Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη

Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
1


Μια σπουδαία έκθεση μόλις άνοιξε τις πύλες της στο Metropolitan Museum of Art, με τίτλο «Pergamon and the Hellenistic Kingdoms of the Ancient World» (Η Πέργαμος και τα Ελληνιστικά Βασίλεια του Αρχαίου Κόσμου). Για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες, μια μεγάλη διεθνής έκθεση δανεισμένων εκθεμάτων εστιάζει στους τρεις αιώνες που μεσολαβούν από τον Αλέξανδρο μέχρι την Κλεοπάτρα και τον εκπληκτικό πλούτο, την εξαιρετική δεξιοτεχνία και τα τεχνικά επιτεύγματα της ελληνιστικής περιόδου (323 - 330 π.Χ.).


Μετά τις κατακτήσεις του Μεγάλου Αλεξάνδρου κατέστη δυνατό το εμπόριο και οι πολιτιστικές ανταλλαγές σε μεγάλες αποστάσεις, με αποτέλεσμα ο αρχαίος κόσμος να μεταμορφωθεί. Ο Αλέξανδρος συγκέντρωσε στην αυλή του έναν κύκλο καλλιτεχνών και υποστήριξε τις τέχνες, στάση την οποία ακολούθησαν και οι διάδοχοί του. Εκλεκτά αντικείμενα που δημιουργήθηκαν υπό την προστασία των ηγεμόνων των ελληνιστικών βασιλείων πρόκειται να θαυμάσει ο επισκέπτης, με έμφαση στην αρχαία πόλη της Περγάμου, πρωτεύουσας του βασιλείου των Ατταλιδών που εκτεινόταν σε μεγάλο τμήμα της Μικράς Ασίας. Ανάμεσα στα πάνω από 265 εκθέματα περιλαμβάνονται γλυπτά από μάρμαρο, ορείχαλκο και πηλό, χρυσά κοσμήματα, γυάλινα αγγεία, έγγλυφοι ημιπολύτιμοι λίθοι, καθώς και πολύτιμα μέταλλα και νομίσματα που αποκαλύπτουν τη διαχρονική κληρονομιά των ελληνιστικών καλλιτεχνών και τη βαθιά επιρροή τους στη ρωμαϊκή τέχνη.

Σημαντικά μουσεία από την Ελλάδα, την Ιταλία, άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το Μαρόκο, την Τυνησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες δανείζουν για την έκθεση αντικείμενα που ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν απομακρυνθεί από τις μουσειακές συλλογές τους.


Η έκθεση, που πραγματοποιείται με τη στήριξη του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και του Ιδρύματος Betsy and Edward Cohen /Areté Foundation, είναι προϊόν μιας ιστορικής συνεργασίας μεταξύ του Met και του Μουσείου της Περγάμου στο Βερολίνο, του οποίου τα περίφημα γλυπτά αποτελούν περίπου το ένα τρίτο των εκθεμάτων. Σημαντικά μουσεία από την Ελλάδα, την Ιταλία, άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το Μαρόκο, την Τυνησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες δανείζουν για την έκθεση αντικείμενα που ποτέ στο παρελθόν δεν είχαν απομακρυνθεί από τις μουσειακές συλλογές τους.


Οι στρατιωτικές επιτυχίες του Μεγάλου Αλεξάνδρου και των διαδόχων του έφεραν σε επαφή τον ελληνικό πολιτισμό με τις πολιτιστικές παραδόσεις της Ανατολής, με αποτέλεσμα τη δημιουργία νέα καλλιτεχνικών προτύπων και συμβάσεων στο γούστο και το στυλ. Η συγκέντρωση του πλούτου και της ισχύος στα νεοσύστατα ελληνιστικά βασίλεια των Πτολεμαίων, των Σελευκιδών, των Ατταλιδών και των Αντιγονιδών, καθώς και του βασιλείου των Συρακουσών στη Σικελία, δημιούργησε τις προϋποθέσεις για μια εντυπωσιακή άνθιση σε όλες τις τέχνες.

Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άγαλμα της Αθηνάς Παρθένου, Ελληνιστική περίοδος, 170 π. Χ. .Antikensammlung, Staatliche Museen zu Berlin (AvP VII 24) © SMB/Antikensammlung


Η έκθεση ξεκινά με τον Λύσιππο, τον αυλικό γλύπτη του Αλεξάνδρου, έναν από τους πιο σημαντικούς καλλιτέχνες της εποχής του και τον μόνο που είχε το δικαίωμα να δημιουργεί επίσημα γλυπτά πορτραίτα του βασιλιά. Έργα του Λυσίππου δεν έχουν σωθεί, στην έκθεση όμως παρουσιάζονται εξαιρετικά μεταγενέστερα αντίγραφα, καθώς και ελληνιστικά έργα τέχνης επηρεασμένα από το στυλ του πρωτοπόρου γλύπτη. Από τη Βίλλα των Παπύρων (Villa dei Papiri) στην Αρχαία Ηράκλεια (Herculaneum), προέρχονται τα μνημειακά γλυπτά πορτραίτα μεγάλων ελληνιστικών ηγεμόνων που θα δει ο επισκέπτης, ενώ έργα που βρέθηκαν σε πρόσφατες ανασκαφές στη Μακεδονία μαρτυρούν τον πολυτελή τρόπο ζωής της περιόδου και επεξηγούν τα ταφικά έθιμα των ελληνιστικών βασιλέων.


Η Πέργαμος με την άνω και κάτω ακρόπολή της, το Ασκληπιείο (ιαματικό ιερό) και τους τάφους έξω από τα τείχη της πόλης είναι ένα από τα καλύτερα διατηρημένα παραδείγματα βασιλικής πρωτεύουσας της ελληνιστικής περιόδου. Στην έκθεση παρουσιάζεται ένα πανόραμα 360 μοιρών από τον καλλιτέχνη Yadegar Asisi, που αποτελεί την πιο πρόσφατη προσπάθεια αναπαράστασης της αρχαία ακρόπολης και απεικονίζει την Πέργαμο το έτος 129 μ.Χ. Χάρη στην υποστήριξη των τεχνών από τους ελληνιστικούς βασιλείς, αναπτύχθηκαν νέοι θεσμοί, όπως οι βιβλιοθήκες και τα μουσεία, ενώ αυτήν την περίοδο πρωτοσυναντάμε την έννοια της ιστορίας της τέχνης και την τεχνοκριτική.

Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Ο Κρατήρας Μποργκέζε. Ελληνική Ελληνιστική περίοδος. 40-30 π. Χ. Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι (Ma 86) © RMN-Grand Palais/Art Resource, NY


Κατά τη διάρκεια του 3ου και 2ου αιώνα π.Χ., οι ηγεμόνες της Περγάμου έλεγχαν ένα μεγάλο τμήμα της Μικράς Ασίας και στην έκθεση παρουσιάζονται λίθινα ανάγλυφα όπλων και τροπαίων από το ιερό της Αθηνάς στην Πέργαμο που απεικονίζουν τα λάφυρα του πολέμου, καθώς και στρατιωτικός εξοπλισμός της περιόδου, ενδεικτικός της δεξιοτεχνίας των ελληνιστικών οπλουργών. Από τα πιο σημαντικά εκθέματα είναι τα αρχιτεκτονικά γλυπτά από το Βωμό της Περγάμου, του οποίου το δραματικό ύφος αποτελούσε μια ριζική απομάκρυνση από τα προηγούμενα στυλ και επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη μετέπειτα ευρωπαϊκή τέχνη.


Ο πλούτος είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία πολυτελών αντικειμένων, όχι μόνο για τους βασιλείς αλλά και την ανώτερη κοινωνική τάξη. Κατά την ελληνιστική περίοδο εφευρέθηκε η πρακτική της μικρογλυπτικής σε ημιπολύτιμους λίθους (Cameo) και στην έκθεση φιλοξενείται ένα από τα μεγαλύτερα και πιο εντυπωσιακά παραδείγματα: η «Vienna Cameo» που απεικονίζει έναν βασιλιά και μια βασίλισσα από την Πτολεμαϊκή Αίγυπτο, με πλουσιοπάροχη ένδυση και θεϊκό συμβολισμό. Το υψηλό τεχνικό επίπεδο των καλλιτεχνών της ελληνιστικής περιόδου αποκαλύπτουν μια σειρά από αρχαία υαλικά, χρυσά και ασημένια σκεύη για συμπόσια και θρησκευτικές τελετουργίες, νομίσματα με βασιλικά πορτραίτα, καθώς και έγγλυφοι ημιπολύτιμοι λίθοι και κοσμήματα από όλα τα μέρη του ελληνιστικού κόσμου.

Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Ρυτό σε σχήμα Κένταυρου, Ελληνιστική περίοδος, 160 π. Χ. Antikensammlung, Kunsthistorisches Museum, Vienna (VIIa 49)


Κατά τον 1ο αιώνα π.Χ., η Ρώμη, έχοντας «κληρονομήσει» την Πέργαμο από τον Άτταλο ΙΙΙ, κυριαρχεί στην Ανατολική Μεσόγειο και εξελίσσεται σε σημαντικό κέντρο για την ελληνιστική τέχνη. Ο «Ανησυχών Άνδρας», ο «Κοιμώμενος Ερμαφρόδιτος», σημαντικά ευρήματα από το ναυάγιο των Αντικυθήρων, ευρήματα από το ναυάγιο της Mahdia στα ανοικτά των ακτών της Τυνησίας και ο υπέροχος κρατήρας «Borghese», ένα είδος λίθινου αγγείου μνημειακής κλίμακας, είναι εκθέματα που παρουσιάζουν όχι μόνο την αισθητική όπως αυτή διαμορφώνεται με βάση τις ρωμαϊκές προτιμήσεις αλλά και την κυκλοφορία των έργων τέχνης στην ύστερη ελληνιστική εποχή.


Η έκθεση συνεχίζεται με μια σειρά από πορτραίτα ιστορικών προσώπων, που περιλαμβάνουν τον Μιθριδάτη Ευπάτωρα, τον Πομπήιο, τον Ιούλιο Καίσαρα και την Κλεοπάτρα, και ολοκληρώνεται με τον Ρωμαίο Αυτοκράτορα Αύγουστο και τους τελευταίους ελληνιστικούς ηγεμόνες. Στα τέλη του 1ου αιώνα π.Χ., η Κλεοπάτρα και ο Μάρκος Αντώνιος ηττώνται στη Ναυμαχία του Ακτίου και η εξουσία των ελληνιστικών βασιλείων τερματίζεται. Ωστόσο, οι καινοτομίες των καλλιτεχνών που βρίσκονταν στην υπηρεσία των ελληνιστικών ηγεμόνων, εξακολούθησαν να επηρεάζουν τη ρωμαϊκή αυτοκρατορική τέχνη για αιώνες.

Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Πορτραίτο άνδρα, ύστερη Ελληνιστική περίοδος, αρχές του 1ου αιώνα π.Χ. Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών (X 14612). © Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων / Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων & Απαλλοτριώσεων (φωτογραφία: Γιάννης Πατρικιανός)
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Περιβραχιόνια, Ελληνιστική περίοδος, 200 π.Χ., The Metropolitan Museum of Art, New York, Purchase, Rogers Fund, 1956 (56.11.5, .6) © The Metropolitan Museum of Art, New York
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Διάδημα με τον κόμπο του Ηρακλή, Ελληνιστική περίοδος, 200-150 π.Χ., Staatliche Antikensammlungen, Munich (SL 589) , Staatliche Antikensammlungen und Glyptothek München (photograph by Renate Kühling)
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Ρωμαϊκό Μωσαϊκό με πλανόδιους μουσικούς , Ρεπουμπλικανική περίοδος 2ος-1ος π.Χ. αιώνα, Museo Archeologico Nazionale, Naples (inv. no. 9985)
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Μέρος κεφαλής νέου, Ελληνιστική περίοδος, 2οσ αιώνας π.Χ., Antikensammlung, Staatliche Museen zu Berlin (AvP VII 283) Image: © SMB / Antikensammlung
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Αγαλματίδιο του Ηρακλή, Ελληνιστική περίοδος, 3ος αιώνας π.Χ., Museo Archeologico Nazionale d’Abruzzo "Villa Frigerj" (N. 4340)
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Βιεννέζικη καρφίτσα, πρώιμη Ελληνιστική περίοδος, 278-270/69 π. Χ., Antikensammlung, Kunsthistorisches Museum, Vienna (IXa 81)
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άνω μέρος του σώματος βασίλισσας, Ελληνιστική περίοδος, β' τέταρτο του 2ου αιώνα π.Χ. Antikensammlung, Staatliche Museen zu Berlin (AvP VII 87). © SMB/Antikensammlung
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Αγαλματίδιο χορεύτριας, Ελληνιστική περίοδος, 3ος- 2ος αιώνας π.Χ., The Metropolitan Museum of Art, Bequest of Walter C. Baker, 1971 (1972.118.95) © The Metropolitan Museum of Art, New York
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Άγαλμα Ρωμαίου στρατηγού, ύστερη Ρωμαική περίδοος, 80-60 π.Χ. alazzo Terme, Rome (inv. 106513). Su concessione del Ministero dei beni e delle attività culturali e del turismo – Soprintendenza Speciale per i Beni Archeologici di Rom
Δείτε τους εκτυφλωτικούς θησαυρούς της Περγάμου όπως εκτίθενται τώρα στη Νέα Υόρκη Facebook Twitter
Στατήρας του Μιθριδάτη ΣΤ΄ Ευπάτορα, ύστερη Ελληνιστική περίοδος, 86-85 π.Χ., Numismatic Museum, Athens (NM BE 717a/1998). Image: © Epigraphic and Numismatic Museum, Athens, Greece

Info:

Περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση «Πέργαμος και τα Ελληνιστικά Βασίλεια του Αρχαίου Κόσμου», είναι διαθέσιμες στον ιστότοπο του Met

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT
MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος» Ή MARTIN GAYFORD: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε λάθος»

Εικαστικά / Martin Gayford: «Καμιά φορά οι κριτικοί κάνουμε εντελώς λάθος»

Ένας από τους πιο επιδραστικούς κριτικούς τέχνης της Βρετανίας μιλά στη LiFO για τις τάσεις που διαμορφώνουν τη σύγχρονη τέχνη, τις φιλικές του σχέσεις με θρυλικούς καλλιτέχνες όπως ο Freud και ο Hockney, αλλά και για το αν η κριτική μπορεί όντως να επηρεάσει τα πράγματα.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η πρώτη μεγάλη έκθεση της οραματίστριας καλλιτέχνιδας Ithell Colquhoun

Εικαστικά / Τα σουρεαλιστικά αριστουργήματα της Ithell Colquhoun σε μια μεγάλη έκθεση

Το πολύχρωμο και αποκρυφιστικό σύμπαν της ξετυλίγεται στην πρώτη μεγάλη έκθεση για την οραματίστρια καλλιτέχνιδα, που εξερευνά τη θέση των γυναικών και τη σημασία του φύλου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Εικαστικά / Ο Βαγγέλης Μπαλής δημιουργεί κεραμικούς σάτυρους που του μοιάζουν

Ένας νέος καλλιτέχνης δημιουργεί μοναδικά αντικείμενα ανάλογα με τη διάθεσή του, ονειρεύεται έναν χώρο όπου θα δημιουργεί απερίσπαστος και δεν τον νοιάζει καθόλου να βιοποριστεί από την τέχνη.
ΣΤΕΦΑΝΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Μια νέα έκθεση με χαρακτικά της ώριμης περιόδου της Βάσως Κατράκη

Εικαστικά / Βάσω Κατράκη: Η τέχνη της συγκινεί ακόμα

Έργα της σημαντικής Ελληνίδας χαράκτριας που παραπέμπουν στη βία της δικτατορίας, αλλά και άφυλες μορφές της όψιμης περιόδου της με αναφορά στην ελληνική αρχαιότητα, που υπερβαίνουν το ατομικό και γίνονται μέρος της συλλογικής μνήμης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Εικαστικά / Τι απέγινε η πρωτοπορία στην τέχνη;

Ο κόσμος της σύγχρονης τέχνης έχει καταντήσει να μοιάζει με τσίρκο. Αλλά ο πραγματικός κακός της ιστορίας δεν είναι οι καλλιτέχνες, αλλά η σύγχρονη αγορά της τέχνης, η αξία της οποίας ξεπερνά πλέον τα 60 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως
THE LIFO TEAM
Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Εικαστικά / Ο Άνσελμ Κίφερ αποτίνει φόρο τιμής στον Βαν Γκογκ

Μια νέα έκθεση στο Άμστερνταμ με πρόσφατα έργα του Κίφερ αναδεικνύει τη σύνδεσή του με τον Βαν Γκογκ και προκαλεί ήδη πολλές συζητήσεις. Ο σπουδαίος Γερμανός καλλιτέχνης εμπνέεται σταθερά, εδώ και 60 χρόνια, από τον Ολλανδό ζωγράφο. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Helmut Lang: What remains behind

Εικαστικά / Helmut Lang: Από το θρυλικό rubber dress στα πρωτόγονα γλυπτά του

Ο καλλιτέχνης και πρώην σχεδιαστής μόδας διατηρεί την προσήλωσή του στα υλικά και παρουσιάζει γλυπτά που θίγουν τη διαρκή εμμονή του με το θέμα της μνήμης, σε ένα σπίτι-σύμβολο του μοντερνισμού στο Λος Άντζελες.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

1 σχόλια