«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Paulus Theodorus van Brussel, 1792. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.

«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν»

0
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο τερακότα, Jan van Huysum, 1736. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.

 

Στο Λονδίνο φέτος και συγκεκριμένα στη National Gallery γιορτάζουν την άνοιξη με μία έκθεση ζωγραφικής αφιερωμένη στα λουλούδια. Πρόκειται για την Dutch Flowers που παρουσιάζει την εξέλιξη της ολλανδικής ζωγραφικής λουλουδιών από το ξεκίνημά της, στις αρχές του 17ου αιώνα μέχρι τη κορύφωσή της στα τέλη του 18ου αιώνα. Στα "Ολλανδικά Λουλούδια" παρουσιάζονται έργα από κορυφαίους καλλιτέχνες του είδους, όπως τον Ambrosius Bosschaert the Elder, τον Jan van Huysum, και την Rachel Ruysch και οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν τα υφολογικά και τεχνικά χαρακτηριστικά των έργων καθώς και τις φίνες λεπτομέρειες τους. Εντυπωσιακές συνθέσεις με έντονα χρωματισμένα άνθη, ελικοειδή κλαδιά που μπλέκονται ανάμεσά τους, εξωτικά φρούτα και έντομα, όλα μοιάζουν με δημιουργήματα ενός υπερφυσικά προικισμένου καλλιεργητή.

 

«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Δενδρομολόχες και άλλα λουλούδια σε βάζο, Jan van Huysum, 1702-20. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο, Jacob van Walscappelle, περίπου1670. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα, λουλούδια και ένα ψάρι, Jan van Os, 1772. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Paulus Theodorus van Brussel, 1789. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα και λουλούδια, Paulus Theodorus van Brussel, 1789. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε βάζο, Rachel Ruysch, περίπου 1685. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Φρούτα και λουλούδια σε βάζο τερακότα, Jan van Os, 1777-8. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο, Ambrosius Bosschaert the Elder, 1614. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νεκρή φύση με λουλούδια σε βάζο Wan-Li πάνω σε περβάζι με λουλούδια, όστρακα και μία πεταλούδα, Ambrosius Bosschaert the Elder,1609-10. The National Gallery, London. ©The National Gallery, London.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Βάζο με λουλούδια σε μια κόγχη, Ambrosius Bosschaert the Elder, περίπου 1615. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε πέτρινο βάζο, Dirck de Bray, 1671. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νάρκισσοι και άλλα λουλούδια σε κόγχη, Balthasar van der Ast, 1623. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε ένα γυάλινο μπουκάλι πάνω σε μάρμαρο, Jan Davidsz. de Heem, περίπου 1670. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε γυάλινο βάζο με μία τουλίπα, Rachel Ruysch, 1716. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
ΓΥάλινο βάζο με λουλούδια, με μία παπαρούνα και μία φωλιά, Jan van Huysum, περίπου 1720-21. Ιδιωτική συλλογή. © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Λουλούδια σε πορσελάνινο βάζο Wan-li , Osaias Beert the Elder, περίπου 1615. Ιδιωτική συλλογή © Photo courtesy of the owner.
«Δώστε με άνθη τεχνητά… που δεν μαραίνονται και δεν σαπίζουν» Facebook Twitter
Νεκρή φύση με τουλίπες, χρυσάνθεμα, νάρκισσους, τριανάφυλλ, Still Life with Tulips, Chrysanthemums, Narcissi, Roses, ίριδες και άλλα λουλούδια σε γυάλινο βάζο,Jan Brueghel the Elder,1608-1610. © Ιδιωτική συλλογή, Hong Kong
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Εικαστικά / Λάκης Παπαστάθης: Ένας ανήσυχος καλλιτέχνης, ένας υπέροχος άνθρωπος

Το Μουσείο Μπενάκη τιμά με μια σημαντική έκθεση τη μνήμη του σκηνοθέτη, διανοούμενου, ιστοριοδίφη και ερευνητή του λαϊκού μας πολιτισμού, συνδημιουργού του θρυλικού «Παρασκηνίου». Ο επιμελητής της έκθεσης, Γιώργος Σκεύας, μας μιλά γι’ αυτήν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγάλη έκθεση του Steve McQueen για τα κινήματα που διαμόρφωσαν τη Μεγάλη Βρετανία

Εικαστικά / Η Μεγάλη Βρετανία που αντιστάθηκε υπάρχει ακόμα στις φωτογραφίες αυτής της έκθεσης

Από τις σουφραζέτες των αρχών του 20ού αιώνα μέχρι τις διαμαρτυρίες για τον πόλεμο στο Ιράκ, η έκθεση σε επιμέλεια του Steve McQueen συγκεντρώνει τις πιο δυνατές εικόνες μιας χώρας που βγήκε πολύ συχνά και πολύ δυνατά στους δρόμους.  
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Αρχαιολογία & Ιστορία / Πώς η τεχνολογία αποκαθιστά το σημαντικότερο έργο της κλασικής ζωγραφικής 23 αιώνες μετά;

Η αρχαιομετρία, η τεχνητή νοημοσύνη και η καλλιτεχνική δημιουργία συνεργάστηκαν σε μια καινοτόμο μελέτη αποκατάστασης της τοιχογραφίας με το κυνήγι από τον τάφο του Φιλίππου στις Αιγές, ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην αναβίωση της αρχαίας τέχνης.
M. HULOT