τη δυναμική της street culture με την ουτοπία των Ορνίθων και των τσαρουχικών ονείρων, αναζητώντας μια έξοδο από το αστικό τραύμα σε έναν κόσμο γεμάτο δυνατότητες και φαντασία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο καινοτόμος κεραμίστας–γλύπτης Brian Rochefort παρουσιάζει στην Αθήνα νέα του έργα

Εικαστικά / Brian Rochefort: Ο ριζοσπάστης της κεραμικής παρουσιάζει τα νέα του έργα στην Αθήνα

Είναι διάσημος για τη δημιουργία μεγάλων, ζωηρών κεραμικών γλυπτών με μοναδικές υφές και αφηρημένα μοτίβα, ενώ οι συνθέσεις του ισορροπούν μεταξύ αταξίας και αρμονίας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Εικαστικά / Τα ιστορικά έργα του Κώστα Πανιάρα από βινύλ σε μια νέα έκθεση

Το βινύλιο υποκαθιστά το χρώμα σε μια σειρά έργων που παρουσιάστηκαν με μεγάλη επιτυχία τη δεκαετία του ’80 στο Παρίσι και στη Νέα Υόρκη από τον Αλέξανδρο Ιόλα. Σαράντα χρόνια μετά, η γκαλερί The Breeder τα επανασυστήνει στο κοινό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ