Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Γυμνή αυτοπροσωπογραφία” (ca. 1499), © Klassik Stiftung Weimar -λεπτομέρεια

Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική

0
Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΑΛΜΠΡΕΧΤ ΝΤΥΡΕΡ (1471-1528) υπήρξε ένας πολύ σημαντικός καλλιτέχνης που με το ξεχωριστό του έργο συνέβαλε καθοριστικά στη διάδοση των ιδεωδών της Ιταλικής Αναγέννησης. Αν και το έργο του σπάνια έχει βγει έξω από τα σύνορα της Ευρώπης, ο λόγος που μέχρι σήμερα εντυπωσιάζει οφείλεται στις τεχνικές ικανότητες του ίδιου του καλλιτέχνη, οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων ξεπερνούν τη τεχνοτροπία sfumato που χρησιμοποιούσαν οι Ιταλοί.

 

Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Αριστερή φτερούγα γαλάζιου κορακοειδούς” (ca. 1500), © The ALBERTINA Museum, Vienna
Albrecht Dürer, "Αριστερή φτερούγα γαλάζιου κορακοειδούς" (ca. 1500), © The ALBERTINA Museum, Vienna
Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Mικρός λαγός” (1502), © the ALBERTINA Museum, Vienna
Albrecht Dürer, "Mικρός λαγός" (1502), © the ALBERTINA Museum, Vienna
Σήμερα, υπολογίζεται ότι οι πίνακες και τα χαρακτικά του Ντύρερ, τα οποία είναι αρκετά «ευαίσθητα» στο φως, είναι περίπου 1.000, ενώ στο Μουσείο Αλμπερτίνα της Βιέννης μπορεί κανείς να δει 130 εξ αυτών. Λόγω του ότι τα έργα του καλλιτέχνη σπάνια εκτίθενται σε μεγάλα μουσεία και γκαλερί, το 2003 που το Albertina Museum φιλοξένησε μια αντίστοιχη έκθεση, κατάφερε να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον πάνω από 500.000 επισκεπτών.
Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Χέρια σε στάση προσευχής” (1508), © The ALBERTINA Museum, Vienna

Albrecht Dürer

"Χέρια σε στάση προσευχής" (1508)

© The ALBERTINA Museum, Vienna

Στην παρούσα έκθεση, ο curator Christof Metzger επέλεξε να θέσει κατά βάση στο επίκεντρο τα χαρακτικά του καλλιτέχνη, θέλοντας έτσι να ανατρέψει μια πάγια πεποίθηση που υπάρχει στην ιστορία της τέχνης, ότι δηλαδή τα τελευταία απλώς προηγούνται των πινάκων ζωγραφικής.

Ο Ντύρερ γεννήθηκε το 1471 και πριν ανακαλύψει το φυσικό του ταλέντο για τη ζωγραφική, τη χαρακτική και την υδατογραφία, είχε πρώτα μαθητεύσει ως χρυσοχόος στο πλευρό του πατέρα του. Ασφαλώς, το επάγγελμα αυτό τον επηρέασε ουσιαστικά στο να αναπτύξει μετέπειτα το δικό του, μοναδικό στιλ ζωγραφικής.

Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Γυμνή αυτοπροσωπογραφία” (ca. 1499), © Klassik Stiftung Weimar

Albrecht Dürer

"Γυμνή αυτοπροσωπογραφία" (ca. 1499)

© Klassik Stiftung Weimar

Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
 
Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Η προσκύνηση των Μάγων” (1504), Gallerie degli Uffizi © Gabinetto Fotografico delle Gallerie degli Uffizi
Στα σχέδιά του, από τα περίτεχνα κύπελλα μέχρι τα εντυπωσιακά συντριβάνια, θαυμάζει κανείς τις μικροσκοπικές λεπτομέρειες και τους ιδιαίτερους διάκοσμους με τον γκροτέσκο χαρακτήρα. Ωστόσο, στην τέχνη του παράλληλα συμβιώνει και μια τεχνική αρτιότητα, η οποία συχνά προβάλλει ένα ενδιαφέρον για τη φύση. Απόδειξη αυτού αποτελεί το έργο "Nude Self-Portrait", το οποίο χρονολογείται περίπου στα 1499.
Άλμπρεχτ Ντύρερ στη Βιέννη. Μια ρετροσπεκτίβα εξόχως σημαντική Facebook Twitter
Albrecht Dürer, “Μεγάλο κομμάτι τύρφης” (1503), © The ALBERTINA Museum, Vienna
Albrecht Dürer, "Μεγάλο κομμάτι τύρφης" (1503), © The ALBERTINA Museum, Vienna
Info:
Η έκθεση θα διαρκέσει μέχρι και τη Δευτέρα 6 Ιανουαρίου στο Μουσείο Αλμπερτίνα της Βιέννης.

Με πληροφορίες από Hyperallergic

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ

Nique: Η Ελληνίδα που μπλέκει τους Simpsons και τη Χιονάτη με το graffiti και τη street art

Nique: Η Ελληνίδα που μπλέκει τους Simpsons με τη street art

«Θεωρώ ότι το graffiti λειτουργεί ως μια μορφή ψυχοθεραπείας». Η Nique μιλάει στη LiFO για το graffiti και τη street art και εξηγεί πώς καταφέρνει να απεικονίσει αγαπημένους ήρωες από καρτούν σε πιο ενήλικες στιγμές, έτσι όπως δεν τους έχουμε ξαναδεί.
STREET ART
Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Ρομέν Γαβράς: «Η δική μας γενιά δεν έχει πολλά αποθέματα ελπίδας»

Η Στέγη ανοίγει το φετινό της ρεπερτόριο με το βλέμμα (ξανά) στραμμένο προς το μέλλον, συνεργαζόμενη με τον προβοκάτορα Ελληνογάλλο σκηνοθέτη στο πρότζεκτ «GENER8ION», με τρεις μικρού μήκους ταινίες του που θα κάνουν παγκόσμια πρεμιέρα με τη μορφή βίντεο εγκαταστάσεων σε τρεις διαφορετικούς χώρους.
ΟΘΟΝΕΣ
H Nέα Υόρκη του Έντουαρντ Χόπερ

H Nέα Υόρκη του Έντουαρντ Χόπερ

Τα θεμελιώδη για την τέχνη του αστικά μοτίβα εμπνευσμένα από τη Νέα Υόρκη - θέατρα, εστιατόρια, γραφεία, με τους κατοίκους της πόλης, μόνους, μελαγχολικούς, αποξενωμένους, πρωταγωνιστούν στη μεγάλη αναδρομική του στο Whitney Museum of American Art.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
«Ο Πάνος Κουτρουμπούσης στην αγκαλιά του Κρισγιαούρτι»: Τι θα δούμε στην πρώτη αναδρομική έκθεση για τον Πάνο Κουτρουμπούση

Η πρώτη αναδρομική έκθεση για τον Πάνο Κουτρουμπούση είναι γεγονός

Η Κέιτ Κουτρουμπούση και ο Χριστόφορος Μαρίνος μιλούν για μια έκθεση φτιαγμένη από 500 κομμάτια που ξεδιπλώνουν το πολύπτυχο ενός ανένταχτου καλλιτέχνη, αυθεντικού drifter και αιώνια έφηβου συγγραφέα και εικαστικού.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
John Craxton (1922-2009): Ερωτευμένος με την Ελλάδα

John Craxton: Μια έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Βρετανού ζωγράφου στο Μουσείο Μπενάκη

Ερωτευμένος με την Ελλάδα! Αυτό ήταν ο John Craxton και ο τίτλος της έκθεσης έργων του στο Μουσείο Μπενάκη «Μια ελληνική ψυχή» αποτυπώνει ακριβώς την προσωπικότητα ενός ανθρώπου που αγάπησε έναν τόπο, σχεδόν εμμονικά.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ